שנת הלימודים תשפ"א
קורסים מקוונים
 +  יסודות בשיווק החינוך | 700700 | דר וסרשטיין משה | סמסטר א
-העשרת אנשי החינוך בידע אקדמי בתחום השיווק, אסטרטגיות של שיווק בכלל וכאלו של עולם -השיווק החברתי בפרט, תוך התאמתם לצרכי בתי הספר וליעדיהם. |
-חיזוק פעולתם של בתי הספר כלפי פנים וכלפי חוץ. |
-הכרת דרכים להתמודדות עם כלי התקשורת ולהשתמש בהם כערוץ לשיווק רעיונות בית-הספר. |
+  מדיניות חינוך | 706500 | דר תמיר עמנואל | סמסטר א
+  היבטים משפטיים בחינוך | 704000 | דר סט נעמה | סמסטר ב
+  הערכת תוכניות חינוכיות | 700800 | דר וסרמן אגוזה | סמסטר ב
בקורס נכיר מושגי יסוד בהערכה בחינוך, שיטות הערכה להערכת מטרות, תכניות פעולה, תהליכים ותוצריהם הנהוגים בבית הספר או ברמות אחרות של מערכת החינוך. נתנסה בתכנון וביישום ראשוניים של פעולות הערכה, בנושא או אוביקט ממשי. כמו כן, נלמד לפתח את היכולת לפרש ממצאים ולהפיק מסקנות מביצוע הערכה. |
+  מערכת החינוך בישראל | 700000 | דר בוזגלו אהרן | סמסטר ב
מורים ומנהיגים חינוכיים חייבים להכיר את מערכות החינוך בישראל ואת התפתחותן על רקע השינויים החברתיים בישראל, על מנת שיוכלו להשתלב בהן. ידע על מערכות החינוך בישראל כולל הכרת התפתחות מערכת החינוך הישראלית לסוגיה ומאפייניה השונים הכוללים, בין היתר, מאפיינים אידאולוגיים, פוליטיים, ארגוניים, דתיים ואחרים. הכרות עם המערכת תספק למורה ולמנהיג יכולות התמודדות טובים יותר עם מגוון של ערכים, עמדות ואידאולוגיות חינוכיות ופוליטיות המרכיבות את החינוך הישראלי והמייחדות אותו על פני מערכות חינוך אחרות בעולם. זאת ועוד, הכירות עם מערכת החינוך תספק למורה ולמנהיג בסיס איתן להשתלבות בתוך המערכת ולצמיחה בתוכה כמוביל דרך.
+  מבוא למינהל החינוך | 705600 | דר שטרית דורית | שנתי
ברוכים הבאים לקורס מבוא למינהל החינוך - תשף
המחקר האקדמי על מינהל החינוך הוא שילוב מעניין של שני תחומי ידע שונים: מינהל מצד אחד, וחינוך מצד שני. שילוב זה מציב אתגר תאורטי, עיוני ומעשי באשר לגבולות התחום, לתכניו ולתוצאותיו.
הקורס מכוון לכנס תחת קורת גג אחת את היסודות ואת המודלים התאורטיים של התחום, וכן את הפרקטיקה הנובעת מהם בתחום החינוך כיום, תוך עיסוק בארבעה מוקדים:
(1). אסכולות במנהל שעיצבו את מינהל החינוך$$ (2) היבטים ארגוניים של בית הספר$$ (3) הפרט בארגון החינוכי$$ (4) תהליכים מנהליים בבית הספר.
מסלול לימודים ניהול וארגון מערכות חינוך
קורסים ביום ד
 +  שיטות מחקר איכותני - ניהול | 200103 | דר בוזגלו אהרן | סמסטר א | 09:00 - 10:20
קורס זה יכשיר את הסטודנט לבצע מחקרים בתחום המחקר האיכותי. ביצוע המחקרים נדרש הן לצורכי לימודיו לתואר השני והשלישי הן לצורכי עבודתו. בקיאות בשיטות מחקר מגוונות איכותניות, תאפשר למנהיג החינוכי לצרוך ידע אותו חשוב לעבודתו החינוכית, תאפשר לו לבצע פעילויות הערכה ומשוב על עבודתו ועל עבודת הצוות שתחת ניהולו. בקורס נכיר את היסודות התאורטיים של מחקר איכותני בדגש על תחום הניהול החינוכי ויבינו את ההבדלים בין מחקר איכותי למחקר כמותי. הקורס יקנה כלים לתכנון מערך מחקר איכותי, לאיסוף נתונים ולניתוחם, וינחה להסיק מסקנות. הסטודנטים יתנסו בכתיבת לכתוב דוח מחקר איכותני כנדרש במדעי החברה. וכן, יכירו סוגות של כתיבה ומתודולוגיה של המחקר תוך עיון במאמרים איכותניים בדגש על מאמרים מתחו ארגון וניהול מערכות חינוך.
