שנת הלימודים תשפ"ב
קורסים מקוונים
+  המשחק בחינוך המיוחד | 72003700 | דר פריד דינה | סמסטר א
~
+  הקניית מיומניות מחשב למורה בחינוך המיוחד | 72001400 | טלמור מוריה | סמסטר א
+  התנהלות המורה בסביבה הארגונית | 90023600 | דר לוין אריאל | סמסטר א
קורס זה מבקש לפתח אצל פרחי ההוראה ראייה מערכתית-ארגונית שתאפשר להם לבחון מערכות ארגוניות בית-ספריות מגוונות, אינטראקציות בין הגורמים השונים במערכת הארגונית ברמת הפרט וברמת הארגון, במעגל הבית-ספרי, הורים וקהילה ובמעגל החיצוני לבית-הספר.
+  התפתחות סנסו מוטורית וכתיבה | 72001501 | דמסקי אודליה | סמסטר א
+  ליקויי שמיעה | 72005300 | סמט תומר | סמסטר א
+  נוירופדגוגיה- באנגלית | 90033601 | דר אלגאוי אורית | סמסטר א
The human brain: Less than a kilo and a half of jellylike substance, with 86 billion nerve cells that give rise to every human thought,feeling, decision, behavior, invention and creation. This course will take us on a fascinating journey into the feeling, learning, thinking and acting human brain. We’ll look at answers to questions such as: What motivates us and why? How can we learn and teach more effectively? Why is it so difficult to maintain concentration and focus, and what can we do about it? What is growth mindset, and how can it help us to become better learners and educators? What are executive functions, why are they so important for every aspect of our daily lives, and how do we improve them?
In this unique course, two lecturers, a brain researcher and an occupational therapist, connect new neuroscientific findings to practical everyday tools and insights that can help us as students and as future teachers.We’ll further our theoretical understanding of brain functions such as attention, information processing, learning , memory and executive functions,and learn to apply those insights to our practice. We’ll try out and develop practical tools that are based on our neuroscientific insights, and we’ll increase our awareness of our own motivation, our executive functions, attention profiles, learning strengths and weaknesses and our growth mindset, in order to apply those neuropedagogical insights to our daily lives as students and as future teachers.
+  פסיכולוגיה התפתחותית מלידה עד ילדות | 90009501 | דר ליפשיץ רבקה | סמסטר א
מטרת הקורס הנוכחי היא לתת לפרח ההוראה תפיסה כללית ונרחבת אודות התפתחותו של האדם מלידה ועד ילדות. לאור ההנחה כי ילדותו של האדם מהווה בסיס מרכזי להמשך חייו, חיוני כי פרח הוראה המתעתד לעסוק בחינוך, יהיה בעל ידע מקצועי ובעל הבנה בהתפתחות חיי הפרט.
+  קוגניציה וזיכרון | 72005200 | דר בר דוד אוהד | סמסטר א
קורסזה עוסק במושג הקוגניציה והזיכרון. במהלך הקורס תיערך היכרות עם תהליכיםקוגניטיביים בסיסיים ומרכזיים ותיאוריות המסבירות אותן, וכן מודלים מרכזיים בתחוםהזיכרון (מודל שלושת המאגרים, זיכרון עבודה עפי באדלי, זיכרון לטווח ארוך(גלוי וחבוי).
הקורסכולל תרגילים שחובה להגישם במהלך הסמסטר, ומבחן סיום.
+  שאלות יסוד בהוראה בחינוך המיוחד | 90002004 | גלינסקי אפרת | סמסטר א
הקורס מיועד לתלמידי שנה ג והוא מתואם עם קורס סדנא מלווה עבודה מעשית.
