רשימת השיעורים בחוג לחינוך מיוחד- תואר ראשון גברים

שנת הלימודים תש"ף

קורסים מקוונים

קוד קורס 72020102
מורה סמט תומר
יום
סמסטר א
מיקום
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

בקורס זה נלמד לעומק על הפרעת קשב (ADHD). בתחילה, נכיר סוגים שוניםשל קשב והגדרות שונות שניתנו להפרעת קשב. כמו כן, נעסוק במקור להפרעה, במאפייניהובתסמיניה השונים. בהמשך, נעסוק באבחון וטיפול בהפרעת קשב: נלמד על דרכים לאבחן אתההפרעה ועל סוגי טיפול מגוונים. לאורך הקורס נשלב מושגים מתחום המוח על מנת לתארולהסביר את התסמינים הקליניים של ההפרעה וכמו כן, נקשר את החומר התאורטי לשדה החינוכיוהמעשי הרלוונטי לנו כמורים. הקורס כולל צפייה בסרטונים, ניתוח תיאורי מקרה וקריאתסיפורים קצרים ומטרתו היא לגרום להבנה טובה יותר ילדים הצופים אל העולם מבעד למשקפיADHD ולתת כליםמעשיים על מנת לתמוך ולקדם את אותם תלמידים.

+  אבחון וטיפול בשגיאות כתיב | 72001601 | ריגר מתניה | סמסטר א

| 72001601 | ריגר מתניה | סמסטר א | יום | שעה -
קוד קורס 72001601
מורה ריגר מתניה
יום
סמסטר א
מיקום
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס ?מתי ואיך מתקנים שגיאות? מה סוגי שגיאות הכתיבהקורס יקנה כלים לאבחון וטיפול שגיאות כתיב ובניית תכניות התערבות בתחום על פי עקרונות ההוראה המתקנת

+  אסטרטגיות למידה | 90017701 | דוויק הדס | סמסטר א

| 90017701 | דוויק הדס | סמסטר א | יום | שעה -
קוד קורס 90017701
מורה דוויק הדס
יום
סמסטר א
מיקום
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
הו.ראת דרכי למידה נכונות לצד העברת החומר הלימודי הן המפתח להצלחה לימודית. בקורס יינתנו כלים מעשיים להוראת דרכי למידה במקצועות רבי מלל לתלמידים לקויי למידה תוך שימת דגש על אסטרטגיות עוקפות קריאה, כתיבת תשובה, זיכרון והכרת סגנונות הלמידה השונים
קוד קורס 72010602
מורה שרלו אלחנן
יום
סמסטר א
מיקום
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
סרטון הכרות : סרטון
קוד קורס 72001400
מורה טלמור מוריה
יום
סמסטר א
מיקום
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

+  התפתחות שפה | 72000808 | דר וקסמן מישל | סמסטר א

| 72000808 | דר וקסמן מישל | סמסטר א | יום | שעה -
קוד קורס 72000808
מורה דר וקסמן מישל
יום
סמסטר א
מיקום
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

+  ליקויי שמיעה | 72005300 | סמט תומר | סמסטר א

| 72005300 | סמט תומר | סמסטר א | יום | שעה -
קוד קורס 72005300
מורה סמט תומר
יום
סמסטר א
מיקום
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
בקורס זה נעסוק בלקויות שמיעה. בתחילה, נלמד על מבנה האוזן וסוגים של לקויות ובדיקות שמיעה. בהמשך, נעסוק בהרחבה בהשלכות של כבדות שמיעה וחרשות על התחום החברתי, הרגשי, הלימודי והשפתי. כמו כן נלמד על שילובם של כבדי שמיעה וחרשים במערכת החינוך, בהיבטים של הנגשה, תמיכה לימודית ודגשים למורה המשלב כבד שמיעה בכיתתו. לבסוף, נלמד על המאפיינים, הצרכים והתרבות של קהילת החרשים תוך העמקה בנושאים של שיקום שמיעה, פתרונות הנגשה, מכשירי שמיעה ושתל קוכלארי.  
במסגרת הקורס, הסטודנטיות ישמעו שתי הרצאות אורח של שני חרשים.
הקורס כולל צפייה בסרטונים, ניתוח תיאורי מקרה הפעלות מגוונות בכיתה, במטרה ללמוד ולחוות את החרשות ולהכירה מזוויות שונות ומתוך כך להכיר טוב יותר את עולמם של כבדי השמיעה והחרשים ואת הקשיים של תלמיד כבד שמיעה שישב בכיתתנו. 


+  נוירופדגוגיה | 90033600 | לרמן דינה | סמסטר א

| 90033600 | לרמן דינה | סמסטר א | יום | שעה -
קוד קורס 90033600
מורה לרמן דינה
יום
סמסטר א
מיקום
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

איך נוכל ללמוד באופן יעיל יותר? מה זה תפקוד ניהולי וכיצד משפרים אותו? למה קשה לשמור על קשב ומה ניתן לעשות בעניין? אלו חלק מהשאלות שנדון בהם בקורס ייחודי זה, הניתן על ידי שתי מרצות, חוקרת מוח ומרפאה בעיסוק. 

הקורס מחבר בין ידע עדכני על המוח לבין כלים ותובנות יישומיות לחיי הסטודנטים כתלמידים וכמורים. מטרת הקורס הוא להכיר ולהבין תפקודי מוח כמו קשב, קליטת מידע, עיבוד מידע, למידה וזיכרון,ותפקודים ניהוליים מההיבט התיאורטי והיישומי. במהלך הקורס הסטודנטים יתנסו, יפתחו ויבחנו כלים ישימים למערכת החינוך בכלל ובחינוך מיוחד בפרט, תוך כדי הגברת המודעות של הסטודנט/ית בקשר לתפקודם בניהול עצמי, בסגנונות הלמידה ובמשמעות של הנוירופדגוגיה בחייהם. 

 


קוד קורס 90009501
מורה דר ליפשיץ רבקה
יום
סמסטר א
מיקום
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

+  קוגניציה וזיכרון | 72005200 | דר בר דוד אוהד | סמסטר א

| 72005200 | דר בר דוד אוהד | סמסטר א | יום | שעה -
קוד קורס 72005200
מורה דר בר דוד אוהד
יום
סמסטר א
מיקום
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
קוד קורס 9000225
מורה עמר אילן
יום
סמסטר א
מיקום
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

הקורס מיועד לתלמידי שנה ג והוא מתואם עם קורס סדנא מלווה עבודה מעשית. הקורס יתחלק לשלושה אשכולות$$ תכנון, הוראה והערכה. באשכול התכנון נעסוק בקביעת מטרות ויעדים לשיעור, ברמות הנדרשות מהתלמידים בתפקודים השונים. באשכול ההוראה נעסוק בדרכי הוראה ייחודיות לחינוך בכלל ולחינוך מיוחד בפרט$$ נכיר דרכים מגוונות להוראה בחינוך המיוחד. באשכול ההערכה נעסוק בדרכי הערכה ומשוב של תהליך ההוראה$$ הערכת הישגים, הערכת המורים ורפלקציה עצמית.

