ניהול וארגון מערכות חינוך

לימודי תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך במכללת הרצוג מציעה הכשרה אקדמית לתפקידי ניהול במערכות החינוך, המיועדת למורים, למנהלים, למנהלות גן, לגננות ועוד. עיינו בפרטי החוג.

ראש/ת החוג: ד"ר הודיה הופמן hodayah@herzog.ac.il

ניהול הוא מקצוע! רוב האנשים לא נולדו מנהלים אלא למדו לנהל.

התוכנית ללימודי תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך של המכללה האקדמית הרצוג מציעה הכשרה אקדמית לתפקידי ניהול במערכות החינוך השונות בדרגי מנהיגות על ומנהיגות ביניים. התוכנית מיועדת למורים, לרכזים, למנהלים, לסגנים, למנהלות גן, לגננות, למנהלות מעון, לעובדים בעמותות חינוך, ברשויות מקומיות ובמערכת החינוך הבלתי פורמלית.

התוכנית מציעה ללומדים ידע תאורטי-מחקרי עדכני בתחום הניהול בכלל ובתחום מִנהל החינוך בפרט ומסייעת לפתח אצל הלומד כישורי מנהיגות, ארגון וניהול. התוכנית משלבת ידע תאורטי ומתן כלים יישומיים ומותאמת לעולם החדש והמשתנה  ומאפשרת להצמיח מנהיגי חינוך מקצועיים "עם ברק בעיניים". בסיום לימודי תואר שני בניהול מערכות חינוך יוענק לבוגרי התוכנית תואר M.Ed. והם יוכלו למלא מגוון תפקידים בהנהגה החינוכית בבתי הספר, בגנים, בקהילה ובארגונים שונים.

בוגרי התוכנית יוכלו למלא תפקידים שונים בהנהגה החינוכית של בית הספר בקהילה, בניהול הצוות החינוכי ובתכנון עבודתו, בהנחיית הצוות החינוכי והדרכתו.

מספרים עלינו ש..

סטודנטים מסיימי שנה א' תשפ"ב (2021–2022) מספרים:

"אם אתה מעוניין לרכוש ידע וללמוד תואר איכותי שיקנה לך כלים ויסייע לך בעבודה ובחיים הפרטיים ובכלל, תוך כדי חוויית למידה איכותית וחיובית, עם סגל הוראה מהטובים ביותר, ובנוסף – שיראו אותך, יקשיבו לך ויהיו שם בשבילך – מכללת הרצוג, המכללה שהיא בית לסטודנטים, זאת הבחירה."

(צ"ע)

"אני תופסת את תוכנית לימודי מנהל מערכות חינוך כמקצועית ומחייבת ובעיקר רלוונטית לכל דרגי הניהול: ניהול ביניים, ניהול בתי ספר וניהול גנים. התוכנית נותנת לי מבט־על תוך התייחסות לתאוריות באופן מעשי. מה ששכנע אותי להירשם דווקא להרצוג: (1) היחס החם והאנושי, הרצון להתגמש ולהתחשב בסטודנטים, הידיעה שכל סטודנט חשוב ונראה. (2) הרלוונטיות הרבה של כל הקורסים (כמעט) לעבודה בפועל. הקורסים בניהול וארגון הם מאוד מעשיים. אומר תודה על סגל מרצים מעולה ומקצועי, הזמין לשוחח גם בזמן ההפסקות, על השקעה רבה בתכנים כך שיהיו רלוונטיים."

(מרב גרומן)

"צוות ההוראה והודיה בראשו זמינים ואיתנו בכל דבר. המרצים זמינים ונגישים בכל עת לכל שאלה. הלמידה מעניינת מאוד ומחוברת למה שקורה בשטח."

(מיכל סיאני)

מטרות התכנית

להכשיר את הלומדים לתפקידי ניהול במערכות חינוך ברמות שונות, להעניק להם מיומנויות וידע היקפי בתחומי ניהול בכלל ובתחומי חינוך בפרט ולהכין אותם לקריירה של מנהיגות חינוכית בישראל.