~ הקורס יתחלק לשלושה אשכולות$$ תכנון, הוראה והערכה. באשכול התכנון נעסוק בקביעת מטרות ויעדים לשיעור, ברמות הנדרשות מהתלמידים בתפקודים השונים. באשכול ההוראה נעסוק בדרכי הוראה ייחודיות לחינוך בכלל ולחינוך מיוחד בפרט$$ נכיר דרכים מגוונות להוראה בחינוך המיוחד. באשכול ההערכה נעסוק בדרכי הערכה ומשוב של תהליך ההוראה$$ הערכת הישגים, הערכת המורים ורפלקציה עצמית.
~
~במהלך הקורס יהיו מטלות מקוונות הכוללות בחנים קצרים, דיונים בפורום ומטלות הגשה קצרות.
+  שילוב הילד עם הצרכים המיוחדים | 90003401 | דוויק הדס | סמסטר א
+  ADHD היבטים מוחיים ומעשיים בהפרעות קשב וריכוז | 72020100 | סמט תומר | סמסטר ב
בקורס זה נלמד לעומק על הפרעת קשב (ADHD). בתחילה, נכיר סוגים שונים של קשב והגדרות שונות שניתנו להפרעת קשב. כמו כן, נעסוק במקור להפרעה, במאפייניה ובתסמיניה השונים. בהמשך, נעסוק באבחון וטיפול בהפרעת קשב: נלמד על דרכים לאבחן את ההפרעה ועל סוגי טיפול מגוונים. לאורך הקורס נשלב מושגים מתחום המוח על מנת לתאר ולהסביר את התסמינים הקליניים של ההפרעה וכמו כן, נקשר את החומר התאורטי לשדה החינוכי והמעשי הרלוונטי לנו כמורים. הקורס כולל צפייה בסרטונים, ניתוח תיאורי מקרה וקריאת סיפורים קצרים ומטרתו היא לגרום להבנה טובה יותר ילדים הצופים אל העולם מבעד למשקפי ADHD ולתת כלים מעשיים על מנת לתמוך ולקדם את אותם תלמידים. הציון בקורס ייקבע על פי מטלות שוטפות לאורך הסמסטר (רובן אמריקאיות).
+  אסטרטגיות למידה | 90017700 | דוויק הדס | סמסטר ב
+  דילמות אתיות והלכתיות בחינוך המיוחד | 72010600 | שרלו אלחנן | סמסטר ב
+  המוח האנושי | 638008200 | דר אלגאוי אורית | סמסטר ב
איך רקמה ביולוגית של פחות מקילו וחצי, ובתוכה 86מיליארד תאי עצב, יכולה להיות המקור של כל מחשבה, זיכרון, ידע, התנהגות, רגש,המצאה ויצירה אנושית? בקורס הזה נצא למסע אל תוך המוח האנושי. איך המוח משתנה ומתפתח?איך הוא מתקשר עם העולם? האם יום אחד נוכל לאפשר לעיוורים לראות? האם המוח יכוללתקן את עצמו? מהם סודות הלמידה, ומה יש למחקרים עדכניים להגיד על שיטות יעילותלהוראה וללמידה? עד כמה המוח אחראי לרגשות שלנו, ומה ההשלכות של כל זה לשדה החינוך?הקורס המוח האנושי הוא קורס מקוון וחדש, המזמין את המשתתפים לצאת למסע אל תוך המוחהאנושי ואל עולם מחקרי חדשני ומרתק.
מידע טכני: הקורס מבוסס בעיקרו על סרטונים(סרטוני מבוא להסבר כללי, וסרטוני TED של טובי המדענים בעולם), והמטלות השותפות הן לרוב חידונים ושאלותפורום. יתקיים מבחן בסוף הקורס.
+  הקניית מיומניות מחשב למורה בחינוך המיוחד | 72001401 | טלמור מוריה | סמסטר ב
+  מבוא לחינוך מיוחד- הסבה | 72000100 | קרטן טל | סמסטר ב
+  נוירופדגוגיה | 90033600 | לרמן דינה | סמסטר ב
איך נוכל ללמוד וללמד באופן יעיל יותר? מה מסיח את דעתנו, ולמה כל כך קשה לנו לשמור על קשב ומיקוד? מהו סוד המוטיבציה וכיצד משתמשים בו במסגרת חינוכית? עד כמה אמונה ביכולת, באמת יכולה לגרום לצמיחה של יכולות? מהם תפקודים ניהוליים, למה הם כל כך חשובים ואיך משפרים אותם? ומה כל זה קשור למוח האנושי?
