שנת הלימודים תשפ"ב
קורסים מקוונים
+  המשחק בחינוך המיוחד | 72003700 | דר פריד דינה | סמסטר א
~
+  הקניית מיומניות מחשב למורה בחינוך המיוחד | 72001400 | טלמור מוריה | סמסטר א
+  התנהלות המורה בסביבה הארגונית | 90023600 | דר לוין אריאל | סמסטר א
קורס זה מבקש לפתח אצל פרחי ההוראה ראייה מערכתית-ארגונית שתאפשר להם לבחון מערכות ארגוניות בית-ספריות מגוונות, אינטראקציות בין הגורמים השונים במערכת הארגונית ברמת הפרט וברמת הארגון, במעגל הבית-ספרי, הורים וקהילה ובמעגל החיצוני לבית-הספר.
+  התפתחות סנסו מוטורית וכתיבה | 72001501 | דמסקי אודליה | סמסטר א
+  ליקויי שמיעה | 72005300 | סמט תומר | סמסטר א
+  נוירופדגוגיה- באנגלית | 90033601 | דר אלגאוי אורית | סמסטר א
The human brain: Less than a kilo and a half of jellylike substance, with 86 billion nerve cells that give rise to every human thought,feeling, decision, behavior, invention and creation. This course will take us on a fascinating journey into the feeling, learning, thinking and acting human brain. We’ll look at answers to questions such as: What motivates us and why? How can we learn and teach more effectively? Why is it so difficult to maintain concentration and focus, and what can we do about it? What is growth mindset, and how can it help us to become better learners and educators? What are executive functions, why are they so important for every aspect of our daily lives, and how do we improve them?
In this unique course, two lecturers, a brain researcher and an occupational therapist, connect new neuroscientific findings to practical everyday tools and insights that can help us as students and as future teachers.We’ll further our theoretical understanding of brain functions such as attention, information processing, learning , memory and executive functions,and learn to apply those insights to our practice. We’ll try out and develop practical tools that are based on our neuroscientific insights, and we’ll increase our awareness of our own motivation, our executive functions, attention profiles, learning strengths and weaknesses and our growth mindset, in order to apply those neuropedagogical insights to our daily lives as students and as future teachers.
+  פסיכולוגיה התפתחותית מלידה עד ילדות | 90009501 | דר ליפשיץ רבקה | סמסטר א
מטרת הקורס הנוכחי היא לתת לפרח ההוראה תפיסה כללית ונרחבת אודות התפתחותו של האדם מלידה ועד ילדות. לאור ההנחה כי ילדותו של האדם מהווה בסיס מרכזי להמשך חייו, חיוני כי פרח הוראה המתעתד לעסוק בחינוך, יהיה בעל ידע מקצועי ובעל הבנה בהתפתחות חיי הפרט.
+  קוגניציה וזיכרון | 72005200 | דר בר דוד אוהד | סמסטר א
קורסזה עוסק במושג הקוגניציה והזיכרון. במהלך הקורס תיערך היכרות עם תהליכיםקוגניטיביים בסיסיים ומרכזיים ותיאוריות המסבירות אותן, וכן מודלים מרכזיים בתחוםהזיכרון (מודל שלושת המאגרים, זיכרון עבודה עפי באדלי, זיכרון לטווח ארוך(גלוי וחבוי).
הקורסכולל תרגילים שחובה להגישם במהלך הסמסטר, ומבחן סיום.
+  שאלות יסוד בהוראה בחינוך המיוחד | 90002004 | גלינסקי אפרת | סמסטר א
הקורס מיועד לתלמידי שנה ג והוא מתואם עם קורס סדנא מלווה עבודה מעשית.
~ הקורס יתחלק לשלושה אשכולות$$ תכנון, הוראה והערכה. באשכול התכנון נעסוק בקביעת מטרות ויעדים לשיעור, ברמות הנדרשות מהתלמידים בתפקודים השונים. באשכול ההוראה נעסוק בדרכי הוראה ייחודיות לחינוך בכלל ולחינוך מיוחד בפרט$$ נכיר דרכים מגוונות להוראה בחינוך המיוחד. באשכול ההערכה נעסוק בדרכי הערכה ומשוב של תהליך ההוראה$$ הערכת הישגים, הערכת המורים ורפלקציה עצמית.
~
~במהלך הקורס יהיו מטלות מקוונות הכוללות בחנים קצרים, דיונים בפורום ומטלות הגשה קצרות.
+  שילוב הילד עם הצרכים המיוחדים | 90003401 | דוויק הדס | סמסטר א
+  ADHD היבטים מוחיים ומעשיים בהפרעות קשב וריכוז | 72020100 | סמט תומר | סמסטר ב
בקורס זה נלמד לעומק על הפרעת קשב (ADHD). בתחילה, נכיר סוגים שונים של קשב והגדרות שונות שניתנו להפרעת קשב. כמו כן, נעסוק במקור להפרעה, במאפייניה ובתסמיניה השונים. בהמשך, נעסוק באבחון וטיפול בהפרעת קשב: נלמד על דרכים לאבחן את ההפרעה ועל סוגי טיפול מגוונים. לאורך הקורס נשלב מושגים מתחום המוח על מנת לתאר ולהסביר את התסמינים הקליניים של ההפרעה וכמו כן, נקשר את החומר התאורטי לשדה החינוכי והמעשי הרלוונטי לנו כמורים. הקורס כולל צפייה בסרטונים, ניתוח תיאורי מקרה וקריאת סיפורים קצרים ומטרתו היא לגרום להבנה טובה יותר ילדים הצופים אל העולם מבעד למשקפי ADHD ולתת כלים מעשיים על מנת לתמוך ולקדם את אותם תלמידים. הציון בקורס ייקבע על פי מטלות שוטפות לאורך הסמסטר (רובן אמריקאיות).
+  אסטרטגיות למידה | 90017700 | דוויק הדס | סמסטר ב
+  דילמות אתיות והלכתיות בחינוך המיוחד | 72010600 | שרלו אלחנן | סמסטר ב
+  המוח האנושי | 638008200 | דר אלגאוי אורית | סמסטר ב
איך רקמה ביולוגית של פחות מקילו וחצי, ובתוכה 86מיליארד תאי עצב, יכולה להיות המקור של כל מחשבה, זיכרון, ידע, התנהגות, רגש,המצאה ויצירה אנושית? בקורס הזה נצא למסע אל תוך המוח האנושי. איך המוח משתנה ומתפתח?איך הוא מתקשר עם העולם? האם יום אחד נוכל לאפשר לעיוורים לראות? האם המוח יכוללתקן את עצמו? מהם סודות הלמידה, ומה יש למחקרים עדכניים להגיד על שיטות יעילותלהוראה וללמידה? עד כמה המוח אחראי לרגשות שלנו, ומה ההשלכות של כל זה לשדה החינוך?הקורס המוח האנושי הוא קורס מקוון וחדש, המזמין את המשתתפים לצאת למסע אל תוך המוחהאנושי ואל עולם מחקרי חדשני ומרתק.
