שנת הלימודים תשפ"א
קורסים מקוונים
 +  אוריינות אקדמית | 90017600 | דר סלהוב עדי | סמסטר א
+  דור המסכים | 90018000 | דר רוזנברג חננאל | סמסטר א
+  דילמות אתיות והלכתיות בחינוך המיוחד | 72010602 | שרלו אלחנן | סמסטר א
+  דרכי הוראת ביולוגיה - מקוון | 90021300 | כהן אסתר | סמסטר א
+  הוראה ערכים סרטים-ומדיה | 90017900 | קלר ציפי | סמסטר א
נכיר מספר דרכים רגשיות לשימוש בצילומי וידאו דרך הכרת עידן הסלפי. צילום, עריכה ושיתוף בכלים זמינים יקנו לנו כלי עבודה להוראה משמעותית.
+  למידה והוראה משמעותית | 90013002 | דר קלרמן אביחי | סמסטר א
השינוי המרכזי של הלמידה המשמעותית הוא במעבר מהקניית ידע, להבנייה פעילה של ידע. כשהשאלה המרכזית שצריכה לעמוד בפנינו אינה מה ללמד אלא, איך ללמד? הידע של המאה ה-21 מאופיין בדינמיות, פלורליזם והשתנות מתמדת, לכן מטרת ההוראה אינה בשינון של עוד חומר, כי אם בפיתוח היכולת ללמוד באופן עצמאי, בחקירה, בחשיבה, בהפנמה, יישום ובשימוש משמעותי בידע. זה דורש שינוי מהותי בתפיסת הלמידה, ההוראה ותפקיד המורה.
+  מבוא לפילוסופיה של החינוך | 90000205 | דר קלרמן אביחי | סמסטר א
הקורס מבוא לפילוסופיה של החינוך, יעסוק בהכרת התפיסות של הוגי דעות שונים בחינוך, מערש התרבות הכללית ביון ועד לפילוסופים בני העת החדשה. בקורס נסביר ונבחן באופן ביקורתי, את הגותם החינוכית של פילוסופים שונים כמו: אפלטון, אריסטו, לוק, רוסו, דיואי ועוד. בקורס מושם דגש על המשמעות האקטואלית של ההגות החינוכית ועל היישום שלה.
+  מבוא לפסיכולוגיה של החינוך | 90000504 | ברניג מיכה | סמסטר א
הקורס יעסוק בסקירת הזרמים השונים בפסיכולוגיה ובהנחות היסוד שבבסיס זרמים אלו. מטרת הקורס להקנות לסטודנט היכרות בסיסית עם המונחים המרכזיים של התיאוריות השונות ומתוך כך לאפשר למורה בעתיד אינטראקציה משמעותית יותר עם אנשי מקצוע נוספים.
+  מדידה והערכה בחינוך | 90018313 | דר ליפשיץ רבקה | סמסטר א
מטרת הקורס מדידה והערכה הוא לגשר על הפער בין הרצוי והמצוי בתהליך המדידה של תהליכים לימודיים במערכת החינוך. כמו כן, בקורס יושם דגש על הנחלת עקרונות לבדיקה מדויקת ומהימנה של כלי הערכה חינוכיים
+  מדידה והערכה בחינוך - למידה מקוונת- 14.9.20-15.10.20 | 90018323 | דר הלוי גיא | סמסטר א
הקורס מעניק ידע משמעותי על תהליכי ההוראה, למידה ומדידה-וההערכה שחלה אצל הסטודנטים, וכתוצאה ממנה, הם יהיו מסוגלים למדוד ולהעריך את הלמידה שחלה אצל תלמידיהם . הסטודנטים, בסיום הקורס, יהיו מסוגלים לבנות מימדי הערכה וקריטריונים, שיבטאו כראוי את תמונת המצב הלימודית של תלמידיהם . הסטודנטים יהיו מסוגלים לבחור את כלי המדידה והערכה המתאימים למטרות שונות באופן שיתנו מידע מהימן ותקף. |
+  מחשבת החינוך היהודי | 90000102 | הרב דר ביטי יהודה | סמסטר א
קורס זה מבקש ליצור היכרות עם סוגיות יסוד במחשבת החינוך היהודי דרך לימוד, דיון וחשיבה משותפת על המטרות והדרכים של החינוך היהודי, מתוך פרספקטיבה היסטורית: החינוך המסורתי (חטיבה ראשונה), בעקבות המודרנה (חטיבה שניה) ובעידן הפוסטמודרני (חטיבה שלישית).
פרספקטיבה זו תעזור לנו לעמוד על יחסי הגומלין בין תהליכים חברתיים, עמדות אידיאולוגיות ותפיסות חינוכיות ותעודד פיתוח חשיבה חינוכית המתבססת על מקורות ועל גישות פילוסופיות.
+  נוירופדגוגיה | 90033600 | לרמן דינה | סמסטר א
איך נוכל ללמוד באופן יעיל יותר? מה זה תפקוד ניהולי וכיצד משפרים אותו? למה קשה לשמור על קשב ומה ניתן לעשות בעניין? אלו חלק מהשאלות שנדון בהם בקורס ייחודי זה, הניתן על ידי שתי מרצות, חוקרת מוח ומרפאה בעיסוק.
הקורס מחבר בין ידע עדכני על המוח לבין כלים ותובנות יישומיות לחיי הסטודנטים כתלמידים וכמורים. מטרת הקורס הוא להכיר ולהבין תפקודי מוח כמו קשב, קליטת מידע, עיבוד מידע, למידה וזיכרון,ותפקודים ניהוליים מההיבט התיאורטי והיישומי. במהלך הקורס הסטודנטים יתנסו, יפתחו ויבחנו כלים ישימים למערכת החינוך בכלל ובחינוך מיוחד בפרט, תוך כדי הגברת המודעות של הסטודנט/ית בקשר לתפקודם בניהול עצמי, בסגנונות הלמידה ובמשמעות של הנוירופדגוגיה בחייהם.
+  ניסיון מבחנים- פסיכולוגיה של גיל הנעורים | 90000609 | דר קלרמן אביחי | סמסטר א
+  סוגיות בניהול כיתה | 90012702 | דר ראוכברגר נירית | סמסטר א
+  סוציולוגיה של החינוך | 90001606 | דר טרבלסי ארז | סמסטר א
+  סטטיסטיקה | 90001305 | דר כרמלי צבי | סמסטר א
מטרת הקורס הנה יצירת היכרות עם מושגים בסיסיים בסטטיסטיקה ושיטות מחקר, על מנת ליצור אצל הלומד הבנה בסיסית של האופן בו מושגים אלה משמשים במחקר ולאפשר למורה להשתמש בהם על מנת לאפיין באופן ברור את ציוני התלמידים בכיתתו.
+  סטטיסטיקה - למידה מקוונת- 14.9.20-15.10.20 | 90001311 | קרטן טל | סמסטר א
+  פסיכולוגיה התפתחותית מלידה עד ילדות | 90009501 | דר ליפשיץ רבקה | סמסטר א
מטרת הקורס הנוכחי היא לתת לפרח ההוראה תפיסה כללית ונרחבת אודות התפתחותו של האדם מלידה ועד ילדות. לאור ההנחה כי ילדותו של האדם מהווה בסיס מרכזי להמשך חייו, חיוני כי פרח הוראה המתעתד לעסוק בחינוך, יהיה בעל ידע מקצועי ובעל הבנה בהתפתחות חיי הפרט.
+  פסיכולוגיה של גיל הנעורים | 90000604 | ברניג מיכה | סמסטר א
הקורס יעסוק בתיאוריות השונות העוסקות בהתפתחות ובתהליכים המתרחשים בתקופת ההתבגרות. נדון בהתפתחות גופנית, קוגניטיבית, מוסרית רגשית וחברתית ובתיאוריות השונות שניתנו להבנת תהליכים אלו.
+  שאלות יסוד בהוראה - עקרונות פדגוגיים בלמידה משמעותית | 9000200 | דר סמט ברוריה | סמסטר א
הקורס המקוון ילווה את הסטודנט הצופה בשיעורים במסגרת העבודה המעשית, תוך שימת דגש על עקרונות פדגוגיים שונים. בכל שבוע תילמד סוגיה פדגוגית חדשה, ובמטלות השבועיות הניתנות בקורס יתבקש הסטודנט לעמת בין הממצאים שאסף בעבודה המעשית ובין התיאוריות הנלמדות בקורס.
+  שאלות יסוד בהוראה בחינוך המיוחד | 9000225 | גלינסקי אפרת | סמסטר א
+  שיטות מחקר במדעי החברה | 90011303 | דר בוזגלו אהרן | סמסטר א
לעבודת המחקר בתחום החינוך חשיבות רבה בעולמו של המורה. חשיפה לעולם המחקר מאפשרת למורה להרחיב אופקים ולהוסיף דעת אודות תהליכי – הוראה, למידה והערכה. למורה החוקר יכולות גבוהות יותר בתהליכים אלו, לצד שיפור עבודתו, הלכה למעשה, תוך לימוד מתמיד באמצעות חקר של תלמידיו ושל סביבת הלמידה שלו.