אלו חלק מהשאלות שנדון בהם בקורס ייחודי זה, הניתן על ידי שתי מרצות, חוקרת מוח ומרפאה בעיסוק. הקורס מחבר בין ידע עדכני על המוח לבין כלים ותובנות יישומיות לחיי הסטודנטים כתלמידים וכמורים. מטרת הקורס הוא להכיר ולהבין תפקודי מוח כמו קשב,קליטת מידע, עיבוד מידע, למידה וזיכרון,ותפקודים ניהוליים מההיבט התיאורטי והיישומי. במהלך הקורס הסטודנטים יתנסו, יפתחו ויבחנו כלים ישימים למערכת החינוך בכלל ובחינוך מיוחד בפרט, תוך כדי הגברת המודעות של הסטודנט/ית בקשר לתפקודם בניהול עצמי, בצורות הלמידה ובמשמעות של הנוירופדגוגיה בחייהם.
+  פסיכולוגיה התנהגותית- תיאוריה ומעשה במניעה וטיפול בבעיות התנהגות | 72001000 | שוורץ יעל | סמסטר ב
כל התנהגות הנה נלמדת ויכולה להשתנות.שינוי התנהגות הוא תהליך. התהליך יכול להיות ארוך אך פרותיו עשויים להיות מדהימיםלרווחת התנהגותו ונפשו של התלמיד. יצירת מוטיבציה והגברת תחושת המסוגלות של התלמידתאפשר שינוי התנהגותי. אחד הכלים המשמעותיים לשינוי התנהגות הנו ניהול התנהגותי. במהלךהקורס נלמד על דפוסי התנהגות וכיצד ניתן לנהל התנהגות. מה אחריות ובסמכות המורהומה באחריות ובסמכות השותפים- ההורים, התלמיד וכו.
+  פסיכולוגיה התפתחותית מלידה עד ילדות | 90009500 | דר ליפשיץ רבקה | סמסטר ב
מטרת הקורס הנוכחי היא לתת לפרח ההוראה תפיסה כללית ונרחבת אודות התפתחותו של האדם מלידה ועד ילדות. לאור ההנחה כי ילדותו של האדם מהווה בסיס מרכזי להמשך חייו, חיוני כי פרח הוראה המתעתד לעסוק בחינוך, יהיה בעל ידע מקצועי ובעל הבנה בהתפתחות חיי הפרט.
+  שאלות יסוד בהוראה בחינוך המיוחד | 90002005 | גלינסקי אפרת | סמסטר ב
הקורס מיועד לתלמידי שנה ג והוא מתואם עם קורס סדנא מלווה עבודה מעשית.
~ הקורס יתחלק לשלושה אשכולות$$ תכנון, הוראה והערכה. באשכול התכנון נעסוק בקביעת מטרות ויעדים לשיעור, ברמות הנדרשות מהתלמידים בתפקודים השונים. באשכול ההוראה נעסוק בדרכי הוראה ייחודיות לחינוך בכלל ולחינוך מיוחד בפרט$$ נכיר דרכים מגוונות להוראה בחינוך המיוחד. באשכול ההערכה נעסוק בדרכי הערכה ומשוב של תהליך ההוראה$$ הערכת הישגים, הערכת המורים ורפלקציה עצמית.
~
~במהלך הקורס יהיו מטלות מקוונות הכוללות בחנים קצרים, דיונים בפורום ומטלות הגשה קצרות.