מידע טכני: הקורס מבוסס בעיקרו על סרטונים(סרטוני מבוא להסבר כללי, וסרטוני TED של טובי המדענים בעולם), והמטלות השותפות הן לרוב חידונים ושאלותפורום. יתקיים מבחן בסוף הקורס.
+  הקניית מיומניות מחשב למורה בחינוך המיוחד | 72001401 | טלמור מוריה | סמסטר ב
+  מבוא לחינוך מיוחד- הסבה | 72000100 | קרטן טל | סמסטר ב
+  נוירופדגוגיה | 90033600 | לרמן דינה | סמסטר ב
איך נוכל ללמוד וללמד באופן יעיל יותר? מה מסיח את דעתנו, ולמה כל כך קשה לנו לשמור על קשב ומיקוד? מהו סוד המוטיבציה וכיצד משתמשים בו במסגרת חינוכית? עד כמה אמונה ביכולת, באמת יכולה לגרום לצמיחה של יכולות? מהם תפקודים ניהוליים, למה הם כל כך חשובים ואיך משפרים אותם? ומה כל זה קשור למוח האנושי?
אלו חלק מהשאלות שנדון בהם בקורס ייחודי זה, הניתן על ידי שתי מרצות, חוקרת מוח ומרפאה בעיסוק. הקורס מחבר בין ידע עדכני על המוח לבין כלים ותובנות יישומיות לחיי הסטודנטים כתלמידים וכמורים. מטרת הקורס הוא להכיר ולהבין תפקודי מוח כמו קשב,קליטת מידע, עיבוד מידע, למידה וזיכרון,ותפקודים ניהוליים מההיבט התיאורטי והיישומי. במהלך הקורס הסטודנטים יתנסו, יפתחו ויבחנו כלים ישימים למערכת החינוך בכלל ובחינוך מיוחד בפרט, תוך כדי הגברת המודעות של הסטודנט/ית בקשר לתפקודם בניהול עצמי, בצורות הלמידה ובמשמעות של הנוירופדגוגיה בחייהם.
+  פסיכולוגיה התנהגותית- תיאוריה ומעשה במניעה וטיפול בבעיות התנהגות | 72001000 | שוורץ יעל | סמסטר ב
כל התנהגות הנה נלמדת ויכולה להשתנות.שינוי התנהגות הוא תהליך. התהליך יכול להיות ארוך אך פרותיו עשויים להיות מדהימיםלרווחת התנהגותו ונפשו של התלמיד. יצירת מוטיבציה והגברת תחושת המסוגלות של התלמידתאפשר שינוי התנהגותי. אחד הכלים המשמעותיים לשינוי התנהגות הנו ניהול התנהגותי. במהלךהקורס נלמד על דפוסי התנהגות וכיצד ניתן לנהל התנהגות. מה אחריות ובסמכות המורהומה באחריות ובסמכות השותפים- ההורים, התלמיד וכו.
+  פסיכולוגיה התפתחותית מלידה עד ילדות | 90009500 | דר ליפשיץ רבקה | סמסטר ב
מטרת הקורס הנוכחי היא לתת לפרח ההוראה תפיסה כללית ונרחבת אודות התפתחותו של האדם מלידה ועד ילדות. לאור ההנחה כי ילדותו של האדם מהווה בסיס מרכזי להמשך חייו, חיוני כי פרח הוראה המתעתד לעסוק בחינוך, יהיה בעל ידע מקצועי ובעל הבנה בהתפתחות חיי הפרט.
+  שאלות יסוד בהוראה בחינוך המיוחד | 90002005 | גלינסקי אפרת | סמסטר ב
הקורס מיועד לתלמידי שנה ג והוא מתואם עם קורס סדנא מלווה עבודה מעשית.
~ הקורס יתחלק לשלושה אשכולות$$ תכנון, הוראה והערכה. באשכול התכנון נעסוק בקביעת מטרות ויעדים לשיעור, ברמות הנדרשות מהתלמידים בתפקודים השונים. באשכול ההוראה נעסוק בדרכי הוראה ייחודיות לחינוך בכלל ולחינוך מיוחד בפרט$$ נכיר דרכים מגוונות להוראה בחינוך המיוחד. באשכול ההערכה נעסוק בדרכי הערכה ומשוב של תהליך ההוראה$$ הערכת הישגים, הערכת המורים ורפלקציה עצמית.
~
~במהלך הקורס יהיו מטלות מקוונות הכוללות בחנים קצרים, דיונים בפורום ומטלות הגשה קצרות.
+  שילוב הילד עם הצרכים המיוחדים | 90003402 | דוויק הדס | סמסטר ב
+  סמינריון בחנמ- הוראה מותאמת במתמטיקה | 72000700 | שמש ויקי | שנתי
החוג לחינוך מיוחד
קורסים ביום א
 +  כלים בעבודת המורה על פי השיטה הנרטיבית | 72009250 | שרלו אלחנן | סמסטר א | 09:00 - 10:20
+  שילוב הילד עם הצרכים המיוחדים | 90003450 | דוויק הדס | סמסטר א | 09:00 - 10:20
במסגרת הקורס נקנה כלים מעשיים לשילוב של ילדים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל. נלמד על מאפייני התלמידים המשולבים ומערך מערך הסיוע והתמיכה בהם. בנוסף נכיר גישות ומודלים בתחום השילוב בארץ. בקורס יתקיימו דיונים על הנושאים הנלמדים תוך התייחסות למטלות קריאה.
+  פסיכולוגיה חיובית בחינוך | 90007450 | דר פלמור הספל שושי | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
הפסיכולוגיה החיובית הינה זרם בפסיכולוגיה המדגיש את בניית ומיצוי הטוב שבבני אדם, לצד תיקון ושיקום החסר. במהלך הקורס נלמד מהי פסיכולוגיה חיובית, מקורותיה, מיקוד בכוחות כמקור לחוסן והחלמה תוך הצגת מחקרים תאורטיים ואמפיריים. בהמשך נתמקד בפסיכולוגיה החיובית בחינוך- בנפשו של הילד, בקשר עם מוריו ובקשר של המורה עם עמיתיו. נכיר מורים פורצי דרך בארץ ובעולם, ונלמד כיצד ניתן להתחיל במפנה החיובי כעת. הסטודנטים המשתתפים בקורס יתנסו ביישום מושגי הקורס בחייהם תוך תרגול והתנסות מעשית בכתה ובבית, ובכך יהפכו למובילי שינוי חיובי במערכת החינוך.