+  שיטות מחקר כמותי | 700301 | דר חסידה יהודית | סמסטר א | 09:00 - 10:20
בקורס זה נלמד את המיומנויות לבצע מחקר חינוכי באופן עצמאי, תוך בחירת שיטות מחקר הולמות לבעיה נתונה. הסטודנטים יחשפו וילמדו תכניות סטטיסטיות מתקדמות. ילמדו מושגים כמו: מערכי המחקר הכמותי, כלי המחקר ואיסוף נתונים, תורת הדגימה ויסודות בסטטיסטיקה תיאורית.
+  מבוא לחדשנות ויזמות בחינוך | 704101 | דר הופמן הודיה | סמסטר א | 09:00 - 10:20
+  שיטות מחקר איכותני - ניהול | 200101 | דר לוין אריאל | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
בקורס נכיר מושגי יסוד של המחקר המדעי בהדגשת המחקר האיכותי על גישותיוכמובחן מן המחקר הכמותי. ייסקרו שיטות המחקר האיכותי, האמצעים לאיסוף נתונים ודרכי הטיפול בבעיות של תוקף ומהימנות הכלים, דגימה, תוקף המחקר ואתיקה מחקרית.
+  ניהול משאבי אנוש | 702000 | דר הופמן הודיה | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
ניהול המשאב האנושי הוא אחד מתפקידיו המשמעותייםביותר של מנהל בית הספר. ניהול משאבי אנוש שם במרכז את הדאגה לרווחת העובד בארגון ונוגע במגוון נושאים הקשורים להון האנושי ולתפקודו האופטימלי. במערכת החינוך, תחום ידע זה מתמקד בתהליך חייו המקצועיים של המורה החל מרגע התגייסותו להוראה, דרך חייו המקצועיים במסגרת בית הספר וכלה בשלבי פרישתו ומתייחס גם לעובדי המינהלה. מטרת הקורס היא הכרת התחום של ניהול משאבי אנוש וזיקתו לניהול בכלל ולמערכת החינוך בפרט תוך התייחסות להיבטים השונים של הנושא. כמו כן, הסטודנט ירכוש כלים שיאפשרו לו להתמודד עם האתגרים הכרוכים בניהול המשאב האנושי בבית הספר.
+  מנהיגות בבית הספר | 702602 | דר מנדלביץ איריס | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
+  חדשנות ויזמות בחינוך | 702701 | דר ברוכי תהילה | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
+  סמינריון: קבלת החלטות | 701300 | דר תמיר עמנואל | שנתי | 09:00 - 10:20
הקורס מכוון להעמיק את הידעוההבנה בתהליכי קבלת החלטות מנקודת מבטו של מנהל מסגרת חינוכית. בקורס ייבחנוהיבטים תיאורטיים ומעשיים בקבלת החלטות, ייסקרו מודלים ודפוסים התנהגותיים,ויומחשו שלל גורמים בעלי השפעה על מקבלי ההחלטות במערכות חברתיות וחינוכיות. הסטודנטיםילמדו לנתח מצב ונתונים הנוגעים לו, יפיקו לקחים ויציעו דרכים לקבלת החלטות בהתאם.הקורס יכלול סימולציות בהן ישוחקו תפקידים שונים, אשר יאפשרו התמודדות עם מצבי אמתהלקוחים מחיי הניהול, ניתוח מצב וקבלת החלטות על בסיס מודל נבחר. במהלך הסמסטרהראשון ילמדו נושאי הקורס, ולקראת סיומו תבשיל שאלת המחקר. בסמסטר שני תתבצע עבודהקבוצתית ואישית על המחקר הסמינריוני, לצד חזרה על תכנים מתודולוגים.