במהלך הקורס יהיו מטלות מקוונות הכוללות בחנים קצרים, דיונים בפורום ומטלות הגשה קצרות.

קוד קורס 72020100
מורה סמט תומר
יום
סמסטר ב
מיקום
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

בקורס זה נלמד לעומק על הפרעת קשב (ADHD). בתחילה, נכיר סוגים שונים של קשב והגדרות שונות שניתנו להפרעת קשב. כמו כן, נעסוק במקור להפרעה, במאפייניה ובתסמיניה השונים. בהמשך, נעסוק באבחון וטיפול בהפרעת קשב: נלמד על דרכים לאבחן את ההפרעה ועל סוגי טיפול מגוונים. לאורך הקורס נשלב מושגים מתחום המוח על מנת לתאר ולהסביר את התסמינים הקליניים של ההפרעה וכמו כן, נקשר את החומר התאורטי לשדה החינוכי והמעשי הרלוונטי לנו כמורים. הקורס כולל צפייה בסרטונים, ניתוח תיאורי מקרה וקריאת סיפורים קצרים ומטרתו היא לגרום להבנה טובה יותר ילדים הצופים אל העולם מבעד למשקפי ADHD ולתת כלים מעשיים על מנת לתמוך ולקדם את אותם תלמידים.

+  אבחון וטיפול בשגיאות כתיב | 72001602 | ריגר מתניה | סמסטר ב

| 72001602 | ריגר מתניה | סמסטר ב | יום | שעה -
קוד קורס 72001602
מורה ריגר מתניה
יום
סמסטר ב
מיקום
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס מתי ואיך מתקנים שגיאות? מה סוגי שגיאות הכתיב ?הקורס יקנה כלים לאבחון וטיפול שגיאות כתיב ובניית תכניות התערבות בתחום על פי עקרונות ההוראה המתקנת
קוד קורס 72001101
מורה עמר אילן
יום
סמסטר ב
מיקום
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
כל תלמיד בחינוך המיוחד זכאי לשירותי החינוך המיוחד מכוח החוק ועל סמך אבחון.
נושא האבחון רחב מאד ומתייחס לשיטות, גישות וכלי אבחון מגוונים.
בקורס זה נכיר את התיאוריות העומדות בבסיס האבחונים השונים, סוגי האבחונים ובעלי התפקידים הרשאים לבצעם, מבנה האבחונים, כלי האבחון השונים, התפקודים השונים הנבדקים באבחון וההשלכות שלהם לעבודה השוטפת שלנו כמורים לחינוך מיוחד.
בקורס זה נלמד לקרוא אבחון בצורה ביקורתית, להבין אותו, על כל מרכיביו ומושגיו ולגזור ממנו תכנית עבודה עבור התלמיד.

+  אסטרטגיות למידה | 90017702 | דוויק הדס | סמסטר ב

| 90017702 | דוויק הדס | סמסטר ב | יום | שעה -
קוד קורס 90017702
מורה דוויק הדס
יום
סמסטר ב
מיקום
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
קוד קורס 72010603
מורה שרלו אלחנן
יום
סמסטר ב
מיקום
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
סרטון הכרות : סרטון

+  המשחק בחינוך המיוחד | 72006600 | דר פריד דינה | סמסטר ב

| 72006600 | דר פריד דינה | סמסטר ב | יום | שעה -
קוד קורס 72006600
מורה דר פריד דינה
יום
סמסטר ב
מיקום
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
קוד קורס 72001401
מורה טלמור מוריה
יום
סמסטר ב
מיקום
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

+  התפתחות סנסו מוטורית וכתיבה | 72001501 | דמסקי אודליה | סמסטר ב

| 72001501 | דמסקי אודליה | סמסטר ב | יום | שעה -
קוד קורס 72001501
מורה דמסקי אודליה
יום
סמסטר ב
מיקום
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

+  נוירופדגוגיה | 90033601 | לרמן דינה | סמסטר ב

| 90033601 | לרמן דינה | סמסטר ב | יום | שעה -
קוד קורס 90033601
מורה לרמן דינה
יום
סמסטר ב
מיקום
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

איך נוכל ללמוד באופן יעיל יותר? מה זה תפקוד ניהולי וכיצד משפרים אותו? למה קשה לשמור על קשב ומה ניתן לעשות בעניין? אלו חלק מהשאלות שנדון בהם בקורס ייחודי זה, הניתן על ידי שתי מרצות, חוקרת מוח ומרפאה בעיסוק. 

הקורס מחבר בין ידע עדכני על המוח לבין כלים ותובנות יישומיות לחיי הסטודנטים כתלמידים וכמורים. מטרת הקורס הוא להכיר ולהבין תפקודי מוח כמו קשב, קליטת מידע, עיבוד מידע, למידה וזיכרון,ותפקודים ניהוליים מההיבט התיאורטי והיישומי. במהלך הקורס הסטודנטים יתנסו, יפתחו ויבחנו כלים ישימים למערכת החינוך בכלל ובחינוך מיוחד בפרט, תוך כדי הגברת המודעות של הסטודנט/ית בקשר לתפקודם בניהול עצמי, בסגנונות הלמידה ובמשמעות של הנוירופדגוגיה בחייהם. 

 

קוד קורס 72001001
מורה שוורץ יעל
יום
סמסטר ב
מיקום
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
קוד קורס 90009503
מורה דר ליפשיץ רבקה
יום
סמסטר ב
מיקום
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

+  קוגניציה וזיכרון | 72005202 | דר בר דוד אוהד | סמסטר ב

| 72005202 | דר בר דוד אוהד | סמסטר ב | יום | שעה -
קוד קורס 72005202
מורה דר בר דוד אוהד
יום
סמסטר ב
מיקום
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
קוד קורס 9000226
מורה עמר אילן
יום
סמסטר ב
מיקום
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

הקורס מיועד לתלמידי שנה ג והוא מתואם עם קורס סדנא מלווה עבודה מעשית. הקורס יתחלק לשלושה אשכולות$$ תכנון, הוראה והערכה. באשכול התכנון נעסוק בקביעת מטרות ויעדים לשיעור, ברמות הנדרשות מהתלמידים בתפקודים השונים. באשכול ההוראה נעסוק בדרכי הוראה ייחודיות לחינוך בכלל ולחינוך מיוחד בפרט$$ נכיר דרכים מגוונות להוראה בחינוך המיוחד. באשכול ההערכה נעסוק בדרכי הערכה ומשוב של תהליך ההוראה$$ הערכת הישגים, הערכת המורים ורפלקציה עצמית.