מבנה הלימודים

  •   מספר ש"ש : 18
  •   ימי לימוד : ד'

פרטים נוספים

היקף: 18 ש"ש

התוכנית ללימודי תואר שני במנהל מערכות חינוך בנויה מ־3 סמסטרים: בשנה הראשונה נלמדים שני סמסטרים (12 ש"ש) בתמהיל משולב של שיעורים פרונטליים (75%) ולמידה מרחוק (25%), ובשנה השנייה (סמסטר שלישי) בלמידה מרחוק בלבד (6 ש"ש) + הנחיה אישית עד סיום השנה השנייה.

ימי לימוד: יום ד' 9:00–17:00

מקום: קמפוס היכל שלמה, ירושלים (ליד בית הכנסת הגדול)

 

אז למה ללמוד בהרצוג?

צרו קשר

מרכז ייעוץ ורישום: 02-9937337
מרכזייה: 02-5320900

 

ראש התוכנית:  ד"ר הודיה הופמן
דוא"ל: hodayah@herzog.ac.il
שעות קבלה: בתיאום מראש עם מזכירות החוג

מזכירת החוג: זהבה קופל
דוא"ל:  zehavak@herzog.ac.il
טלפון:  02-5320906 (פנימי 806)

קורסים ולמידה מקוונת

התוכנית כוללת קורסים פרונטליים, קורסים מקוונים בלמידה עצמית וכן הגשת עבודת גמר אישית במסגרת הקורס "סדנה להנחיית עבודת גמר".

התוכנית בנויה מקורסי תשתית (חובה) וקורסי בחירה כמפורט להלן:

קורסי תשתית – חובה: 9 ש"ש

מבוא למִנהל החינוך, מנהיגות, מערכת החינוך בישראל, מחקר איכותני, מחקר כמותי, סטטיסטיקה, אנגלית מקצועית למנהלים, סדנה להנחיית עבודת גמר.

סמינריון: סמינריון אחד לבחירה בנושאים הבאים: ניהול בעולם עבודה משתנה, הובלת שינויים, היבטים ניהוליים לאור חז"ל, מנהיגות חינוכית, קבלת החלטות = 2 ש"ש

קורסי בחירה: 9 ש"ש

ניהול משאבי אנוש, ניהול קונפליקטים, ייעוץ ארגוני, העצמה ופיתוח צוות, שיווק, מנהיגות וחוסן, כלכלת חינוך, מבוא לחדשנות ויזמות בחינוך, המנהל והיזם, חדשנות ויזמות במבחן התיאוריה, הוראה חדשנית ותפקיד המנהל, יצירתיות בניהול, תכנון בגיל הרך, מדיניות בגיל הרך, נוער בסיכון, ניהול מבוסס נתונים לבית הספר, ממיפוי פרטני לניהול מערכתי בגיל הרך, הערכת תוכניות חינוכיות, ניהול בעולם עבודה משתנה.

מסלולים: בתוך קורסי הבחירה ניתן להתמחות באחד משני הנושאים הבאים: חדשנות ויזמות  בחינוך או ניהול גן

להלן פירוט המסלולים והקורסים המוצעים בהם:

מסלולי התמחות – לבחירה 4 קורסים מתוך 6
2 הקורסים הראשונים הם חובה בכל מסלול
חדשנות ויזמות בחינוך גיל הרך
מבוא לחדשנות ויזמות בחינוך תכנון בגיל הרך
חדשנות ויזמות בחינוך במבחן התאוריה מדיניות בגיל הרך
הוראה חדשנית ותפקיד המנהל ממיפוי פרטני לניהול מערכתי
ניהול מבוסס נתונים בגיל הרך
יצירתיות בניהול העצמה ופיתוח צוות
ניהול בעולם עבודה משתנה מנהיגות וחוסן
המנהל והיזם (מקוון) הערכת תוכניות חינוכיות (מקוון)

 

לוח שיעורים חוג ניהול תשפ"ד

  • יום רביעי – ניהול מסגרות חינוך בגיל הרך/משותף –  שנה א'
  • יום רביעי – שנה א' נשים
  • יום רביעי – שנה ב'
  • יום ראשון – "אחכימה" תוכנית הלימודים בהתאמה למגזר החרדי  שנה א' |  שנה ב'