קורס זה נועד להפגיש את הסטודנטים עם מושגי היסוד בחקירה המדעית, יסודותיה השונים ומושגיה המרכזיים. הסטודנטים יכירו את מטרת הידע, את התהיה המחקרית, השאלה וההשערה, את תהליך החקר ואת המושגים המבטיחים את איכותו של המחקר כמו: אובייקטיביות, אמפיריות, שיטתיות, ביקורתיות, שילטה ובקרה וסיבתיות, תוקף ומהימנות ואתיקה. התלמידים יפגשו את שתי הפרדיגמות המחקריות במדעי החברה: הכמותית ואיכותנית, יעמדו על יסודותיהם ויתנסו בכלי המחקר הרלוונטיים לכל תחום. הקורס יסייע לתלמידים להתכונן לקראת תכנון מחקריהם במסגרת עבודות הסמינריון ויקנה להם כלים להיכרות עם חשיבה ביקורתית של מאמרים מדעיים.
+  שילוב הילד עם הצרכים המיוחדים | 90003403 | דוויק הדס | סמסטר א
+  ADHD היבטים מוחיים ומעשיים בהפרעות קשב וריכוז | 72020100 | סמט תומר | סמסטר ב
בקורס זה נלמד לעומק על הפרעת קשב (ADHD). בתחילה, נכיר סוגים שונים של קשב והגדרות שונות שניתנו להפרעת קשב. כמו כן, נעסוק במקור להפרעה, במאפייניה ובתסמיניה השונים. בהמשך, נעסוק באבחון וטיפול בהפרעת קשב: נלמד על דרכים לאבחן את ההפרעה ועל סוגי טיפול מגוונים. לאורך הקורס נשלב מושגים מתחום המוח על מנת לתאר ולהסביר את התסמינים הקליניים של ההפרעה וכמו כן, נקשר את החומר התאורטי לשדה החינוכי והמעשי הרלוונטי לנו כמורים. הקורס כולל צפייה בסרטונים, ניתוח תיאורי מקרה וקריאת סיפורים קצרים ומטרתו היא לגרום להבנה טובה יותר ילדים הצופים אל העולם מבעד למשקפי ADHD ולתת כלים מעשיים על מנת לתמוך ולקדם את אותם תלמידים.
+  ADHD היבטים מוחיים ומעשיים בהפרעות קשב וריכוז | 72020102 | | סמסטר ב
בקורס זה נלמד לעומק על הפרעת קשב (ADHD). בתחילה, נכיר סוגים שונים של קשב והגדרות שונות שניתנו להפרעת קשב. כמו כן, נעסוק במקור להפרעה, במאפייניה ובתסמיניה השונים. בהמשך, נעסוק באבחון וטיפול בהפרעת קשב: נלמד על דרכים לאבחן את ההפרעה ועל סוגי טיפול מגוונים. לאורך הקורס נשלב מושגים מתחום המוח על מנת לתאר ולהסביר את התסמינים הקליניים של ההפרעה וכמו כן, נקשר את החומר התאורטי לשדה החינוכי והמעשי הרלוונטי לנו כמורים. הקורס כולל צפייה בסרטונים, ניתוח תיאורי מקרה וקריאת סיפורים קצרים ומטרתו היא לגרום להבנה טובה יותר ילדים הצופים אל העולם מבעד למשקפי ADHD ולתת כלים מעשיים על מנת לתמוך ולקדם את אותם תלמידים.
+  אוריינות אקדמית | 90017606 | דר סלהוב עדי | סמסטר ב
+  אוריינות אקדמית מדעית | 90025317 | דר ששון חווה | סמסטר ב
+  אסטרטגיות למידה | 90017701 | דוויק הדס | סמסטר ב
+  היסודות העיוניים של משנת החמד: מרעיון למעשה | 90018100 | הרב דר ברגר דב | סמסטר ב
זהו קורס מקוון שנועד להכיר את מגוון הנושאים הייחודיים למשנת החינוך של זרם הציונות הדתית. הציונות הדתית אינה נבדלת מן החרדיות אך ורק ביחסה לציונות, אלא היא חולקת על העמדה החרדית בתפיסתה הדתית בתחומים רבים ומגוונים, שחלק גדול מהם כלל אינו נוגע ישירות ליחס לציונות. בין היתר, המחלוקת נוגעת ליחס למדינה, לתרבות הכללית, למדע, למודרנה, למעמד האשה, לחילוניים ולחילוניות, ועוד. הקורס עוסק במשנה החינוכית שעומדת מאחורי עמדות הציונות הדתית בנושאים אלו.
+  הערכה ללמידה באנגלית | 90020400 | שעשוע לורה | סמסטר ב
Students of this course will acquire the skills necessary to measure and evaluate student performance in the EFL classroom. Theoretical and practical approaches to assessment will be examined. The different methods to test and measure achievement in all four domains of the English curriculum will be explored and analyzed. Students will learn about a large variety of assessment tools, how to construct them and how and when to utilize them effectively. They will become familiar with the Bagrut English modular exams and assessment practices. The approach to assessment in this course is based on the belief that assessment is a valuable learning tool that can encourage and develop learning.
+  התנהלות המורה בסביבה הארגונית | 90023600 | דר לוין אריאל | סמסטר ב
קורס זה מבקש לפתח אצל פרחי ההוראה ראייה מערכתית-ארגונית שתאפשר להם לבחון מערכות ארגוניות בית-ספריות מגוונות, אינטראקציות בין הגורמים השונים במערכת הארגונית ברמת הפרט וברמת הארגון, במעגל הבית-ספרי, הורים וקהילה ובמעגל החיצוני לבית-הספר.
+  מבוא לפילוסופיה של החינוך | 90000204 | דר קלרמן אביחי | סמסטר ב
הקורס מבוא לפילוסופיה של החינוך, יעסוק בהכרת התפיסות של הוגי דעות שונים בחינוך, מערש התרבות הכללית ביון ועד לפילוסופים בני העת החדשה. בקורס נסביר ונבחן באופן ביקורתי, את הגותם החינוכית של פילוסופים שונים כמו: אפלטון, אריסטו, לוק, רוסו, דיואי ועוד. בקורס מושם דגש על המשמעות האקטואלית של ההגות החינוכית ועל היישום שלה.
+  מבוא לפסיכולוגיה של החינוך | 90000505 | ברניג מיכה | סמסטר ב
הקורס יעסוק בסקירת הזרמים השונים בפסיכולוגיה ובהנחות היסוד שבבסיס זרמים אלו. מטרת הקורס להקנות לסטודנט היכרות בסיסית עם המונחים המרכזיים של התיאוריות השונות ומתוך כך לאפשר למורה בעתיד אינטראקציה משמעותית יותר עם אנשי מקצוע נוספים.
+  מדידה והערכה בחינוך | 90018308 | דר ליפשיץ רבקה | סמסטר ב
הקורס יקנה פיתוח הבנה ומודעות לחשיבותה של מדידה והערכה בעבודת המורה: היכרות עם סוגי מבחנים שונים סגורים/פתוחים פנימיים/חיצוניים, סוגי <
+  מחשבת החינוך היהודי | 90000103 | הרב דר ביטי יהודה | סמסטר ב
קורס זה מבקש ליצור היכרות עם סוגיות יסוד במחשבת החינוך היהודי דרך לימוד, דיון וחשיבה משותפת על המטרות והדרכים של החינוך היהודי, מתוך פרספקטיבה היסטורית: החינוך המסורתי (חטיבה ראשונה), בעקבות המודרנה (חטיבה שניה) ובעידן הפוסטמודרני (חטיבה שלישית).
פרספקטיבה זו תעזור לנו לעמוד על יחסי הגומלין בין תהליכים חברתיים, עמדות אידיאולוגיות ותפיסות חינוכיות ותעודד
+  סוגיות במחקר בהוראת המתמטיקה- לחד חוגי | 87103900 | מאיר רחל | סמסטר ב
בקורס נפגוש את עולם המחקר של החינוך המתמטי. במחצית הראשונה של הקורסנציג את שיטות המחקר, סוגי המחקר, נעניק ללומדים כלים לסיוע בחיפוש אחר מחקריםאקדמיים. במחצית השנייה נסרוק את הנושאים המרכזיים שנחקרים בתחום החינוך המתמטי:מחקרים העוסקים בנושאים קוגנטיביים, פדגוגיים, סוציו תרבותיים ונוספים. הקורס מקוון ויכלול קריאה או דפדוף במאמרים, צפייה במדיה, שיטוט ברשתוהיכרות עם מקורות, חיפוש של מחקרים ומטלות שונות.
+  סוציולוגיה של החינוך | 90001607 | דר טרבלסי ארז | סמסטר ב
+  סטטיסטיקה | 90001308 | דר כרמלי צבי | סמסטר ב
מטרת הקורס הנה יצירת היכרות עם מושגים בסיסיים בסטטיסטיקה ושיטות מחקר, על מנת ליצור אצל הלומד הבנה בסיסית של האופן בו מושגים אלה משמשים במחקר ולאפשר למורה להשתמש בהם על מנת לאפיין באופן ברור את ציוני התלמידים בכיתתו.
+  פסיכולוגיה התפתחותית מלידה עד ילדות | 90009503 | דר ליפשיץ רבקה | סמסטר ב
מטרת הקורס הנוכחי היא לתת לפרח ההוראה תפיסה כללית ונרחבת אודות התפתחותו של האדם מלידה ועד ילדות. לאור ההנחה כי ילדותו של האדם מהווה בסיס מרכזי להמשך חייו, חיוני כי פרח הוראה המתעתד לעסוק בחינוך, יהיה בעל ידע מקצועי ובעל הבנה בהתפתחות חיי הפרט.