במהלך הקורס יהיו מטלות מקוונות הכוללות בחנים קצרים, דיונים בפורום ומטלות הגשה קצרות.

+  הוראה מותאמת במתמטיקה | 72000701 | שמש ויקי | שנתי

| 72000701 | שמש ויקי | סמסטר ש | יום | שעה -
קוד קורס 72000701
מורה שמש ויקי
יום
סמסטר ש
מיקום
נקודות זיכוי 2
תיאור קורס

החוג לחינוך מיוחד

קורסים ביום א

 

+  הורים מורים ומה שביניהם | 90012401 | חברוני סמדר | סמסטר א | 09:00 - 10:20

| 90012401 | חברוני סמדר | סמסטר א | יום א | שעה 09:00 - 10:20
קוד קורס 90012401
מורה חברוני סמדר
יום א
סמסטר א
מיקום
שעת התחלה 09:00
שעת סיום 10:20
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

בקורס זה נפתח מודעות למורכבות התקשורת בין הורים-מורים ברמות השונות: היסטורית, פוליטית, חברתית, רגשית, רב-תרבותית וחינוכית. נבין לעומק את המורכבות והקשיים הכרוכים בלהיות הורה לילד חריג. וכן נלמד ונתנסה בכלי תקשורת המאפשרים רגישות ותקשורת יעילה בין הורים ומורים. הקורס משולב בהוראה והתנסות חוויתית תוך קריאה של מאמרים עדכניים בתחום.

+  התמודדות עם אלימות בכיתה | 90016000 | דר ליפשיץ רבקה | סמסטר א | 09:00 - 10:20

| 90016000 | דר ליפשיץ רבקה | סמסטר א | יום א | שעה 09:00 - 10:20
קוד קורס 90016000
מורה דר ליפשיץ רבקה
יום א
סמסטר א
מיקום
שעת התחלה 09:00
שעת סיום 10:20
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

+  התפתחות סנסו מוטורית וכתיבה | 72001500 | לרמן דינה | סמסטר א | 10:35 - 11:55

| 72001500 | לרמן דינה | סמסטר א | יום א | שעה 10:35 - 11:55
קוד קורס 72001500
מורה לרמן דינה
יום א
סמסטר א
מיקום
שעת התחלה 10:35
שעת סיום 11:55
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

+  כלים להתערבות קבוצתית | 72005401 | גולדמן בתיה | סמסטר א | 10:35 - 11:55

| 72005401 | גולדמן בתיה | סמסטר א | יום א | שעה 10:35 - 11:55
קוד קורס 72005401
מורה גולדמן בתיה
יום א
סמסטר א
מיקום
שעת התחלה 10:35
שעת סיום 11:55
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
בקורס נקנה כלים חברתיים וטיפוליים למורה בחינוך המיוחד, מתוך הבנת תהליכים חברתיים בכיתה, ומודלים של תקשורת בין-אישית, וכן הכרות עם תוכניות בחינוך 
המיוחד: כישורי חיים, חוסן, סינגור עצמי, לב21 סיפורים טיפוליים. הקורס משלב תיאוריה והתנסות חוויתית בשיעור.

+  החינוך כחוויה קיומית | 90010101 | שוסהיים שרית | סמסטר א | 10:35 - 11:55

| 90010101 | שוסהיים שרית | סמסטר א | יום א | שעה 10:35 - 11:55
קוד קורס 90010101
מורה שוסהיים שרית
יום א
סמסטר א
מיקום
שעת התחלה 10:35
שעת סיום 11:55
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

בקורס זה נבקשלהכיר תכנים וגישות חינוכיות תוך שילוב למידה התנסות וכתיבה אישית , בנושאים הקשוריםלהבניית הוויתו המקצועית והאישית של המורה. במפגשינו נתבונן בהיבטים חינוכייםובשאלות קיומיות הקשורות להתפתחות האישית של המורה כאדם השואף לצמיחה והגשמה.

מטרת הקורס היאלאפשר התבוננות אישית ומקצועית , להעצים את המכוונות העצמית של המורה, ולהגביר אתתחושת המסוגלות, מתוך הידע והתיאוריות שנפגוש בשיעורים ובעיקר מתוך ההקשרים שלהםלכוחות ולמשאבים השונים של המורה המתפתחים תדיר.

מטרת הקורס להעציםאת יכולת המורה לקיים תהליך חינוכי מתוך תשומת לב עמוקה ונוכחות קשובה וסקרניתלתהליך אותו הוא חווה ואשר לו הוא שותף.

+  אתגרי החינוך במדינת ישראל | 90032800 | דר וינשטוק משה | סמסטר א | 10:35 - 11:55

| 90032800 | דר וינשטוק משה | סמסטר א | יום א | שעה 10:35 - 11:55
קוד קורס 90032800
מורה דר וינשטוק משה
יום א
סמסטר א
מיקום
שעת התחלה 10:35
שעת סיום 11:55
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
מערכת החינוך במדינת ישראל מתמודדת עם שינויים גדולים המתרחשים בעולם, המדגישים את חשיבות היצירתיות, האינדיבידואליזם, וההתאמה האישית
 לצד הבנת החשיבות והצורך לשמר ידע בסיסי שמכונן ובונה את עולמם של אזרחי ישראל ותפיסות ערכיות שמכוננות את הייחודיות היהודית והאזרחית במדינה
במהלך הקורס נעסוק בלימוד והבנת האתגרים המרכזיים והדילמות המהותיות עמם מתמודדת מערכת החינוך במדינת ישראל
הקורס יעסוק במטרות החינוך במדינת ישראל, בתכני מערכת החינוך במדינת ישראל ואופני ההערכה, ובתמורות בתפיסות החינוך במהלך השנים.
 הקורס יגע בדילמות הגלובליות ובשינויים המתרחשים בעולם, וכיצד שינויים אלו משפיעים על הנעשה בחינוך בישראל.