+  שילוב הילד עם הצרכים המיוחדים | 90003402 | דוויק הדס | סמסטר ב
+  סמינריון בחנמ- הוראה מותאמת במתמטיקה | 72000700 | שמש ויקי | שנתי
קורסים מרוכזים
 +  שילוב הילד עם הצרכים המיוחדים בשיעורי אנגלית- באנגלית- מרוכז ומקוון- מעורב | 900119200 | דר וקסמן מישל | סמסטר ב
Course Aims: The goal of this course is to:
A. Understand how learningdisabilities impact on Foreign Language Learning.
B. Address issues in theidentification and intervention of students with learning disabilities in the EFL classroom.
Course Topics:
- General Overview of Learning Disabilities: Subtypes
- Dyslexia: Causes and Characteristics of Reading and Spelling
- Dysgraphia: Causes and Characteristics of poor handwriting
- The Brain: Learning Disabilities and Attention Deficit Disorder
- Learning Disabilities and EFL
- Intervention
Course Structure: Online and Classes in the College
A. Combination of asynchronous and synchronous learning
B. Small group synchronous learning
C. Independentasynchronous learni
החוג לחינוך מיוחד
קורסים ביום א
 +  הורים מיוחדים בחברה הישראלית | 72024000 | דר פלמור הספל שושי | סמסטר א | 09:00 - 10:20
+  שילוב הילד עם הצרכים המיוחדים | 90003400 | דר בלאו רבקה | סמסטר א | 09:00 - 10:20
במסגרת הקורס נרכוש כלים מעשיים לשילוב של ילדים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל.
נלמד על מאפייני התלמידים המשולבים ומערך הסיוע והתמיכה בהם.
בנוסף נכיר גישות ומודלים בתחום השילוב בארץ המבוססים על חוק ההכלה החדש. בקורס יתקיימו דיונים על הנושאים הנלמדים תוך התייחסות למטלות קריאה.
+  החינוך כחוויה קיומית | 90010100 | שוסהיים שרית | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
בקורס זה נבקש להכיר תכנים וגישות חינוכיות תוך שילוב למידה התנסות וכתיבה אישית , בנושאים הקשורים להבניית הוויתו המקצועית והאישית של המורה. במפגשינו נתבונן בהיבטים חינוכיים ובשאלות קיומיות הקשורות להתפתחות האישית של המורה כאדם השואף לצמיחה והגשמה.
מטרת הקורס היא לאפשר התבוננות אישית ומקצועית , להעצים את המכוונות העצמית של המורה, ולהגביר את תחושת המסוגלות, מתוך הידע והתיאוריות שנפגוש בשיעורים ובעיקר מתוך ההקשרים שלהם לכוחות ולמשאבים השונים של המורה המתפתחים תדיר.
מטרת הקורס להעצים את יכולת המורה לקיים תהליך חינוכי מתוך תשומת לב עמוקה ונוכחות קשובה וסקרנית לתהליך אותו הוא חווה ואשר לו הוא שותף.
+  מבוא לחינוך מיוחד וסיורים | 72005900 | גרנביץ יחיאל | שנתי | 09:00 - 10:20
מטרתהקורס היא פתיחת צוהר להיכרות עם עולמו של התלמיד בחינוך המיוחד ועם מושגיםמרכזיים במערכת החינוך המיוחד.
במסגרתהקורס, נכיר מושגים מרכזיים במערכת החינוך לילדי החינוך המיוחד וניחשף לעבודהבתחום החינוך המיוחד. הקורס ישים דגש על היכרות עם מגוון לקויות וקשיים (לרבות:אוטיזם, לקות למידה, קשיים מוטוריים מורכבים, מוגבלות שכלית התפתחותית, תסמונתדאון, בעיות נפשיות, בעיות התנהגות). כמו כן, הקורס יתייחס למערכתהטיפולית התומכת בילדי החינוך המיוחד, ולאופן בו היא פועלת.
