קורסים מקוונים
 +  חינוך ופוסטמודרניזם | 601700 | הרב דר ביטי יהודה | סמסטר א
קורס זה מבקש להפגיש את הלומדים עם היסודות הפילוסופיים של הפוסטמודרניזם ועם אמירותיו לגבי שדה החינוך. הקורס מבוסס על קריאה ועיון בדברי ליוטר וגירו ומלווה בדיון בכיתה. לקראת סופו של הקורס נדון גם בהקשרים בין חינוך פוסטמודרני לבין החינוך הדתי, על בסיס כתביו של הרב שגר.
+  מבית המקדש לבית המדרש | 400700 | דר בירנבוים חנן | סמסטר א
+  מליטא לירושלים: פרקים במחשבת המתנגדות והמוסר הליטאית | 501200 | דר גרין נעם | סמסטר א
+  מלכים, נביאים אחרונים, ומקורות חיצוניים | 306501 | דר מרקוס יוסף | סמסטר א
+  עולמה של התפילה מהמקרא ועד חזל: היסטוריה, מבנה ומשמעות | 602500 | דר ספראי אורי | סמסטר א
קשה להפריז בחשיבות המפעל החזלי והאופן שבו הם כוננו מחדש את חיי העם היהודי כעם שהתפילה היא לב פעילותו: מה תולעת אין כוחה אלא בפיה, כך אין להם לישראל אלא התפילה.
מתוך עולם התפילה העשיר של חזל, בקורס זה נתמקד באופן שבו עיצבו חזל את עולם התפילה היהודי אשר במוקדו קריאת שמע ותפילת העמידה.
+  פרקי גמרא-לימוד מונחה במסכת עז חלק א | 28017100 | הרב פרופ ברנדס יהודה | סמסטר א
+  פרשנות האגדה והגות | 505400 | דר מרציאנו יוסי | סמסטר א
+  שיטות מתקדמות במחקר איכותני | 604000 | דר לוין אריאל | סמסטר א
+  אחת שאלתי: תורה, אקדמיה וחינוך- גישות ואתגרים | 202200 | הרב פרופ ברנדס יהודה | סמסטר ב
+  חינוך ורב תרבותיות | 603201 | דר לוין אריאל | סמסטר ב
+  מועדי ישראל: מקרא, חזל ומחשבת ישראל | 602601 | הרב דר ביטי יהודה | סמסטר ב
+  פרקי גמרא-לימוד מונחה במסכת עז חלק ב | 28017200 | הרב פרופ ברנדס יהודה | סמסטר ב
+  דרכי העיצוב בסיפור המקראי | 390300 | פרופ גרוסמן יונתן | קיץ
+  עיונים בס שופטים | 390100 | פרופ יעקבס יהונתן | קיץ
+  הפרשנות החסידית למקרא | 590000 | הרב דר אלדר איתמר | שנתי
בסד
הקורס הבא מבקש לעשות הכלאה בין שניתחומי לימוד משיקים. תחום אחד הינו פרשנות המקרא ותחום שני הינו ההגותהחסידית. שאיפתנו בקורס זה, לנסות לרתום את התחומים אחד לשניולנצל את הזיקה שביניהם בכדי להעמיק גם בהבנת נושאי יסוד בחסידות וגם בהבנת הגישה הפרשניתשל אדמורי החסידות. לכל אלו, נשתדל להוסיף בכל פעם את ההיבט החינוכיהנגזר מתפיסה זו. המגמה לגעת בהיבט החינוכי, איננה חיצונית לעניין אלא היא היא מהותו.אדמורי החסידות בהעניקם אינטרפרטציה לפרשיות המקרא ולגיבוריהן, לא ראו עצמם כמפרשיהמקרא, אלא כמחנכים, מורי דרך. הפרשנות, מבחינה זו, שימשה כלי בידם להוראת דרכי עבודהומוסר לשומעי לקחם.בקורס זה, אני מבקש להיות נאמן לדרכי העברה זו שלאדמורי החסידות ולכן סדר הלימוד יהיה על פי הדרשות של האדמורים לפרשותהשבוע. מסיבה זו, קצב הלימוד של הקורס גם יהיה על פי פרשותהשבוע. וכך הערך המוסף של לימוד קורס זה, שתוכלו להביא לשולחן שבת, כל שבוע דרשהחסידית עמוקה ומשמעותית.
