שנת הלימודים תש"ף
קורסים מקוונים
+  הגליל והגולן בימי הבית השני | 4514100 | דר מייטליס יצחק | סמסטר א
+  ירושלים לדורותיה - קורס רגיונלי | 45008303 | דר דוידסון אייל | שנתי
+  מבוא לארכיאולוגיה של ארץ ישראל | 45000600 | דר מייטליס יצחק | שנתי
החוג ללימודי ארץ ישראל
קורסים ביום א
 +  אדם ואדמה באי הקדומה: החקלאות באי בימי המקרא, בית שני משנה ותלמוד | 45011600 | דר לונדון עקיבא | סמסטר א | 10:35 - 11:55
+  ימי בית חשמונאי | 45012000 | רוטנברג אריה | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  דרכי הוראת לימודי ארץ ישראל - תיאוריה | 90001000 | דר שר אבי דורון | סמסטר א | 16:00 - 17:20
+  מבוא לתורת האקלים ומזג האוויר | 42000200 | בן ארי יאיר | סמסטר א | 16:00 - 17:20
+  קווי יסוד ומבוא ביבליוגרפי בלימודי ארץ ישראל | 45001100 | דר שר אבי דורון | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  ארץ הגולן והחרמון - קורס רגיונלי | 45004300 | דר לאוב עודד | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  דרכי הוראת לימודי ארץ ישראל - יישום | 90013800 | דר שר אבי דורון | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
+  אקלים ומזג האוויר בישראל | 42001700 | בן ארי יאיר | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
+  מישור החוף - קורס רגיונלי | 45013800 | דר דוידסון אייל | סמסטר ב | 17:40 - 19:00
סיפורו של מישור החוף הוא סיפורו של נס ישראלי. רצועת חוף, שהייתהבמשך רוב תקופות ההתיישבות מכוסה בביצות ובחולות נודדים הפכה לאזור ההתיישבותהמבוקש ביותר בארץ ישראל. בקורס נלמד את תהליכי ההתיישבות במישור החוף, למן העתהעתיקה ועד לעת החדשה, ונעמוד על תנאיו הפיזיים המייחדים אותו.
+  מבוא לתולדות ארץ ישראל בימי בית שני, משנה ותלמוד | 45000300 | דר בירנבוים חנן | שנתי | 09:00 - 10:20
+  הכשרת מדריכי טיולים במערכת החינוך | 45888801 | דר לאוב עודד | שנתי | 09:00 - 10:20
+  מבוא לתולדות ארץ ישראל בעת החדשה | 45000700 | דר קמינסקי תמי | שנתי | 10:35 - 11:55
+  יסודות הערבית | 32000900 | הרב דר גמליאל חנוך | שנתי | 10:35 - 11:55
+  מבוא לחי ולצומח של ארץ ישראל | 45000100 | דר בר שי נועם | שנתי | 12:10 - 13:30
+  מבוא לתולדות ארץ ישראל בימי בית ראשון | 45000401 | דר שר אבי דורון | שנתי | 14:20 - 15:40
+  הדרכת שלח | 45010900 | בלום יניב | שנתי | 16:00 - 17:20
+  מבוא לגיאולוגיה וגיאומורפולוגיה | 45008400 | דר לאוב עודד | שנתי | 17:40 - 19:00
קורסים ביום ה
 +  כלי חרס ומטבעות | 45014400 | דר רביב דביר | סמסטר א | 10:35 - 11:55
+  אמנות יהודית בארץ ישראל בעת העתיקה | 45005700 | דר לאוב עודד | סמסטר א | 12:10 - 13:30
במהלך הקורס נערוךהיכרות עם הממצא האמנותי היהודי הבולט מימי בית שני ועד לשלהי העת העתיקה. נדון בהבנתהממצא על רקע: התקופה, ההלכה ויחסה לאומנות הדמות, אומנות התקופה הכללית והקשריםנוספים כגון המדרש והפיוט. נדון בפולמוס היהודי-נוצרי כפי שהוא משתקף באמנות בתיהכנסת העתיקים וננסה לאפיין את החברה היהודית לאור הממצא האמנותי ומקורות נוספים.
+  עקבתא דמשיחא: יהודי ארץ ישראל במאות השש עשרה עד השמונה עשרה | 45014300 | דר דוידסון אייל | סמסטר א | 16:00 - 17:20
המאה ה-17? ה-18? לא הורדוס, לא חיזקיהו, לא הרב קוק, לא רבי יהודההנשיא. מה כבר אפשר לומר על תקופה כל כך אפורה בתולדותיה של ארץ ישראל? עיוןבסיפורה של התקופה העותמאנית המוקדמת יגלה שיש גוונים רבים לאפור.אנחנו נחפש את הגוונים הללו, ונתעמק בקורות היהודים בארץ ישראל בתקופה זו.
+  ואולך אתכם קוממיות: מהכרזת המדינה עד סוף מלחמת העצמאות | 45002700 | חרמץ משה | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
+  שיטות ותיארוך בחפירה הארכיאולוגית | 45014500 | דר רביב דביר | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  ירושלים בימי הבית השני | 45014200 | דר דוידסון אייל | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
מאז שבו ראשוני הגולים מבבל לירושלים, והחלו לשקם אותה מחורבותיה,הלכה העיר והתפתחה, תחילה תחת שלטון הפרסים, ולאחר מכן תחת שלטונות ההלניסטיםוהרומים. במקביל להתפתחות העיר התעצם בית המקדש, וחדר עמוק אל לב התודעה הלאומית.בית המקדש היה למרכז רוחני, משפטי, לימודי ולאומי של העם היהודי בארץ ובתפוצות.במקביל להתעצמותה ההדרגתית של ירושלים עברה החברה היהודית תמורות חברתיות ורוחניותעזות, על רקע דתי, פוליטי, משיחי וכלכלי. התמורות הללו בקעו סדקים חברתיים עמוקים,שלא התאחו עד החורבן. בקורס נבחן לעומק את התהליכים החברתיים, הרוחניים והפיזייםשעברו על ירושלים בתקופת הבית השני.