לצפייה בתיאורי הקורסים תואר שני תשפ"ד  לחצו כאן
לצפייה בתיאורי הקורסים תואר שני "אחכימה" תשפ"ד  לחצו כאן

עבודת גמר

עבודת הגמר היא גולת הכותרת של לימודי התואר השני. עבודת הגמר היא מיזם חינוכי־ניהולי המאפשר לסטודנט לבחון באופן מחקרי סוגיה פרקטית חינוכית הקרובה לליבו תוך קבלת הנחיה אישית במסגרת הקורס "סדנה להנחיית עבודת גמר" (הנלמד בשנה השנייה).

הנחיה במסגרת הסדנה מאפשרת ללמוד את כללי הכתיבה האקדמית תוך כדי יישום "בזמן אמת" על נושא המחקר כאשר מנחה הסדנה משמש כמרצה ומנחה בו־זמנית. כמו כן, כתיבת עבודת הגמר במסגרת קורס מסייעת לסטודנט לעמוד בלוח הזמנים ולהגיש את עבודת הגמר עם סיום השנה השנייה. במהלך ביצוע המחקר וכתיבת עבודת הגמר יפתחו הסטודנטים את כישוריהם המחקריים לצד יכולת ניתוח וסינתזה עמוקים של ידע תאורטי ומציאות פרקטית המתבססים על עבודת הניהול. למעשה עבודת הגמר מאפשרת לסטודנטים להתחבר לעולם הניהול  מתוך מחקר, התנסות ועניין.

 

תנאי קבלה

  1. בעלי תואר .B.Ed או בעלי תואר .B.A + תעודת הוראה*.
  2. ציון ממוצע של לפחות 82 בלימודי התואר הראשון.
  3. בעלי ותק של שלוש שנים לפחות בהוראה או בניהול.
  4. הצלחה בבחינות של התואר הראשון באנגלית עם ציון 85 ומעלה.
  5. ראיון קבלה.

לוח זמנים אקדמי

ללוח זמנים אקדמי לחצו כאן

שכר לימוד ומלגות

שכר הלימוד ללימודי תואר M.Ed. נקבע לפי ערך שנת לימודים אוניברסיטאית. משך תוכנית הלימודים הוא שנתיים לפיכך גובה שכר הלימוד בתוכנית מלאה הוא 200%. גובה שכר הלימוד לפרטיו יחושב על ידי יחידת שכר לימוד בהתאם לתוכנית הלימודים של הסטודנט שנקבעה לו על יד ראש התוכנית.

להכרה בלימודים קודמים, ללימודים להשלמת תואר, לפיצול לימודים ולאגרות לימוד לחצו כאן

 

סיוע בשכר לימוד – מלגות

משרד החינוך

משרד החינוך מעניק סיוע בשכר לימוד למורים בשתי דרכים: החזר שכר לימוד או מענק שעות. (מענק שעות אינו מתאים למורים ב"אופק חדש"). פירוט הזכאים לסיוע זה ורשימת סדרי העדיפויות מופיעים בחוזרי מנכ"ל משרד החינוך ובתקציר על גבי טופס הבקשה שיש להגיש למשרד החינוך. ניתן לקבל טפסים אצל הגב' תמר כהן ביחידת שכר לימוד.

אנו ממליצים לבדוק היטב את הערך הכספי של כל אחת מהחלופות לפני הגשת הבקשות. מי שנמצא בחצי שבתון, זכאי להחזר שכר לימוד או מענק שעות עבור המחצית השנייה של שכר הלימוד.

ארגוני מורים

הסתדרות המורים וארגון המורים מעניקים מלגות לחבריהם הלומדים לקראת תואר שני. יש לעקוב אחר הפרסומים שלהם במהלך השנה.

ועדת המלגות של המכללה

ועדת המלגות של המכללה דנה פעמיים בשנה בבקשות לסיוע בשכר לימוד על רקע כלכלי (לאחר חופשת חנוכה ולאחר חופשת פסח). הועדה מטפלת רק בסטודנטים מן המניין שאינם מקבלים סיוע ממשרד החינוך או מקרנות ההשתלמות ולומדים בתוכניות המרכזיות של המכללה (ימי שלישי ורביעי). המכללה אינה מתחייבת להעניק מלגה לכל פונה. המלגה תוענק במחצית השנייה של שנת הלימודים.