+  התפתחות שפה | 72000805 | רוזנברג שירה | סמסטר א | 12:10 - 13:30

| 72000805 | רוזנברג שירה | סמסטר א | יום א | שעה 12:10 - 13:30
קוד קורס 72000805
מורה רוזנברג שירה
יום א
סמסטר א
מיקום
שעת התחלה 12:10
שעת סיום 13:30
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

+  פסיכולוגיה חיובית בחינוך | 90007400 | דר פלמור הספל שושי | סמסטר א | 12:10 - 13:30

| 90007400 | דר פלמור הספל שושי | סמסטר א | יום א | שעה 12:10 - 13:30
קוד קורס 90007400
מורה דר פלמור הספל שושי
יום א
סמסטר א
מיקום
שעת התחלה 12:10
שעת סיום 13:30
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
הפסיכולוגיה החיובית הינה זרם בפסיכולוגיה המדגיש את בניית ומיצוי הטוב שבבני אדם, לצד תיקון ושיקום החסר. במהלך הקורס נלמד מהי פסיכולוגיה חיובית, מקורותיה, מיקוד בכוחות כמקור לחוסן והחלמה תוך הצגת מחקרים תאורטיים ואמפיריים. בהמשך נתמקד בפסיכולוגיה החיובית בחינוך- בנפשו של הילד, בקשר עם מוריו ובקשר של המורה עם עמיתיו. נכיר מורים פורצי דרך בארץ ובעולם, ונלמד כיצד ניתן להתחיל במפנה החיובי כעת. הסטודנטים המשתתפים בקורס יתנסו ביישום מושגי הקורס בחייהם תוך תרגול והתנסות מעשית בכתה ובבית, ובכך יהפכו לסוכני שינוי חיובי במערכת החינוך.
קוד קורס 72003500
מורה דר פלמור הספל שושי
יום א
סמסטר א
מיקום
שעת התחלה 14:20
שעת סיום 15:40
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
הקורס יכלול עיון בסוגיות יסוד הקשורות בהורים המתמודדים עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים במערכת החינוך. במהלך הקורס, נדון בדילמות ובמורכבות הקיימות בקשר עם ההורים הללו, והשלכותיהן על המפגש עם הילד בביהס. ההרצאות תתמקדנה בזיהוי ואבחון מגוון רחב של דפוסי הורות ומשמעותם, כמו גם המסע המפותל שעובר הורה המתבשר שילדו בעל צרכים מיוחדים, והצמיחה מן השבר. רכישת הידע התיאורטי והיישומי, תשולב בתרגול דרכי התערבות ותקשורת הרלוונטיים לשיח במערכת החינוך. ההרצאות תלווינה במפרט עשיר של הצגות מקרה, סרטים ואמצעי המחשה מגוונים, שיסייעו בהפנמת הנלמד

+  נוער בסיכון | 72012000 | דר קאים זאב | סמסטר א | 14:20 - 15:40

| 72012000 | דר קאים זאב | סמסטר א | יום א | שעה 14:20 - 15:40
קוד קורס 72012000
מורה דר קאים זאב
יום א
סמסטר א
מיקום
שעת התחלה 14:20
שעת סיום 15:40
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

הקורס יעסוק בתיאוריות ובמאפיינים מרכזיים שלנוער המצוי במצבי סיכון ומצוקה, וכן בקשר בין מצוקה, חוסן וסיכון לבין סטייהחברתית. 

במהלך הקורס ייבחנו היבטים מרכזיים בהסתגלותם של בני נוער בסיכון למערכתהחינוך, תוך התמקדות בתפקודם החברתי, הרגשי וההתנהגותי. 

כמו כן, ייסקרו גישותמרכזיות להבנת ההגדרות והקשיים הייחודיים של בני נוער בסיכון המשולבים במערכתהחינוך כמו גם המנותקים ממנה.


קוד קורס 72000405
מורה דר כהאן שמעון
יום א
סמסטר א
מיקום
שעת התחלה 14:20
שעת סיום 15:40
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

הקורס יעסוק בקשר שבין מוח והתנהגות.מטרת הקורס להקנות לסטודנט/ית ידע בסיסי בהתפתחות מערכת העצבים, מבנה המוח ושיטותמחקר בתחום. הכרת מערכת העצבים תהווה את הבסיס להבנת התפתחות התפקודים השוניםובכלל זה המערכת המוטורית, ראיה, שמיעה, שפה, קשב, תהליכי זיכרון וחשיבה גבוהה.יסודות אלו יאפשרו היכרות טובה עם התפתחות נורמלית לצד הפרעות בהתפתחות אצלתלמידים בעלי צרכים מיוחדים וההשלכות השונות שיש להפרעות אלו במסגרת החינוךהמיוחד.


קוד קורס 72022001
מורה שמיר הילי
יום א
סמסטר א
מיקום
שעת התחלה 16:00
שעת סיום 17:20
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

+  אתגרים חינוכיים במאה ה-21 | 90022000 | דר ישי שלמה | סמסטר א | 16:00 - 17:20

| 90022000 | דר ישי שלמה | סמסטר א | יום א | שעה 16:00 - 17:20
קוד קורס 90022000
מורה דר ישי שלמה
יום א
סמסטר א
מיקום
שעת התחלה 16:00
שעת סיום 17:20
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

+  שפת הסימנים | 72021801 | כהן מקסים | סמסטר א | 16:00 - 17:20

| 72021801 | כהן מקסים | סמסטר א | יום א | שעה 16:00 - 17:20
קוד קורס 72021801
מורה כהן מקסים
יום א
סמסטר א
מיקום
שעת התחלה 16:00
שעת סיום 17:20
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
קוד קורס 72009000
מורה אלקובי אודליה
יום א
סמסטר א
מיקום
שעת התחלה 17:40
שעת סיום 19:00
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
קוד קורס 72009100
מורה
יום א
סמסטר א
מיקום
שעת התחלה 17:40
שעת סיום 19:00
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
קוד קורס 72024100
מורה גרינברגר רחלי
יום א
סמסטר ב
מיקום
שעת התחלה 09:00
שעת סיום 10:20
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

+  הורים מיוחדים בחברה הישראלית | 72024003 | דר פלמור הספל שושי | סמסטר ב | 09:00 - 10:20

| 72024003 | דר פלמור הספל שושי | סמסטר ב | יום א | שעה 09:00 - 10:20
קוד קורס 72024003
מורה דר פלמור הספל שושי
יום א
סמסטר ב
מיקום
שעת התחלה 09:00
שעת סיום 10:20
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
קוד קורס 72009900
מורה קורניץ מיכל
יום א
סמסטר ב
מיקום
שעת התחלה 09:00
שעת סיום 10:20
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
בקורס ננסה להגיע ולעורר את המקומות היצירתיים שבתוכנו. השאיפה שלנו להביא מקומות פוריים ומגוונים אלו לידי ביטוי במפגש המתחולל בין המורה לעצמו, המורה והטקסט, המורה והתלמיד ועוד. הקורס יתנהל במתכונת של סדנה.

