שלוחה גברים
קורסים מקוונים מדעי המחשב
+  אנליזה נומרית למדעי המחשב | 937002600 | באט לאה | סמסטר א
בקורס זה ילמד הסטודנטים, פיתוח וניתוח של שיטותלקבלת פתרון נומרי של בעיות מתמטיות שונות.
המרצה תעלה חומרי לימוד ומטלות למודל.
+  דרכי הוראת מדעי המחשב | 90020300 | דר וסרמן אגוזה | שנתי
בקורס נציג את עקרונות ההוראה במדעי המחשב. נלמד לבנות מערכי שיעור ונציע דרכים להתמודד עם תפיסות שגויות בהוראת המקצוע. נדון בתכנים של תוכניות הלימודים לפיהן מתנהלת הלמידה בבתי-הספר. כמו כן, נחשף למאמרים המציגים מחקרים ושיטות הוראה בתחום הוראת מדעי המחשב.
קורסים ביום א
 +  אנליזה 1 | 87100200 | דר דה לאון יאיר | סמסטר א | 09:00 - 11:55
+  מבוא למדעי המחשב | 937000000 | נחמן אבי | סמסטר א | 09:00 - 11:55
הקורס ילמד במתכונת היברדית דהיינו: 2 שש פרונטלי באופן היברידי. חלק מההרצאות יתקיימו בקמפוס וחלק בהוראה מרחוק[ בזום] .
+  מבני נתונים | 937000400 | באט לאה | סמסטר א | 09:00 - 11:55
+  תכנות מונחה עצמים | 937000200 | באט לאה | סמסטר ב | 09:00 - 11:55
בקורס זה יילמדו הסטודנטים מושגים יסודיים ומתקדמים בתכנות מונחהעצמים בשפת גווה.
כמו כן, בקורס יילמדו שימושים מורכבים בתכנות מונחה עצמים.
הנושאים שיילמדו הם: מחלקות ועצמים, מחלקות מופשטות, ירושה ופולימורפיזם.
הקורס יילמד על-יד הרצאות פרונטאליות ותרגול המעבדות המחשבים.
הקורס ילמד במתכונת היברדית דהיינו:
1שש פרונטלי במכללה ובנוסף לכך 1 שש שילמד מקוון באופן הבא:
המרצה תעלה מטלה שבועית למודל.
המרצה תעלה למודל הקלטות של תרגילים בנושא שנלמד באופן פרונטלי.
המרצה תפתח קבוצת וואטסאפ/מייל שבה יוכל להשיב לשאלות וקשיים של סטודנטים בפתרון מטלת הבית
+  בסיסי נתונים | 937001400 | נחמן אבי | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
בקורס יחשפו הסטודנטים לשיטות לתכנון וניהול בסיסי נתונים עם דגש על המודל היחסי תוך שימוש בשפת ה - SQL. חלק מהנושאים המרכזיים שילמדו בקורס הם: מבוא למערכות מידע, מודל יישויות קשרי, נרמול בסיסי נתונים ושירותים של מערכת לניהול מסד נתונים. הקורס ילווה בהרצאות פרונטאליות ותרגול במעבדות המחשבים.אופן ההוראה:
2 שש יחולקו באופן הבא: 1 שש ילמדו באופן פרונטלי [היברידי בקמפוס או בזום]. בנוסף 1 שש ילמדו באופן מקוון על ידי הקלטה של החומר או התרגול שיועבר לסטודנט.כמו כן, המרצה יפתח קבוצת וואטסאפ פעילה למשלוח חומרים ולשאלת שאלות כפי שיפורט בשיעור הראשון.
+  סמינריון במדעי המחשב- נושאים מתקדמים במדעי המחשב | 937001100 | נגר יהודה יובל | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
תוכנית הלימודים במדעי המחשב מתעדכנת מדי מספר שנים לפי הנושאים הרלוונטיים בתחום.
הוראת מדעי המחשב מחייבת את המורה להשתלם בתחומים חדשים וללמוד למידה עצמית כדי להיות מוכן ללמד את הנושאים החדשים.
הסמינריון מקנה התנסות בלמידה עצמית בהנחיית המרצה. כל זוג סטודנטים יקבלו נושא ייחודי אותו יחקרו וילמדו ויפתחו שתי יחידות הוראה ראשונות בנושא.
המרצה ינחה את הסטודנטים בכניסה לנושא וילווה אותם בשאלות ובעיות שיתקלו בהם במהלך הלמידה.
בין הנושאים שהסטודנטים יכולים לעבוד הם : פיתוח אפליקציות בסקרטץ באמצעות mit app inventor, תכנות בקר ארדואינוויצירת פרויקטים משולבי ארדואינו, תכנות רובוט מתקדם ועוד.
+  אלגברה ליניארית 1 | 87100700 | דר שפרבר ישי | סמסטר א | 12:10 - 13:30
+  אלגוריתמיקה באמצעות Scratch | 937002400 | נגר יהודה יובל | סמסטר א | 12:10 - 13:30
כתיבת תוכניות מחשב נלמד לרוב אך ורק באופן טכני. תכנות יצירתי יכול להעניק לילדים צורת חשיבה חדשה ומעצימה, שרלוונטית לכל תחומי החיים הדיגיטליים. תכנות בסקראץ הינו תכנות באמצעות פקודות גרפיות שמותאמות לאופן החשיבה והמשחק של הילדים.
כל הילדים אוהבים משחקי מחשב, אבל כמהמהם יוצרים משחק מחשב בעצמם? כלים ידידותיים כמו סקראץ יכולים להעצים ילדים לחשוב באופן יצירתי במקביל ללימוד של עקרונות בתכנות, ולפתוח אצלם חשיבה יצירתית טכנולוגית.
חשיבה יצירתית טכנולוגית היא היכולת להבין שטכנולוגיה יכולה להיות חומר ביד היוצר, להבין כיצד להשתמש בטכנולוגיה.
חשיבה דיגיטלית מכילה רעיונות כמו רצף והמשכיות, חזרה על פעולות, אירועים ועוד. הגישה מלמדת גם גישות עבודה, כמו ניסוי ותעייה, בחינה וניפוי טעויות, וראיית כולם המאפשרת לילד להביע את עצמו, להתחבר לעולם סביבו ועוד. כל אלה הם חלק מהחשיבה הדיגיטלית שנעשית יותר ויותר רלוונטית מיום ליום.
+  מבוא לרובוטיקה | 937001900 | נגר יהודה יובל | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
רובוטים נכנסים לתחומים רבים בחיינו, הן בתעשיה בצבא ואף בבית. במסגרת הקורס נלמד לתכנת רובוטים באמצעות שפת סקרטש. הפקודות בשפה זו מוצגות בצורה גרפית למתכנת והוא משלב אותם לתוכנית שלמה. נושא זה נלמד בחטיבות הביניים כפיתוח מיומנויות אצל התלמידים בתחום הרובוטיקה וכהכנה לאתגרי העתיד. את התוכניות שאנו נפתח נוכל להריץ על רובוט בסימולציה והן על רובוט אמתי.
1.