תואר שני בחינוך מיוחד

לפניכם מידע אודות תואר שני בלימודי חינוך מיוחד במכללת הרצוג, מבנה הלימודים, דרישות, שילוב למידה מרחוק ופרקטיקום ועוד. עיינו בפרטים וצרו קשר.

ראשת החוג ד"ר מיכל שרייבר דיבון schrmichal@herzog.ac.il
רכזת החוג ד"ר טלי גוטפריד taligott@herzog.ac.il


לפרטים ולהרשמה:
 rishum@herzog.ac.il | 02-9937337 

 תוכנית הלימודים במסגרת תואר שני בחינוך מיוחד מכשירה מורים ומורות המעוניינים להתמקצע בתחומי הפרעות הלמידה והלקויות המורכבות. סטודנט המתמחה בתחומים אלה יוכל לשמש גורם מוביל במערך צוות ההוראה הבית־ספרי.

התואר מאפשר פיתוח מקצועי וקידום בתפקידים בכירים ובהם יו”ר וועדות אפיון, מתאם השתלבות בבית ספר יסודי, מת”ל (מעריך תפקודי למידה) בבתי הספר העל־יסודיים, רכז לקויות למידה ומדריך מחוזי וארצי בתחום ההכשרה. במהלך הלימודים ירכשו הסטודנטים ידע וכלים תיאורטיים המבוססים על מחקרים חדשניים, וכן כלים לפיתוח יכולות ההוראה, הדרכה והובלת הנושא בבית הספר ובמסגרות נוספות.

ניתן להרחיב הסמכה למאבחנת דידקטית מוסמכת בשילוב לימודי התואר
בתוספת תשלום של 5,000 ש”ח בלבד!
לפרטים המלאים, פני ליועצי הרישום

חדש בהרצוג! שלשה סמסטרים בלמידה היברידית (רובה מתקיימת בלמידה מרחוק)
אפשרות לשנת לימודים אחת

המכללה תאפשר קבלת סטודנטים שאינם עומדים בתנאי הקבלה בכל תוכנית לימודים בהיקף של עד 10% מנימוקים של נתונים אישיים מיוחדים המצדיקים קבלה חריגה  או מטעם הצורך להנגיש את ההשכלה הגבוהה לאוכלוסיות ייחודיות.

Class goals

להעמיק את הכשרתם של מורים ואנשי מקצוע אחרים העובדים במסגרות החינוך המיוחד ומעוניינים להמשיך לפתח את מיומנויותיהם בקידום תלמידים עם הפרעת למידה מסוימת או לקויות מורכבות;  לתפקד כסוכני שינוי ומובילי התחום במסגרת החינוכית; לפתוח אופק מקצועי להתפתחות וקידום לקראת תפקידים בכירים במסגרת החינוך המיוחד והתחומים הנושקים לו.

Learning structure

  •    Learning hours : 18
  •    Learning days : taligott@herzog.ac.il

אז למה ללמוד בהרצוג?

טעימה מהקורסים הנלמדים בחוג

צרו קשר

מרכז ייעוץ ורישום
02-9937337

קורסים ולמידה מקוונת

כחלק ממערך הקורסים במכללה אנו מעמידים לרשות הסטודנטים מגוון רחב של קורסים פרונטליים ומקוונים.
מספר הקורסים המקוונים שניתן לשלב במסגרת התואר משתנים בהתאם לחוגים בהם תבחרו ללמוד.

לוח שיעורים חוג חינוך מיוחד תשפ”ה

  • יום שני  – שנה א’ (משותף)
  • יום שני –  שנה ב’ (משותף)
  • יום ראשון –  “אחכימה” תוכנית הלימודים בהתאמה למגזר החרדי שנה א’

לצפייה בתיאורי הקורסים תואר שני תשפ”ד  לחצו כאן
לצפייה בתיאורי הקורסים תואר שני “אחכימה” תשפ”ד  לחצו כאן

התמחויות

כדי לאפשר הרחבת ההסמכה בשני התחומים: הפרעת למידה ולקויות מורכבות, תלמידי החוג מתנסים ולומדים בקורסים מקצועיים משתי ההתמחויות.
מהסמסטר השני הסטודנטים יידרשו לכתוב עבודת גמר בתחום ההתמחות שהם בחרו ללמוד.
כך תבוא לידי ביטוי המומחיות שלהם בנושא ספציפי שחקרו ויחד עם זאת יתאפשר קידום מקצועי במנעד רחב של תפקידים במערכת החינוך בחינוך המיוחד ובחינוך הרגיל בסיימם את התואר.

לקויות מורכבות
המטרה היא להקנות למורה ידע, הבנה ומיומנות לעבודה עם תלמידים עם לקויות מורכבות, כגון: לקויות חושיות, מוטוריות ותקשורתיות, ולשלבם בצורה מיטבית בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד. כלים פרקטיים שילמדו בתכנית יסייעו לסטודנט לסייע לתלמידים אלו להשתלב הן כתלמידים במסגרות החינוך והן כבוגרים בחיים עצמאיים בחברה באופן יעיל, ממצה ומעצים, התורם לחברה.
לקויות למידה:
העלייה המתמשכת במספר התלמידים המאובחנים כלקויי למידה בקבוצות גיל שונות וברמות תפקוד שונות, מצריכה התייחסות מקיפה ומעמיקה של מערכת החינוך. המורה המסיים את לימודי התואר השני יהיה בעל ידע, כלים ומיומנויות שיאפשרו לו לסייע לתלמידיו באופן מקצועי ומעמיק יותר. במסגרת הקורסים השונים ילמד הסטודנט דרכי הערכה ושיטות התערבות מתקדמות כך שיוכל לסייע לתלמידים עם לקויות למידה בדרגות תפקוד שונות. יינתן דגש גם על קידומו המיטבי בקריאה כתיבה וחשבון בדרכי למידה חדשניות ומגוונות,  היכרות מעמיקה עם אופי הלקות תאפשר למורה להפעיל דרכי התערבות מתאימות שיגבירו את סיכויי שילובם המוצלח של התלמידים במסגרות החינוכיות השונות.