+  אינטליגנציה רגשית | 90006500 | דר ישי שלמה | סמסטר ב | 10:35 - 11:55

| 90006500 | דר ישי שלמה | סמסטר ב | יום א | שעה 10:35 - 11:55
קוד קורס 90006500
מורה דר ישי שלמה
יום א
סמסטר ב
מיקום
שעת התחלה 10:35
שעת סיום 11:55
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
קוד קורס 72005700
מורה דר פלמור הספל שושי
יום א
סמסטר ב
מיקום
שעת התחלה 10:35
שעת סיום 11:55
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
משפחות רבות במדינת ישראל מתמודדות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים. הספרות על פי רוב ממוקדת באבחון וטיפול בילדים הללו, אך פחות מייחדת מקום לאחיהם המתמודדים עם המורכבות והאתגר. הקורס יתמקד הן באחים של ילדים בעלי צרכים מיוחדים (אוטיזם, מוגבלות שכלית, נכות נפשית, מחלות כרוניות) והן באחים שחוו שכול, תוך העמקה בספרות והמחשה בעזרת מגוון סרטים. הלמידה תלווה במפגש עם אח של ילד בעל צרכים מיוחדים או אח שחווה שכול. מפגש זה יאפשר הכרות עם עולמו, קשייו והצמיחה שהתאפשרה לו הודות לאחאות זו. במהלך הקורס נפגש עם אח/ות שהפכו את המשא למסע מעורר השראה.
קוד קורס 72006301
מורה הלמן שירה
יום א
סמסטר ב
מיקום
שעת התחלה 10:35
שעת סיום 11:55
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
קוד קורס 72008800
מורה לרמן דינה
יום א
סמסטר ב
מיקום
שעת התחלה 10:35
שעת סיום 11:55
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

הקורס יפגיש את הסטודנטים עם האבחנה וההגדרה העדכנית של ASD מתוך ה – DSM V והתפתחות בהגדרה של האוטיזם. זה יסייע ללומד לזהות התנהגויות שונות של ילדים עם ASD ולפרש אותם בהתאם למאפיינים. הקורס יסקור חלק משיטות ההתערבות הקימות בישראל: TEACCH, DIR, ABA. זה יאפשר לסטודנט/ית להתנסות ולפתח אסטרטגיות וארגז כלים לכיתה.

קוד קורס 90008500
מורה גרנביץ יחיאל
יום א
סמסטר ב
מיקום
שעת התחלה 10:35
שעת סיום 11:55
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

מטרת הקורס היא הקניית ידע והבנהבסיסיים של מושגים מעולם ההפרעות הרגשיות וההתנהגותיות, תוך התייחסות לגיל הילדותוהנעורים ולקשיים הנפוצים בגילאי בית הספר. הקורס יתייחס להיבטים שונים: התפתחותההפרעה, התמונה הקלינית, ודרכי טיפול.

מטרה חשובה של הקורס היא ליצור היכרותעם הפרעות נפשיות שונות בכדי להביא לזיהוי ראשוני שלהן, ולהפניה לגורמי טיפולבמקרים בהם יש צורך בכך.  בקורס נכיר קשיים והפרעות שונות בתחום הרגשי והנפשי, כגון דיכאון, חרדה,אובססיביות, טראומה ומצבי לחץ, ועוד.


+  הוראת הקריאה | 72008600 | רוזנברג שירה | סמסטר ב | 12:10 - 13:30

| 72008600 | רוזנברג שירה | סמסטר ב | יום א | שעה 12:10 - 13:30
קוד קורס 72008600
מורה רוזנברג שירה
יום א
סמסטר ב
מיקום
שעת התחלה 12:10
שעת סיום 13:30
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

+  עקרונות בתוכניות לימודים | 90021500 | דר בוזגלו אהרן | סמסטר ב | 12:10 - 13:30

| 90021500 | דר בוזגלו אהרן | סמסטר ב | יום א | שעה 12:10 - 13:30
קוד קורס 90021500
מורה דר בוזגלו אהרן
יום א
סמסטר ב
מיקום
שעת התחלה 12:10
שעת סיום 13:30
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
קוד קורס 72001100
מורה דר כהאן שמעון
יום א
סמסטר ב
מיקום
שעת התחלה 12:10
שעת סיום 13:30
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

מטרתהקורס  להקנות לסטודנט/ית הכרות עםהעקרונות העומדים בבסיס האבחון הפסיכולוגי והנוירופסיכולוגי. במהלך הקורס יוצגומבחנים מקטגוריות שונות והאופן בו הם בודקים את הפונקציות הנצרכות להבנת תפקודו שלהתלמיד במסגרת החינוך המיוחד. נעסוק במבחנים הבודקים יכולות קוגניטיביותכדוגמת  קשב, תפיסה, זיכרון, תהליכי חשיבהגבוהה ועוד. בנוסף למבחני משכל נלמד על מבחנים השלכתיים שמטרתם לבדוק את מצבוהרגשי של התלמיד. בין היתר נדון ביתרונות ובמגבלות שיש לאבחונים השונים, בתרומתושל המורה להבנת מקור קשייו של התלמיד ובאפשרות של המורה לקדם את תפקודו של התלמידלאור מסקנות האבחון. 

 


+  קליניקה בקריאה | 72003403 | רוזנברג שירה | סמסטר ב | 14:20 - 15:40

| 72003403 | רוזנברג שירה | סמסטר ב | יום א | שעה 14:20 - 15:40
קוד קורס 72003403
מורה רוזנברג שירה
יום א
סמסטר ב
מיקום
שעת התחלה 14:20
שעת סיום 15:40
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

+  קליניקה בקריאה | 72003404 | גורדון שירה | סמסטר ב | 14:20 - 15:40

| 72003404 | גורדון שירה | סמסטר ב | יום א | שעה 14:20 - 15:40
קוד קורס 72003404
מורה גורדון שירה
יום א
סמסטר ב
מיקום
שעת התחלה 14:20
שעת סיום 15:40
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
קורס זה הוא החלק המעשי הישיר במקביל לקורס הוראת הקריאה. הסטודנטים יתנסו באבחון ראשוני והוראה מתקנת של תלמיד המתקשה בקריאה, תוך ליווי התהליך בלמידה פרטנית וכיתתית.
קוד קורס 72009200
מורה שרלו אלחנן
יום א
סמסטר ב
מיקום
שעת התחלה 14:20
שעת סיום 15:40
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