בסמסטר א הקורס יכלול סיורים במוסדותלחינוך מיוחד, בהם ניתן יהיה לראות ולהכיר את העבודה בשטח ואת האוכלוסיות השונותשל החינוך המיוחד
+  התפתחות סנסו מוטורית וכתיבה | 72001500 | לרמן דינה | סמסטר א | 10:35 - 11:55
בקורס יעסוק בעקרונות ההתפתחות התקינה, ואבני הדרך ההתפתחותיים. נכיר את מערכות החוש והתפקוד של המערכות הסנסומוטוריות, תהליכי אינטגרציה סנסורית והשפעתם על הלמידה, עם יישום באוכלוסיות שונות. בקורס ינתו כלים בסיסיים לאיתור קשיים באינטגרציה סנסורית ובטיפול והתאמת הסביבה כולל ארגז כלים סנסוריים לכיתה ולבית. בנוסף נכיר את מרכיבי הכתיבה, התפתחות רכישת הכתיבה, איתור קשיי כתיבה ודרכי התמודדות. מאתגר ומעשי! |
+  הורים מורים ומה שביניהם | 90012401 | הבר הילה | סמסטר א | 10:35 - 11:55
+  תפקידו וזהותו המקצועית של איש החינוך | 72006700 | גולדשמידט מירה | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  ליקויים בתקשורת והספקטרום האוטיסטי | 72008800 | לרמן דינה | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
הקורס יפגיש את הסטודנטים עם האבחנה וההגדרה העדכנית של ASD מתוך ה – DSM V והתפתחות בהגדרה של האוטיזם. זה יסייע ללומד לזהות התנהגויות שונות של ילדים עם ASD ולפרש אותם בהתאם למאפיינים. הקורס יסקור חלק משיטות ההתערבות הקימות בישראל: TEACCH, DIR, ABA. זה יאפשר לסטודנט/ית להתנסות ולפתח אסטרטגיות וארגז כלים לכיתה.
+  ניהול כיתה- עקרונות הסמכות החדשה וכלים נוספים | 90012701 | דר לב רן צחי | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  התפתחות שפה | 72000800 | דר רוזנברג שירה | סמסטר א | 12:10 - 13:30
+  הוראת מקצועות הקודש לתלמידים עם לקות למידה | 72003900 | רבי בן ציון | סמסטר א | 12:10 - 13:30
+  עקרונות בתוכניות לימודים | 90021500 | דר בוזגלו אהרן | סמסטר א | 12:10 - 13:30
תכנון הלימודים הוא המרכיב המרכזי בעבודת המורה בכיתתו. על מנת להוביל את הפדגוגיה בבית הספר על המורה לשלוט בתכני ההוראה וברזיה. מציאות זו אפשרית על ידי הכרות מעמיקה של המורה עם תחום תוכניות הלימודים ובאמצעות המפגש האישי של המורה עם תוכנית הלימודים בתחום התמחותו, על תכניה מטרותיה ועקרונותיה. על המורה לשלוט בתוכנית הלימודים ולדעת להפיק ממנה את אופני ההוראה שלו מבחינת תכנון לימודים שנתי, מטרות השיעור ויעדיו, עזרים ואמצעי הוראה רלוונטיים ועוד. השאיפה המרכזית היא להוביל ליצירה ופיתוח של מורה רחב אופקים הנשען על ידע רחב בעבודתו והמסוגל לפתח בעצמו בעתיד תוכניות לימודים בית ספריות בתחום התמחותו.
+  הוראת הקריאה | 72008300 | דר רוזנברג שירה | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  פסיכולוגיה חיובית בחינוך | 90007400 | דר פלמור הספל שושי | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  התמודדות עם אלימות בכיתה | 90015200 | דר ליפשיץ רבקה | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
בקורס יושם דגש ומיקוד על היקף בעיית האלימות במערכת החינוך. נושא אלימות במערכת החינוך יילמד, בהתייחס למאפיינים אישיותיים, פסיכולוגיים של האדם, ושל הסביבה בה חי הפרט. בד בבד, יוצגו מגוון פתרונות הקיימים לשם התמודדות עם בעיית האלימות במערכת החינוך.
