שנת הלימודים תשפ"א
קורסים מקוונים
+  אבחון וטיפול בשגיאות כתיב | 72001601 | ריגר מתניה | סמסטר א
בקורס נלמד מהם התהליכים הקוגניטיביים הקשורים להתפתחות הכתיבה, מהם שלבי התפתחות הכתיב, מאפייני הכתב העברי, מהן הסיבות לכך שנוצרים שגיאות כתיב, מהם סוגי שגיאת הכתיב?, מהי הגישה הנכונה לתיקון שגיאות כתיב?, האם מתקנים כל סוג של שגיאה?
+  דילמות אתיות והלכתיות בחינוך המיוחד | 72010602 | שרלו אלחנן | סמסטר א
+  הקניית מיומניות מחשב למורה בחינוך המיוחד | 72001400 | טלמור מוריה | סמסטר א
+  נוירופדגוגיה | 90033600 | לרמן דינה | סמסטר א
איך נוכל ללמוד באופן יעיל יותר? מה זה תפקוד ניהולי וכיצד משפרים אותו? למה קשה לשמור על קשב ומה ניתן לעשות בעניין? אלו חלק מהשאלות שנדון בהם בקורס ייחודי זה, הניתן על ידי שתי מרצות, חוקרת מוח ומרפאה בעיסוק.
הקורס מחבר בין ידע עדכני על המוח לבין כלים ותובנות יישומיות לחיי הסטודנטים כתלמידים וכמורים. מטרת הקורס הוא להכיר ולהבין תפקודי מוח כמו קשב, קליטת מידע, עיבוד מידע, למידה וזיכרון,ותפקודים ניהוליים מההיבט התיאורטי והיישומי. במהלך הקורס הסטודנטים יתנסו, יפתחו ויבחנו כלים ישימים למערכת החינוך בכלל ובחינוך מיוחד בפרט, תוך כדי הגברת המודעות של הסטודנט/ית בקשר לתפקודם בניהול עצמי, בסגנונות הלמידה ובמשמעות של הנוירופדגוגיה בחייהם.
+  פסיכולוגיה התפתחותית מלידה עד ילדות | 90009501 | דר ליפשיץ רבקה | סמסטר א
מטרת הקורס הנוכחי היא לתת לפרח ההוראה תפיסה כללית ונרחבת אודות התפתחותו של האדם מלידה ועד ילדות. לאור ההנחה כי ילדותו של האדם מהווה בסיס מרכזי להמשך חייו, חיוני כי פרח הוראה המתעתד לעסוק בחינוך, יהיה בעל ידע מקצועי ובעל הבנה בהתפתחות חיי הפרט.
+  קוגניציה וזיכרון | 72005200 | דר בר דוד אוהד | סמסטר א
קורסזה עוסק במושג הקוגניציה והזיכרון. במהלך הקורס תיערך היכרות עם תהליכיםקוגניטיביים בסיסיים ומרכזיים ותיאוריות המסבירות אותן, וכן מודלים מרכזיים בתחוםהזיכרון (מודל שלושת המאגרים, זיכרון עבודה עפי באדלי, זיכרון לטווח ארוך(גלוי וחבוי).
הקורסכולל תרגילים שחובה להגישם במהלך הסמסטר, ומבחן סיום.
+  שאלות יסוד בהוראה בחינוך המיוחד | 9000225 | גלינסקי אפרת | סמסטר א
+  ADHD היבטים מוחיים ומעשיים בהפרעות קשב וריכוז | 72020100 | סמט תומר | סמסטר ב
בקורס זה נלמד לעומק על הפרעת קשב (ADHD). בתחילה, נכיר סוגים שונים של קשב והגדרות שונות שניתנו להפרעת קשב. כמו כן, נעסוק במקור להפרעה, במאפייניה ובתסמיניה השונים. בהמשך, נעסוק באבחון וטיפול בהפרעת קשב: נלמד על דרכים לאבחן את ההפרעה ועל סוגי טיפול מגוונים. לאורך הקורס נשלב מושגים מתחום המוח על מנת לתאר ולהסביר את התסמינים הקליניים של ההפרעה וכמו כן, נקשר את החומר התאורטי לשדה החינוכי והמעשי הרלוונטי לנו כמורים. הקורס כולל צפייה בסרטונים, ניתוח תיאורי מקרה וקריאת סיפורים קצרים ומטרתו היא לגרום להבנה טובה יותר ילדים הצופים אל העולם מבעד למשקפי ADHD ולתת כלים מעשיים על מנת לתמוך ולקדם את אותם תלמידים.