+  מצויינות בחינוך | 90888900 | דר ליפשיץ רבקה | סמסטר ב | 14:20 - 15:40

| 90888900 | דר ליפשיץ רבקה | סמסטר ב | יום א | שעה 14:20 - 15:40
קוד קורס 90888900
מורה דר ליפשיץ רבקה
יום א
סמסטר ב
מיקום
שעת התחלה 14:20
שעת סיום 15:40
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
קוד קורס 72011500
מורה ויינשטיין לוי
יום א
סמסטר ב
מיקום
שעת התחלה 16:00
שעת סיום 17:20
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס איך העולם נראה מבעד למוגבלות? מה חווה אדם שחי את חייו עם מוגבלות? איך מסתכלים בעומק על אדם החיים עם מוגבלות ומבינים שהוא הרבה יותר מהמוגבלות שלו? איך רואים את האדם עצמו מבלי לטשטש את הלקות? ההתמודדות של ילד עם לקות משפיעה על התנהלותו בעולם, בכל המרחבים שבהם הוא חי, בהפסקות, בבית, ובשיעורים. 
בקורס זה ירכשו כלים, חוייתיים, בין אישיים ומחקריים להיפתח לחווית החיים של הילד השלם.

+  שפת הסימנים למתקדמים | 72012200 | כהן מקסים | סמסטר ב | 16:00 - 17:20

| 72012200 | כהן מקסים | סמסטר ב | יום א | שעה 16:00 - 17:20
קוד קורס 72012200
מורה כהן מקסים
יום א
סמסטר ב
מיקום
שעת התחלה 16:00
שעת סיום 17:20
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

+  מניעת נשירה | 90012300 | דר ראוכברגר נירית | סמסטר ב | 16:00 - 17:20

| 90012300 | דר ראוכברגר נירית | סמסטר ב | יום א | שעה 16:00 - 17:20
קוד קורס 90012300
מורה דר ראוכברגר נירית
יום א
סמסטר ב
מיקום
שעת התחלה 16:00
שעת סיום 17:20
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

+  היבטים קוגנטיביים בעבודת המורה | 90015900 | דר ראוכברגר נירית | סמסטר ב | 17:40 - 19:00

| 90015900 | דר ראוכברגר נירית | סמסטר ב | יום א | שעה 17:40 - 19:00
קוד קורס 90015900
מורה דר ראוכברגר נירית
יום א
סמסטר ב
מיקום
שעת התחלה 17:40
שעת סיום 19:00
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
קוד קורס 72012100
מורה ויינשטיין לוי
יום א
סמסטר ב
מיקום
שעת התחלה 17:40
שעת סיום 19:00
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
ללמוד וללמד על אינטימיות, התבגרות ויחסים בין גברים ונשים זוהי מטלה מורכבת. להכיר בסכנות הקיימות ולפתח חוסן ומוגנות אצל תלמידים זה פיקוח נפש. לעשות את כל הנל עם תלמידי החינוך המיוחד, המתמודדים עם כל הנל בנוסף על ההתמודדויות היום יומיות שלהם זה כבר חיוני. בקורס זה נרכוש כלים להיות מסוגלים לדבר על זה כראוי ובאופן מותאם.

+  מבוא לחינוך מיוחד וסיורים | 72005900 | דר פריד דינה | שנתי | 09:00 - 10:20

| 72005900 | דר פריד דינה | סמסטר ש | יום א | שעה 09:00 - 10:20
קוד קורס 72005900
מורה דר פריד דינה
יום א
סמסטר ש
מיקום
שעת התחלה 09:00
שעת סיום 10:20
נקודות זיכוי 2
תיאור קורס

+  מבוא לחינוך מיוחד וסיורים | 72005902 | גרנביץ יחיאל | שנתי | 09:00 - 10:20

| 72005902 | גרנביץ יחיאל | סמסטר ש | יום א | שעה 09:00 - 10:20
קוד קורס 72005902
מורה גרנביץ יחיאל
יום א
סמסטר ש
מיקום
שעת התחלה 09:00
שעת סיום 10:20
נקודות זיכוי 2
תיאור קורס

מטרתהקורס היא פתיחת צוהר להיכרות עם עולמו של התלמיד בחינוך המיוחד ועם מושגיםמרכזיים במערכת החינוך המיוחד.

במסגרתהקורס, הסטודנטים יכירו מושגים מרכזיים במערכת החינוך לילדי החינוך המיוחד וייחשפולעבודה בתחום החינוך המיוחד. הקורס ישים דגש על היכרות עם מגוון לקויות וקשיים(לרבות: אוטיזם, לקות למידה, קשיים מוטוריים מורכבים, פיגור שכלי, תסמונת דאון,בעיות נפשיות, בעיות התנהגות). כמו כן, הקורס יתייחס למערכת הטיפוליתהתומכת בילדי החינוך המיוחד, ולאופן בו היא פועלת.

בסמסטר אהקורס יכלול סיורים במוסדות לחינוך מיוחד, בהם ניתן יהיה לראות ולהכיר את העבודהבשטח ואת האוכלוסיות השונות של החינוך המיוחד


+  סמינריון בחינוך מיוחד | 72008500 | | שנתי | 12:10 - 13:30

| 72008500 | | סמסטר ש | יום א | שעה 12:10 - 13:30
קוד קורס 72008500
מורה
יום א
סמסטר ש
מיקום
שעת התחלה 12:10
שעת סיום 13:30
נקודות זיכוי 2
תיאור קורס בקורס זה כל סטודנטית תתנסה  באופן עצמאי בשאלת מחקר המעניינת אותה מתחום החינוך המיוחד, ותערוך עליה מחקר כמותי / איכותני / עיוני. במהלך הקורס נרכוש וניישם כלים בכתיבה אקדמית, לרבות: חיפוש ביבליוגרפי, אינטגרציה בין מקורות אקדמיים, כושר תכנון מחקר וביצועו, חשיבה ביקורתית וכתיבה המשלבת מיומנויות חקר.

+  הוראה מותאמת במתמטיקה | 72000700 | זוננפלד שגיא דבי | שנתי | 16:00 - 17:20

| 72000700 | זוננפלד שגיא דבי | סמסטר ש | יום א | שעה 16:00 - 17:20
קוד קורס 72000700
מורה זוננפלד שגיא דבי
יום א
סמסטר ש
מיקום
שעת התחלה 16:00
שעת סיום 17:20
נקודות זיכוי 2
תיאור קורס התלמידים יכירו גישות שונות להוראת החשבון בבית הספר ויגבשו אני מאמין בכל הקשור להוראת המקצוע מתוך הבנה של התפתחות החשיבה החשבונית והכרת שיטות שונות להוראת חשבון. הקורס יזמן מפגש עם חומר לימודי, יקנה יכולת ניתוח של מטרות הוראה בחשבון והכנת חומר לימודי מותאם.בקורס ינותחו מגוון קשיים קוגניטיביים המתבטאים בליקויים השונים ברכישת חשיבה כמותית אצל ילדים, וניתוח איכותי של כישלון בחשבון. נעמוד על שיטות שונות בטיפול ובשיקום יכולות הלמידה של תלמידים מתקשים בתחום זה.