+  פסיכולוגיה של גיל הנעורים | 90000606 | ברניג מיכה | סמסטר ב
הקורס יעסוק בתיאוריות השונות העוסקות בהתפתחות ובתהליכים המתרחשים בתקופת ההתבגרות. נדון בהתפתחות גופנית, קוגניטיבית, מוסרית רגשית וחברתית ובתיאוריות השונות שניתנו להבנת תהליכים אלו.
+  שאלות יסוד בהוראה - עקרונות פדגוגיים בלמידה משמעותית | 9000201 | דר סמט ברוריה | סמסטר ב
+  שאלות יסוד בהוראה בחינוך המיוחד | 9000226 | גלינסקי אפרת | סמסטר ב
הקורס מיועד לתלמידי שנה ג והוא מתואם עם קורס סדנא מלווה עבודה מעשית. הקורס יתחלק לשלושה אשכולות$$ תכנון, הוראה והערכה. באשכול התכנון נעסוק בקביעת מטרות ויעדים לשיעור, ברמות הנדרשות מהתלמידים בתפקודים השונים. באשכול ההוראה נעסוק בדרכי הוראה ייחודיות לחינוך בכלל ולחינוך מיוחד בפרט$$ נכיר דרכים מגוונות להוראה בחינוך המיוחד. באשכול ההערכה נעסוק בדרכי הערכה ומשוב של תהליך ההוראה$$ הערכת הישגים, הערכת המורים ורפלקציה עצמית.
+  שיטות מחקר במדעי החברה | 90011304 | דר בוזגלו אהרן | סמסטר ב
לעבודתהמחקר בתחום החינוך חשיבות רבה בעולמו של המורה. חשיפה לעולם המחקר מאפשרת למורהלהרחיב אופקים ולהוסיף דעת אודות תהליכי – הוראה, למידה והערכה. למורה החוקריכולות גבוהות יותר בתהליכים אלו, לצד שיפור עבודתו, הלכה למעשה, תוך לימוד מתמידבאמצעות חקר של תלמידיו ושל סביבת הלמידה שלו.
קורסזה נועד להפגיש את הסטודנטים עם מושגי היסוד בחקירה המדעית, יסודותיה השוניםומושגיה המרכזיים. הסטודנטים יכירו את מטרת הידע, את התהיה המחקרית, השאלהוההשערה, את תהליך החקר ואת המושגים המבטיחים את איכותו של המחקר כמו:אובייקטיביות, אמפיריות, שיטתיות, ביקורתיות, שילטה ובקרה וסיבתיות, תוקף ומהימנותואתיקה. התלמידים יפגשו את שתי הפרדיגמות המחקריות במדעי החברה: הכמותיתואיכותנית, יעמדו על יסודותיהם ויתנסו בכלי המחקר הרלוונטיים לכל תחום. הקורסיסייע לתלמידים להתכונן לקראת תכנון מחקריהם במסגרת עבודות הסמינריון ויקנה להםכלים להיכרות עם חשיבה ביקורתית של מאמרים מדעיים.
+  שילוב הילד עם הצרכים המיוחדים | 90003402 | דוויק הדס | סמסטר ב
+  תעמולה אנטישמית במדיה | 90007306 | דר רוזנברג חננאל | סמסטר ב
+  דרכי הוראת מדעי המחשב | 90020300 | דר וסרמן אגוזה | שנתי
בקורס נציג את עקרונות ההוראה במדעי המחשב. נלמד לבנות מערכי שיעור ונציע דרכים להתמודד עם תפיסות שגויות בהוראת המקצוע. נדון בתכנים של תוכניות הלימודים לפיהן מתנהלת הלמידה בבתי-הספר. כמו כן, נחשף למאמרים המציגים מחקרים ושיטות הוראה בתחום הוראת מדעי המחשב.
+  מבוא לליקויי למידה- דעת | 90018200 | פרופ אייזנברג יהודה | שנתי
קורסים מרוכזים
 +  מיומנויות המאה העשרים ואחת לגיאוגרפיים- ממג- מרוכז- תשרי- מעורב | 90024200 | דר דרורי רון | סמסטר א
+  מסע נודד לתקוות ישראליות- מרוכז- היכל שלמה מיתרים | 409002000 | דר דרמון מלכה תהילה | סמסטר א
מכללת הרצוג והאוניברסיטה העברית כבר שיתפו פעולה בצורה מוצלחתבקורס נודד שהתקיים בשנת תשעט. מטרותינו:
א. יצירת מפגש בלתי אמצעי רגשי וחיובי עם מגזרים שונים בחברההישראלית, על בסיס סקרנות ופתיחות
ב. ביסוס של ידע מעמיק והכרות עם ציפור הנפש של מגזרים שוניםבחברה הישראלית
ג. הצבת נושא החינוך לשותפות ולשיח דיאלוגי על סדר יומם של אנשיהחינוך וההוראה, מתוך כבוד לעמדות ולתפיסות עולם מגוונות.
ד. מידול (modeling) של תהליך חינוכי המבוסס על שילוב בין הנחלת ידע, הקניית כישוריםועיבוד חוויות, כבסיס לפעילות של מפגש בין קבוצות שונות באוכלוסייה.
+  מדידה והערכה בחינוך - ניסן - מרוכז | 90018322 | דר הלוי גיא | סמסטר ב
הקורס מעניק ידע משמעותי על תהליכי ההוראה, למידה ומדידה-וההערכה שחלה אצל הסטודנטים, וכתוצאה ממנה, הם יהיו מסוגלים למדוד ולהעריך את הלמידה שחלה אצל תלמידיהם . הסטודנטים, בסיום הקורס, יהיו מסוגלים לבנות מימדי הערכה וקריטריונים, שיבטאו כראוי את תמונת המצב הלימודית של תלמידיהם . הסטודנטים יהיו מסוגלים לבחור את כלי המדידה והערכה המתאימים למטרות שונות באופן שיתנו מידע מהימן ותקף.
+  יישומי מחשב במדעים - מיומנויות המאה העשרים ואחת- תמוז/אב - מרוכז- מעורב | 90027800 | דר שבט אלונה | קיץ
במערכות חינוך בעולם ובישראל מושם דגש על עיצוב ופיתוח מיומנויות המאה ה-21, ההולמות למידה בעידן הידע.
בקורס נעסוק בהיבטים פדגוגיים של דרכי הלמידה, החשיבה והעבודה הרצויות וכיצד הטכנולוגיה מסייעת לפדגוגיה בהיבטים אלה.
נכיר כלים מתוקשבים ושיתופיים שונים ונתנסה בשילובם בפעילויות למידה מגוונות.
יושם דגש על כלים בעלי פוטנציאל יישום גדול בהוראת המדעים.
הקורס ייערך במתכונת סדנאית ובמהלכו יישמו הסטודנטים את הכלים הנלמדים ויפתחו יחידת הוראה מתוקשבת בתחום המדעים.
+  מדידה והערכה בחינוך - אב - מרוכז | 90018304 | דר פלמור הספל שושי | קיץ
+  מדידה והערכה בחינוך - אב- מרוכז | 90018303 | דר הלוי גיא | קיץ
הקורס מעניק ידע משמעותי על תהליכי ההוראה, למידה ומדידה-וההערכה שחלה אצל הסטודנטים, וכתוצאה ממנה, הם יהיו מסוגלים למדוד ולהעריך את הלמידה שחלה אצל תלמידיהם . הסטודנטים, בסיום הקורס, יהיו מסוגלים לבנות מימדי הערכה וקריטריונים, שיבטאו כראוי את תמונת המצב הלימודית של תלמידיהם . הסטודנטים יהיו מסוגלים לבחור את כלי המדידה והערכה המתאימים למטרות שונות באופן שיתנו מידע מהימן ותקף.
+  מדידה והערכה בחינוך - אלול - מרוכז | 90018305 | דר פלמור הספל שושי | קיץ
+  מדידה והערכה בחינוך - אלול- מרוכז | 90018321 | דר הלוי גיא | קיץ
+  סטטיסטיקה - אב - מרוכז | 90001302 | ברניג מיכה | קיץ
מטרת הקורס הנה יצירת היכרות עם מושגים בסיסיים בסטטיסטיקה ושיטות מחקר, על מנת ליצור אצל הלומד הבנה בסיסית של האופן בו מושגים אלה משמשים במחקר ולאפשר למורה להשתמש בהם על מנת לאפיין באופן ברור את ציוני התלמידים בכיתתו.
+  סטטיסטיקה - אלול - מרוכז | 90001310 | ברניג מיכה | קיץ
+  סטטיסטיקה - אלול - מרוכז | 90001312 | דר בר דוד אוהד | קיץ
מטרת הקורס הינה יצירת היכרות עםמושגים בסיסיים בסטטיסטיקה ושיטות מחקר, על מנת ליצור אצל הלומדת הבנה בסיסית שלהאופן בו מושגים אלה משמשים במחקר ולאפשר למורה להשתמש בהם על מנת לאפיין באופןברור את ציוני התלמידים בכיתתו.
הקורס מתקיים במשך שלושה ימים, כאשרבסוף היום השלישי מתקיים מבחן מסכם (עם חומר פתוח).
קורסים ביום א
 +  שילוב הילד עם הצרכים המיוחדים | 90003400 | גולדמן בתיה | סמסטר א | 09:00 - 10:20
במסגרת הקורס נרכוש כלים מעשיים לשילוב של ילדים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל.