+  כלים טיפוליים בתנועה | 72007350 | גרינברגר רחלי | סמסטר א | 10:35 - 11:55
קורס זה יעסוק בתקשורת לא מילולית, התפתחותה וחשיבותה ביצירת יחסים. ניפגש עם חוויות גופניות המלמדות אותנו על האישיות התנועתית והתקשורתית. נלמד לאבחן מוקדים תנועתיים המשקפים את דימוי הגוף של האדם. נתייחס לתקשורת לא מילולית בקבוצה ושימוש במרחב.
+  דילמות אתיות והלכתיות בחינוך המיוחד | 72010650 | שרלו אלחנן | סמסטר א | 10:35 - 11:55
+  הורים מורים ומה שביניהם | 90012455 | גרנביץ יחיאל | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
קשר טוב עם הורי התלמיד הוא גורם משמעותי שבכוחו לעזור ולקדם אתעבודתו של המורה ולסייע רבות להתקדמות התלמיד. המפגש בין ההורים למורים הוא נושאהמעסיק מורים רבים, ולעיתים מטריד ומרתיע. אחת המטרות המרכזיות של הקורס היא להביןאת חשיבותו מפגש זה ולהתכונן אליו, כך שיהיה מוצלח ככל הניתן.
+  אתגרי חינוך בעידן התקשורת הגלובלית | 658003150 | דר ישי שלמה | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
מהפיכת המחשוב, התקשורת והאינטרנט - מחוללת מציאות חיים חדשה. באמצעות האינטרנט משאב המידע של כל אחד מאתנו הוא אינסופי. הרשתות החברתיות חיברו את כולנו לרשת חברתית חובקת עולם. מציאות זו מעמידה בפנינו אתגר ערכי חינוכי המחייב הערכות חינוכית חדשה. בקורס נעסוק באתגר החינוכי החדש ונלמד כיצד ניתן להפוך מציאות חדשה זו לעוצמה ערכית וחינוכית.
+  תרפיה במוזיקה | 72002350 | דר גוטפריד טלי | סמסטר א | 12:10 - 13:30
קורס זה פותח עבור הסטודנטים מרחב להתנסות במדיום המוסיקלי ככלי הבעתי. זוהי קבוצה שמאפשרת התבוננות עצמית למטרות לימודיות. בקבוצה זו נעשה שימוש במוסיקה ככלי טיפולי תוך התמקדות בחקר והבנה של תהליכים אישיים, בינאישיים וקבוצתיים. הסטודנטים יעברו מסע מוסיקלי אישי, במהלכו יציגו בכיתה את תעודת הזהות המוסיקלית שלהם, המשקפת אירועים משמעותיים בחייהם כפי שהם מובעים באמצעים סימבוליים. הקבוצה תתנהל על פי כללי האתיקה הנהוגים בטיפול באומנויות, ותאפשר מרחב מכבד לשיתוף, הכלה וצמיחה אישית, תוך קבלת משובים מחברי הקבוצה וממנחת הקורס.
במסגרת הקורס, המנחה מציעה תרגילים לקבוצה בהתאם למהלך המתפתח שלה. המפגשים מבוססים על התנסות. במהלך הקורס המשתתפים מכינים פרזנטציה מוזיקלית-אומנותית. מדובר ב-15 דקות של קטעי מוזיקה משמעותית בחיי הסטודנטים (חיה או מוקלטת)שהסטודנט/ית מכינ/ה בבית. הסטודנט משמיע ומציג את תעודת הזהות האישית שלו בפני הקבוצה. לאחר כל השמעה מחלקים חברי הקבוצה עם מכין הפרזנטציה את תחושותיהם.
+  הורים מיוחדים בחברה הישראלית | 72021750 | דר פלמור הספל שושי | סמסטר א | 12:10 - 13:30
הקורס יעסוק באוכלוסיות מיוחדות ו/או הורים המתמודדים עם מצבי דחק הרלוונטיים לעבודה במערכת החינוך, תוך דיון בדילמות ובמורכבות הקיימות בקשר עם הורים אלו. הלמידה תקנה ידע תאורטי ויישומי רחב ומעמיק של דפוסי הורות מיוחדת בחברה הישראלית בכלל זה הורים בעלי מוגבלויות שכליות, נפשיות (דיכאון אחרי לידה לקויות נפשיות) ומוגבלויות פיזיות. בנוסף נלמד על הורים המתמודדים עם נסיבות חיים מיוחדים: הורות בעלייה, הורות יחידנית, הורות אומנה, או נסיבות חיים ייחודיים של ילדיהם (הורות לדתלשים, הורות ללהטבים, הורות נפגעי סם). הלמידה תשולב בהצגות מקרה, מפגש עם הורה המתמודד עם מציאות ייחודית, ומגוון אמצעי המחשה וסרטים. הלמידה תתמקד בסוגיות הרלוונטיות למערכת החינוך, זיהוי, אבחון ודרכי תקשורת והתערבות מותאמים
+  נוירופדגוגיה | 90033650 | לרמן דינה | סמסטר א | 12:10 - 13:30
.איך נוכל ללמוד באופן יעיל יותר? מה זה תפקוד ניהולי וכיצד משפרים אותו? למה קשה לשמור על קשב ומה ניתן לעשות בעניין? אלו חלק מהשאלות שנדון בהם בקורס ייחודי זה, הניתן על ידי שתי מרצות, חוקרת מוח ומרפאה בעיסוק.
הקורס מחבר בין ידע עדכני על המוח לבין כלים ותובנות יישומיות לחיי הסטודנטים כתלמידים וכמורים. מטרת הקורס הוא להכיר ולהבין תפקודי מוח כמו קשב, קליטת מידע, עיבוד מידע, למידה וזיכרון,ותפקודים ניהוליים מההיבט התיאורטי והיישומי. במהלך הקורס הסטודנטים יתנסו, יפתחו ויבחנו כלים ישימים למערכת החינוך בכלל ובחינוך מיוחד בפרט, תוך כדי הגברת המודעות של הסטודנט/ית בקשר לתפקודם בניהול עצמי, בסגנונות הלמידה ובמשמעות של הנוירופדגוגיה בחייהם.
+  מבוא לחינוך מיוחד וסיורים | 72002955 | | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  אסטרטגיות בהוראת מקצועות רבי מלל למתבגרים | 72012650 | דוויק הדס | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  זה האח שלי- התמודדות אחים עם נכות ואובדן במשפחה | 72002150 | דר פלמור הספל שושי | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  הוראת מקצועות הקודש לתלמידים עם לקות למידה | 72008050 | רבי בן ציון | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  מיינדפולנס ככלי בחינוך המיוחד | 72011450 | דר בר דוד אוהד | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
מיינדפולנס (קשיבות) מוגדר כתשומת לב לרגע הזה באופן מכוון ובלתי שיפוטי. בשנים האחרונות הולכת מיומנות זו ופושטת בציבורים רחבים, ויישומים שלה משולבים במערכות רבות כולל טיפוליות, חינוכיות ומקצועיות. בקורס זה יינתן בסיס אקדמי ומעשי להיכרות עם המיינדפולנס, תוך שילוב תרגול והגברת מודעות ואיכויות הנלוות לתרגול במטרה להגברת יכולותיהם של המורה, ההורה והתלמיד.