+  ADHD היבטים מוחיים ומעשיים בהפרעות קשב וריכוז | 72020102 | | סמסטר ב
בקורס זה נלמד לעומק על הפרעת קשב (ADHD). בתחילה, נכיר סוגים שונים של קשב והגדרות שונות שניתנו להפרעת קשב. כמו כן, נעסוק במקור להפרעה, במאפייניה ובתסמיניה השונים. בהמשך, נעסוק באבחון וטיפול בהפרעת קשב: נלמד על דרכים לאבחן את ההפרעה ועל סוגי טיפול מגוונים. לאורך הקורס נשלב מושגים מתחום המוח על מנת לתאר ולהסביר את התסמינים הקליניים של ההפרעה וכמו כן, נקשר את החומר התאורטי לשדה החינוכי והמעשי הרלוונטי לנו כמורים. הקורס כולל צפייה בסרטונים, ניתוח תיאורי מקרה וקריאת סיפורים קצרים ומטרתו היא לגרום להבנה טובה יותר ילדים הצופים אל העולם מבעד למשקפי ADHD ולתת כלים מעשיים על מנת לתמוך ולקדם את אותם תלמידים.
+  אסטרטגיות למידה | 90017701 | דוויק הדס | סמסטר ב
+  היסודות העיוניים של משנת החמד: מרעיון למעשה | 90018100 | הרב דר ברגר דב | סמסטר ב
זהו קורס מקוון שנועד להכיר את מגוון הנושאים הייחודיים למשנת החינוך של זרם הציונות הדתית. הציונות הדתית אינה נבדלת מן החרדיות אך ורק ביחסה לציונות, אלא היא חולקת על העמדה החרדית בתפיסתה הדתית בתחומים רבים ומגוונים, שחלק גדול מהם כלל אינו נוגע ישירות ליחס לציונות. בין היתר, המחלוקת נוגעת ליחס למדינה, לתרבות הכללית, למדע, למודרנה, למעמד האשה, לחילוניים ולחילוניות, ועוד. הקורס עוסק במשנה החינוכית שעומדת מאחורי עמדות הציונות הדתית בנושאים אלו.
+  המשחק בחינוך המיוחד | 72003700 | דר פריד דינה | סמסטר ב
~
+  הקניית מיומניות מחשב למורה בחינוך המיוחד | 72001401 | טלמור מוריה | סמסטר ב
+  התנהלות המורה בסביבה הארגונית | 90023600 | דר לוין אריאל | סמסטר ב
קורס זה מבקש לפתח אצל פרחי ההוראה ראייה מערכתית-ארגונית שתאפשר להם לבחון מערכות ארגוניות בית-ספריות מגוונות, אינטראקציות בין הגורמים השונים במערכת הארגונית ברמת הפרט וברמת הארגון, במעגל הבית-ספרי, הורים וקהילה ובמעגל החיצוני לבית-הספר.
+  התפתחות סנסו מוטורית וכתיבה | 72001501 | דמסקי אודליה | סמסטר ב
+  פסיכולוגיה התנהגותית - תיאוריה ומעשה במניעה וטיפול בבעיות התנהגות | 72001001 | שוורץ יעל | סמסטר ב
כל התנהגות הנה נלמדת ויכולה להשתנות.שינוי התנהגות הוא תהליך. התהליך יכול להיות ארוך אך פרותיו עשויים להיות מדהימיםלרווחת התנהגותו ונפשו של התלמיד. יצירת מוטיבציה והגברת תחושת המסוגלות של התלמידתאפשר שינוי התנהגותי. אחד הכלים המשמעותיים לשינוי התנהגות הנו ניהול התנהגותי. במהלךהקורס נלמד על דפוסי התנהגות וכיצד ניתן לנהל התנהגות. מה אחריות ובסמכות המורהומה באחריות ובסמכות השותפים- ההורים, התלמיד וכו.
