קורסים מקוונים

קורס מקוון מיועד בעיקרו ללמידה עצמית בהנחיית המרצה. עיקר האחריות הוא על התלמיד: תכנון זמן הלימוד וביצוע המטלות בקורס לפי המועדים המפורסמים בכל קורס. הקורסים מתוכננים להצגה במסך מחשב ויש מידע שעלול להשתבש בטלפון חכם. מומלץ אפוא ללמוד את הקורסים מול מחשב.

הקורסים המקוונים נחשבים לקורסי המכללה לכל דבר ועניין, וחלים עליהם כל תקנות המכללה הכתובות בתקנון. לפניכם המלצות שיסייעו לכם ללמוד באופן מיטבי:

  • היכנסו לקורס מיד עם פתיחתו ורשמו לעצמכם את לוח הזמנים לסמסטר ותאריכי הגשת המטלות.
  • מומלץ ללמוד בעיון את תוכני הקורס ולסכם לעצמכם את עיקרי הנושאים הנלמדים. משהו לא ברור? פנו מיידית למרצה במייל או לפי דרכי ההתקשרות המפורסמים באתר הקורס.
  • בצעו משימות למידה והגישו מטלות באופן סדיר בהתאם ללוח הזמנים המוצג באתר של כל קורס. דחיית הגשת המטלות תוביל לעומס רב בסוף הסמסטר. כמו כן, איחור בהגשת המטלות לפי לוח הזמנים המופיע באתר הקורס, עלול להביא לגריעה מהקורס, בהתאם להנחיות המכללה.
  • להשלמת קורס מקוון נדרש ציון עובר במטלות וציון עובר במבחן הסופי.

    שימו לב! בחלק מהקורסים מספר המשתתפים מוגבל.

כניסה למודל ותמיכה

הכניסה לקורסים המקוונים זהה לכניסה לכל הקורסים שב־Moodle:

  1. לחצו בראש דף הבית של אתר המכללה על 'כניסת משתמש' ומלאו פרטי התחברות.
  2. שם המשתמש הוא מספר הזהות, והסיסמה מורכבת מתאריך הלידה: צירוף הספרות של היום והחודש הלועזי, ללא ספרת 0 מקדימה. למשל:

    תאריך לידה 2 לאפריל = 24
    תאריך לידה 20 לאפריל = 204

  3. לחצו על כפתור 'היכנס'. שמכם יופיע לצד חץ.
  4. לחצו על החץ ובחרו באפשרות 'מידע אישי'.
  5. בחרו בתפריט העליון 'השיעורים שלי' ותוכלו לצפות ברשימת השיעורים שלכם.
  6. בלחיצה על צלמית שליד שם הקורס , תיפתח לשונית נוספת עם דף הקורס ב־Moodle.

בעיות ותקלות

אם נתקלתם בבעיה בפתיחת הקורס מומלץ לוודא שלא מופעלת חסימת חלונות קופצים.

  1. עיינו במדריך להתמצאות במודל והגשת מטלות. 
  2. ניתן לפנות לתמיכה טכנית לעזרה נוספת או במקרה של תקלה.
  3. במקרים דחופים ניתן לפנות למרכז השירות בטלפון 073-2903077.
  4. ניתן לקבל תמיכה והסבר טכני גם בחדר מידע והדרכה.

מבחנים

  • ​ניתן לגשת למבחן רק בתנאי שכל מטלות הקורס הוגשו.
  • תאריך המבחן מופיע בפורטל מידע אישי. התאריך עשוי להשתנות במהלך השנה, ולכן יש לוודא מה התאריך הסופי בסמוך לתקופת המבחן.
  • המבחנים אינם חופפים בהכרח לימי הלימוד.

מיקום המבחנים

  • המבחנים לקורסים המקוונים של התואר הראשון מתקיימים בקמפוס המכללה באלון שבות.
  • המבחנים בקורסים המקוונים של התואר השני מתקיימים בקמפוס המכללה בהיכל שלמה
  • סטודנטים לתואר ראשון הלומדים בקורס מקוון ששייך לתואר השני ייבחנו בקמפוס התואר השני בבניין היכל שלמה בירושלים.
  • מיקום המבחן מופיע בפורטל 'מידע אישי'.
  • הסעות למבחנים יוצאות מירושלים בלבד.

לשאלות בנושא מבחנים וציונים יש לפנות למדור מבחנים.


יושרה

כניסתכם לקורסים המקוונים כלומדים מאשרת כי קראתם את האמנה המופיעה במודל של הקורס ואתם מקבלים אותה.
למידה מקוונת מתבססת על יחסי אמון בין המורה ובין הלומד. מעילה באמון מונעת מתן ציונים הוגנים, ולכן מערכת הלמידה בודקת את מהימנות העבודות ואת מקוריותן.
לימוד עמיתים הוא דבר רצוי ומפרה אולם הלימוד צריך להסתיים בכתיבת מטלות אישיות.
המטלה חייבת להיכתב על ידי הסטודנט ובלשונו ולא בשיתוף סטודנטים אחרים
, אלא אם כן נכתב במפורש אחרת בידי מרצה הקורס.

חיפוש חומרים במרשתת ושימוש בהם במסגרת הלימוד היא פעולה חיובית התורמת לידע. אנו מבקשים ששימוש בחומרים כאלה ייעשה במגבלות הבאות:

  • החומר יעובד על יד הסטודנט, ולא יועתק כלשונו. "עיבוד" פירושו קיצור, תמצות, סיכום, הערכה, הדגשה, וכל פעולה המראה שקראת את החומר והפנמת אותו.
  • אנו מבקשים לציין את מראה המקום של החומר המובא מן המרשתת – כך נאה, והדבר עשוי גם להועיל לתלמידים אחרים, כאשר נשפר את הקורס ונציין בפרק מקורות לעיון בנושא.
  • אין להשתמש בתשובות של תלמידים אחרים בקורס כחומר עזר, ואין להעביר את התשובות שלך לתלמידים אחרים.

כאשר מתעורר חשד בדבר שליטת הלומד בחומר שהוגש בקורס – ייערך בירור. במקרים חמורים נשקול ביטול מתן ציון לקורס או אף הרחקה מן הלימודים.

מובן מאליו? פרסום של ועדת משמעת בנושא העתקות ועבירות משמעת בקורסים המקוונים. 

ניתן להתחבר לקבוצות WhatsApp ו־Telegram  של אגודת הסטודנטים כדי לעזור ולהיעזר בלמידה ובנושאים טכניים.