מסלול לימודים חינוך יהודי
קורסים ביום ג
 +  שיטות מתקדמות במחקר איכותני | 604000 | דר לוין אריאל | סמסטר א | -
+  השיח היהודי ואתגר הפמניזם | 600900 | טרם נקבע . | סמסטר א | 09:00 - 10:20
+  הוראה חדשנית של המקרא בספרי נביאים ראשונים | 301601 | הרב דר רייס יהושע | סמסטר א | 09:00 - 10:20
+  ריהל - בין הגות לשירה | 509101 | דר מרציאנו יוסי | סמסטר א | 09:00 - 10:20
ר יהודה הלוי היה מוכר בתקופתו כמשורר. רבים הכירוהו והתפעלו משיריו. בגיל מבוגר יחסית כתב ריהל את ספר הכוזרי אשר השפעתו על מחשבת ישראל נודעת עד לימינו.
מטרת הקורס הזה היא להפגיש בכל שיעור מחדש את השניים, את ריהל המשורר וההוגה. ולשאול מה היחס בין הגותו המחשבתית של ריהל לשירתו.
נראה בעה, כיצד בחינה של הגותו משני הצדדים מעשירה את הבנת עמדותיו והגותו בסוגיות שונות.
+  הוראה חדשנית של המקרא בספרי נביאים ראשונים | 301600 | הרב דר רייס יהושע | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
+  רבי נחמן מברסלב : בין פרשנות לפרשנות יתר | 509001 | דר כהן אביעזר | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
+  השיח היהודי ואתגר הפמיניזם | 600903 | דר ברנר איתמר | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
+  סמינריון- סוגיות במחשבת החמד | 600400 | דר הלוי גיא | שנתי | 10:35 - 11:55
במאמציו לשלב מחויבות לאמונה ולאורח חיים דתי עם נאמנות למוסדות מדינת ישראל ולאזרחיה ועם פתיחות לעולם המודרני החמד הוא מערכת חינוכית מרתקת המתאפיינת במתחים פנימיים מהותיים. בקורס זה נעמוד על הדרכים שבהם החמד מתמודד עם מתחים אלה. נתחיל ביסודות החינוכיים המייחדים מערכת זו מהאחרות, נמשיך בדרכים שהחמד מנסה לשלב בין מטרותיה הייחודיות לבין הרצון לחנך את תלמידיו לחיים משותפים עם קבוצות שונות בחברה הישראלית, ונסיים בניסיונות של החמד לתת מענה לאתגרים העולים מהחינוך בעידן הפוסט-מודרני.
+  סמינריון- סוגיות במחשבת החמד | 600401 | דר זולדן דוד | שנתי | 10:35 - 11:55
+  סדנה לכתיבת עבודת גמר- חינוך יהודי | 699800 | הרב דר ביטי יהודה | שנתי | 12:10 - 13:30
+  סדנה לכתיבת עבודת גמר- חינוך יהודי | 699803 | דר לוין אריאל | שנתי | 12:10 - 13:30
+  מקורות לתולדות החינוך היהודי - חינוך ומסורת | 600100 | הרב דר ביטי יהודה | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  מקורות לתולדות החינוך היהודי - חינוך ומודרנה | 601800 | הרב דר ביטי יהודה | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  תמורות בחברה היהודית בעת החדשה: היבטים חינוכיים | 200600 | הרב פרופ ברנדס יהודה | סמסטר א | 16:00 - 17:20
+  מהוראה להפנמה א | 603800 | דר הר שפי סיון | סמסטר א | 16:00 - 17:20
בתוך התוכנית מהוראה להפנמה, סדנת הכתיבה הינה מרחב ליצירה ולהתגלות הלב שבכתיבה. מטרתה הראשונה התנסותית וחווייתית, ומטרתה הנוספת - הקניית כלים להוראה מסוג זה. נבקש לפתח את הרגישות כלפי הטקסט הכתוב, ליצור היכרות מעמיקה עם עולמה של הכתיבה, להתנסות בצורות כתיבה שונות, להקנות כלים וגמישות בעבודה על טקסט, וכאמור ובנוסף -לעמוד מתוך מבט מושכל על אפשרויות שונות של המורה להתנעת כתיבה, התבוננות וביטוי, וצורות שיתוף ומשוב מגוונות.
+  מהוראה להפנמה א | 603801 | זינגר ישי | סמסטר א | 16:00 - 17:20
+  נוער במצבי סיכון ונשירה: יישומים למחנך הכיתה | 309501 | פרופ רומי שלמה | סמסטר א | 16:00 - 17:20
הקורס יעסוק באפיונים של נוער במצבי סיכון ונשירה מהיבטים חינוכיים , פסיכולוגיים וסוציולוגיים. בחלק הראשון יוצגו המאפיינים הבולטים של נוער זה כמו הישגים נמוכים,בעיות משמעת ושוטטות, מעברים רבים בין מסגרות חינוך ודפוסי התנהגות אנטי חברתייםועברייניים. בחלק השני של הקורס ידונואספקטים של הכשרה, מניעה, חינוך וטיפול וכן שיקום של נערים ונערות אלו בתחוםהחינוך הפורמלי והחינוך הבלתי פורמלי בארץ ובעולם ומקומו החשוב של מחנך הכתהבתהליכים אלה.