+  סדנת הנחייה לעבודת הגמר | 799700 | דר שמעוני-הרשקוביץ ליזי | שנתי | 09:00 - 10:20
+  סדנת הנחייה לעבודת הגמר | 799705 | דר וסרמן אגוזה | שנתי | 09:00 - 10:20
עבודת הגמר הינה גולת הכותרת של תהליך הלמידה במסגרת לימודי התואר השני. במהלך עבודת הגמר יפתח הסטודנט בו זמנית את כישוריו המחקריים לצד יכולת ניתוח וסינתזה עמוקים של ידע תיאורטי ומציאות פרקטית המתבססים על עבודת המנהל בבית הספר. העבודה מאפשרת לסטודנט להתחבר לעולם הניהול מתוך מחקר, התנסות ועניין. במהלך הקורס (סדנא קבוצתית שנתית)
+  סמינריון: הובלת שינויים במערכת החינוך | 705700 | דר ברוכי תהילה | שנתי | 09:00 - 10:20
+  מבוא לכלכלת החינוך | 700200 | דר זהבי מור | סמסטר א | 10:35 - 11:55
מטרת הקורס היא הכרת מושגי היסוד הכלכליים והבנת הדילמות הכלכליות העיקריות העומדות לפני קובעי המדיניות בדרג הפוליטי ובדרג החינוכי ובעיקר קביעת סדרי עדיפויות בתחום השירותים הציבוריים עם דגש על תחום החינוך .
הקורס מורכב מהנושאים העיקריים הבאים$$ מושגי יסוד בכלכלה ובפוליטיקה של הכלכלה, תקצוב ציבורי, השכלה וצמיחה כלכלית , תשואה פרטית וחברתית לחינוך, השכלה ופערים חברתיים, חנוך פורמאלי וחינוך על-תיכוני, שיטות תקצוב מערכת החינוך.
+  שיטות מחקר כמותי | 700300 | דר חסידה יהודית | סמסטר א | 10:35 - 11:55
לשם כך הסטודנטים ילמדו את הרקע המלא לביצוע מחקר כמותי החל במאפייני המשתנים, הדגימה, מהימנות ותוקף וסטטיסטיקה תיאורית בסיסית.
+  ניהול מבוסס נתונים | 706200 | דר ספראי מרדכי | סמסטר א | 10:35 - 11:55
+  חדשנות ויזמות בחינוך | 702700 | דר ברוכי תהילה | סמסטר א | 10:35 - 11:55
+  סטטיסטיקה בחינוך | 706402 | דר ספראי מרדכי | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  מנהיגות בבית הספר | 702601 | דר מנדלביץ איריס | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  התקציב ככלי ניהול | 700900 | דר זהבי מור | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  סמינריון: היבטים מנהליים וחינוכיים בעבודת המנהל לאור החוק וחזל | 706100 | דר בוזגלו אהרן | שנתי | 10:35 - 11:55
האידאולוגיהמציבה בפנינו ערכים, בעוד שהמעשה מציב בפנינו ריאליה, בדרך כלל פחות אוטופית. מתחזה כמעט מובנה במלאכת הניהול. המנהל בחמד מוצא אפוא את עצמו תדיר נתוןבמטוטלת החזון מזה והיומיום מזה. מקורות ישראל עשויים וצריכים להוות עבורו משאבמעצים. העבודה הסמינריונית היא גולת כותרת המביאה לידי ביטוי כישורים שונים שלהסטודנטים כשבראשם יכולת סינתזה בין דיון בסוגיות ניהוליות וארגוניות על צדדיהןהתאורטיים והמעשיים לבין עיון מעמיק במקורות חזל , באותן הסוגיות.
+  סדנת הנחייה לעבודת הגמר | 799702 | דר בוזגלו אהרן | שנתי | 10:35 - 11:55
עבודת הגמר הינה גולת הכותרת של תהליך הלמידה במסגרת לימודי התואר השני. במהלך עבודת הגמר יפתחו הסטודנטים בו זמנית את כישוריהם המחקריים לצד יכולת ניתוח וסינתזה עמוקים של ידע תיאורטי ומציאות פרקטית המתבססים על עבודת המנהל בבית הספר. העבודה מאפשרת לסטודנטים להתחבר לעולם הניהול מתוך מחקר, התנסות ועניין. במהלך הקורס (סדנא קבוצתית שנתית) הסטודנטים יקבלו לווי וייעוץ אקדמי ומחקרי והנחיה אישית כך שיוכלו לקדם את מחקרם ולהביאו לכדי סיום בסוף שנת הלימודים. הקורס נותן מענה לשתי גישות המחקר (כמותני ואיכותני) ובהתאם לנושא שיבחר על ידי הסטודנט.