ניתן לקבל טפסים אצל תמר כהן ביחידת שכר לימוד.tamarc@herzog.ac.il

 

מרכז ייעוץ ורישום: 02-9937337
מרכזייה: 02-5320900

 

ראש התוכנית:  ד"ר הודיה הופמן
דוא"ל: hodayah@herzog.ac.il
שעות קבלה: בתיאום מראש עם מזכירות החוג

מזכירת החוג: זהבה קופל
דוא"ל:  zehavak@herzog.ac.il
טלפון:  02-5320906 (פנימי 806)

התוכנית כוללת קורסים פרונטליים, קורסים מקוונים בלמידה עצמית וכן הגשת עבודת גמר אישית במסגרת הקורס "סדנה להנחיית עבודת גמר".

התוכנית בנויה מקורסי תשתית (חובה) וקורסי בחירה כמפורט להלן:

קורסי תשתית – חובה: 9 ש"ש

מבוא למִנהל החינוך, מנהיגות, מערכת החינוך בישראל, מחקר איכותני, מחקר כמותי, סטטיסטיקה, אנגלית מקצועית למנהלים, סדנה להנחיית עבודת גמר.

סמינריון: סמינריון אחד לבחירה בנושאים הבאים: ניהול בעולם עבודה משתנה, הובלת שינויים, היבטים ניהוליים לאור חז"ל, מנהיגות חינוכית, קבלת החלטות = 2 ש"ש

קורסי בחירה: 9 ש"ש

ניהול משאבי אנוש, ניהול קונפליקטים, ייעוץ ארגוני, העצמה ופיתוח צוות, שיווק, מנהיגות וחוסן, כלכלת חינוך, מבוא לחדשנות ויזמות בחינוך, המנהל והיזם, חדשנות ויזמות במבחן התיאוריה, הוראה חדשנית ותפקיד המנהל, יצירתיות בניהול, תכנון בגיל הרך, מדיניות בגיל הרך, נוער בסיכון, ניהול מבוסס נתונים לבית הספר, ממיפוי פרטני לניהול מערכתי בגיל הרך, הערכת תוכניות חינוכיות, ניהול בעולם עבודה משתנה.

מסלולים: בתוך קורסי הבחירה ניתן להתמחות באחד משני הנושאים הבאים: חדשנות ויזמות  בחינוך או ניהול גן

להלן פירוט המסלולים והקורסים המוצעים בהם:

מסלולי התמחות – לבחירה 4 קורסים מתוך 6
2 הקורסים הראשונים הם חובה בכל מסלול
חדשנות ויזמות בחינוך גיל הרך
מבוא לחדשנות ויזמות בחינוך תכנון בגיל הרך
חדשנות ויזמות בחינוך במבחן התאוריה מדיניות בגיל הרך
הוראה חדשנית ותפקיד המנהל ממיפוי פרטני לניהול מערכתי
ניהול מבוסס נתונים בגיל הרך
יצירתיות בניהול העצמה ופיתוח צוות
ניהול בעולם עבודה משתנה מנהיגות וחוסן
המנהל והיזם (מקוון) הערכת תוכניות חינוכיות (מקוון)

 

לוח שיעורים חוג ניהול תשפ"ד

  • יום רביעי – ניהול מסגרות חינוך בגיל הרך/משותף –  שנה א'
  • יום רביעי – שנה א' נשים
  • יום רביעי – שנה ב'
  • יום ראשון – "אחכימה" תוכנית הלימודים בהתאמה למגזר החרדי  שנה א' |  שנה ב'

לצפייה בתיאורי הקורסים תואר שני תשפ"ד  לחצו כאן
לצפייה בתיאורי הקורסים תואר שני "אחכימה" תשפ"ד  לחצו כאן

עבודת הגמר היא גולת הכותרת של לימודי התואר השני. עבודת הגמר היא מיזם חינוכי־ניהולי המאפשר לסטודנט לבחון באופן מחקרי סוגיה פרקטית חינוכית הקרובה לליבו תוך קבלת הנחיה אישית במסגרת הקורס "סדנה להנחיית עבודת גמר" (הנלמד בשנה השנייה).