+  מבוא לתורת ההוראה בחינוך המיוחד | 72001800 | שוורץ יעל | שנתי | 17:40 - 19:00

| 72001800 | שוורץ יעל | סמסטר ש | יום א | שעה 17:40 - 19:00
קוד קורס 72001800
מורה שוורץ יעל
יום א
סמסטר ש
מיקום
שעת התחלה 17:40
שעת סיום 19:00
נקודות זיכוי 2
תיאור קורס

+  סמינריון בחינוך מיוחד | 72008504 | דר קאים זאב | שנתי | 17:40 - 19:00

| 72008504 | דר קאים זאב | סמסטר ש | יום א | שעה 17:40 - 19:00
קוד קורס 72008504
מורה דר קאים זאב
יום א
סמסטר ש
מיקום
שעת התחלה 17:40
שעת סיום 19:00
נקודות זיכוי 2
תיאור קורס בקורס זה כל סטודנטית תתנסה  באופן עצמאי בשאלת מחקר המעניינת אותה מתחום החינוך המיוחד, ותערוך עליה מחקר כמותי / איכותני / עיוני. במהלך הקורס נרכוש וניישם כלים בכתיבה אקדמית, לרבות: חיפוש ביבליוגרפי, אינטגרציה בין מקורות אקדמיים, כושר תכנון מחקר וביצועו, חשיבה ביקורתית וכתיבה המשלבת מיומנויות חקר.

קורסים ביום ב

 
קוד קורס 72008505
מורה דר ישי שלמה
יום ב
סמסטר ש
מיקום
שעת התחלה 14:20
שעת סיום 15:40
נקודות זיכוי 2
תיאור קורס

המציאות הטכנולוגית החדשה במאה ה-21 ,הביאה בעקבותיו שלל מושגים, תפיסות עולם, התנהגויות וחוויות המציבים אתגרים רבים ודילמות ערכיות בתחום החינוך. מטרת הקורס היא לסייע לתלמידים בתהליך כתיבת עבודה סמינריונית על דילמה חינוכית ספציפית ודרכי ההתמודדות איתה. הקורס ילווה את התלמיד מהשלב של בחירת הנושא, דרך כתיבת ראשי הפרקים, מציאת מקורות וניתוחם ועד לכתיבת העבודה עצמה. התלמיד יוכל לקבל משוב מן המנחה בכל שלב וכך להתקדם בתהליך באופן הדרגתי ומונחה.


קורסים ביום ג

 
קוד קורס 90008502
מורה דר כהאן שמעון
יום ג
סמסטר א
מיקום
שעת התחלה 09:00
שעת סיום 10:20
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

הפסיכופתולוגיה עוסקת בהבנה, בטיפולובמניעתם של הפרעות נפשיות. הפרעה נפשית עשויה להתבטא באופנים שונים ויש לה השלכותעל תחומי החיים רבים. בקורס זה נעסוק בהשקפות השונות כלפי הפרעות נפשיות, בגורמיםהשונים להתפתחותם ודרכי הערכתם. מטרת הקורס לאפשר לסטודנט/ית  הכרות בסיסית עם חלק מההפרעות הנפשיות אותם הוא/היאעשויים לפגוש במהלך עבודתה במסגרת החינוכית. בין היתר נדון בהפרעות כגון: הפרעתחרדה, הפרעות דחק, דיכאון, סכיזופרניה ועוד.

קוד קורס 90007000
מורה דר בלאו רבקה
יום ג
סמסטר א
מיקום
שעת התחלה 12:10
שעת סיום 13:30
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
קוד קורס 90009502
מורה דר בלאו רבקה
יום ג
סמסטר א
מיקום
שעת התחלה 14:20
שעת סיום 15:40
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

+  מיינדפולנס ככלי בחינוך המיוחד | 72011400 | דר בר דוד אוהד | סמסטר א | 16:00 - 17:20

| 72011400 | דר בר דוד אוהד | סמסטר א | יום ג | שעה 16:00 - 17:20
קוד קורס 72011400
מורה דר בר דוד אוהד
יום ג
סמסטר א
מיקום
שעת התחלה 16:00
שעת סיום 17:20
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
מיינדפולנס (קשיבות) מוגדר כתשומת לב לרגע הזה באופן מכוון ובלתי שיפוטי. בשנים האחרונות הולכת מיומנות זו ופושטת בציבורים רחבים, ויישומים שלה משולבים במערכות רבות כולל חינוכיות, טיפוליות, ומקצועיות. בקורס זה ינתן בסיס מעשי ואקדמי להיכרות עם המיינדפולנס, תוך שילוב משמעותי של תרגול והגברת מודעות ואיכויות הנלוות לתרגול. זאת, במטרה להגברת יכולותיהם של המורה, ההורה והתלמיד. 
קוד קורס 72003900
מורה רבי בן ציון
יום ג
סמסטר א
מיקום
שעת התחלה 17:40
שעת סיום 19:00
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
קוד קורס 900119200
מורה דר וקסמן מישל
יום ג
סמסטר א
מיקום
שעת התחלה 17:40
שעת סיום 19:00
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
קוד קורס 90013500
מורה בוכהולץ אילן
יום ג
סמסטר ב
מיקום
שעת התחלה 10:35
שעת סיום 11:55
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
קוד קורס 72020101
מורה דר וקסמן מישל
יום ג
סמסטר ב
מיקום
שעת התחלה 16:00
שעת סיום 17:20
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

+  כלים להנגשה- התאמה והעשרה | 72014100 | דמסקי אודליה | סמסטר ב | 17:40 - 19:00

| 72014100 | דמסקי אודליה | סמסטר ב | יום ג | שעה 17:40 - 19:00
קוד קורס 72014100
מורה דמסקי אודליה
יום ג
סמסטר ב
מיקום
שעת התחלה 17:40
שעת סיום 19:00
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

קורסים ביום ה

 
קוד קורס 90012701
מורה דר לב רן צחי
יום ה
סמסטר א
מיקום
שעת התחלה 09:00
שעת סיום 10:20
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

העולם החדש מציב בפני המבוגרים אתגרים שלא היו בעבר. במשך אלפי שניםסמכותם של ההורים והמורים לא הוטלה בספק. ילדים עשו מה שאמרו להם בלי לשאול שאלות,ובין המבוגרים הייתה הסכמה שכך צריך להיות. המורה תמיד צודק, אלתתווכח, אל תשאל שאלות סתם. כיום, הנורמות שהיו מקובלות בעבראינן מקובלות עוד. הכח והכוחניות שהיו חלק מכלי החינוך בעבר אינם לגיטימיים היום.מצב זה מציב בפני המורים אתגרים חדשים כאשר הם נדרשים לחנך ולייצר סמכות בלי הכליםמן העבר.

