קורסים מקוונים
 +  חינוך ופוסטמודרניזם | 601700 | הרב דר ביטי יהודה | סמסטר א
קורס זה מבקש להפגיש את הלומדים עם היסודות הפילוסופיים של הפוסטמודרניזם ועם אמירותיו לגבי שדה החינוך. הקורס מבוסס על קריאה ועיון בדברי ליוטר וגירו ומלווה בדיון בכיתה. לקראת סופו של הקורס נדון גם בהקשרים בין חינוך פוסטמודרני לבין החינוך הדתי, על בסיס כתביו של הרב שגר.
+  מבית המקדש לבית המדרש | 400700 | דר בירנבוים חנן | סמסטר א
+  עולמה של התפילה מהמקרא ועד חזל: היסטוריה, מבנה ומשמעות | 602500 | דר ספראי אורי | סמסטר א
קשה להפריז בחשיבות המפעל החזלי והאופן שבו הם כוננו מחדש את חיי העם היהודי כעם שהתפילה היא לב פעילותו: מה תולעת אין כוחה אלא בפיה, כך אין להם לישראל אלא התפילה.
מתוך עולם התפילה העשיר של חזל, בקורס זה נתמקד באופן שבו עיצבו חזל את עולם התפילה היהודי אשר במוקדו קריאת שמע ותפילת העמידה.
+  פרקי גמרא-לימוד מונחה במסכת עז חלק א | 28017100 | הרב פרופ ברנדס יהודה | סמסטר א
+  פרשנות האגדה והגות | 505400 | דר מרציאנו יוסי | סמסטר א
+  אחת שאלתי: תורה, אקדמיה וחינוך- גישות ואתגרים | 202200 | הרב פרופ ברנדס יהודה | סמסטר ב
+  חינוך ורב תרבותיות | 603201 | דר לוין אריאל | סמסטר ב
+  פרקי גמרא-לימוד מונחה במסכת עז חלק ב | 28017200 | הרב פרופ ברנדס יהודה | סמסטר ב
מסלול לימודים הוראת תורה שבעל פה בגישה רב תחומית
קורסים ביום ג
 +  עיון בתלמוד - מבוא וכלים | 405800 | הרבנית דר טיקוצינסקי מיכל | שנתי | 09:00 - 10:20
+  סוגיות מרכזיות בתלמוד הבבלי - עיון פרשנות ופסיקה | 495800 | הרבנית דר טיקוצינסקי מיכל | שנתי | 10:35 - 11:55
+  בין הלכה למעשה - שאלת ותשובות במסכת | 405900 | פרופ פוקס עוזי | סמסטר א | 12:10 - 13:30
+  תורה לשמה- בין דביקות ללימוד תורה בהגות האחרונים | 405400 | הרב דר סמט נעם | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  מקורות לתולדות החינוך היהודי - חינוך ומסורת | 600100 | הרב דר ביטי יהודה | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  מקורות לתולדות החינוך היהודי - חינוך ומודרנה | 601800 | הרב דר ביטי יהודה | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  סדנה לכתיבת עבודת גמר- תושבע | 499701 | פרופ פוקס עוזי | שנתי | 14:20 - 15:40
+  דרכה של תורה | 401800 | הרב דר סמט נעם | שנתי | 15:45 - 17:05
+  תמורות בחברה היהודית בעת החדשה: היבטים חינוכיים | 200600 | הרב פרופ ברנדס יהודה | סמסטר א | 16:00 - 17:20
+  מהוראה להפנמה א | 603800 | דר הר שפי סיון | סמסטר א | 16:00 - 17:20
בתוך התוכנית מהוראה להפנמה, סדנת הכתיבה הינה מרחב ליצירה ולהתגלות הלב שבכתיבה. מטרתה הראשונה התנסותית וחווייתית, ומטרתה הנוספת - הקניית כלים להוראה מסוג זה. נבקש לפתח את הרגישות כלפי הטקסט הכתוב, ליצור היכרות מעמיקה עם עולמה של הכתיבה, להתנסות בצורות כתיבה שונות, להקנות כלים וגמישות בעבודה על טקסט, וכאמור ובנוסף -לעמוד מתוך מבט מושכל על אפשרויות שונות של המורה להתנעת כתיבה, התבוננות וביטוי, וצורות שיתוף ומשוב מגוונות.
+  מהוראה להפנמה א | 603801 | זינגר ישי | סמסטר א | 16:00 - 17:20
+  נוער במצבי סיכון ונשירה: יישומים למחנך הכיתה | 309501 | פרופ רומי שלמה | סמסטר א | 16:00 - 17:20
הקורס יעסוק באפיונים של נוער במצבי סיכון ונשירה מהיבטים חינוכיים , פסיכולוגיים וסוציולוגיים. בחלק הראשון יוצגו המאפיינים הבולטים של נוער זה כמו הישגים נמוכים,בעיות משמעת ושוטטות, מעברים רבים בין מסגרות חינוך ודפוסי התנהגות אנטי חברתייםועברייניים. בחלק השני של הקורס ידונואספקטים של הכשרה, מניעה, חינוך וטיפול וכן שיקום של נערים ונערות אלו בתחוםהחינוך הפורמלי והחינוך הבלתי פורמלי בארץ ובעולם ומקומו החשוב של מחנך הכתהבתהליכים אלה.