+  פסיכולוגיה התפתחותית מלידה עד ילדות | 90009503 | דר ליפשיץ רבקה | סמסטר ב
מטרת הקורס הנוכחי היא לתת לפרח ההוראה תפיסה כללית ונרחבת אודות התפתחותו של האדם מלידה ועד ילדות. לאור ההנחה כי ילדותו של האדם מהווה בסיס מרכזי להמשך חייו, חיוני כי פרח הוראה המתעתד לעסוק בחינוך, יהיה בעל ידע מקצועי ובעל הבנה בהתפתחות חיי הפרט.
+  שאלות יסוד בהוראה בחינוך המיוחד | 9000226 | גלינסקי אפרת | סמסטר ב
הקורס מיועד לתלמידי שנה ג והוא מתואם עם קורס סדנא מלווה עבודה מעשית. הקורס יתחלק לשלושה אשכולות$$ תכנון, הוראה והערכה. באשכול התכנון נעסוק בקביעת מטרות ויעדים לשיעור, ברמות הנדרשות מהתלמידים בתפקודים השונים. באשכול ההוראה נעסוק בדרכי הוראה ייחודיות לחינוך בכלל ולחינוך מיוחד בפרט$$ נכיר דרכים מגוונות להוראה בחינוך המיוחד. באשכול ההערכה נעסוק בדרכי הערכה ומשוב של תהליך ההוראה$$ הערכת הישגים, הערכת המורים ורפלקציה עצמית.
+  סמינריון בחנמ- הוראה מותאמת במתמטיקה | 72000701 | שמש ויקי | שנתי
קורסים מרוכזים
 +  התפתחות שפה- מרוכז- מעורב | 72000808 | סמט תומר | קיץ
בקורס זה נרכוש ידע בסיסי על התפתחות שפה תקינה ומעוכבת. נכיר בתחילה את האבחנה בין המושגים דיבור, תקשורת ושפה ונלמד לזהות, למפות ולהתייחס אליהם בהתאם לסוג הלקות. בהמשך, נלמד על חמשת מרכיבי השפה וניישם את הידע שרכשנו באמצעות תיאורי מקרה ומשחקים. נלמד גם על התפתחות השפה מגיל ינקות ועד גילאי בית הספר ונדע לזהות את המאפיינים המיוחדים של כל שלב. נמשיך בלימוד תיאוריות העומדות בבסיס רכישת השפה ולבסוף נעסוק בקשר בין התפתחות שפה לרכישת הקריאה, נכיר מהי לקות שפה ונלמד על המשמעות של קשיים שפתיים והשלכותיהם על תלמידינו מבחינה לימודית, חברתית ורגשית.
החוג לחינוך מיוחד
קורסים ביום א
 +  התמודדות עם אלימות בכיתה | 90016000 | דר ליפשיץ רבקה | סמסטר א | 09:00 - 10:20
בקורס יושם דגש ומיקוד על היקף בעיית האלימות במערכת החינוך. נושא אלימות במערכת החינוך יילמד, בהתייחס למאפיינים אישיותיים, פסיכולוגיים של האדם, ושל הסביבה בה חי הפרט. בד בבד, יוצגו מגוון פתרונות הקיימים לשם התמודדות עם בעיית האלימות במערכת החינוך.
+  הורים מיוחדים בחברה הישראלית | 72024003 | דר פלמור הספל שושי | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
הקורס יעסוק באוכקורס זה עוסק באוכלוסיות מיוחדות ו/או הורים המתמודדים עם מצבי דחק הרלוונטיים לעבודה במערכת החינוך, תוך דיון בדילמות ובמורכבות הקיימות בקשר עם הורים אלו. הלמידה תקנה ידע תאורטי ויישומי רחב ומעמיק של דפוסי הורות מיוחדת בחברה הישראלית בכלל ובקרב הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים בפרט. בין הנושאים שנדון בהם: הורות בעלייה, הורות חד הורית, והורות לנוער בסיכון לגווניו, פסיכופתולוגיה הורית (דיכאון אחרי לידה, מחלות נפש). כמו כן, נדון בסוגיות ייחודיות של הורות בצל מחלה ושכול. הלמידה תשולב בהצגות מקרה ומגוון אמצעי המחשה וסרטים, ותתמקד בסוגיות הרלוונטיות למערכת החינוך, זיהוי, אבחון ודרכי תקשורת והתערבות המותאמים להם.