נלמד על מאפייני התלמידים המשולבים ומערך הסיוע והתמיכה בהם.
בנוסף נכיר גישות ומודלים בתחום השילוב בארץ המבוססים על חוק ההכלה החדש. בקורס יתקיימו דיונים על הנושאים הנלמדים תוך התייחסות למטלות קריאה.
+  תרבות יהודית ישראלית - תכנים ודרכי הוראה - גוונים | 90014002 | דר דרמון מלכה תהילה | סמסטר א | 09:00 - 10:20
+  התמודדות עם אלימות בכיתה | 90016000 | דר ליפשיץ רבקה | סמסטר א | 09:00 - 10:20
בקורס יושם דגש ומיקוד על היקף בעיית האלימות במערכת החינוך. נושא אלימות במערכת החינוך יילמד, בהתייחס למאפיינים אישיותיים, פסיכולוגיים של האדם, ושל הסביבה בה חי הפרט. בד בבד, יוצגו מגוון פתרונות הקיימים לשם התמודדות עם בעיית האלימות במערכת החינוך.
+  תפיסות עולם ערכיות וחינוכיות בפרשנותו של הרשר הירש | 90030000 | דר רוזנברג ישי חי | סמסטר א | 09:00 - 10:20
+  דת וחילון | 24013301 | דר גרין נעם | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
+  הורים מיוחדים בחברה הישראלית | 72024003 | דר פלמור הספל שושי | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
הקורס יעסוק באוכקורס זה עוסק באוכלוסיות מיוחדות ו/או הורים המתמודדים עם מצבי דחק הרלוונטיים לעבודה במערכת החינוך, תוך דיון בדילמות ובמורכבות הקיימות בקשר עם הורים אלו. הלמידה תקנה ידע תאורטי ויישומי רחב ומעמיק של דפוסי הורות מיוחדת בחברה הישראלית בכלל ובקרב הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים בפרט. בין הנושאים שנדון בהם: הורות בעלייה, הורות חד הורית, והורות לנוער בסיכון לגווניו, פסיכופתולוגיה הורית (דיכאון אחרי לידה, מחלות נפש). כמו כן, נדון בסוגיות ייחודיות של הורות בצל מחלה ושכול. הלמידה תשולב בהצגות מקרה ומגוון אמצעי המחשה וסרטים, ותתמקד בסוגיות הרלוונטיות למערכת החינוך, זיהוי, אבחון ודרכי תקשורת והתערבות המותאמים להם.
+  הורים מורים ומה שביניהם | 90012400 | גרנביץ יחיאל | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
קשר טובעם הורי התלמיד יכול לעזור ולקדם את עבודתו של המורה ולסייע רבות להתקדמות התלמיד.המפגש בין ההורים למורים הוא נושא המעסיק מורים רבים, ולעיתים מטריד ומרתיע. אחתמהמטרות המרכזיות של הקורס להבין את חשיבות מפגש זה ולהתכונן אליו, כך שיהיה מוצלחככל הניתן.
הקורס יתייחסהן למישור התיאורטי והן למישור המעשי במפגש עם ההורים.
+  מיומנויות המאה העשרים ואחת | 90012820 | קלר ציפי | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
+  סמינריון בחינוך - חינוך יהודי | 90013100 | הרב דר ברגר דב | שנתי | 09:00 - 10:20
+  דרכי הוראת תקשורת | 90016100 | דר פרינס מלר רבקה | שנתי | 09:00 - 10:20
+  כלים להתערבות קבוצתית | 72005401 | גולדמן בתיה | סמסטר א | 10:35 - 11:55
+  מבוא לפילוסופיה של החינוך | 90000201 | הרב דר ברגר דב | סמסטר א | 10:35 - 11:55
הקורס מבוא לפילוסופיה של החינוך, יעסוק בהכרת התפיסות של הוגי דעות שונים בחינוך, מערש התרבות הכללית ביון ועד לפילוסופים בני העת החדשה. בקורס נסביר ונבחן באופן ביקורתי, את הגותם החינוכית של פילוסופים שונים כמו: אפלטון, אריסטו, לוק, רוסו, דיואי ועוד. בקורס מושם דגש על המשמעות האקטואלית של ההגות החינוכית ועל היישום שלה.
+  דרכי הוראת המשנה וההלכה | 90000300 | דר לנדאו גלעד | סמסטר א | 10:35 - 11:55
קורס זה מטרתו לחשוף את הסטודנטים לשיטות שונות כיצד להתכונן לשיעורי משנה והלכה, וכיצד ללמד את התלמידים כך שהם ידעו, יבינו, יזדהו עם הנלמד, יפנימו אותו ויהיו מסוגלים ללמוד בעצמם משנה והלכה. הקורס הוא יותר מעשי (ופחות תיאורטי) ועל כן הוא מורכב פחות מהרצאות ויותר מתירגול של הסטודנטים והשתתפותם הפעילה בזמן השיעור.
+  החינוך כחוויה קיומית | 90010101 | שוסהיים שרית | סמסטר א | 10:35 - 11:55
בקורס זה נבקש להכיר תכנים וגישות חינוכיות תוך שילוב למידה התנסות וכתיבה אישית , בנושאים הקשורים להבניית הוויתו המקצועית והאישית של המורה. במפגשינו נתבונן בהיבטים חינוכיים ובשאלות קיומיות הקשורות להתפתחות האישית של המורה כאדם השואף לצמיחה והגשמה.
מטרת הקורס היא לאפשר התבוננות אישית ומקצועית , להעצים את המכוונות העצמית של המורה, ולהגביר את תחושת המסוגלות, מתוך הידע והתיאוריות שנפגוש בשיעורים ובעיקר מתוך ההקשרים שלהם לכוחות ולמשאבים השונים של המורה המתפתחים תדיר.
מטרת הקורס להעצים את יכולת המורה לקיים תהליך חינוכי מתוך תשומת לב עמוקה ונוכחות קשובה וסקרנית לתהליך אותו הוא חווה ואשר לו הוא שותף.
+  ארץ נבנית מלבנים, אנדרטאות וזמר | 90026800 | הרב דר קלמנזון בני | סמסטר א | 10:35 - 11:55
המוזיקה,האדריכלות והאמנות הפיגורטיבית הן שפות ותקשורת. הן שפה לא מילולית המבטאת את רוחהתקופה והמקום בו נוצרו. האמנות והמוזיקה יכולות להעביר מסרים ורעיונות. הן מהוותשפה שגם מושפעת מהמרחב והזמן, וגם משפיעה עליהם. בצד המגבלות יש לשפות הלאמילוליות האלו כוחות ואפשרויות מעבר לשפת הדיבור המילולית. משתתפי הקורס יגלושהמוזיקה הייתה השפה הלא מילולית העיקרית של העם היהודי. לכן הזמר העברי היווה מרכיבמרכזי בהתפתחות היישוב היהודי בארץ ישראל בעת החדשה. המוזיקה והאמנות יהוו עבורהמשתתפים גם אמצעים חינוכיים שיסייעו להם להעביר חומרים יבשים באמצעים פופולרייםשירתקו את תלמידיהם בעתיד. מתאים במיוחד לתלמידי החוגים ללימודי אי, היסטוריה,ספרות וחינוך.
+  דרכי הוראת המשנה וההלכה | 90000301 | רוסט אהוד | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  ניהול כיתה- עקרונות הסמכות החדשה וכלים נוספים | 90012701 | דר לב רן צחי | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
העולם החדש מציב בפני המבוגרים אתגרים שלא היו בעבר. במשך אלפי שניםסמכותם של ההורים והמורים לא הוטלה בספק. ילדים עשו מה שאמרו להם בלי לשאול שאלות,ובין המבוגרים הייתה הסכמה שכך צריך להיות. המורה תמיד צודק, אלתתווכח, אל תשאל שאלות סתם. כיום, הנורמות שהיו מקובלות בעבראינן מקובלות עוד. הכח והכוחניות שהיו חלק מכלי החינוך בעבר אינם לגיטימיים היום.מצב זה מציב בפני המורים אתגרים חדשים כאשר הם נדרשים לחנך ולייצר סמכות בלי הכליםמן העבר.
במהלך הקורס נלמד יחד מהן המטרות שלנו כמחנכים, וכיצד אנחנו יכולים לנהל כיתה ולייצר סמכות משמעותית בלי להיכנס לעימותים מיותרים עם תלמידים ועם הורים.
נתנסה בכלים שונים שפותחו בתחום זה, נדון בהם ונשכלל אותם.
הקורס מיועד לסטודנטים המשתתפים בהכשרה מעשית מתקדמים, וישלב מטלות מתוקשבות.
גישת הסמכות החדשה (NVR), שפותחה על ידיפרופסור חיים עומר, מציעה למורים מאגר של כלים להתמודדות עם בעיות משמעת, אלימות,יחסי הורים מורים ועוד. הכלים שפותחו במהלך השנים האחרונות מתבססים על שליטה עצמיתגבוהה של המבוגרים, הגברת הנוכחות בעולמם של הילדים ויצירת בריתות חדשות ביןהמבוגרים.