הנחיה במסגרת הסדנה מאפשרת ללמוד את כללי הכתיבה האקדמית תוך כדי יישום "בזמן אמת" על נושא המחקר כאשר מנחה הסדנה משמש כמרצה ומנחה בו־זמנית. כמו כן, כתיבת עבודת הגמר במסגרת קורס מסייעת לסטודנט לעמוד בלוח הזמנים ולהגיש את עבודת הגמר עם סיום השנה השנייה. במהלך ביצוע המחקר וכתיבת עבודת הגמר יפתחו הסטודנטים את כישוריהם המחקריים לצד יכולת ניתוח וסינתזה עמוקים של ידע תאורטי ומציאות פרקטית המתבססים על עבודת הניהול. למעשה עבודת הגמר מאפשרת לסטודנטים להתחבר לעולם הניהול  מתוך מחקר, התנסות ועניין.

 

  1. בעלי תואר .B.Ed או בעלי תואר .B.A + תעודת הוראה*.
  2. ציון ממוצע של לפחות 82 בלימודי התואר הראשון.
  3. בעלי ותק של שלוש שנים לפחות בהוראה או בניהול.
  4. הצלחה בבחינות של התואר הראשון באנגלית עם ציון 85 ומעלה.
  5. ראיון קבלה.

ללוח זמנים אקדמי לחצו כאן

שכר הלימוד ללימודי תואר M.Ed. נקבע לפי ערך שנת לימודים אוניברסיטאית. משך תוכנית הלימודים הוא שנתיים לפיכך גובה שכר הלימוד בתוכנית מלאה הוא 200%. גובה שכר הלימוד לפרטיו יחושב על ידי יחידת שכר לימוד בהתאם לתוכנית הלימודים של הסטודנט שנקבעה לו על יד ראש התוכנית.

להכרה בלימודים קודמים, ללימודים להשלמת תואר, לפיצול לימודים ולאגרות לימוד לחצו כאן

 

סיוע בשכר לימוד – מלגות

משרד החינוך

משרד החינוך מעניק סיוע בשכר לימוד למורים בשתי דרכים: החזר שכר לימוד או מענק שעות. (מענק שעות אינו מתאים למורים ב"אופק חדש"). פירוט הזכאים לסיוע זה ורשימת סדרי העדיפויות מופיעים בחוזרי מנכ"ל משרד החינוך ובתקציר על גבי טופס הבקשה שיש להגיש למשרד החינוך. ניתן לקבל טפסים אצל הגב' תמר כהן ביחידת שכר לימוד.

אנו ממליצים לבדוק היטב את הערך הכספי של כל אחת מהחלופות לפני הגשת הבקשות. מי שנמצא בחצי שבתון, זכאי להחזר שכר לימוד או מענק שעות עבור המחצית השנייה של שכר הלימוד.

ארגוני מורים

הסתדרות המורים וארגון המורים מעניקים מלגות לחבריהם הלומדים לקראת תואר שני. יש לעקוב אחר הפרסומים שלהם במהלך השנה.

ועדת המלגות של המכללה

ועדת המלגות של המכללה דנה פעמיים בשנה בבקשות לסיוע בשכר לימוד על רקע כלכלי (לאחר חופשת חנוכה ולאחר חופשת פסח). הועדה מטפלת רק בסטודנטים מן המניין שאינם מקבלים סיוע ממשרד החינוך או מקרנות ההשתלמות ולומדים בתוכניות המרכזיות של המכללה (ימי שלישי ורביעי). המכללה אינה מתחייבת להעניק מלגה לכל פונה. המלגה תוענק במחצית השנייה של שנת הלימודים.

ניתן לקבל טפסים אצל תמר כהן ביחידת שכר לימוד.tamarc@herzog.ac.il

 

אנשי סגל

קמפוס היכל שלמה - ירושלים

כתובת: המלך ג'ורג' 58 ירושלים 9426223
טלפון: 02-5320900
פקס: 02-9965354