+  הורים מורים ומה שביניהם | 90012400 | גרנביץ יחיאל | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
קשר טובעם הורי התלמיד יכול לעזור ולקדם את עבודתו של המורה ולסייע רבות להתקדמות התלמיד.המפגש בין ההורים למורים הוא נושא המעסיק מורים רבים, ולעיתים מטריד ומרתיע. אחתמהמטרות המרכזיות של הקורס להבין את חשיבות מפגש זה ולהתכונן אליו, כך שיהיה מוצלחככל הניתן.
הקורס יתייחסהן למישור התיאורטי והן למישור המעשי במפגש עם ההורים.
+  מבוא לחינוך מיוחד וסיורים | 72005900 | דר פריד דינה | שנתי | 09:00 - 10:20
+  התפתחות סנסו מוטורית וכתיבה | 72001500 | לרמן דינה | סמסטר א | 10:35 - 11:55
בקורס יעסוק בעקרונות ההתפתחות התקינה, ואבני הדרך ההתפתחותיים. נכיר את מערכות החוש והתפקוד של המערכות הסנסומוטוריות, תהליכי אינטגרציה סנסורית והשפעתם על הלמידה, עם יישום באוכלוסיות שונות. בקורס ינתו כלים בסיסיים לאיתור קשיים באינטגרציה סנסורית ובטיפול והתאמת הסביבה כולל ארגז כלים סנסוריים לכיתה ולבית. בנוסף נכיר את מרכיבי הכתיבה, התפתחות רכישת הכתיבה, איתור קשיי כתיבה ודרכי התמודדות. מאתגר ומעשי! |
+  כלים להתערבות קבוצתית | 72005401 | גולדמן בתיה | סמסטר א | 10:35 - 11:55
+  החינוך כחוויה קיומית | 90010101 | שוסהיים שרית | סמסטר א | 10:35 - 11:55
בקורס זה נבקש להכיר תכנים וגישות חינוכיות תוך שילוב למידה התנסות וכתיבה אישית , בנושאים הקשורים להבניית הוויתו המקצועית והאישית של המורה. במפגשינו נתבונן בהיבטים חינוכיים ובשאלות קיומיות הקשורות להתפתחות האישית של המורה כאדם השואף לצמיחה והגשמה.
מטרת הקורס היא לאפשר התבוננות אישית ומקצועית , להעצים את המכוונות העצמית של המורה, ולהגביר את תחושת המסוגלות, מתוך הידע והתיאוריות שנפגוש בשיעורים ובעיקר מתוך ההקשרים שלהם לכוחות ולמשאבים השונים של המורה המתפתחים תדיר.
מטרת הקורס להעצים את יכולת המורה לקיים תהליך חינוכי מתוך תשומת לב עמוקה ונוכחות קשובה וסקרנית לתהליך אותו הוא חווה ואשר לו הוא שותף.
+  תפקידו וזהותו המקצועית של איש החינוך | 72006301 | הלמן שירה | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  ליקויים בתקשורת והספקטרום האוטיסטי | 72008800 | לרמן דינה | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
הקורס יפגיש את הסטודנטים עם האבחנה וההגדרה העדכנית של ASD מתוך ה – DSM V והתפתחות בהגדרה של האוטיזם. זה יסייע ללומד לזהות התנהגויות שונות של ילדים עם ASD ולפרש אותם בהתאם למאפיינים. הקורס יסקור חלק משיטות ההתערבות הקימות בישראל: TEACCH, DIR, ABA. זה יאפשר לסטודנט/ית להתנסות ולפתח אסטרטגיות וארגז כלים לכיתה.
+  ניהול כיתה- עקרונות הסמכות החדשה וכלים נוספים | 90012701 | דר לב רן צחי | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
העולם החדש מציב בפני המבוגרים אתגרים שלא היו בעבר. במשך אלפי שניםסמכותם של ההורים והמורים לא הוטלה בספק. ילדים עשו מה שאמרו להם בלי לשאול שאלות,ובין המבוגרים הייתה הסכמה שכך צריך להיות. המורה תמיד צודק, אלתתווכח, אל תשאל שאלות סתם. כיום, הנורמות שהיו מקובלות בעבראינן מקובלות עוד. הכח והכוחניות שהיו חלק מכלי החינוך בעבר אינם לגיטימיים היום.מצב זה מציב בפני המורים אתגרים חדשים כאשר הם נדרשים לחנך ולייצר סמכות בלי הכליםמן העבר.