+  קשיים רגשיים והתנהגותיים בגילאי בית הספר | 90008501 | דר כהאן שמעון | סמסטר א | 14:20 - 15:40
הפסיכופתולוגיהעוסקת בהבנה, בטיפול ובמניעתם של הפרעות נפשיות. הפרעה נפשית עשויה להתבטא באופניםשונים ויש לה השלכות על תחומי החיים רבים. בקורס זה נעסוק בהשקפות השונות כלפיהפרעות נפשיות, בגורמים השונים להתפתחותם ודרכי הערכתם. מטרת הקורס לאפשרלסטודנט/ית הכרות בסיסית עם חלק מההפרעות הנפשיות אותם הוא/היא עשויים לפגושבמהלך עבודתה במסגרת החינוכית. בין היתר נדון בהפרעות כגון: הפרעת חרדה, הפרעותדחק פוסט טראומטית, דיכאון, סכיזופרניה והפרעות אישיות.
+  קליניקה בקריאה | 72003400 | לדרר דוד | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  סוגיות בהורות לילדים עם צרכים מיוחדים | 72020600 | דר פלמור הספל שושי | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  היבטים קוגנטיביים בעבודת המורה | 90015900 | דר ראוכברגר נירית | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  יסודות בפיזיולוגיה ונוירופיזיולוגיה התנהגותית | 72000400 | דר כהאן שמעון | סמסטר א | 16:00 - 17:20
הקורס יעסוק בקשר שבין מוח והתנהגות.מטרת הקורס להקנות לסטודנט/ית ידע בסיסי בהתפתחות מערכת העצבים, מבנה המוח ושיטותמחקר בתחום. הכרת מערכת העצבים תהווה את הבסיס להבנת התפתחות התפקודים השוניםובכלל זה המערכת המוטורית, ראיה, שמיעה, שפה, קשב, תהליכי זיכרון וחשיבה גבוהה.יסודות אלו יאפשרו היכרות טובה עם התפתחות נורמלית לצד הפרעות בהתפתחות אצלתלמידים בעלי צרכים מיוחדים וההשלכות השונות שיש להפרעות אלו במסגרת החינוךהמיוחד.
+  נוער בסיכון | 72012000 | דר קאים זאב | סמסטר א | 16:00 - 17:20
הקורס יעסוק בתיאוריות ובמאפיינים מרכזיים של נוער המצוי במצבי סיכון ומצוקה, וכן בקשר בין מצוקה, חוסן וסיכון לבין סטייה חברתית.
במהלך הקורס ייבחנו היבטים מרכזיים בהסתגלותם של בני נוער בסיכון למערכת החינוך, תוך התמקדות בתפקודם החברתי, הרגשי וההתנהגותי.
כמו כן, ייסקרו גישות מרכזיות להבנת ההגדרות והקשיים הייחודיים של בני נוער בסיכון המשולבים במערכת החינוך כמו גם המנותקים ממנה.
+  אתגרי חינוך בעידן התקשורת הגלובלית | 658003100 | דר ישי שלמה | סמסטר א | 16:00 - 17:20
מהפיכת המחשוב, התקשורת והאינטרנט - מחוללת מציאות חיים חדשה. באמצעות האינטרנט משאב המידע של כל אחד מאתנו הוא אינסופי. הרשתות החברתיות חיברו את כולנו לרשת חברתית חובקת עולם. מציאות זו מעמידה בפנינו אתגר ערכי חינוכי המחייב הערכות חינוכית חדשה. בקורס נעסוק באתגר החינוכי החדש ונלמד כיצד ניתן להפוך מציאות חדשה זו לעוצמה ערכית וחינוכית.
