שלוחה גברים
קורסים מקוונים אנגלית
+  הערכה ללמידה באנגלית | 90020400 | דר רוס אברהם | סמסטר א
Students of this course will acquire the skills necessary to measure and evaluate student performance in the EFL classroom. Theoretical and practical approaches to assessment will be examined. The different methods to test and measure achievement in all four domains of the English curriculum will be explored and analyzed. Students will learn about a large variety of assessment tools, how to construct them and how and when to utilize them effectively. They will become familiar with the Bagrut English modular exams and assessment practices. The approach to assessment in this course is based on the belief that assessment is a valuable learning tool that can encourage and develop learning.
+  בלשנות יישומית: הטעות כמנוף ללמידה | 62006200 | דר קופליוביץ שולמית | סמסטר ב
+  ספרות אמריקאית | 62007300 | דר גלברט איימי | סמסטר ב
קורסים מרוכזים
 +  דקדוק פדגוגי- מרוכז ומקוון- מעורב | 62000900 | דר שפירו שטיינברג לינדזי | שנתי
קורסים ביום א
 +  מבוא לבלשנות חינוכית- אנגלית- מעורב | 62000800 | דר קופליוביץ שולמית | שנתי | 09:00 - 10:20
+  מבוא לפונולוגיה- אנגלית- מעורב | 62006700 | דר קופליוביץ שולמית | סמסטר א | 10:35 - 11:55
הקורס משלב היבטים תיאורטיים בתחום פונולוגיה והוראת הגיה נכונה בשיעורי אנגלית. התלמידים לומדים להכיר תכונות מיוחדות של צלילים וצירופי צלילים באנגלית, משווים אותם לצלילים בעברית ובשפות אחרות, מנתחים שיטות שונות לתרגול ושיפור מבטא נכון בשלבים שונים של לימוד שפה חדשה. התלמידים ילמדו לנתח מבנה פונולוגי של צלילים, הברות ומילים. הקורס משלב בין מונחים אקדמיים להומור אשר מבוסס על כללי בלשנות. (הקורס באנגלית!)
+  בלשנות יישומית: תחילת אוריינות באנגלית- מעורב | 62006100 | דר קופליוביץ שולמית | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  קריאה וכתיבה כתהליך- מעורב | 62000300 | קופיאצקי גנט | שנתי | 12:10 - 13:30
+  דקדוק | 62003000 | דר רוס אברהם | שנתי | 14:20 - 15:40
+  הבעה בעל פה למטרות אקדמיות | 62000200 | דר רוס אברהם | שנתי | 16:00 - 17:20
+  יסודות השפה האנגלית- מעורב | 62001500 | דר רוס אברהם | סמסטר א | 17:30 - 18:50
+  מבוא לדרכי הוראה של השפה האנגלית- באנגלית- מעורב | 90029200 | דר שפירו שטיינברג לינדזי | סמסטר ב | 17:30 - 18:50
This course introduces the teaching of English as a foreign language theoreticallyand practically on the elementary school level . The course will present a general overview of the EnglishCurriculum 2020 and the CEFR ( Common European Framework of Reference). We will learn to plan a lesson activity, and discuss the teaching of vocabulary. We will discuss extensive reading and will survey different historical and more recent approaches for teaching EFL.
קורסים ביום ה
 +  המורה כמנהיג | 62007200 | דר שפירו שטיינברג לינדזי | שנתי | 09:00 - 10:20
+  דרכי הוראה של השפה האנגלית ב- מעורב | 90002100 | דר רוס אברהם | שנתי | 10:35 - 11:55
הקורס דרכי ההוראה של השפה האנגלית-ב בונה ומרחיב ומעמיק את נושאי הלמידה מתוך הקורס דרכי ההוראה של השפה האנגלית-א בארבעת התחומים של תכנית הלימודים. בנוסף, הסטודנטים יפגשו מגוון חומרים וספרים עדכניים ויקבלו כלים לבדוק את תכונותיהם. הקורס יסקור את עקרונות תכנון יעיל המבוססות על עקרון ה backward planning. סטודנטים ילמדו איך לשפר שיעורים קיימים ואיך לייצר יחידות לימוד חדשות באמצעות הוראת טכניקות הוראה יעילות, תכנון שיעור משמעותי והתאמה נכונה של חומרים. הסטודנטים ילמדו לשלב הערכה מעצבת בתהליך התכנון וילמדו כיצד להשתמש בה ככלי בתהליך הלמידה. בנוסף, ילמדו הסטודנטים על החשיבות של התפתחות מקצועית מתמשכת ויתחילו לגבש זהות מקצועית של מורה המשתמש בהתבוננות עצמית כאמצעי שמירה על סטנדרטים גבוהים של הוראה בעולם הדינמי של הוראת האנגלית.
~
+  קריאה וכתיבה למטרות אקדמיות- מעורב | 62000400 | דר מאור שנה | שנתי | 10:35 - 11:55
+  מבוא לדרמה | 62000700 | דר מאור שנה | סמסטר א | 12:10 - 13:30
~Students of this course will read and analyze plays from different eras. The course will focus not only on textual elements and historical context, but on pedagogical approaches that can be implemented while studying drama in the EFL classroom. In this challenging manner we will address dramatic texts that not only span the breadth of time, but cultures as well. Students will become familiar with the elements of drama such as plot, characterization, setting, dialogue, music, movement, and theme. Students will also acquire the tools to appreciate the differences between reading a play, viewing its theatrical performance (on film) and viewing its cinematic rendition
+  דרכים לקריאה ביקורתית של הסיפור הקצר- אנגלית | 62001100 | דר גלברט איימי | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
This course will offer students the opportunity to read a diverse range of short stories. In studying this genre, we will focus on the basic elements of a literary text, such as setting, characterization, point of view, imagery, motif and narrative, as well as the specific qualities of short fiction. Students will also be introduced to the practice of literary theory and we will work to develop a basic knowledge of some of the major theoretical approaches to critical reading. An emphasis will likewise be placed on the reading of literature as a means of language enrichment and some effective strategies for integrating the short literary texts into the classroom.
+  מיומנויות השפה למתקדמים- הגישה הלקסיקונית במבחן- מעורב | 62003300 | דר שפירו שטיינברג לינדזי | שנתי | 14:20 - 15:40
+  דרכי הוראה של השפה האנגלית א- באנגלית- מעורב | 90035000 | לוי מרים | שנתי | 16:00 - 17:20
This course covers the main principles of teaching English as a foreign language theoretically and practically, according to the Curriculum 2020 for teaching English in Israel, aligned with the CEFR. Students will learn about the components of the new Curriculum and how to integrate them into lesson plans. Previously learned methods will be reviewed, applied and adapted, focusing on activities that move from the receptive (reading and listening) to the productive(speaking and writing). An emphasis will be put on planning effective and engaging lessons, while making use of the abundance of materials available on the Ministry website (Portal).