במהלך הקורס נלמד יחד מהן המטרות שלנו כמחנכים, וכיצד אנחנו יכולים לנהל כיתה ולייצר סמכות משמעותית בלי להיכנס לעימותים מיותרים עם תלמידים ועם הורים.
נתנסה בכלים שונים שפותחו בתחום זה, נדון בהם ונשכלל אותם.
הקורס מיועד לסטודנטים המשתתפים בהכשרה מעשית מתקדמים, וישלב מטלות מתוקשבות.
גישת הסמכות החדשה (NVR), שפותחה על ידיפרופסור חיים עומר, מציעה למורים מאגר של כלים להתמודדות עם בעיות משמעת, אלימות,יחסי הורים מורים ועוד. הכלים שפותחו במהלך השנים האחרונות מתבססים על שליטה עצמיתגבוהה של המבוגרים, הגברת הנוכחות בעולמם של הילדים ויצירת בריתות חדשות ביןהמבוגרים.
+  התפתחות שפה | 72000805 | דר רוזנברג שירה | סמסטר א | 12:10 - 13:30
+  ארגז כלים לפיתוח חשיבה יצירתית | 72009900 | קורניץ מיכל | סמסטר א | 12:10 - 13:30
+  קשיים רגשיים והתנהגותיים בגילאי בית הספר | 90008501 | דר כהאן שמעון | סמסטר א | 12:10 - 13:30
הפסיכופתולוגיהעוסקת בהבנה, בטיפול ובמניעתם של הפרעות נפשיות. הפרעה נפשית עשויה להתבטא באופניםשונים ויש לה השלכות על תחומי החיים רבים. בקורס זה נעסוק בהשקפות השונות כלפיהפרעות נפשיות, בגורמים השונים להתפתחותם ודרכי הערכתם. מטרת הקורס לאפשרלסטודנט/ית הכרות בסיסית עם חלק מההפרעות הנפשיות אותם הוא/היא עשויים לפגושבמהלך עבודתה במסגרת החינוכית. בין היתר נדון בהפרעות כגון: הפרעת חרדה, הפרעותדחק פוסט טראומטית, דיכאון, סכיזופרניה והפרעות אישיות.
+  אבחונים פסיכולוגיים ונוירופסיכולוגיים - הבנה ושימוש בחינוך מיוחד | 72001100 | דר כהאן שמעון | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
מטרתהקורס להקנות לסטודנט/ית הכרות עם העקרונות העומדים בבסיס האבחון הפסיכולוגיוהנוירופסיכולוגי. במהלך הקורס יוצגו מבחנים מקטגוריות שונות והאופן בו הם בודקיםאת הפונקציות הנצרכות להבנת תפקודו של התלמיד במסגרת החינוך המיוחד. נעסוק במבחניםהבודקים יכולות קוגניטיביות כדוגמת קשב, תפיסה, זיכרון, תהליכי חשיבה גבוההועוד. בנוסף למבחני משכל נלמד על מבחנים השלכתיים שמטרתם לבדוק את מצבו הרגשי שלהתלמיד. בין היתר נדון ביתרונות ובמגבלות שיש לאבחונים השונים, בתרומתו של המורהלהבנת מקור קשייו של התלמיד ובאפשרות של המורה לקדם את תפקודו של התלמיד לאורמסקנות האבחון.
+  הוראת הקריאה | 72008300 | דר רוזנברג שירה | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  פסיכולוגיה חיובית בחינוך | 90007400 | דר פלמור הספל שושי | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  תלמידים במציאות חיים משתנה | 90027200 | הלמן שירה | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  הוראת מקצועות הקודש לתלמידים עם לקות למידה | 72003900 | רבי בן ציון | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  כלים בעבודת המורה על פי השיטה הנרטיבית | 72009200 | שרלו אלחנן | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  נוער בסיכון | 72012000 | דר קאים זאב | סמסטר א | 14:20 - 15:40
הקורס יעסוק בתיאוריות ובמאפיינים מרכזיים של נוער המצוי במצבי סיכון ומצוקה, וכן בקשר בין מצוקה, חוסן וסיכון לבין סטייה חברתית.