כיוון שמדובר במיומנות נרכשת, הקורס מתקיים במתכונת סדנאית ודורש תרגול בשיעורים ובמהלך השבוע. המפגשים מתקיימים בישיבה בקבוצה, ועל מנת לאפשר ריכוז והפקת המקסימום מהתרגול לא יתאפשר שימוש במחשבים או טלפונים במהלכם או כניסה ויציאה במהלך המפגש (מלבד במקרים חריגים).
+  מקומו של המורה בסיפור החברתי- מיומנויות חברתיות רגשיות | 72009050 | אלקובי אודליה | סמסטר א | 16:00 - 17:20
+  ניהול כיתה- עקרונות הסמכות החדשה וכלים נוספים | 90012750 | דר לב רן צחי | סמסטר א | 16:00 - 17:20
+  התפתחות שפה | 72000856 | | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
+  ארגז כלים לפיתוח חשיבה יצירתית | 72009950 | קורניץ מיכל | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
+  כלים להנגשה- התאמה והעשרה | 72004250 | דמסקי אודליה | סמסטר א | 17:30 - 18:50
+  מחוננים ומצטיינים בכיתה- אתגרים ודרכי הוראה | 72004750 | אברמוביץ אתי | סמסטר ב | 17:30 - 18:50
+  הוראת הקריאה | 72008357 | | סמסטר ב | 17:30 - 18:50
קורסים ביום ב
 +  הורים מורים ומה שביניהם | 90012451 | הבר הילה | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
+  הורים מורים ומה שביניהם- הסבה | 90012456 | קרטן טל | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
בקורס זה נפתח מודעות למורכבות התקשורתבין הורים-מורים ברמות השונות: היסטורית, פוליטית, חברתית, רגשית, רב-תרבותית וחינוכית.נבין לעומק את המורכבות והקשיים הכרוכים בלהיות הורה לילד חריג. וכן נלמד ונתנסה בכליתקשורת המאפשרים רגישות ותקשורת יעילה בין הורים ומורים. הקורס משולב בהוראה והתנסותחוויתית תוך קריאה של מאמרים עדכניים בתחום.
+  מבוא לתורת ההוראה בחינוך המיוחד- הסבה | 72000250 | פרידמן רושי (רות) | שנתי | 09:00 - 10:20
+  מבוא לתורת ההוראה בחינוך המיוחד- הסבה | 72000251 | גלינסקי אפרת | שנתי | 09:00 - 10:20
+  סמינריון בחנמ- הוראה מותאמת במתמטיקה | 72000750 | זוננפלד שגיא דבי | שנתי | 09:00 - 10:20
+  סמינריון בחנמ- הוראה מותאמת במתמטיקה | 72000751 | גולדשמידט מירה | שנתי | 09:00 - 10:20
+  מבוא לחינוך מיוחד וסיורים | 72002950 | גרנביץ יחיאל | שנתי | 09:00 - 10:20
מטרתהקורס היא פתיחת צוהר להיכרות עם עולמו של התלמיד בחינוך המיוחד ועם מושגיםמרכזיים במערכת החינוך המיוחד.
במסגרת הקורס, נכיר מושגים מרכזיים במערכת החינוך לילדי החינוך המיוחד וניחשף לעבודה בתחום החינוך המיוחד. הקורס ישים דגש על היכרות עם מגוון לקויות וקשיים (לרבות: אוטיזם, לקות למידה, קשיים מוטוריים מורכבים, מוגבלות שכלית התפתחותית, תסמונת דאון, בעיות נפשיות, בעיות התנהגות). כמו כן, הקורס יתייחס למערכת הטיפולית התומכת בילדי החינוך המיוחד, ולאופן בו היא פועלת.
בסמסטר א הקורס יכלול סיורים במוסדות לחינוך מיוחד, בהם ניתן יהיה לראות ולהכיר את העבודה בשטח ואת האוכלוסיות השונות של החינוך המיוחד
+  מבוא לחינוך מיוחד וסיורים | 72002951 | פרל תהילה | שנתי | 09:00 - 10:20
מטרת הקורס היא לפתוח צוהר לעולם המשמעותי של החינוך המיחד. בקורס נלמד אודות לקויות שונות, נבין את היסודות העומדים הבבסיס הלקות, במטרה ללמוד כיצד לסייע לילד בעל הצרכים המיוחדים. הקורס ילווה בסיורים חינוכיים במוסדות שונים לחינוך מיוחד, לשם העמקת הנלמד.
+  מבוא לחינוך מיוחד וסיורים | 72002953 | סמט תומר | שנתי | 09:00 - 10:20
+  מבוא לחינוך מיוחד וסיורים | 72002954 | דר קאים זאב | שנתי | 09:00 - 10:20
+  סמינריון בחנמ- הוראה מותאמת במתמטיקה לללמ | 72000752 | הבר הילה | סמסטר א | 10:35 - 13:30
+  הוראה מותאמת במתמטיקה- הסבה | 72000755 | זוננפלד שגיא דבי | סמסטר א | 10:35 - 13:30
+  הוראה מותאמת במתמטיקה- הסבה | 72000757 | גולדשמידט מירה | סמסטר א | 10:35 - 13:30
+  אבחונים פסיכולוגיים ונוירופסיכולוגיים- הבנה ושימוש בחינוך מיוחד | 72001150 | עמר אילן | סמסטר א | 10:35 - 11:55
+  מבוא לתורת ההוראה בחינוך המיוחד ב | 72011350 | ברוס חגית | סמסטר א | 10:35 - 11:55
+  קורס להרשמה 1- הסבה | 72025050 | | סמסטר א | 10:35 - 11:55
+  קשיים רגשיים והתנהגותיים בגילאי בית הספר | 90005351 | קרטן טל | סמסטר א | 10:35 - 11:55
במסגרת הקורס נדון במאפייני וסוגי ההפרעות הפסיכופתלוגיות הקיימות בגיל הילדות וההתבגרות. בין ההפרעות הפסיכופתלוגיות שילמדו: הפרעות חרדה, הפרעות אכילה, דיכאון, OCD, PTSD. ההפרעות ילמדו מתוך קריאה ב-DSM, סרטונים ומאמרים במבט חינוכי. הסטודנטיות ילמדו מהם המאפיינים של כל לקות, כיצד ניתן לזהות את ההפרעה, למי ניתן לפנות לבקשת עזרה מקצועית וכיצד להתאים דרכי הוראה להקל על תלמידים עם הפרעות נפשיות. הלמידה בקורס משלבת כלים א-סנכרוניים, למידה עצמאית בשילוב דיון ולמידה מבוססת פרויקטים.