+  דרכי הוראת ספרות | 90001100 | דר הורביץ אסתר | שנתי | 10:35 - 11:55
הקורס מבקש לפתח מיומנויות דידקטיות בתחום הוראת הספרות. במהלך הקורס יידונו דרכים להוראת הזאנרים השונים הנלמדים בבתי ספר תיכוניים תוך התמקדות ביצירות המופיעות בתכנית הלימודים לספרות בבתי ספר תיכוניים. הקורס יעודד פיתוח השקפת עולם דידקטית תוך יישום תאוריות נרטיביות ופואטיות מאסכולות שונות (סטרוקטורליזם, פוסטסטרוקטורליזם, תאוריית הקורא , פמיניזם, פוסטקולוניאליזם ועוד) בתוך כך יעסוק הקורס בבעיות הייחודיות להוראת הספרות בבתי הספר הדתיים. הקורס יעסוק במיומנויות הקשורות בניהול מבחנים- ניסוח שאלות למבחן וקטיריונים להערכתו.
+  דרכי הוראת היסטוריה | 90002600 | דר שאול מיכל | שנתי | 10:35 - 11:55
הקורס נועד להעניק לסטודנטים כלים על מנת להעביר שיעורים משמעותיים ומעניינים יותר. להנחות אותם בבניית השיעורים ותכנית הלימודים, בשימוש באמצעי עזר, בשימוש מושכל במקורות היסטוריים מסוגים שונים ומגוונים ובסוגים שונים של מטלות ומבחנים. הקורס יערך במתכונת של סדנא ויהיה מלווה בהדגמות של דרכים וגישות מגוונות להוראת היסטוריה תוך דיון בדגמים השונים ובדרכים ליישם אותם בשיעורים.
+  סמינריון בחינוך - סוגיות בחינוך ערכי | 90013110 | דר בוזגלו אהרן | שנתי | 10:35 - 11:55
+  שאלות יסוד בהוראה | 9000203 | דר רוזנברג ישי חי | סמסטר א | 12:10 - 13:30
קורס זה עוסק בשאלות יסוד העומדות לפני הבוחרים בתחום החינוך וההוראה. הוא נועד ללוות את ההכשרה המעשית בשלב הבסיסי שלה – שלב רכישת מיומנויות היסוד.
+  ארגז כלים לפיתוח חשיבה יצירתית | 72009900 | קורניץ מיכל | סמסטר א | 12:10 - 13:30
+  דרכים בהוראת הגמרא | 90000404 | הרב דומוביץ עמירם | סמסטר א | 12:10 - 13:30
+  דרכי הוראת לימודי ארץ ישראל- תיאוריה | 90001000 | דר שר-אבי דורון | סמסטר א | 12:10 - 13:30
+  קשיים רגשיים והתנהגותיים בגילאי בית הספר | 90008501 | דר כהאן שמעון | סמסטר א | 12:10 - 13:30
הפסיכופתולוגיהעוסקת בהבנה, בטיפול ובמניעתם של הפרעות נפשיות. הפרעה נפשית עשויה להתבטא באופניםשונים ויש לה השלכות על תחומי החיים רבים. בקורס זה נעסוק בהשקפות השונות כלפיהפרעות נפשיות, בגורמים השונים להתפתחותם ודרכי הערכתם. מטרת הקורס לאפשרלסטודנט/ית הכרות בסיסית עם חלק מההפרעות הנפשיות אותם הוא/היא עשויים לפגושבמהלך עבודתה במסגרת החינוכית. בין היתר נדון בהפרעות כגון: הפרעת חרדה, הפרעותדחק פוסט טראומטית, דיכאון, סכיזופרניה והפרעות אישיות.
+  מיומנויות המאה העשרים ואחת | 90012821 | רמתי דניאל | סמסטר א | 12:10 - 13:30
+  דרכי הוראת ביולוגיה | 90021400 | כהן אסתר | סמסטר א | 12:10 - 13:30
+  דרכי הוראת אזרחות א- המדיניות החינוכית בלימודי אזרחות | 409000100 | אמסילי יאיר | סמסטר א | 12:10 - 13:30
+  דרכים בהוראת הגמרא | 90000401 | הרב דומוביץ עמירם | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  פסיכולוגיה חיובית בחינוך | 90007400 | דר פלמור הספל שושי | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  מיומנויות המאה העשרים ואחת - למידה דיגיטלית | 90012808 | רמתי דניאל | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
הוראה ולמידה בסביבה דיגיטלית - כיום אין צורך להסביר את חשיבות והצורך במיומנויות השימוש והיישוםבכלים דיגיטליים לשילוב בהוראה מקרוב ומרחוק בכיתה ומהבית. בקורס ניחשףונתרגל כלים מתוקשבים שיתופיים המאפשרים תהליך למידה חווייתי, המפעיל את התלמיד לחשיבה,יצירתיות ועבודת צוות פעילה באמצעות מחשבים, פלאפונים וטאבלטים . הקורס במתכונתסדנאות.
+  דרכי הוראת מדע וטכנולוגיה | 90019000 | דר שבט אלונה | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
הקורס עוסק בהוראת מדע וטכנולוגיה בגישה הקונסטרוקטיביסטית. הסטודנטים יכירו בקורס את המושגים המרכזיים בתכנית הלימודים במדע וטכנולוגיה לחטב, תוך התייחסות לחומרי הלימוד, ניסויים במעבדה ופעילויות העשרה ברשת האינטרנט ובכלל. בקורס יעלו סוגיות הקשורות להיסטוריה של המדע, תפיסות שגויות, היחס בין מדע וטכנולוגיה, דרכי הערכה ועוד. את הנלמד יישמו הסטודנטים בעיבוד יחידת לימוד להוראה ולמידת עמיתים.
+  דרכי הוראת אזרחות ב | 90019700 | אמסילי יאיר | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  תלמידים במציאות חיים משתנה | 90027200 | הלמן שירה | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  דרכי הוראה של השפה האנגלית- ב | 90002100 | רוס אברהם | שנתי | 12:10 - 13:30
הקורס דרכי ההוראה של השפה האנגלית-ב בונה ומרחיב ומעמיק את נושאי הלמידה מתוך הקורס דרכי ההוראה של השפה האנגלית-א בארבעת התחומים של תכנית הלימודים. בנוסף, הסטודנטים יפגשו מגוון חומרים וספרים עדכניים ויקבלו כלים לבדוק את תכונותיהם. הקורס יסקור את עקרונות תכנון יעיל המבוססות על עקרון ה backward planning. סטודנטים ילמדו איך לשפר שיעורים קיימים ואיך לייצר יחידות לימוד חדשות באמצעות הוראת טכניקות הוראה יעילות, תכנון שיעור משמעותי והתאמה נכונה של חומרים. הסטודנטים ילמדו לשלב הערכה מעצבת בתהליך התכנון וילמדו כיצד להשתמש בה ככלי בתהליך הלמידה. בנוסף, ילמדו הסטודנטים על החשיבות של התפתחות מקצועית מתמשכת ויתחילו לגבש זהות מקצועית של מורה המשתמש בהתבוננות עצמית כאמצעי שמירה על סטנדרטים גבוהים של הוראה בעולם הדינמי של הוראת האנגלית.
~
+  סמינריון בחינוך - זהות וחינוך | 90013103 | דר הלוי גיא | שנתי | 12:10 - 13:30
הקורס עוסק בהדרכת הסטודנטים בכתיבת עבודה סמינריונית בחינוך. הנושא המדויק, נקבע בבחירה משותפת של הסטודנט והמרצה, אולם המרצה מציע תחום חקירה רחב בנושאים הקשורים לזהות וחינוך. הקורס מלמד תוך כדי הנחייה מהי כתיבה אקדמית, כיצד לאתר מידע אמין ורלוונטי בנושאים שונים. הסטודנט יתנסה בחיפוש במאגרי מידע, אזכור מאמרים, רשימה ביבליוגרפית, ויצליח לכתוב בסוף הקורס עבודה סמינריונית ברמה אקדמית. כתיבת עבודה סמנריונית מהווה את הפקק המרכזי בעיכוב בקבלת התואר. הסטודנט בקורס זה לומד את שלבי הכתיבה ומלווה באופן צמוד בכל שלבי העבודה.
+  הוראת מקצועות הקודש לתלמידים עם לקות למידה | 72003900 | רבי בן ציון | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  כלים בעבודת המורה על פי השיטה הנרטיבית | 72009200 | שרלו אלחנן | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  נוער בסיכון | 72012000 | דר קאים זאב | סמסטר א | 14:20 - 15:40
הקורס יעסוק בתיאוריות ובמאפיינים מרכזיים של נוער המצוי במצבי סיכון ומצוקה, וכן בקשר בין מצוקה, חוסן וסיכון לבין סטייה חברתית.
במהלך הקורס ייבחנו היבטים מרכזיים בהסתגלותם של בני נוער בסיכון למערכת החינוך, תוך התמקדות בתפקודם החברתי, הרגשי וההתנהגותי.
כמו כן, ייסקרו גישות מרכזיות להבנת ההגדרות והקשיים הייחודיים של בני נוער בסיכון המשולבים במערכת החינוך כמו גם המנותקים ממנה.