במהלך הקורס ייבחנו היבטים מרכזיים בהסתגלותם של בני נוער בסיכון למערכת החינוך, תוך התמקדות בתפקודם החברתי, הרגשי וההתנהגותי.
כמו כן, ייסקרו גישות מרכזיות להבנת ההגדרות והקשיים הייחודיים של בני נוער בסיכון המשולבים במערכת החינוך כמו גם המנותקים ממנה.
+  תרפיה במוזיקה | 72002300 | דר גוטפריד טלי | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
קורס זה פותח עבור הסטודנטים מרחב להתנסות במדיום המוסיקלי ככלי הבעתי. זוהי קבוצה שמאפשרת התבוננות עצמיתלמטרות לימודיות. בקבוצה זו נעשה שימוש במוסיקה ככלי טיפולי תוך התמקדות בחקר והבנה של תהליכים אישיים, בינאישיים וקבוצתיים. הסטודנטים יעברו מסע מוסיקלי אישי, במהלכו יציגו בכיתה את תעודת הזהות המוסיקלית שלהם, המשקפת אירועים משמעותיים בחייהם כפי שהם מובעים באמצעים סימבוליים. הקבוצה תתנהל על פי כללי האתיקה הנהוגים בטיפול באומנויות, ותאפשר מרחב מכבד לשיתוף, הכלה וצמיחה אישית, תוך קבלת משובים מחברי הקבוצה וממנחת הקורס.
במסגרת הקורס, המנחה מציעה תרגילים לקבוצה בהתאם למהלך המתפתח שלה. המפגשים מבוססים על התנסות. במהלך הקורס המשתתפים מכינים פרזנטציה מוזיקלית. מדובר ב-15 דקות של קטעי מוזיקה משמעותית בחיי הסטודנטים (חיה או מוקלטת)שהסטודנט/ית מכינ/ה בבית. הסטודנט משמיע ומציג את תעודת הזהות האישית שלו בפני הקבוצה. לאחר כל השמעה מחלקים חברי הקבוצה עם מכין הפרזנטציה את תחושותיהם.
+  קליניקה בקריאה- קרית ארבע | 72003402 | | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  קליניקה בקריאה- אפרת וגוש עציון | 72003404 | גורדון שירה | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  קליניקה בקריאה- ירושלים | 72003405 | דוויק הדס | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  קליניקה בקריאה- בנימין | 72003406 | | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  קליניקה בקריאה- דרום | 72003407 | עטיה מירב | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  קליניקה בקריאה- תל אביב | 72003408 | מור-חיים חנה | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  סוגיות בהורות לילדים עם צרכים מיוחדים | 72003500 | דר פלמור הספל שושי | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  שפת הסימנים | 72021800 | כהן מקסים | סמסטר א | 16:00 - 17:20
נושאי הקורס:
.1 שפת הסימנים הישראלית.
.2 תרבות החירשים בישראל.
.3 רקע והיסטורית החירשים בישראל.
4. הכרת השפה ולימוד אוצר מילים
כל שיעור
+  אתגרים חינוכיים במאה העשרים ואחת | 90022000 | דר ישי שלמה | סמסטר א | 16:00 - 17:20
+  מיינדפולנס ככלי בחינוך המיוחד | 72011400 | דר בר דוד אוהד | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
מיינדפולנס (קשיבות) מוגדר כתשומת לב לרגע הזה באופן מכוון ובלתי שיפוטי. בשנים האחרונות הולכת מיומנות זו ופושטת בציבורים רחבים, ויישומים שלה משולבים במערכות רבות כולל טיפוליות, חינוכיות ומקצועיות. בקורס זה יינתן בסיס אקדמי ומעשי להיכרות עם המיינדפולנס, תוך שילוב תרגול והגברת מודעות ואיכויות הנלוות לתרגול במטרה להגברת יכולותיהם של המורה, ההורה והתלמיד.