+  מהוראה להפנמה ב | 603900 | דר ברוש רעות | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
בשיעור זה נתבונן יחד על הקשרים שניתן למצוא בין עולם האומנות והיצירה לבין מעשה ההוראה. וזאת תוך למידה סדנאית וחווייתית והתנסות בערוצי יצירה והבעה מגוונים
+  מהוראה להפנמה ב | 603901 | טרם נקבע . | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
+  נוער במצבי סיכון ונשירה: יישומים למחנך הכיתה | 309500 | פרופ רומי שלמה | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
הקורס יעסוק באפיונים של נוער במצבי סיכון ונשירה מהיבטים חינוכיים , פסיכולוגיים וסוציולוגיים. בחלק הראשון יוצגו המאפיינים הבולטים של נוער זה כמו הישגים נמוכים,בעיות משמעת ושוטטות, מעברים רבים בין מסגרות חינוך ודפוסי התנהגות אנטי חברתייםועברייניים. בחלק השני של הקורס ידונואספקטים של הכשרה, מניעה, חינוך וטיפול וכן שיקום של נערים ונערות אלו בתחוםהחינוך הפורמלי והחינוך הבלתי פורמלי בארץ ובעולם ומקומו החשוב של מחנך הכתהבתהליכים אלה.
+  תמורות בחברה היהודית בעת החדשה: היבטים חינוכיים | 200601 | הרב פרופ ברנדס יהודה | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
+  הפיוט - עולם של גשרים | 201000 | דר שמאע אברהם | סמסטר א | 17:40 - 19:00
+  להנחות חבורה - מיומנויות הנחיית קבוצות בעבודת המורה א | 202600 | דר יעקבס אחינעם | סמסטר א | 17:40 - 19:00
בסדנא נרכוש ידע, הבנות וכלים שיאפשרו לנו אנשי החינוך להנחות קבוצות שונות במסגרות החינוכיות בהן אנו פועלים. בסדנא נשלב ידע מתחום התיאוריה של קבוצות, התנסות ביחסים ובתהליכים בקבוצה, הקניית מיומנויות הנחיה, והנחיית עמיתים. דגש מיוחד יינתן למיומנויות הנחיית חבורות לימוד.
~מהלך הסדנא ניפגש עם נושאים אישיים ובינאישיים הרלוונטיים לעולם החינוך.
+  קולנוע בבית המדרש- סוגיות פרשניות | 200703 | דר ריבלין יובל | סמסטר א | 17:40 - 19:00
+  להנחות חבורה - מיומנויות הנחיית קבוצות בעבודת המורה א | 202602 | בוכהולץ אילן | סמסטר א | 17:40 - 19:00
+  קולנוע בבית המדרש- סוגיות פרשניות | 200701 | דר ריבלין יובל | סמסטר ב | 17:40 - 19:00
מאז המצאת הקולנוע,הפכו המקורות היהודיים – המקרא ואגדות חזל – למקור השראה לסרטים רבים, את עקבותיהםניתן לאתר, באופן גלוי או סמוי, ברבות מן היצירות שנולדו לאורך המאה העשרים. לעיתיםהם מושא לחיקוי, לעיתים מושא לביקורת ופולמוס, ונוכחותם היא עדות למרכזיותה של היצירההמסורתית בתודעתו של היוצר המודרני. השיעור יתמקד בשפה המיוחדת שבחרו בה יוצרי קולנועותיאטרון להבעת הבנותיהם ותחושותיהם באשר למקורות המקראיים וספרות חזל וביצירותהמייצגות דרכים שונות להתמודדות אמנותית עם הטקסט המקורי.
+  להנחות חבורה - מיומנויות הנחיית קבוצות בעבודת המורה ב | 202700 | זינגר ישי | סמסטר ב | 17:40 - 19:00
בסדנא נרכוש ידע, הבנות וכלים שיאפשרו לנו אנשי החינוך להנחות קבוצות שונות במסגרות החינוכיות בהן אנו פועלים. בסדנא נשלב ידע מתחום התיאוריה של קבוצות, התנסות ביחסים ובתהליכים בקבוצה, הקניית מיומנויות הנחיה, והנחיית עמיתים. דגש מיוחד יינתן למיומנויות הנחיית חבורות לימוד.
~מהלך הסדנא ניפגש עם נושאים אישיים ובינאישיים הרלוונטיים לעולם החינוך.