+  סמינריון: ייעוץ ארגוני | 703200 | דר שמעוני-הרשקוביץ ליזי | שנתי | 10:35 - 11:55
+  אנגלית מקצועית למנהלים | 702501 | דר שפירו שטיינברג לינדזי | סמסטר א | 12:10 - 13:30
+  אנגלית מקצועית למנהלים | 702502 | דר קופליוביץ שולמית | סמסטר א | 12:10 - 13:30
השפה האנגלית, בעולם הגלובלי בו אנו חיים, מהווה כלי עבודה חשוב ובלימודי התואר השני משמש כצורך בסיסי וחיוני. מטרות הקורס הן לתת לסטודנט חוויית למידה של השפה האנגלית והעלאת תחושת הביטחון בשימוש בשפה לצורכי לימודים ולצרכים מקצועיים$$ קריאת מאמרים, השתתפות בסדנאות חינוך, שימוש באתרים הקשורים לתחום של ניהול בחינוך והשתתפות בפורומים ובלוגים מקצועיים. הקורס שם דגש על אוצר המילים מעולם הניהול והארגון והרחבתו דרך לימוד צירופי מילים וניבים ודרך היכרות עם משפחות מילים. הקורס מבוסס על חומרי לימוד ומאמרים הנלמדים בתכנית הלימודים לתואר שני ניהול וארגון מערכות חינוך בקורסים השונים.
+  ניהול בעולם עבודה משתנה | 702900 | טרכטנגוט יצחק | סמסטר א | 12:10 - 13:30
+  שיטות מחקר איכותני - ניהול | 200100 | דר בוזגלו אהרן | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
קורס זה יכשיר את הסטודנט לבצע מחקרים בתחום המחקר האיכותי. ביצוע המחקרים נדרש הןלצורכי לימודיו לתואר השני והשלישי הן לצורכי עבודתו. בקיאות בשיטות מחקר מגוונותאיכותניות, תאפשר למנהיג החינוכי לצרוך ידע אותו חשוב לעבודתו החינוכית, תאפשר לולבצע פעילויות הערכה ומשוב על עבודתו ועל עבודת הצוות שתחת ניהולו. בקורס נכיר את היסודות התאורטיים של מחקר איכותני בדגש על תחום הניהול החינוכי ויבינו את ההבדלים בין מחקר איכותי למחקר כמותי. הקורס יקנה כלים לתכנון מערך מחקר איכותי, לאיסוף נתונים ולניתוחם, וינחה להסיק מסקנות. הסטודנטים יתנסו בכתיבת לכתוב דוח מחקר איכותני כנדרש במדעי החברה. וכן, יכירו סוגות של כתיבה ומתודולוגיה של המחקר תוך עיון במאמרים איכותניים בדגש על מאמרים מתחו ארגון וניהול מערכות חינוך.
+  סטטיסטיקה בחינוך | 706401 | דר וסרמן אגוזה | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  טכנולוגיה בחינוך | 702800 | הרב דר רייס יהושע | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
הקורס טכנולוגיה בחינוך, הוא קורס סדנאתי-יישומי, המיועד לסטודנטים לתואר שני בתחום הניהול (מוקד חדשנות ויזמות בחינוך). במהלך הקורס נציג בפני הסטודנטים עקרונות ויישומים ניהוליים בנוגע לבחירת כלים, אתרים ופלטפורמות דיגיטליות וחברתיות. נעסוק בקביעת מדיניות ניהולית בנוגע לדרכים חדשניות להוראה וללמידה תוך קיום שיח מתקדם בנוגע לפדגוגיה החדשה ודרכי הלמידה החדשניות בזיקה לטכנולוגיה בחינוך.
דרישות הסף על מנת להשתתף בקורס הן יכולות בסיסיות בשימוש באינטרנט ובשימושי מחשב הנלמדים בדרך כלל בתואר הראשון בחינוך.
במהלך הקורס ניפגש עם מספר מרצים ויזמים העוסקים ביזמות טכנו פדגוגית וחינוכית.