כיוון שמדובר במיומנות נרכשת, הקורס מתקיים במתכונת סדנאית ודורש תרגול בשיעורים ובמהלך השבוע. המפגשים מתקיימים בישיבה בקבוצה, ועל מנת לאפשר ריכוז והפקת המקסימום מהתרגול לא יתאפשר שימוש במחשבים או טלפונים במהלכם או כניסה ויציאה במהלך המפגש (מלבד במקרים חריגים).
+  מניעת נשירה | 90012300 | דר ראוכברגר נירית | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
בשנים האחרונות אנו נדרשים להתמודדות עם תופעת נשירה סמויה וגלויה של תלמידים ממערכת החינוך. עליה במספר הנושרים מבית הספר מחייבת התייחסות רחבה וכוללת של תפקיד המורה המכיר את התלמיד מעבר להישגיו הלימודיים והחברתיים. מטרתו המרכזית של הקורס היא הכרות עם תהליך הנשירה, איתור אוכלוסיה על רצף הסיכון, כלים להתמודדות ן פיתוח תפיסה חינוכית הרואה במורה כלי מרכזי במעבר מסיכון לסיכוי וצמיחה.
+  אינטליגנציה רגשית | 90008000 | דר ישי שלמה | סמסטר א | 17:40 - 19:00
+  היבטים קוגנטיביים בעבודת המורה | 90015900 | דר ראוכברגר נירית | סמסטר ב | 17:40 - 19:00
+  מבוא לתורת ההוראה בחינוך המיוחד | 72001800 | שוורץ יעל | שנתי | 17:40 - 19:00
מטרת הקורס להקנות ידע ומיומנות בכתיבת מטרות אישיות וכיתתיות עבור תלמידם בעלי צרכים מיוחדים. כתיבת המטרות הן בהלימה לתוכניות הליבה של משרד החינוך ועל כן נלמד מהן תוכניות הליבה וכיצד לגזור מהן מטרות. כתיבת המטרות הנה החלק הראשון אך המשמעותי ביותר הוא ישום המטרות ובניית מערך שיעור מיטבי.
+  סמינריון בחינוך- חנמ | 72008504 | דר קאים זאב | שנתי | 17:40 - 19:00
קורסים ביום ה
 +  ADHD היבטים מוחיים ומעשיים בהפרעות קשב וריכוז | 72020101 | דר וקסמן מישל | סמסטר א | 09:00 - 10:20
+  פיתוח חשיבה ויצירתיות בלמידה | 90030900 | דר סמט ברוריה | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
+  גבולות ומוגנות אצל ילדים עם צרכים מיוחדים | 72012100 | ויינשטיין לוי | סמסטר א | 10:35 - 11:55
+  חינוך ופוליטיקה | 90026700 | דר פויכטונגר דודי | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  סוגיות בהוראה - דילמות, פתרונות וכלים | 90029700 | רוס אברהם | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  חווית החיים של תלמידים עם צרכים מיוחדים מעבר לכיתה | 72011500 | ויינשטיין לוי | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  חינוך לצפייה ביקורתית | 90008600 | קלר ציפי | סמסטר א | 14:20 - 15:40
הבנת הקשר בין צורה ותוכן שפה הקולנועית. מתן כלים לניתוח ביקורתי ולשימוש בסרטים בכיתה . הכרת התפיסות התרבותיות העומדות בבסיס היצירה הקולנועית בסוגות השונות.
+  הורים מורים ומה שביניהם | 90012402 | דר רוזנברג שירה | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  על הספה ועל גישות טיפול נוספות ויישומם במרחב הכיתתי והבין אישי | 90027600 | בוכהולץ אילן | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  חינוך למחויבות בעידן הפוסט מודרני | 90011500 | קנאי אבי | סמסטר א | 16:00 - 17:20
+  אני ואתה - מיומנויות שיחה אישית עם תלמידים - סדנה | 90013500 | בוכהולץ אילן | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
סדנא דינאמית בה נשכלל את מיומנויות התקשורת הבינאישית ונרכוש כלים בסיסיים לניהול שיחה אישית עם תלמידים. בסדנא נתנסה בסימולציות של שיחות אישיות ונכיר כלים המסוגלים לקדם
~שיחה אישית משמעותית. מושגים ורעיונות מהשדה הפסיכולוגי ישמשו להעשרה והעמקה.
~ההשתתפות בסדנא כרוכה בחשיפה אישית בקבוצה ומעורבות פעילה.