+  דרכי הוראת מחשבת ישראל א | 90000800 | דר וקס רון | סמסטר א | 14:20 - 15:40
מטרת הקורס היא לעסוק בכמה סוגיות עקרוניות הנמצאות ברקעתוכנית הלימודים במחשי, עיסוק אשר ייעשה בכמה מישורים: הכרת ולימוד של כמה מקורות יסודיים$$ שימת לב מתודולוגית ביחסלאופן הלמידה$$ תביעת תרגום הנלמד לכלל תודעה או לעיתים חוויה דתית. דגש יושם עלאופן קריאת המקור, מתוך רצון מחד לעבור לקריאות עומק ומאידך לנהל דיאלוג עם הטקסטמתוך הכרה שבאמצעות דיאלוג זה הטקסט הופך למנוף בעל משמעות בחיי הלומד. בנוסף, עלהלומד להיות קשוב לדרישות של המערכת, ולהיות מודע למתבקש ממנו בעת העמידה שלובכיתה כמורה למחשבת ישראל.
עוד נושאים בהם נעסוק:
מהו מקצוע מחשבת ישראל? מה כלול בו ומה לא.
מטרות המקצוע וכיצד להשיג אותם.
מהם מרכיבי השיעור האידיאלי במחשבת ישראל?
גישות שונות להוראת המקצוע. יתרונות וחסרונות של כל גישה.
הכרות עם תוכנית הלימודים במחשבת ישראל ומפגש לימודי עם חלקמן היחידות.
+  מיומנויות המאה העשרים ואחת בהוראת מקצועות הקודש | 90012804 | הרב דומוביץ עמירם | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  דרכי הוראת משנה, הלכה וגמרא- תוכנית מצטיינים | 90026200 | שלזינגר נועם | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  מחשיבה להפנמה בהוראת גמרא - תוכנית מצטיינים | 28018700 | הרב דר ליפשיץ אורי | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
הוראת הגמרא כוללת היבטים שונים ומגוונים, של מיומנויותלמידה וחשיבה ברמה גבוהה.
במהלך הקורס נלמד מבחר סוגיות , ונתנסה במגוון כלים שיסייעו בידינו לנוע מהחשיבה אל ההפנמה, ולאפשר לנו כמלמדי גמרא להביא את לבהסוגיה אל לב התלמידים.
+  תרפיה במוזיקה | 72002300 | דר גוטפריד טלי | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
קורס זה פותח עבור הסטודנטים מרחב להתנסות במדיום המוסיקלי ככלי הבעתי. זוהי קבוצה שמאפשרת התבוננות עצמיתלמטרות לימודיות. בקבוצה זו נעשה שימוש במוסיקה ככלי טיפולי תוך התמקדות בחקר והבנה של תהליכים אישיים, בינאישיים וקבוצתיים. הסטודנטים יעברו מסע מוסיקלי אישי, במהלכו יציגו בכיתה את תעודת הזהות המוסיקלית שלהם, המשקפת אירועים משמעותיים בחייהם כפי שהם מובעים באמצעים סימבוליים. הקבוצה תתנהל על פי כללי האתיקה הנהוגים בטיפול באומנויות, ותאפשר מרחב מכבד לשיתוף, הכלה וצמיחה אישית, תוך קבלת משובים מחברי הקבוצה וממנחת הקורס.
במסגרת הקורס, המנחה מציעה תרגילים לקבוצה בהתאם למהלך המתפתח שלה. המפגשים מבוססים על התנסות. במהלך הקורס המשתתפים מכינים פרזנטציה מוזיקלית. מדובר ב-15 דקות של קטעי מוזיקה משמעותית בחיי הסטודנטים (חיה או מוקלטת)שהסטודנט/ית מכינ/ה בבית. הסטודנט משמיע ומציג את תעודת הזהות האישית שלו בפני הקבוצה. לאחר כל השמעה מחלקים חברי הקבוצה עם מכין הפרזנטציה את תחושותיהם.
+  סוגיות בהורות לילדים עם צרכים מיוחדים | 72003500 | דר פלמור הספל שושי | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  דרכי הוראת מחשבת ישראל ב | 90002400 | דר קלרמן אביחי | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
בקורס נערוך היכרות ולימוד של שיטות הוראה מגוונות במחשבת ישראל, תוך כדי הדגמה והתנסות בטקסטים מתכנית הלימודים במחשבת ישראל (לבגרות) בחינוך העל יסודי.
+  שיטות מחקר במדעי החברה | 90011300 | דר ליפשיץ רבקה | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  מיומנויות המאה העשרים ואחת - למידה דיגיטלית | 90012827 | רמתי דניאל | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
הוראה ולמידה בסביבה דיגיטלית - כיום אין צורך להסביר את חשיבות והצורך במיומנויות השימוש והיישום בכלים דיגיטליים לשילוב בהוראה מקרוב ומרחוק בכיתה ומהבית. בקורס ניחשף ונתרגל כלים מתוקשבים שיתופיים המאפשרים תהליך למידה חווייתי, המפעיל את התלמיד לחשיבה, יצירתיות ועבודת צוות פעילה באמצעות מחשבים, פלאפונים וטאבלטים . הקורס במתכונת סדנאות.
+  הוראת מתמטיקה לתלמידים מתקשים בחטהב | 90023901 | ירחי צילה | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  גליציה אז והיום - חידושים במחקר. סמינר חוקרים - תוכנית השטעטל- מעורב | 90025500 | דר דרמון מלכה תהילה | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  סמינריון בחינוך - חינוך יהודי | 90013113 | דר הרבתר דוד | שנתי | 14:20 - 15:40
מטרת הקורס היא לסייע לתלמידים בתהליך כתיבת עבודה סמינריונית על סוגיה מסוימת בתחום החינוך יהודי היום. הקורס ילווה את התלמיד מהשלב של בחירת הנושא, דרך כתיבת ראשי הפרקים, מציאת מקורות וניתוחם ועד לכתיבת העבודה עצמה. התלמיד יוכל לקבל משוב מן המנחה בכל שלב וכך להתקדם בתהליך באופן הדרגתי ומונחה.
+  מחשבת החינוך היהודי | 90000109 | דר כהן אביעזר | סמסטר א | 16:00 - 17:20
+  קולנוע וזיכרון השואה | 90005000 | קלר ציפי | סמסטר א | 16:00 - 17:20
הקורס מתמקד בהבנה ובהכרת הנרטיבים השונים בספור השואה בקולנוע. למידת המרכיבים הפוסטמודרניים בסרטי השואה בקולנוע ויצירת תובנות אישיות ולאומיות ביחס לזכרון השואה בדורנו ולעתיד
+  אתגרים חינוכיים במאה העשרים ואחת | 90022000 | דר ישי שלמה | סמסטר א | 16:00 - 17:20
+  שאלות יסוד בהוראה | 9000229 | דר הכהן עדן | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
קורס זה עוסק בשאלות יסוד העומדות לפני הבוחרים בתחום החינוך וההוראה. הוא נועד ללוות את ההכשרה המעשית בשלב הבסיסי שלה – שלב רכישת מיומנויות היסוד.
בין השאלות שיידונו בשיעור: מטרות ההוראה והחינוך (להיות מורה במאה ה-21)$$גיוון אמצעי ההוראה בשיעור$$ שאילת שאלות וניהול דיון$$ כלי הוראה$$ מיומנויות למידה,למידה מטעויות$$ הערכה והערכה חלופית$$ הוראה מותאמת אישית$$ משמעת – ניהול כיתה –אקלים כיתה
+  מיינדפולנס ככלי בחינוך המיוחד | 72011400 | דר בר דוד אוהד | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
מיינדפולנס (קשיבות) מוגדר כתשומת לב לרגע הזה באופן מכוון ובלתי שיפוטי. בשנים האחרונות הולכת מיומנות זו ופושטת בציבורים רחבים, ויישומים שלה משולבים במערכות רבות כולל טיפוליות, חינוכיות ומקצועיות. בקורס זה יינתן בסיס אקדמי ומעשי להיכרות עם המיינדפולנס, תוך שילוב תרגול והגברת מודעות ואיכויות הנלוות לתרגול במטרה להגברת יכולותיהם של המורה, ההורה והתלמיד.
כיוון שמדובר במיומנות נרכשת, הקורס מתקיים במתכונת סדנאית ודורש תרגול בשיעורים ובמהלך השבוע. המפגשים מתקיימים בישיבה בקבוצה, ועל מנת לאפשר ריכוז והפקת המקסימום מהתרגול לא יתאפשר שימוש במחשבים או טלפונים במהלכם או כניסה ויציאה במהלך המפגש (מלבד במקרים חריגים).
+  סוציולוגיה של החינוך | 90001608 | דר טרבלסי ארז | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
במסגרת הקורס נתוודע לנקודת הראות הסוציולוגית ולמשקפיים המיוחדות שהיא מעניקה לנו להתבוננות במעשה החינוכי ולקידומו. נעשה זאת על ידי לימוד מונחי היסוד והפרדיגמות העיקריות באמצעותם הסוציולוגיה מסבירה את ההתנהגות האנושית והחברתית בכלל ואת מערכת החינוך בפרט. אנו נתמקד בהבנת הקשר בין העשייה החינוכית למקומו ומעמדו של התלמיד כבוגר בחברה ובין ההיבטים החברתיים של הכתה ובית הספר להישגים לימודיים. בהקשר זה נעסוק בסוגיות של שוויון ואי שוויון ובשאלות מגדריות. דגש מיוחד יושם על הבנת תופעות סוציולוגיות ייחודיות לחינוך הממד.
