שנת הלימודים תשפ"ב
קורסים מקוונים
+  הוראת האנגלית במאה העשרים ואחת | 90020500 | רוס אברהם | סמסטר א
Participants in this course will acquire skills in teaching English through the use of technology. The overall goal is to enable teachers to understand and use technology appropriately to improve the learning environment and achievements of their students. Through online blogs they will produce ongoing documentation of their work during the course and will examine how information can be used in their lessons. The students will receive a very wide range of tools and learn how to organize all the information so that in the future they can easily access any tool they want and use.
~המשתתפים בקורס זה ירכשו מיומנויות להוראת השפה האנגלית בעזרת טכנולוגיה. המטרה הכללית היא לאפשר למורים להבין בטכנולוגיה ולהשתמש בה בצורה מתאימה כדי לשפר את סביבת הלמידה ואת ההישגים של תלמידיהם. באמצעות בלוג משתתפים ייצרו תיעוד מתמשך של עבודתם במהלך הקורס ויתבוננו כיצד ניתן להשתמש במידע בשיעורים שלהם. הסטודנטים יקבלו מגוון רחב מאוד של כלים וילמדו איך לארגן את כל המידע כך שיוכלו גם בעתיד להגיע לכל כלי שירצו ולהשתמש בו בקלות.
+  נוירופדגוגיה- באנגלית | 90033601 | דר אלגאוי אורית | סמסטר א
The human brain: Less than a kilo and a half of jellylike substance, with 86 billion nerve cells that give rise to every human thought,feeling, decision, behavior, invention and creation. This course will take us on a fascinating journey into the feeling, learning, thinking and acting human brain. We’ll look at answers to questions such as: What motivates us and why? How can we learn and teach more effectively? Why is it so difficult to maintain concentration and focus, and what can we do about it? What is growth mindset, and how can it help us to become better learners and educators? What are executive functions, why are they so important for every aspect of our daily lives, and how do we improve them?
In this unique course, two lecturers, a brain researcher and an occupational therapist, connect new neuroscientific findings to practical everyday tools and insights that can help us as students and as future teachers.We’ll further our theoretical understanding of brain functions such as attention, information processing, learning , memory and executive functions,and learn to apply those insights to our practice. We’ll try out and develop practical tools that are based on our neuroscientific insights, and we’ll increase our awareness of our own motivation, our executive functions, attention profiles, learning strengths and weaknesses and our growth mindset, in order to apply those neuropedagogical insights to our daily lives as students and as future teachers.
+  סיפורי אגדות בהשתקפות הקולנוע- הנחיה אישית | 62003700 | דר מאור שנה | סמסטר א
+  מבוא לשירה- הנחיה אישית | 62000601 | דר שפירו שטיינברג לינדזי | סמסטר ב
This course will introduce students to various forms of poetry including lyrical, narrative, dramatic poetry. Students will learn to appreciate and analyze the genre of poetry by becoming familiar with literary terms such as figures of speech, imagery, rhythm, tone, form and sound. The course will serve as the foundation for the more in-depth analysis of poetic works that students will encounter in more advanced courses in their second and third years. Pedagogical approaches to teaching poetry will be discussed in order for students to begin to nurture the skills necessary in their own literature lessons in school.
~
+  סיפורי אגדות בהשתקפות הקולנוע- הנחיה אישית | 62003701 | דר מאור שנה | סמסטר ב
+  ספרות אמריקאית- הנחיה אישית | 62010300 | דר גלברט איימי | שנתי
החוג לאנגלית
קורסים ביום ג
 +  יסודות הקריאה באנגלית | 62004750 | קופיאצקי גנט | סמסטר א | 09:00 - 10:20
+  מבוא לשירה | 62000650 | דר שפירו שטיינברג לינדזי | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
+  ספרות ילדים | 62002050 | דר גלברט איימי | סמסטר א | 10:35 - 11:55
Students will gain an appreciation of a wide range of classic childrens literature and be introduced to basic concepts of Bibliotherapy and Object Theater and their application. Issues to be explored include the invention and erosion of childhood, family and inter-generational experiences, adolescence, gender, friendship, and the roles of adults. After each genre that we study, there will be a bibliotherapy assignment and a discussion about how the literature and this approach can be adapted for use in the Israeli classroom.