+  סמינריון בחנמ- הוראה מותאמת במתמטיקה | 72000753 | זוננפלד שגיא דבי | סמסטר ב | 10:35 - 13:30
+  סמינריון בחנמ- הוראה מותאמת במתמטיקה | 72000754 | הבר הילה | סמסטר ב | 10:35 - 13:30
+  cp וליקויים מוטוריים | 72003050 | דויטש עדינה | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  תפקידו וזהותו המקצועית של איש החינוך | 72006750 | פרל תהילה | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
בקורס זה נעבור תהליך של צמחיה אישית, גיבוש זהות מקצועית, ובניית תפיסת עולם חברתית-ערכית כמועמדים להוראה בחינוך המיוחד. יינתן דגש על ביסוס עמדות מטיבות ושינוי עמדות מגבילות מתוך הבנה כי עמדות המורה הם הגלגלים המניעים בעבודתו.
+  תפקידו וזהותו המקצועית של איש החינוך | 72006751 | דר קאים זאב | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  הוראת הקריאה- הסבה | 72008650 | פרידמן רושי (רות) | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
~
+  הוראת הקריאה- הסבה | 72008651 | קרטן טל | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
~
+  ליקויים בתקשורת והספקטרום האוטיסטי | 72008852 | טיקוצינסקי סיגל | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  ליקויים בתקשורת והספקטרום האוטיסטי | 72008853 | סמט תומר | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  קורס להרשמה 2- הסבה | 72025150 | | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  שילוב הילד עם הצרכים המיוחדים | 90003452 | דוויק הדס | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  תקשורת בינאישית | 90008250 | דר ישי שלמה | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
הקורס יעסוק בלימוד ובתרגול יסודות התקשורת הבין-אישית המהווים את אחד המרכיבים של האינטליגנציה הרגשית. נתמקד בסיטואציות של מפגש מצומצם משתתפים - ראיון, שיחה אישית. במהלך הקורס נכיר את סגנונות תקשורת שונים של אנשים ונלמד כיצד ליצור תקשורת נכונה ואפקטיבית עם מגוון תלמידים. הקורס סדנאי ומשלב לימוד ותרגול.
+  יסודות בפיזיולוגיה ונוירופיזיולוגיה התנהגותית | 72000450 | דר אלגאוי אורית | סמסטר א | 12:10 - 13:30
מטרת הקורס להקנות לסטודנט ידע בסיסי על המוח והתפתחותו, והקשר לרגש, מחשבה והתנהגות. נכיר את המוח המרגיש, המערכת הלימבית במרכז המוח, ונבין את הדרכים המפתיעות בה המערכת הזו משפיעה על חשיבה והתנהגות.נלמד על התפתחות מערכת העצבים, על מבנה המוח ושיטות מחקר בתחום. הכרת מערכת העצביםתהווה את הבסיס להבנת התפתחות התפקודים השונים ובכלל זה המערכת המוטורית, ראיה,שמיעה, שפה, ותהליכי למידה. יסודות אלו יאפשרו היכרות טובה עם התפתחות נורמלית לצד הפרעות בהתפתחות אצל תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, ומהווים בסיס להבנת ההשלכות השונות שיש להפרעות אלו במסגרת החינוך המיוחד
+  התפתחות שפה | 72000852 | דר רוזנברג שירה | סמסטר א | 12:10 - 13:30
+  התפתחות שפה | 72000854 | טיקוצינסקי סיגל | סמסטר א | 12:10 - 13:30
+  התפתחות שפה | 72000855 | פרידמן רושי (רות) | סמסטר א | 12:10 - 13:30
+  גורמים במעטפת התלמיד עם הצרכים המיוחדים | 72009150 | גרנביץ יחיאל | סמסטר א | 12:10 - 13:30
מטרת הקורס היא להכיר גורמיםשונים המשפיעים על התלמיד ובאים אתו במגע מלבד המורה בכיתה. תלמידים רבים נמצאיםבתוך מעטפת מגוונת הכוללת משפחה ואנשי מקצוע שונים, כגון: יועצת, פקיד סעד,פסיכיאטר, מרפאה בעיסוק, ועוד. היכרות עם עבודתם של גורמים אלו יכולה להקל עלהתקשורת עמם ועל גיבוש צוות רבמקצועי יעיל. בקורס נכיר את הגורמים הללו ואת עבודתםבמטרה להקל על התקשורת והעבודה המשותפת עמם.
+  קורס להרשמה 3- הסבה | 72025250 | | סמסטר א | 12:10 - 13:30
+  מפגש מורה תלמיד ומרכיביו השונים | 72006350 | גרנביץ יחיאל | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
מטרת הקורס היא ליצור חיבור ביןתיאוריות מעולם הפסיכולוגיה לעבודתה המעשית של המורה בכיתה, ובכך להאיר את ההיבטיםהטיפוליים בעבודתה של המורה. הקורס יכלולחלקים תיאורטיים והצגות מקרה של סטודנטיות. השתתפות בקורס כוללת קריאה, ותרומה אקטיבית לדיון הכיתתי. בכיתה ננסהלבחון את האינטראקציה בין המורה לתלמיד ולהבין כיצד לשפר אותה מתוך הבנת עולמו שלהתלמיד.
+  הוראת הקריאה | 72008352 | דר רוזנברג שירה | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  הוראת הקריאה | 72008353 | ברוס חגית | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  הוראת הקריאה לללמ | 72008356 | סמט תומר | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  ליקויים בתקשורת והספקטרום האוטיסטי- הסבה | 72008850 | לרמן דינה | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  ליקויים בתקשורת והספקטרום האוטיסטי- הסבה | 72008851 | טיקוצינסקי סיגל | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  שילוב הילד עם הצרכים המיוחדים | 90003451 | דר קאים זאב | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
במסגרת הקורס נקנה כלים מעשיים לשילוב של ילדים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל. נלמד על מאפייני התלמידים המשולבים ומערך מערך הסיוע והתמיכה בהם. בנוסף נכיר גישות ומודלים בתחום השילוב בארץ. בקורס יתקיימו דיונים על הנושאים הנלמדים תוך התייחסות למטלות קריאה.