~
+  מניעת נשירה | 90012300 | דר ראוכברגר נירית | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
בשנים האחרונות אנו נדרשים להתמודדות עם תופעת נשירה סמויה וגלויה של תלמידים ממערכת החינוך. עליה במספר הנושרים מבית הספר מחייבת התייחסות רחבה וכוללת של תפקיד המורה המכיר את התלמיד מעבר להישגיו הלימודיים והחברתיים. מטרתו המרכזית של הקורס היא הכרות עם תהליך הנשירה, איתור אוכלוסיה על רצף הסיכון, כלים להתמודדות ן פיתוח תפיסה חינוכית הרואה במורה כלי מרכזי במעבר מסיכון לסיכוי וצמיחה.
+  דרכי הוראת תנך | 90000700 | שלזינגר נועם | שנתי | 16:00 - 17:20
קורס זה מטרתו לחשוף את הסטודנטים לשיטות שונות כיצד להתכונן לשיעורי תנך, וכיצד ללמד את התלמידים כך שהם ידעו, יבינו, יזדהו עם הנלמד כתורת חיים ויהיו מסוגלים ללמוד בעצמם תנך. הקורס הוא יותר מעשי (ופחות תיאורטי) ועל כן הוא מורכב פחות מהרצאות ויותר מתירגול של הסטודנטים והשתתפותם הפעילה בזמן השיעור.
+  סמינריון בחינוך-פסיכולוגיה בכיתה | 90013108 | דר כרמלי צבי | שנתי | 16:00 - 17:20
הקורס עוסק בהדרכת הסטודנטים בכתיבת עבודה סמינריונית בחינוך יהודי. הנושא המדויק, נקבע בבחירה משותפת של הסטודנט והמרצה. הקורס מלמד תוך כדי הנחייה מהי כתיבה אקדמית, כיצד לאתר מידע אמין ורלוונטי בנושאים שונים. הסטודנט יתנסה בחיפוש במאגרי מידע, אזכור מאמרים, רשימה ביבליוגרפית, ויצליח לכתוב סוף הקורס עבודה סמינריונית ברמה אקדמית.
+  דרכי הוראת גיאוגרפיה | 90020000 | מאיר אילנה | שנתי | 16:00 - 17:20
מקצוע גאוגרפיה וסביבה מכיל בתוכו מגוון רב של נושאים הקשורים למרחב ולאדם וליחסי הגומלין ביניהם, אי לכך דרכי הוראת המקצוע תהיינה מגוונות וחדשניות נלמד את הפרדיגמה של המקצוע - הצד הפילוסופי ונתנסה בשיטות שונות ובדרכי למידה המותאמים לתכני הלימוד. נצא לסיורים נכיר שיטות לימוד מתוקשבות ועוד בקיצור נעשה ונלמד.
~
+  מבוא לפסיכולוגיה של החינוך | 90000500 | דר כרמלי צבי | סמסטר א | 17:40 - 19:00
+  אינטליגנציה רגשית | 90008000 | דר ישי שלמה | סמסטר א | 17:40 - 19:00
+  דרכי הוראה של השפה האנגלית א- באנגלית | 90029300 | לוי מרים | סמסטר א | 17:40 - 19:00
This course covers the teaching of English as a foreignlanguage theoretically andpractically. The course will examinelanguage systems and language skills. Students will learn how to construct lesson plans based onthese methods, the national curriculum and approved course books. Strategies and tools for the teaching ofpronunciation, vocabulary, and reading, at the foundationlevel will be thoroughly explored. The students will begin presentingmini-lessons to their student peers within a micro-teaching framework.
+  שאלות ותשובות ושאלות ללא תשובות | 28011900 | הרב ברין שלמה | סמסטר ב | 17:40 - 19:00
+  פסיכולוגיה של גיל הנעורים | 90000600 | דר כרמלי צבי | סמסטר ב | 17:40 - 19:00
במהלך הקורס יידונו סוגיות שונות הקשורות לגיל ההתבגרות: התפתחות גופנית והשפעתה הפסיכולוגית, מיניות, התפתחות קוגניטיבית ורגשית, עיצוב הזהות האישית על רבדיה השונים, יחסי המתבגר עם
+  היבטים קוגנטיביים בעבודת המורה | 90015900 | דר ראוכברגר נירית | סמסטר ב | 17:40 - 19:00
+  מבוא לתורת ההוראה בחינוך המיוחד | 72001800 | שוורץ יעל | שנתי | 17:40 - 19:00
מטרת הקורס להקנות ידע ומיומנות בכתיבת מטרות אישיות וכיתתיות עבור תלמידם בעלי צרכים מיוחדים. כתיבת המטרות הן בהלימה לתוכניות הליבה של משרד החינוך ועל כן נלמד מהן תוכניות הליבה וכיצד לגזור מהן מטרות. כתיבת המטרות הנה החלק הראשון אך המשמעותי ביותר הוא ישום המטרות ובניית מערך שיעור מיטבי.
+  סמינריון בחינוך- חנמ | 72008504 | דר קאים זאב | שנתי | 17:40 - 19:00
+  דרכי הוראת הלשון העברית | 90000901 | דר ספוקויני אולי | שנתי | 17:40 - 19:00
למה בכלל ללמוד וללמד עברית? מה מלמדים בעברית ובאיזו כיתה? מהי תוכנית הלימודים? מהם יעדיה ועקרונותיה? ואיך, איך עושים את כל זה מעניין, משמעותי ורלוונטי???
הקורס יעסוק בתכנית הלימודים בעברית בחטיבות הביניים ובבתי הספר העל יסודיים.
במהלך הקורס נתוודע למרכיבי הכשירות הלשונית שבאחריות המורה לעברית ללמד את תלמידיו ולטפח בהם, נכיר עקרונות מובילים בהוראת העברית כשפת אם, נרכוש כלים דידקטיים להוראה ולהערכה.
קורס חובה למורים.
+  סמינריון בחינוך - תוכנית מצטיינים | 90013112 | דר ספראי מרדכי | שנתי | 17:40 - 19:00
קורסים ביום ב
 +  נושאים במתמטיקה לכיתה י 2- מעורב | 87104201 | ירחי צילה | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  נושאים במתמטיקה לכיתה י 1- מעורב | 87104100 | טל נעמה | סמסטר א | 16:00 - 18:50
+  סוגיות בהוראת האלגברה- מעורב | 87104800 | מאיר רחל | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
במהלך הקורס נתמקד בדרכי הוראת האלגברה של חזקות, לוגריתמים, בעיות גדילהודעיכה, סדרות ואינדוקציה ובעיות מילוליות. נכיר את תכנית הלימודים של 4-5 יחידותבנושאים אלו, ונציג אסטרטגיות להבנה ופתרון תרגילים ברמת 4-5 יחידות. נעסוק בקשייםובאתגרים הפדגוגיים, ונציע דרכי הוראה שיסייעו ללמידה מיטבית.
קורסים ביום ג
 +  הוראת תרבות יהודית ישראלית א- היכל שלמה תוכנית מיתרים | 90024400 | דנציגר תומר | סמסטר א | 09:00 - 10:20
+  מבוא לפילוסופיה של החינוך - היכל שלמה מיתרים | 90000214 | הרמן תחיה | סמסטר א | 12:10 - 13:30
+  דרכי הוראת יהדות- היכל שלמה מיתרים | 90027100 | תל אור אליסף | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
במשך שני העשורים האחרונים, עם צמיחתם של עוד ועוד מסגרות חינוך משלב (כיום יש כ 50 ביהס המוכרים על ידי משרד החינוך כביהס משלבים, ומרביתם, כ 90% מלווים על ידי רשת מיתרים), התפתחה פדגוגיה ייחודית ברשת מיתרים אשר נועדה מלכתחילה להתמודד עם הוראת היהדות בחינוך המשלב, אך ככל שעברו השנים כך היא התפתחה לכדי תפיסה שלמה, שיש בה בשורה רחבה בעולם הפדגוגי בכלל, ולא רק בתחומי החינוך המשלב.
בקורס זה נתוודע לשפה הייחודית של הפדגוגיה של מיתרים, על עקרונותיה השונים, הנוגעים בהוראת יהדות: הלמידה הבית מדרשית, האותנטיות והאוטונומיה, הקריאה היחפה, ריבוי הקולות והרלוונטיות, חינוך למורכבות, משפת הוראה לשפת הנחייה$$ וכן נכיר את דרכי ההוראה הייחודית במגוון תחומי למידה, אשר בכל אחד ואחד מהם יש בפדגוגיה המיתרמית חידוש ובשורה: דרכי הוראת מקרא$$ דרכי הוראת תושבע$$ דרכי הוראת אורחות חיים (הלכה)$$ תרבות יהודית-ישראלית - מהי? והאמנם נכונה היא דרכו של משרד החינוך בתחום זה, יהדות חילונית (ובכלל זה מקומה של שפת האמנות בחינוך לזהות) ועוד.
קורסים ביום ה
 +  ADHD היבטים מוחיים ומעשיים בהפרעות קשב וריכוז | 72020101 | דר וקסמן מישל | סמסטר א | 09:00 - 10:20
+  מבוא לפסיכולוגיה של החינוך | 90000501 | ברניג מיכה | סמסטר א | 09:00 - 10:20
הקורס יעסוק בסקירת הזרמים השונים בפסיכולוגיה ובהנחות היסוד שבבסיס זרמים אלו. מטרת הקורס להקנות לסטודנט היכרות בסיסית עם המונחים המרכזיים של התיאוריות השונות ומתוך כך לאפשר למורה בעתיד אינטראקציה משמעותית יותר עם אנשי מקצוע נוספים.