+  מיינדפולנס ככלי בחינוך המיוחד | 72011400 | דר בר דוד אוהד | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
מיינדפולנס (קשיבות) מוגדר כתשומת לב לרגע הזה באופן מכוון ובלתי שיפוטי. בשנים האחרונות הולכת מיומנות זו ופושטת בציבורים רחבים, ויישומים שלה משולבים במערכות רבות כולל טיפוליות, חינוכיות ומקצועיות. בקורס זה יינתן בסיס אקדמי ומעשי להיכרות עם המיינדפולנס, תוך שילוב תרגול והגברת מודעות ואיכויות הנלוות לתרגול במטרה להגברת יכולותיהם של המורה, ההורה והתלמיד.
כיוון שמדובר במיומנות נרכשת, הקורס מתקיים במתכונת סדנאית ודורש תרגול בשיעורים ובמהלך השבוע. המפגשים מתקיימים בישיבה בקבוצה, ועל מנת לאפשר ריכוז והפקת המקסימום מהתרגול לא יתאפשר שימוש במחשבים או טלפונים במהלכם או כניסה ויציאה במהלך המפגש (מלבד במקרים חריגים).
+  מניעת נשירה | 90012300 | דר ראוכברגר נירית | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
בשנים האחרונות אנו נדרשים להתמודדות עם תופעת נשירה סמויה וגלויה של תלמידים ממערכת החינוך. עליה במספר הנושרים מבית הספר מחייבת התייחסות רחבה וכוללת של תפקיד המורה המכיר את התלמיד מעבר להישגיו הלימודיים והחברתיים. מטרתו המרכזית של הקורס היא הכרות עם תהליך הנשירה, איתור אוכלוסיה על רצף הסיכון, כלים להתמודדות ן פיתוח תפיסה חינוכית הרואה במורה כלי מרכזי במעבר מסיכון לסיכוי וצמיחה.
+  ארגז כלים לפיתוח חשיבה יצירתית | 72009900 | קורניץ מיכל | סמסטר ב | 17:40 - 19:00
+  מבוא לתורת ההוראה בחינוך המיוחד | 72001800 | שוורץ יעל | שנתי | 17:40 - 19:00
מטרת הקורס להקנות ידע ומיומנות בכתיבת מטרות אישיות וכיתתיות עבור תלמידם בעלי צרכים מיוחדים. כתיבת המטרות הן בהלימה לתוכניות הליבה של משרד החינוך ועל כן נלמד מהן תוכניות הליבה וכיצד לגזור מהן מטרות. כתיבת המטרות הנה החלק הראשון אך המשמעותי ביותר הוא ישום המטרות ובניית מערך שיעור מיטבי.
קורסים ביום ה
 +  ADHD היבטים מוחיים ומעשיים בהפרעות קשב וריכוז | 72020101 | דר וקסמן מישל | סמסטר א | 09:00 - 10:20
+  פיתוח חוסן וכלים להתמודדות במצבי לחץ | 72009700 | גרינברגר רחלי | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
+  גבולות ומוגנות אצל ילדים עם צרכים מיוחדים | 72012100 | ויינשטיין לוי | סמסטר א | 10:35 - 11:55
+  קשיים רגשיים והתנהגותיים בגילאי בית הספר | 90008503 | ברניג מיכה | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  חינוך ופוליטיקה | 90026701 | דר פויכטונגר דודי | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  אינטליגנציה רגשית | 90008000 | דר ישי שלמה | סמסטר א | 12:10 - 13:30
+  מה הסרט שלהם? דילמות בחינוך מבעד לסרטי תלמידים | 90021000 | דר צחי אדם | סמסטר א | 12:10 - 13:30
לקרוא מחקרים על עולמם של התלמידים אנחנו יודעים. אבל האם נוכל להכיר אותם יותר טוב... דרך הסרטים שהם יוצרים?
קורס זה מבקש לפגוש את עולמם הפנימי של תלמידי ותלמידות החינוךהדתי לאומי, כפי שהוא משתקף בסרטים שהם יוצרים, במגמות הקולנוע של החמד.