+  מהתיאטרון אל תוך הכיתה | 62002150 | דר גלברט איימי | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
Students participating in this workshop will actively explore if, how and why teachers perform in the classroom and connect with their own creative-dramatic skills. The pedagogical, theoretical and pragmatic aspects of performance will be discussed and explored. Movement, vocalization, storytelling, improvisation, and other tools will be adapted and refined for classroom use. From simple warm-up exercises to calm and focus the class to activities that students can use to deepen student-teacher and student-student communication, to classroom management methods adapted from the world of improvisation, to review techniques that help us understand whether students have understood and internalized materials taught, this course will fill student toolboxes to the brim. During this class, students will learn, do and lead these activities.
+  מיומנויות השפה למתקדמים- הגישה הלקסיקונית במבחן | 62003350 | דר שפירו שטיינברג לינדזי | שנתי | 12:10 - 13:30
+  סמינריון באנגלית- נושאים ב- TESOL | 62004650 | דר גלברט איימי | שנתי | 12:10 - 13:30
+  קריאה וכתיבה למטרות אקדמיות | 62000450 | דר מאור שנה | שנתי | 14:20 - 15:40
+  מבוא לפונולוגיה- אנגלית | 62006750 | דר קופליוביץ שולמית | סמסטר א | 16:00 - 17:20
+  התפתחות לשונית | 62001350 | דר קופליוביץ שולמית | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
The course will give insights into the fascinating covert processes of the first-language acquisition starting from early stages of babbling. The knowledge about this natural process will help us understand similarities and differences between the mother-tongue acquisition by babies and learning foreign languages in the classroom. The course will also focus on current theories of language acquisition that English teachers have to know in order to teach English effectively
+  דרכי הוראה של השפה האנגלית- ב | 90001550 | רוס אברהם | שנתי | 16:00 - 17:20
הקורס דרכי ההוראה של השפה האנגלית-ב בונה ומרחיב ומעמיק את נושאי הלמידה מתוך הקורס דרכי ההוראה של השפה האנגלית-א בארבעת התחומים של תכנית הלימודים. בנוסף, הסטודנטים יפגשו מגוון חומרים וספרים עדכניים ויקבלו כלים לבדוק את תכונותיהם. הקורס יסקור את עקרונות תכנון יעיל המבוססות על עקרון ה backward planning. סטודנטים ילמדו איך לשפר שיעורים קיימים ואיך לייצר יחידות לימוד חדשות באמצעות הוראת טכניקות הוראה יעילות, תכנון שיעור משמעותי והתאמה נכונה של חומרים. הסטודנטים ילמדו לשלב הערכה מעצבת בתהליך התכנון וילמדו כיצד להשתמש בה ככלי בתהליך הלמידה. בנוסף, ילמדו הסטודנטים על החשיבות של התפתחות מקצועית מתמשכת ויתחילו לגבש זהות מקצועית של מורה המשתמש בהתבוננות עצמית כאמצעי שמירה על סטנדרטים גבוהים של הוראה בעולם הדינמי של הוראת האנגלית.
+  דרכי הוראה של השפה האנגלית א- באנגלית | 90029350 | ברסלאו רונית | סמסטר א | 17:30 - 18:50
+  הוראה דיפרנציאלית בשיעורי אנגלית- באנגלית | 90002850 | רוס אברהם | סמסטר ב | 17:30 - 18:50
The instructor will teach about the problems when teachingmixed ability classes and present possible solutions for these problems.Lecturer will also model different techniques in class. Students will studymaterials about differentiated teaching and present their findings in class.