+  פסיכולוגיה של גיל הנעורים | 90000608 | ברניג מיכה | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
הקורס יעסוק בתיאוריות השונות העוסקות בהתפתחות ובתהליכים המתרחשים בתקופת ההתבגרות. נדון בהתפתחות גופנית, קוגניטיבית, מוסרית רגשית וחברתית ובתיאוריות השונות שניתנו להבנת תהליכים אלו.
+  פיתוח חשיבה ויצירתיות בלמידה | 90030900 | דר סמט ברוריה | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
+  גבולות ומוגנות אצל ילדים עם צרכים מיוחדים | 72012100 | ויינשטיין לוי | סמסטר א | 10:35 - 11:55
+  מיומנויות המאה העשרים ואחת | 90012824 | הרבנד יוני | סמסטר א | 10:35 - 11:55
סימסטר קורונה שעבר עלינו חידד את הצורך בלמידה מקוונת פדגוגית, לאמספיק להכיר את הכלים הטכנולוגים אלא יש להשתמש בהם בהקשר ובזמן הנכון.
בקורס נכיר ונתנסה בכלים טכנולוגיים שיתופיים (שאלונים מקוונים, לוח שיתופי, google maps, הורדת סרטונים, חידונים ועוד) המאפשרים למידה פעילה ומועילה באמצעות מחשבים, פלאפונים וטאבלטים. הכלים יוצגו במסגרת פדגוגיה מקוונת לאור המחקריםשנעשו בשנים האחרונות ובפרט בחודשים האחרונים בארץ ובעולם.
+  דרכי הוראת לימודי ארץ ישראל- יישום | 90013801 | דר שר-אבי דורון | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  חינוך ופוליטיקה | 90026700 | דר פויכטונגר דודי | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  סוגיות בהוראה - דילמות, פתרונות וכלים | 90029700 | רוס אברהם | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  סמינריון בחינוך | 90013114 | דר ששון חווה | שנתי | 10:35 - 11:55
הקורס עוסק בהדרכת הסטודנטים בכתיבת עבודה סמינריונית בחינוך יהודי. הנושא המדויק, נקבע בבחירה משותפת של הסטודנט והמרצה. הקורס מלמד תוך כדי הנחייה מהי כתיבה אקדמית, כיצד לאתר מידע אמין ורלוונטי בנושאים שונים. הסטודנט יתנסה בחיפוש במאגרי מידע, אזכור מאמרים, רשימה ביבליוגרפית, ויצליח לכתוב סוף הקורס עבודה סמינריונית ברמה אקדמית.
+  שאלות יסוד בהוראה | 9000230 | דר הכהן עדן | סמסטר א | 12:10 - 13:30
קורס זה עוסק בשאלות יסוד העומדות לפני הבוחרים בתחום החינוך וההוראה. הוא נועד ללוות את ההכשרה המעשית בשלב הבסיסי שלה – שלב רכישת מיומנויות היסוד.
בין השאלות שיידונו בשיעור: מטרות ההוראה והחינוך (להיות מורה במאה ה-21)$$גיוון אמצעי ההוראה בשיעור$$ שאילת שאלות וניהול דיון$$ כלי הוראה$$ מיומנויות למידה,למידה מטעויות$$ הערכה והערכה חלופית$$ הוראה מותאמת אישית$$ משמעת – ניהול כיתה –אקלים כיתה
+  הומור חינוך ותעשיית הבידור | 90029600 | דר רוזנברג חננאל | סמסטר א | 12:10 - 13:30
+  חווית החיים של תלמידים עם צרכים מיוחדים מעבר לכיתה | 72011500 | ויינשטיין לוי | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  שיטות מחקר איכותניות בחינוך | 90011302 | דר סמט ברוריה | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  חינוך לצפייה ביקורתית | 90008600 | קלר ציפי | סמסטר א | 14:20 - 15:40
הבנת הקשר בין צורה ותוכן שפה הקולנועית. מתן כלים לניתוח ביקורתי ולשימוש בסרטים בכיתה . הכרת התפיסות התרבותיות העומדות בבסיס היצירה הקולנועית בסוגות השונות.
+  הורים מורים ומה שביניהם | 90012402 | דר רוזנברג שירה | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  על הספה ועל גישות טיפול נוספות ויישומם במרחב הכיתתי והבין אישי | 90027600 | בוכהולץ אילן | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  סמינריון בחינוך- בהוראת מקצועות הקודש | 90013105 | דר קלרמן אביחי | שנתי | 14:20 - 15:40
מטרת הקורס היא לסייע לתלמיד בתהליך כתיבת העבודה הסמינריונית. הקורס מלווה את התלמיד מהשלב של בחירת הנושא, דרך כתיבת ראשי הפרקים, מציאת המקורות, ניתוחם ועד לכתיבת העבודה עצמה. התלמיד יוכל לקבל משוב מן המנחה בכל שלב וכך להתקדם בתהליך באופן הדרגתי ומונחה.
+  חינוך למחויבות בעידן הפוסט מודרני | 90011500 | קנאי אבי | סמסטר א | 16:00 - 17:20
+  מיומנויות המאה העשרים ואחת | 90012825 | רמתי דניאל | סמסטר א | 16:00 - 17:20
+  דרכי הוראת המתמטיקה בחטיבת הביניים 1 | 87103401 | ירחי צילה | סמסטר ב | 16:00 - 19:00
+  מבוא לפילוסופיה של החינוך | 90000200 | דר ליסון אלעד | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
האם אדם יכול להיות מחנך טוב מבלי לנסות להבין מהו חינוך, מהי מטרת החינוך, ומה מטרתו שלו כאשר הוא בא ללמד בבית ספר? קורס בפילוסופיה של החינוך מנסה לעשות בדיוק את זה: לא לחנך ולא ללמוד חומר וגם לא להתחבר למשהו מעניין (למרות שזה באמת מעניין) אלא לאפשר חשיבה על חינוך, לפתח מודעות לגישות השונות בנוגע למהות החינוך ולסייע למחנך-לעתיד לגבש את האני-המאמין החינוכי שלו. הקורס כולל התייחסות לשלושת מרכיבי החינוך: ידע הקשור בתרבות, מיומנות הקשורה בחברה, מודעות וכנות הקשורות באני. הקורס כרוך במעורבות מצד הסטודנטים-המחנכים-בעתיד (כל מורה הוא גם מחנך).
+  אני ואתה - מיומנויות שיחה אישית עם תלמידים - סדנה | 90013500 | בוכהולץ אילן | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
סדנא דינאמית בה נשכלל את מיומנויות התקשורת הבינאישית ונרכוש כלים בסיסיים לניהול שיחה אישית עם תלמידים. בסדנא נתנסה בסימולציות של שיחות אישיות ונכיר כלים המסוגלים לקדם
~שיחה אישית משמעותית. מושגים ורעיונות מהשדה הפסיכולוגי ישמשו להעשרה והעמקה.
~ההשתתפות בסדנא כרוכה בחשיפה אישית בקבוצה ומעורבות פעילה.
+  מדידה והערכה במתמטיקה- לדו חוגי- מעורב | 90025200 | חנוכה אליענה | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
+  מבוא לדרכי הוראה של השפה האנגלית - באנגלית - מעורב | 90029200 | קופיאצקי גנט | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
This course covers the teaching of English as a foreignlanguage theoretically andpractically. The course will examinelanguage systems and language skills as well as explore different approachesfor teaching them. Strategies and tools for the teaching of writing, listeningand speaking at the foundation level will be thoroughly explored. The studentswill begin presenting mini-lessons to their student peers within amicro-teaching framework, based on several different strategies andmethodologies discussed in the course.
+  קשיים רגשיים והתנהגותיים בגילאי בית הספר | 90008503 | דר אדלר אלחנן | סמסטר א | 17:40 - 19:00
+  תובנות פסיכולוגיות וחינוכיות בפרקי אבות | 90024700 | קנאי אבי | סמסטר א | 17:40 - 19:00
המפגש בין התובנות העמוקות של חזל, כפי שהן באות לידי ביטוי בפרקי אבות, לבין הפסיכולוגיה המודרנית על ענפיה השונים, הינו מעשיר ומפרה. התובנות החינוכיות, הלימודיות והמוסריות שישנן בפרקי אבות, מוארות באור יקרות לאור תיאוריות פסיכולוגיות שונות בתחום הנפשי ובתחום החינוכי, כמו גם מחקרים בתחום הקוגניטיבי בנוגע ללמידה וזיכרון. בקורס נעמיק בנושאים אלה וביישומן הלכה למעשה.
+  כלים להנגשה- התאמה והעשרה | 72014100 | דמסקי אודליה | סמסטר ב | 17:40 - 19:00
+  מחשבת החינוך היהודי | 90000104 | הרב דר ביטי יהודה | סמסטר ב | 17:40 - 19:00
קורס זה מבקש ליצור היכרות עם סוגיות יסוד במחשבת החינוך היהודי דרך לימוד, דיון וחשיבה משותפת על המטרות והדרכים של החינוך היהודי, מתוך פרספקטיבה היסטורית: החינוך המסורתי (חטיבה ראשונה), בעקבות המודרנה (חטיבה שניה) ובעידן הפוסטמודרני (חטיבה שלישית).
פרספקטיבה זו תעזור לנו לעמוד על יחסי הגומלין בין תהליכים חברתיים, עמדות אידיאולוגיות ותפיסות חינוכיות ותעודד פיתוח חשיבה חינוכית.