במהלך הקורס נלמד יחד מהן המטרות שלנו כמחנכים, וכיצד אנחנו יכולים לנהל כיתה ולייצר סמכות משמעותית בלי להיכנס לעימותים מיותרים עם תלמידים ועם הורים.

נתנסה בכלים שונים שפותחו בתחום זה, נדון בהם ונשכלל אותם.

הקורס מיועד לסטודנטים המשתתפים בהכשרה מעשית מתקדמים, וישלב מטלות מתוקשבות.

גישת הסמכות החדשה (NVR), שפותחה על ידיפרופסור חיים עומר, מציעה למורים מאגר של כלים להתמודדות עם בעיות משמעת, אלימות,יחסי הורים מורים ועוד. הכלים שפותחו במהלך השנים האחרונות מתבססים על שליטה עצמיתגבוהה של המבוגרים, הגברת הנוכחות בעולמם של הילדים ויצירת בריתות חדשות ביןהמבוגרים.

+  למידה בכיתה מזוית קולנועית | 90011100 | דר צחי אדם | סמסטר א | 12:10 - 13:30

| 90011100 | דר צחי אדם | סמסטר א | יום ה | שעה 12:10 - 13:30
קוד קורס 90011100
מורה דר צחי אדם
יום ה
סמסטר א
מיקום
שעת התחלה 12:10
שעת סיום 13:30
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
השפה האור-קולית הולכת ותופסת בעידן הנוכחי את מקומה של השפה המילולית. למידה בכיתה מהזווית הקולנועית הינה סדנא מעשית לשימוש אפקטיבי במדיום זה במהלך ההוראה בכיתה. במרכזה של הסדנא, התנסות פרקטית של הסטודנטים בשילוב סרטים בשיעורים מסוגים שונים.לצד זאת יכירו הסטודנטים את התיאוריות העוסקות בתרומת השימוש בסרטים לתהליכי למידה, וייפגשו עם מתודות שונות לשילוב קולנוע בהוראה.
רכיב משמעותי בסדנה הינה השתתפותם הפעילה של הסטודנטים, שיגישו בפני הכיתה שיעורים קצרים המשלבים סרטים. 
קוד קורס 90011500
מורה קנאי אבי
יום ה
סמסטר א
מיקום
שעת התחלה 14:20
שעת סיום 15:40
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
הקורס מתמודד עם אחד האתגרים המהשמעותיים בשדה החינוך בזמננו. בתחילה נעשית סקירה ווהבהרה של המונחים מודרניות ופוסט מודרניות על משמעויותיהם הפילוסופיות והתרבותיות.כמו כן מוצגים תחומי מחויבות שונים בחייו של אדם בוגר. בתוך כך מוצג המתח שבין מודרניות לבין מחויבות שהופך לכמעט סתירה בין פוסטמודרניות לבין מחויבות. מוצג המתח בין מחויבות לבין התחברות ומוצג המושג נאמנות. האם יש הבדל בין מחויבות לבין נאמנות? האם ניתן להתחבר לנאמנות? שאלה זו נבחנת על רקע תיאוריות פסיכולוגיות על התפתחותם הבריאה של בני אדם. האם ניתן לבסס ולחנך למחויבות בעולם למחויבות בעולם פוסטמודרני? הקורס מציג מספר אסטרטגיות שונות להתמודדות עם שאלה זו.

+  הורים מורים ומה שביניהם | 90012400 | קנאי אבי | סמסטר א | 16:00 - 17:20

| 90012400 | קנאי אבי | סמסטר א | יום ה | שעה 16:00 - 17:20
קוד קורס 90012400
מורה קנאי אבי
יום ה
סמסטר א
מיקום
שעת התחלה 16:00
שעת סיום 17:20
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
המפגש בין הורים למורים הוא נושא המעסיק מורים רבים ואף מטריד ומרתיע חלק מן המורים הצעירים והמועמדים להוראה. אחת מהמטרות המרכזיות של הקורס היא להעניק כלים למפגש הזה, כך שיהיה מוצלח ככל הניתן. לקורס שני חלקים בהם נעסוק במקביל. החלק האחד עוסק בנושא הקשר בין הורים לבית הספר במישור התיאורטי עיוני. נסקור את ההתלבטויות והגישות התיאורטיות השונות לגבי מידת המעורבות הרצויה של הורים בבית הספר וכן את התמורות שחלו בתחום זה. החלק השני עוסק בתהליכי תקשורת בין הורים למורים. נפתח את המודעות למנגנונים ותהליכים נפשיים המתרחשים בשיחה בין הורה למורה, תוך הקשבה אמפתית לכל הצדדים. לצד הלימוד העיוני של תהליכים אלה, נתרגל אותם באמצעות סימולציות של מפגש בין הורה למורה. הדגש הוא על מתן כלים מעשיים לתקשורת אופטימלית בין הורה למורה ויצירת בן ברית לשיתוף פעולה מוצלח בחינוך הילד.
~
קוד קורס 90008501
מורה אדלר אלחנן
יום ה
סמסטר א
מיקום
שעת התחלה 17:40
שעת סיום 19:00
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס

+  פיתוח חשיבה ויצירתיות בלמידה | 90030900 | דר סמט ברוריה | סמסטר ב | 09:00 - 10:20

| 90030900 | דר סמט ברוריה | סמסטר ב | יום ה | שעה 09:00 - 10:20
קוד קורס 90030900
מורה דר סמט ברוריה
יום ה
סמסטר ב
מיקום
שעת התחלה 09:00
שעת סיום 10:20
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס
הקורס יקנה ללומדי כלים לפיתוח רמות חשיבה גבוהות בשיעור. הקורס יישא אופי סדנאי של תרגול המיומנויות השונות בתהליך הלמידה. דגש מיוחד יינתן לשימוש בטכנולוגיות מתקדמות כאמצעי לפיתוח יצירתיות אצל התלמידים. .
קוד קורס 90029700
מורה רוס אברהם
יום ה
סמסטר ב
מיקום
שעת התחלה 16:00
שעת סיום 17:20
נקודות זיכוי 1
תיאור קורס