+  מהוראה להפנמה ב | 603900 | דר ברוש רעות | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
בשיעור זה נתבונן יחד על הקשרים שניתן למצוא בין עולם האומנות והיצירה לבין מעשה ההוראה. וזאת תוך למידה סדנאית וחווייתית והתנסות בערוצי יצירה והבעה מגוונים
+  מהוראה להפנמה ב | 603901 | טרם נקבע . | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
+  נוער במצבי סיכון ונשירה: יישומים למחנך הכיתה | 309500 | פרופ רומי שלמה | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
הקורס יעסוק באפיונים של נוער במצבי סיכון ונשירה מהיבטים חינוכיים , פסיכולוגיים וסוציולוגיים. בחלק הראשון יוצגו המאפיינים הבולטים של נוער זה כמו הישגים נמוכים,בעיות משמעת ושוטטות, מעברים רבים בין מסגרות חינוך ודפוסי התנהגות אנטי חברתייםועברייניים. בחלק השני של הקורס ידונואספקטים של הכשרה, מניעה, חינוך וטיפול וכן שיקום של נערים ונערות אלו בתחוםהחינוך הפורמלי והחינוך הבלתי פורמלי בארץ ובעולם ומקומו החשוב של מחנך הכתהבתהליכים אלה.
+  תמורות בחברה היהודית בעת החדשה: היבטים חינוכיים | 200601 | הרב פרופ ברנדס יהודה | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
+  הסדר ככלי הוראה א | 402200 | דר לנדאו גלעד | סמסטר א | 17:20 - 18:40
לימוד בחברותא - הינו הדרך המסורתית ללימוד הגמרא. גם בפדגוגיה החדשה רואים בדרך לימוד זו כדרך האפקטיבית והפוריה עבור התלמיד. אין הוא רק לומד את החומר, הוא לומד כיצד ללמוד, לוקח אחריות על לימודו, מבין ויוצר, מתוך שיתוף פעולה דיאלוגי ואינטראקטיבי עם החברותא שלו. בקורס זה נלמד את המאפיינים הייחודיים לדרך לימוד זו, תוך כדי שימוש בכלים מהפדגוגיה החדשה, נחווה זאת על עצמנו בלימוד בחברותות לקראת השיעור המרכזי בבית המדרש, נלמד כיצד להוביל סדר לימוד כזה באופן המיטבי ונתרגל זאת בחבורה.
+  הסדר ככלי הוראה ב | 402300 | דר לנדאו גלעד | סמסטר ב | 17:20 - 18:40
+  הפיוט - עולם של גשרים | 201000 | דר שמאע אברהם | סמסטר א | 17:40 - 19:00
+  להנחות חבורה - מיומנויות הנחיית קבוצות בעבודת המורה א | 202600 | דר יעקבס אחינעם | סמסטר א | 17:40 - 19:00
בסדנא נרכוש ידע, הבנות וכלים שיאפשרו לנו אנשי החינוך להנחות קבוצות שונות במסגרות החינוכיות בהן אנו פועלים. בסדנא נשלב ידע מתחום התיאוריה של קבוצות, התנסות ביחסים ובתהליכים בקבוצה, הקניית מיומנויות הנחיה, והנחיית עמיתים. דגש מיוחד יינתן למיומנויות הנחיית חבורות לימוד.
~מהלך הסדנא ניפגש עם נושאים אישיים ובינאישיים הרלוונטיים לעולם החינוך.
+  קולנוע בבית המדרש- סוגיות פרשניות | 200703 | דר ריבלין יובל | סמסטר א | 17:40 - 19:00
+  להנחות חבורה - מיומנויות הנחיית קבוצות בעבודת המורה א | 202602 | בוכהולץ אילן | סמסטר א | 17:40 - 19:00
+  קולנוע בבית המדרש- סוגיות פרשניות | 200701 | דר ריבלין יובל | סמסטר ב | 17:40 - 19:00
מאז המצאת הקולנוע,הפכו המקורות היהודיים – המקרא ואגדות חזל – למקור השראה לסרטים רבים, את עקבותיהםניתן לאתר, באופן גלוי או סמוי, ברבות מן היצירות שנולדו לאורך המאה העשרים. לעיתיםהם מושא לחיקוי, לעיתים מושא לביקורת ופולמוס, ונוכחותם היא עדות למרכזיותה של היצירההמסורתית בתודעתו של היוצר המודרני. השיעור יתמקד בשפה המיוחדת שבחרו בה יוצרי קולנועותיאטרון להבעת הבנותיהם ותחושותיהם באשר למקורות המקראיים וספרות חזל וביצירותהמייצגות דרכים שונות להתמודדות אמנותית עם הטקסט המקורי.
+  להנחות חבורה - מיומנויות הנחיית קבוצות בעבודת המורה ב | 202700 | זינגר ישי | סמסטר ב | 17:40 - 19:00
בסדנא נרכוש ידע, הבנות וכלים שיאפשרו לנו אנשי החינוך להנחות קבוצות שונות במסגרות החינוכיות בהן אנו פועלים. בסדנא נשלב ידע מתחום התיאוריה של קבוצות, התנסות ביחסים ובתהליכים בקבוצה, הקניית מיומנויות הנחיה, והנחיית עמיתים. דגש מיוחד יינתן למיומנויות הנחיית חבורות לימוד.
~מהלך הסדנא ניפגש עם נושאים אישיים ובינאישיים הרלוונטיים לעולם החינוך.