+  החינוך כחוויה קיומית- הסבה | 90010151 | שוסהיים שרית | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  תפקידו וזהותו המקצועית של איש החינוך | 72006752 | פרל תהילה | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  ליקויים בתקשורת והספקטרום האוטיסטי | 72008854 | טיקוצינסקי סיגל | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  ליקויים בתקשורת והספקטרום האוטיסטי | 72008855 | ריגר מתניה | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  מבוא לתורת ההוראה בחינוך המיוחד ב | 72011351 | גלינסקי אפרת | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  מבוא לתורת ההוראה בחינוך המיוחד ב לקשר | 72011352 | פרידמן רושי (רות) | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  קורס להרשמה 5- הסבה | 72025550 | | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  הורים מורים ומה שביניהם- הסבה | 90012450 | הבר הילה | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  הורים מורים ומה שביניהם- הסבה | 90012452 | גרנביץ יחיאל | סמסטר א | 14:20 - 15:40
בקורס זה נפתח מודעות למורכבות התקשורתבין הורים-מורים ברמות השונות: היסטורית, פוליטית, חברתית, רגשית, רב-תרבותית וחינוכית.נבין לעומק את המורכבות והקשיים הכרוכים בלהיות הורה לילד חריג. וכן נלמד ונתנסה בכליתקשורת המאפשרים רגישות ותקשורת יעילה בין הורים ומורים. הקורס משולב בהוראה והתנסותחוויתית תוך קריאה של מאמרים עדכניים בתחום.
+  המורה כמאמן בכיתה | 90033450 | דר וקס רון | סמסטר א | 14:20 - 15:40
האימון (coaching) הוא אחד מן הנושאים החמים של המאה העשרים ואחת. בודאי נתקלת פה ושם באימון אישי כזה או אחר - מדוע? מה פשר הפופולריות של תחום זה בתקופתינו? מה ניתן להפיק ממנו באופן אישי? ובכן, האימון הוא תהליך של למידה אישית, המעצים אנשים למצות את הפוטנציאל האישי, לשפר משמעותית ולאורך זמן את הביצועים וההישגים שלהם בחייהם המקצועיים והאישיים.
האימון מאפשר לנו באופן אישי לקדם את עצמינו בנושאים החשובים לנו. מורה שיש לה כלים לקדם את מטרותיה היא מורה טובה יותר. לכן, המטרה הראשונה של הקורס היא שאת כלומדת תרגישי התקדמות בנושאים החשובים לך. לא רק בנושאים הלימודיים או ביחס להוראה אלא גם בתחומים שונים של חייך. והידע והכלים הללו נותנים לך כוח רב. וכמובן גם בבית הספר ניתן להשתמש בכלים שפיתח תחום האימון על מנת לסייע לתלמידים להתמודד עם האתגרים העומדים בפניהם הן בחיים והן בבית הספר .התלמיד לומד לאתר את סל המשאבים שלו, לפתח מיומנות לעשות שינויים בהתנהלות שלו תוך זמן קצר ולתכנן את עתידו, על ידי רכישת ארגז כלים ואסטרטגיות מגוונות. התהליך האימוני משפיע על התנהלות התלמיד אבל בראש ובראשונה על המאמן = המורה.ממשובי סטודנטיות שלמדו את הקורס של שנה שעברה בקמפוס מגדל עוזנכון להרגע, הקורס הכי טוב שהייתי בו, מעניין ופרקטי מאוד. נוגע בהמון תחומים,
+  נוירופדגוגיה | 90033651 | דר אלגאוי אורית | סמסטר א | 14:20 - 15:40
איך נוכל ללמוד וללמד באופן יעיל יותר? מה מסיח את דעתנו, ולמה כל כך קשה לנו לשמור על קשב ומיקוד? מהו סוד המוטיבציה וכיצד משתמשים בו במסגרת חינוכית? עד כמה אמונה ביכולת, באמת יכולה לגרום לצמיחה של יכולות? מהם תפקודים ניהוליים, למה הם כל כך חשובים ואיך משפרים אותם? ומה כל זה קשור למוח האנושי?
אלו חלק מהשאלות שנדון בהם בקורס ייחודי זה, הניתן על ידי שתי מרצות, חוקרת מוח ומרפאה בעיסוק. הקורס מחבר בין ידע עדכני על המוח לבין כלים ותובנות יישומיות לחיי הסטודנטים כתלמידים וכמורים. מטרת הקורס הוא להכיר ולהבין תפקודי מוח כמו קשב,קליטת מידע, עיבוד מידע, למידה וזיכרון,ותפקודים ניהוליים מההיבט התיאורטיו היישומי. במהלך הקורס הסטודנטים יתנסו, יפתחו ויבחנו כלים ישימים למערכת החינוך בכלל ובחינוך מיוחד בפרט, תוך כדי הגברת המודעות של הסטודנט/ית בקשר לתפקודם בניהול עצמי, בצורות הלמידה ובמשמעות של הנוירופדגוגיה בחייהם.
+  התפתחות שפה- הסבה | 72000850 | טיקוצינסקי סיגל | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  התפתחות שפה- הסבה | 72000851 | פרידמן רושי (רות) | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  התפתחות סנסו מוטורית וכתיבה | 72001550 | לרמן דינה | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  קליניקה בקריאה | 72003450 | ברוס חגית | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  קליניקה בקריאה | 72003453 | ריבקין בת אל | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  קליניקה בקריאה | 72003454 | עטיה מירב | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  קליניקה בקריאה | 72003455 | ברויער חנה | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  קליניקה בקריאה לללמ | 72003456 | עמית נעמה | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  קליניקה בקריאה- כללי | 72003460 | | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
מטרת העבודה בקליניקה: 1. התנסות בהעברת אבחונים, בבניית תכנית עבודה אישית ובהוראת הקריאהלילדים המתקשים בתחומים אלה.
+  ויסות רגשי לקשר | 72003850 | עמר אילן | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  מבוא לתורת ההוראה בחינוך המיוחד ב לללמ | 72011354 | דויטש עדינה | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  כלים למורה במציאות משתנה- הסבה | 72025650 | דר ליפשיץ רבקה | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  קשיים רגשיים והתנהגותיים בגילאי בית הספר | 90005352 | דר כהאן שמעון | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  יסודות בפיזיולוגיה ונוירופיזיולוגיה התנהגותית | 72000451 | דר אלגאוי אורית | סמסטר א | 16:00 - 17:20
מטרת הקורס להקנות לסטודנט ידע בסיסי על המוחוהתפתחותו, והקשר לרגש, מחשבה והתנהגות. נכיר את המוח המרגיש, המערכת הלימביתבמרכז המוח, ונבין את הדרכים המפתיעות בה המערכת הזו משפיעה על חשיבה והתנהגות.נלמד על התפתחות מערכת העצבים, על מבנה המוח ושיטות מחקר בתחום. הכרת מערכת העצביםתהווה את הבסיס להבנת התפתחות התפקודים השונים ובכלל זה המערכת המוטורית, ראיה,שמיעה, שפה, ותהליכי למידה. יסודות אלו יאפשרו היכרות טובה עם התפתחות נורמלית לצדהפרעות בהתפתחות אצל תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, ומהווים בסיס להבנת ההשלכותהשונות שיש להפרעות אלו במסגרת החינוך המיוחד
+  פסיכולוגיה התנהגותית- תיאוריה ומעשה במניעה וטיפול בבעיות התנהגות | 72001051 | ריגר מתניה | סמסטר א | 16:00 - 17:20
.בעבודתנו החינוכית, אנו נתקלים לעתים בקשיי התנהגות בקרב תלמידים עם צרכים מיוחדים. בקורס נקנה ידע וכלים בנושאים הבאים: אבחון הסיבות לקשיי התנהגות, מהן האסטרטגיות המעשיות והעקרונות המסייעים למניעת בעיות משמעת בכיתה, בניית תכניות מניעה והתערבות ברמה הכיתתית וברמה הפרטנית, ניהול כיתה, פיתוח מוטיבציה לכיתה, תקשורת מורה-תלמיד ואקלים כיתה מיטבי.