+  סדנת הנחייה לעבודת הגמר | 799701 | דר הופמן הודיה | שנתי | 12:10 - 13:30
+  סדנת הנחייה לעבודת הגמר | 799703 | דר ברוכי תהילה | שנתי | 12:10 - 13:30
+  סדנת הנחייה לעבודת הגמר | 799704 | דר תמיר עמנואל | שנתי | 12:10 - 13:30
+  נוער במצבי סיכון ונשירה: היבטים מערכתיים ובית ספריים | 706300 | פרופ רומי שלמה | סמסטר א | 14:20 - 15:40
הקורס יעסוק באפיונים של נוער במצבי סיכון ונשירה מהיבטים חינוכיים , פסיכולוגיים וסוציולוגיים. בחלקהראשון יוצגו המאפיינים הבולטים של נוער זה כמו הישגים נמוכים, בעיות משמעתושוטטות, מעברים רבים בין מסגרות חינוך ודפוסי התנהגות אנטי חברתיים ועברייניים. בחלקהשני של הקורס ידונו היבטים מערכתיים וביתספריים בדרכי הכשרה, מניעה, חינוך וטיפול וכן בשיקום של נערים ונערות אלו בתחוםהחינוך פורמלי והחינוך הבלתי פורמלי בארץ ובעולם.
+  ניהול מבוסס נתונים | 706202 | דר ספראי מרדכי | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  אנגלית מקצועית למנהלים | 702500 | דר קופליוביץ שולמית | סמסטר א | 14:20 - 15:40
השפה האנגלית, בעולם הגלובלי בו אנו חיים, מהווה כלי עבודה חשוב ובלימודי התואר השני משמש כצורך בסיסי וחיוני. מטרות הקורס הן לתת לסטודנט חוויית למידה של השפה האנגלית והעלאת תחושת הביטחון בשימוש בשפה לצורכי לימודים ולצרכים מקצועיים$$ קריאת מאמרים, השתתפות בסדנאות חינוך, שימוש באתרים הקשורים לתחום של ניהול בחינוך והשתתפות בפורומים ובלוגים מקצועיים. הקורס שם דגש על אוצר המילים מעולם הניהול והארגון והרחבתו דרך לימוד צירופי מילים וניבים ודרך היכרות עם משפחות מילים. הקורס מבוסס על חומרי לימוד ומאמרים הנלמדים בתכנית הלימודים לתואר שני ניהול וארגון מערכות חינוך בקורסים השונים.
+  ניהול בעולם עבודה משתנה | 702901 | טרכטנגוט יצחק | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  שיטות מחקר כמותי | 700302 | דר חסידה יהודית | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  מבוא לחדשנות ויזמות בחינוך | 704100 | דר הופמן הודיה | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  ניהול מבוסס נתונים | 706201 | דר ספראי מרדכי | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  טכנולוגיה בחינוך | 702801 | הרב דר רייס יהושע | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
הקורס טכנולוגיה בחינוך, הוא קורס סדנאתי-יישומי, המיועד לסטודנטים לתואר שני בתחום הניהול (מוקד חדשנות ויזמות בחינוך). במהלך הקורס נציג בפני הסטודנטים עקרונות ויישומים ניהוליים בנוגע לבחירת כלים, אתרים ופלטפורמות דיגיטליות וחברתיות. נעסוק בקביעת מדיניות ניהולית בנוגע לדרכים חדשניות להוראה וללמידה תוך קיום שיח מתקדם בנוגע לפדגוגיה החדשה ודרכי הלמידה החדשניות בזיקה לטכנולוגיה בחינוך.
דרישות הסף על מנת להשתתף בקורס הן יכולות בסיסיות בשימוש באינטרנט ובשימושי מחשב הנלמדים בדרך כלל בתואר הראשון בחינוך.
במהלך הקורס ניפגש עם מספר מרצים ויזמים העוסקים ביזמות טכנו פדגוגית וחינוכית.
+  החינוך הדתי במבחן הזמן | 701400 | דר רוזנברג ישי חי | סמסטר א | 15:50 - 17:10
+  יצירתיות בניהול מוסדות חינוך | 704601 | דר וסרשטיין משה | סמסטר א | 15:50 - 17:10
-הקניית המושגים העיקריים של יצירתיות וחידוש וזיקתם לניהול מוסדות חינוך. |
-בירור ועיון במכשולים ליצירתיות בניהול מוסדות החינוך במישור של הפרט, של הקבוצה והארגון, ובדרכים לפיתוח יצירתיות ויזמות במוסדות החינוך. |
-הקניית טכניקות וכלים עיקריים של יצירתיות, יישומם בתהליכי ניהול, כגון: תכנון, בניית אסטרטגיה, פתרון בעיות, קבלת החלטות והעברת מידע. |