נלמד איך לפתח צפייה רגישה וקשובה, המגלה בתוך הטקסט הקולנועי רבדים נסתרים, וחושפת אותנו לשאלות היסוד שתלמידים דתיים שואלים את עצמם, ולקונפליקטים מורכבים שעימם הם מתמודדים.
הדיון בסרטים ייערך בשילוב טקסטים סוציולוגיים והגותיים,וייעזר בכלי ניתוח של המבע הקולנועי.
באמצעות הסרטים השונים ייבחנו נושאים כגון זהותדתית ועבודת ה, יחסים משפחתיים, זהות ואמת בעידן הפוסטמודרני, זוגיות, התמכרויות,עלייה ארצה, החיים תחת איום ביטחוני, היחס למדינת ישראל, זיכרון השואה ועוד.
+  חווית החיים של תלמידים עם צרכים מיוחדים מעבר לכיתה | 72011500 | ויינשטיין לוי | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  הורים מורים ומה שביניהם | 90012400 | דר רוזנברג שירה | סמסטר א | 14:20 - 15:40
המפגש בין הורים למורים הוא נושא המעסיק מורים רבים ואף מטריד ומרתיע חלק מן המורים הצעירים והמועמדים להוראה. אחת מהמטרות המרכזיות של הקורס היא להעניק כלים למפגש הזה, כך שיהיה מוצלח ככל הניתן. לקורס שני חלקים בהם נעסוק במקביל. החלק האחד עוסק בנושא הקשר בין הורים לבית הספר במישור התיאורטי עיוני. נסקור את ההתלבטויות והגישות התיאורטיות השונות לגבי מידת המעורבות הרצויה של הורים בבית הספר וכן את התמורות שחלו בתחום זה. החלק השני עוסק בתהליכי תקשורת בין הורים למורים. נפתח את המודעות למנגנונים ותהליכים נפשיים המתרחשים בשיחה בין הורה למורה, תוך הקשבה אמפתית לכל הצדדים. לצד הלימוד העיוני של תהליכים אלה, נתרגל אותם באמצעות סימולציות של מפגש בין הורה למורה. הדגש הוא על מתן כלים מעשיים לתקשורת אופטימלית בין הורה למורה ויצירת בן ברית לשיתוף פעולה מוצלח בחינוך הילד.
+  חינוך למחויבות בעידן הפוסט מודרני | 90011501 | קנאי אבי | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  חינוך למחויבות בעידן הפוסט מודרני | 90011500 | קנאי אבי | סמסטר א | 16:00 - 17:20
+  אני ואתה- מיומנויות שיחה אישית עם תלמידים- סדנה | 90003300 | בוכהולץ אילן | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
סדנא דינאמית בה נשכלל את מיומנויות התקשורת הבינאישית ונרכוש כלים בסיסיים לניהול שיחה אישית עם תלמידים. בסדנא נתנסה בסימולציות של שיחות אישיות ונכיר כלים המסוגלים לקדם
~שיחה אישית משמעותית. מושגים ורעיונות מהשדה הפסיכולוגי ישמשו להעשרה והעמקה.
~ההשתתפות בסדנא כרוכה בחשיפה אישית בקבוצה ומעורבות פעילה.
+  דמויות מחנכות | 90024900 | הרב דר ביטי יהודה | סמסטר א | 17:40 - 19:00
~מהי דמות מחנכת? שאלה זו מטרידה רבים: הורים, תלמידים וכמובן - המורים עצמם. באופן מפתיע (או שלא?), אין להשאלה הזאת תשובה אחת...מטרת הקורס היא לדון בשאלה זו ולהציע מספר כיווני חשיבה, מתוך זויות ראיה שונות: ספרות המחקר בסוגיית המורה הראוי, מחקרים אמפיריים ותפיסות פילוסופיות, דמויות חינוכיות מן העבר ומן ההווה וכמובן - מתוך החיים עצמם: מי הדמות המחנכת שהשפיע עלינו כתלמיד? בדמות זו תעסוק מטלת הסיכום של הקורס, המבקשת לחבר בין תיאוריה למעשה.