יינתן דגש, לא רק על השינוי הנדרש מהתלמידים, אלא בראש ובראשונה השינוי הנדרש מאתנו - המורים!
+  פסיכולוגיה התנהגותית- תיאוריה ומעשה במניעה וטיפול בבעיות התנהגות לקשר | 72001052 | דויטש עדינה | סמסטר א | 16:00 - 17:20
+  התפתחות סנסו מוטורית וכתיבה | 72001551 | לרמן דינה | סמסטר א | 16:00 - 17:20
+  אבחון וטיפול בשגיאות כתיב- הסבה | 72001650 | עמר אילן | סמסטר א | 16:00 - 17:20
+  פסיכולוגיה התנהגותית- תיאוריה ומעשה במניעה וטיפול בבעיות התנהגות- הסבה | 72001053 | גרנביץ יחיאל | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
הקורס יעסוק בבעיות משמעת ובהתמודדותעמן, תוך סקירת גישות שונות בנושא. בקורס נלמד מהי בעיית משמעת, כיצד היא נראיתבפועל, מה הגורמים התורמים להתפתחותה, ונכיר דרכי התמודדות עמה. בנוסף, הקורס יתייחס לנושאים משיקיםכגון הפרעת התנהגות, והקשר שבין קשיי קשב לבעיות משמעת.
+  התפתחות סנסו מוטורית וכתיבה | 72001552 | דויטש עדינה | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
+  ליקויי ראיה ועיוורים | 72010350 | קמינצקי שרון | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
הקורס נותן סקירה לגבי ילדים עם לקויי ראיה ועיוורון. יש התייחסות לבעיות בתחום הרפואי, חברתי, רגשי, תקשורתי, וכמובן הלימודי. כל תלמיד יתנסה משך הסמסטר בקריאה וכתיבה בברייל, הליכה עם מקל, ותירגולים שונים על עיוור.
+  מבוא לתורת ההוראה בחינוך המיוחד א | 72011250 | דר רוזנברג שירה | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
+  מבוא לתורת ההוראה בחינוך המיוחד א | 72011251 | ברוס חגית | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
+  מבוא לתורת ההוראה בחינוך המיוחד א לללמ | 72011253 | עמית נעמה | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
+  מבוא לתורת ההוראה בחינוך המיוחד א לקשר | 72011254 | ברויער חנה | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
+  סוגיות בהורות לילדים עם צרכים מיוחדים | 72020650 | דר פלמור הספל שושי | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
+  אופקים- העשרה והרחבה בחנמ- הסבה | 72025450 | סמט תומר | שנתי | 16:00 - 18:50
+  יסודות בפיזיולוגיה ונוירופיזיולוגיה התנהגותית | 72000452 | דר כהאן שמעון | סמסטר א | 17:30 - 18:50
הקורס יעסוק בקשר שבין מוח והתנהגות. מטרת הקורס להקנות לסטודנט/ית ידע בסיסי בהתפתחות מערכת העצבים, מבנה המוח ושיטות מחקר בתחום. הכרת מערכת העצבים תהווה את הבסיס להבנת התפתחות התפקודים השונים ובכלל זה המערכת המוטורית, ראיה, שמיעה, שפה, קשב, תהליכי זיכרון וחשיבה גבוהה. יסודות אלו יאפשרו היכרות טובה עם התפתחות נורמלית לצד הפרעות בהתפתחות אצל תלמידים בעלי צרכים מיוחדים וההשלכות השונות שיש להפרעות אלו במסגרת החינוך המיוחד.
+  אבחונים פסיכולוגיים ונוירופסיכולוגיים- הבנה ושימוש בחינוך מיוחד | 72001151 | עמר אילן | סמסטר א | 17:30 - 18:50
+  סוגיות בהורות לילדים עם צרכים מיוחדים | 72020651 | דר פלמור הספל שושי | סמסטר א | 17:30 - 18:50
+  מבוא לתורת ההוראה בחינוך המיוחד פרונטלי ומרוכז- הסבה | 72000253 | גלינסקי אפרת | סמסטר ב | 17:30 - 18:50
+  אבחונים פסיכולוגיים ונוירופסיכולוגיים- הבנה ושימוש בחינוך מיוחד | 72001152 | גיסין נעמי | סמסטר ב | 17:30 - 18:50
+  מבוא לתורת ההוראה בחינוך המיוחד ב | 72011355 | והב ציפי | סמסטר ב | 17:30 - 18:50
+  סוגיות בהורות לילדים עם צרכים מיוחדים | 72020652 | דר פלמור הספל שושי | סמסטר ב | 17:30 - 18:50
+  קשיים רגשיים והתנהגותיים בגילאי בית הספר | 90005353 | דר כהאן שמעון | סמסטר ב | 17:30 - 18:50
הפסיכופתולוגיהעוסקת בהבנה, בטיפול ובמניעתם של הפרעות נפשיות. הפרעה נפשית עשויה להתבטא באופניםשונים ויש לה השלכות על תחומי החיים רבים. בקורס זה נעסוק בהשקפות השונות כלפיהפרעות נפשיות, בגורמים השונים להתפתחותם ודרכי הערכתם. מטרת הקורס לאפשרלסטודנט/ית הכרות בסיסית עם חלק מההפרעות הנפשיות אותם הוא/היא עשויים לפגושבמהלך עבודתה במסגרת החינוכית. בין היתר נדון בהפרעות כגון: הפרעת חרדה, הפרעותדחק פוסט טראומטית, דיכאון, סכיזופרניה והפרעות אישיות.
+  מבוא לחינוך מיוחד- הסבה | 72000150 | פרל תהילה | שנתי | 17:30 - 18:50
+  מבוא לחינוך מיוחד- הסבה | 72000152 | דר ליפשיץ רבקה | שנתי | 17:30 - 18:50
קורסים ביום ג
 +  פסיכולוגיה חיובית בחינוך | 90007451 | דר בלאו רבקה | סמסטר א | 09:00 - 10:20
פסיכולוגיה חיובית הוא ענףבפסיכולוגיה המתמקד בחיפוש והעצמה של כוחותיו של האדם. במהלך הקורס נלמד אתיסודותיה של הפסיכולוגיה החיובית, נבחן את משמעותה של גישה זו במערכת החינוך, ביחסלאישיותו של התלמיד ולמערכת היחסים בינו לבין המורה. הקורס ילווה בתרגילים באמצעותםננסה להפנים עקרונותיה של גישה זו בחיינו.
~
+  איתור ילדים בסיכון במערכת החינוך | 90007050 | דר בלאו רבקה | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
+  התמודדות עם אלימות בכיתה | 90015250 | דר ליפשיץ רבקה | סמסטר א | 10:35 - 11:55
+  ליקויי למידה באוכלוסיות מורכבות לללמ | 72050750 | ריגר מתניה | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  מנהיגות חינוכית וערכית | 90027350 | דר ליפשיץ רבקה | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  המורה כמנהל כיתה- גישה מערכתית לטיפול בילדים עם לקויות מורכבות | 72004150 | ריגר מתניה | סמסטר א | 12:10 - 13:30
+  מניעת נשירה | 90012350 | דר ראוכברגר נירית | סמסטר א | 12:10 - 13:30
בשנים האחרונות אנו נדרשים להתמודדות עם תופעת נשירה סמויה וגלויה של תלמידים ממערכת החינוך. עליה במספר הנושרים מבית הספר מחייבת התייחסות רחבה וכוללת של תפקיד המורה המכיר את התלמיד מעבר להישגיו הלימודיים והחברתיים. מטרתו המרכזית של הקורס היא הכרות עם תהליך הנשירה, איתור אוכלוסיה על רצף הסיכון, כלים להתמודדות ן פיתוח תפיסה חינוכית הרואה במורה כלי מרכזי במעבר מסיכון לסיכוי וצמיחה.
+  תרפיה באומנות | 72011750 | דר פריד דינה | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
הקורס כולל תהתנסיות חוויתית בכלים יצירתיים, אומנותיים והשימוש בהן לצרכי הערכה ואבחון משולב עם רקע תיאורטי בתחום. $$
~~
~
+  שפת הסימנים | 72021850 | קלר צופיה | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  ADHD היבטים מוחיים ומעשיים בהפרעות קשב וריכוז | 72020150 | דר וקסמן מישל | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  על חינוך ודיאלוג | 90008850 | שוסהיים שרית | סמסטר א | 14:20 - 15:40
בקורס זה ניצור דיאלוג עיוני עם תורות חינוכיות מגוונות, ונכיר דרכם מאפיינים ותכנים חינוכיים מובילים.
נלמד כיצד הורחבהמשמעות המושג דיאלוג בהקשרו לחינוך, את הפוטנציאל הגלום בקיומו,ואת הדרכים היישומיות שמציעות הגישות השונות.
במהלך הקורס נתחקהאחר נתיבים בהוראה אשר בהם מתקיימים באופנים שונים שימושים במוטיבים דיאלוגיים כדילהגיע להוראה מיטבית, הנובעת מתהליכיםגלויים וסמויים שיוצר הקיום הדיאלוגי בתוך שדה החינוך.
+  הורים מורים ומה שביניהם | 90012453 | גיסין נעמי | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  מוגבלות שכלית התפתחותית | 72002050 | קסנט טובה | סמסטר א | 16:00 - 17:20
+  מוגבלות שכלית התפתחותית- מפגש מודרך לללמ | 72022350 | קסנט טובה | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
+  למידה רב חושית בכיתה ההטרוגנית | 72009450 | קסנט טובה | סמסטר א | 17:30 - 18:50
קורסזה עוסק בעבודתו של המורה, בהטמאת תכני הלימוד וסגנונות ההוראה לתלמידי הכיתהההטרוגנית ובאתגרים שאיתם מתמודד המורה בשטח. בהמשך, נלמד מהי למידה רב חושית המאפשרתהזדמנויות למידה מגוונות אשר יכולה להוביל ללמידה משמעותית בכיתה.
+  כלים להנגשה- התאמה והעשרה | 72004251 | דמסקי אודליה | סמסטר ב | 17:30 - 18:50
קורסים ביום ה
 +  הוראה בעידן האינטרנט ומהפכת המידע | 90033150 | דר הרץ תהילה | סמסטר א | 09:00 - 10:20
- השתתפות בעריכה כבסיס ללמידה ולרכישת קריאה ביקורתית- קריאה השוואתית רב-לשונית, זיהוי הטיות מקומיות והרקע הפוליטי וההיסטורי להן- השתתפות בדיון מקוון כדרך לרכישת יכולת ביטוי גבוהה תוך הקשבה לאחר- שילוב צילום ומדיה נוספת בלמידה- חסרונות הלמידה השיתופית בקבוצה פיזית לילדים בעלי מאפיינים מופנמים$$ ויתרונות הלמידה השיתופית המקוונת- הזדמנויות ללמידה בינלאומית (ישראל והתפוצות - כלי גם לשיפור השפה, או בין יישובים שונים בישראל)- ויקיפדיה ככלי לשימור תרבויות מקומיות ונעלמות (היכרות עם ויקיפדיה ביידיש ובלאדינו, הצעות לשילוב עשייה תרבותית וקהילתית במסגרת ויקיפדיה)- העצמה אישית של תלמידים מצטיינים באמצעות כתיבה בוויקיפדיה- השאיפה לאיזון בהצגת מידע, ככלי שנו
+  חווית החיים של תלמידים עם צרכים מיוחדים מעבר לכיתה | 72011550 | ויינשטיין לוי | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
+  אינטליגנציה רגשית | 90008050 | דר ישי שלמה | סמסטר א | 10:35 - 11:55
+  פיתוח חוסן וכלים להתמודדות במצבי לחץ | 72009750 | גרינברגר רחלי | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  הורים מורים ומה שביניהם | 90012454 | קנאי אבי | סמסטר א | 12:10 - 13:30
המפגש בין ההורים למורים הוא נושא המעסיק מורים רבים ואף מטריד ומרתיע חלק מן המורים הצעירים והמועמדים להוראה. אחת מהמטרות המרכזיות של הקורס היא להעניק כלים למפגש הזה, כך שיהיה מוצלח ככל הניתן. לקורס שני חלקים בהם נעסוק במקביל. החלק האחד עוסק בנושא הקשר בין הורים לבית הספר במישור התיאורטי עיוני. נסקור את ההתלבטויות והגישות התיאורטיות השונות לגבי מידת המעורבות הרצויה של הורים בבית הספר וכן את התמורות שחלו בתחום זה. החלק השני עוסק בתהליכי תקשורת בין הורים למורים. נפתח את המודעות למנגנונים ותהליכים נפשיים המתרחשים בשיחה בין הורה למורה, תוך הקשבה אמפתית לכל הצדדים. לצד הלימוד העיוני של תהליכים אלה, נתרגל אותם באמצעות סימולציות של מפגש בין הורה למורה. הדגש הוא על מתן כלים מעשיים לתקשורת אופטימלית בין הורה למורה ויצירת בן ברית לשיתוף פעולה מוצלח בחינוך הילד.