תנאי קבלה

אוכלוסיית היעד:

בוגרי תואר ראשון .B.A או B. Ed בחינוך מיוחד.

 תנאי קבלה:

  • תלמידים בעלי תואר .B. Ed.בחינוך מיוחד.
  • תלמידים בעלי תואר .B.A בחינוך מיוחד, שיש בידם תעודת הוראה.
  • מועמדים בעלי תואר .B.A בחינוך ותעודת הוראה שלא בחינוך מיוחד או בעלי תואר B.Ed. שלא בחינוך מיוחד יוכלו להתקבל לתכנית אם הם הוסמכו כמאבחנים דידקטיים בתום לימודי תעודה, על בסיס ביצוע השלמות תוך כדי לימודיהם.
  • מועמדים בעלי תואר ריפוי בעסוק .B.O.T, קלינאות תקשורת .B.A בהפרעות בתקשורת, טיפול באומנויות ובעלי תעודת הוראה, יתקבלו לתוכנית על בסיס ביצוע השלמות כנדרש.
  • ציון ממוצע של 85 ומעלה בתעודת סיום לימודי התואר הראשון.
  • ראיון קבלה.

לוח זמנים אקדמי

לוח זמנים אקדמי

מרכז ייעוץ ורישום
02-9937337

כחלק ממערך הקורסים במכללה אנו מעמידים לרשות הסטודנטים מגוון רחב של קורסים פרונטליים ומקוונים.
מספר הקורסים המקוונים שניתן לשלב במסגרת התואר משתנים בהתאם לחוגים בהם תבחרו ללמוד.

לוח שיעורים חוג חינוך מיוחד תשפ”ה

  • יום שני  – שנה א’ (משותף)
  • יום שני –  שנה ב’ (משותף)
  • יום ראשון –  “אחכימה” תוכנית הלימודים בהתאמה למגזר החרדי שנה א’

לצפייה בתיאורי הקורסים תואר שני תשפ”ד  לחצו כאן
לצפייה בתיאורי הקורסים תואר שני “אחכימה” תשפ”ד  לחצו כאן

כדי לאפשר הרחבת ההסמכה בשני התחומים: הפרעת למידה ולקויות מורכבות, תלמידי החוג מתנסים ולומדים בקורסים מקצועיים משתי ההתמחויות.
מהסמסטר השני הסטודנטים יידרשו לכתוב עבודת גמר בתחום ההתמחות שהם בחרו ללמוד.
כך תבוא לידי ביטוי המומחיות שלהם בנושא ספציפי שחקרו ויחד עם זאת יתאפשר קידום מקצועי במנעד רחב של תפקידים במערכת החינוך בחינוך המיוחד ובחינוך הרגיל בסיימם את התואר.

לקויות מורכבות
המטרה היא להקנות למורה ידע, הבנה ומיומנות לעבודה עם תלמידים עם לקויות מורכבות, כגון: לקויות חושיות, מוטוריות ותקשורתיות, ולשלבם בצורה מיטבית בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד. כלים פרקטיים שילמדו בתכנית יסייעו לסטודנט לסייע לתלמידים אלו להשתלב הן כתלמידים במסגרות החינוך והן כבוגרים בחיים עצמאיים בחברה באופן יעיל, ממצה ומעצים, התורם לחברה.
לקויות למידה:
העלייה המתמשכת במספר התלמידים המאובחנים כלקויי למידה בקבוצות גיל שונות וברמות תפקוד שונות, מצריכה התייחסות מקיפה ומעמיקה של מערכת החינוך. המורה המסיים את לימודי התואר השני יהיה בעל ידע, כלים ומיומנויות שיאפשרו לו לסייע לתלמידיו באופן מקצועי ומעמיק יותר. במסגרת הקורסים השונים ילמד הסטודנט דרכי הערכה ושיטות התערבות מתקדמות כך שיוכל לסייע לתלמידים עם לקויות למידה בדרגות תפקוד שונות. יינתן דגש גם על קידומו המיטבי בקריאה כתיבה וחשבון בדרכי למידה חדשניות ומגוונות,  היכרות מעמיקה עם אופי הלקות תאפשר למורה להפעיל דרכי התערבות מתאימות שיגבירו את סיכויי שילובם המוצלח של התלמידים במסגרות החינוכיות השונות.

אוכלוסיית היעד:

בוגרי תואר ראשון .B.A או B. Ed בחינוך מיוחד.

 תנאי קבלה:

  • תלמידים בעלי תואר .B. Ed.בחינוך מיוחד.
  • תלמידים בעלי תואר .B.A בחינוך מיוחד, שיש בידם תעודת הוראה.
  • מועמדים בעלי תואר .B.A בחינוך ותעודת הוראה שלא בחינוך מיוחד או בעלי תואר B.Ed. שלא בחינוך מיוחד יוכלו להתקבל לתכנית אם הם הוסמכו כמאבחנים דידקטיים בתום לימודי תעודה, על בסיס ביצוע השלמות תוך כדי לימודיהם.
  • מועמדים בעלי תואר ריפוי בעסוק .B.O.T, קלינאות תקשורת .B.A בהפרעות בתקשורת, טיפול באומנויות ובעלי תעודת הוראה, יתקבלו לתוכנית על בסיס ביצוע השלמות כנדרש.
  • ציון ממוצע של 85 ומעלה בתעודת סיום לימודי התואר הראשון.
  • ראיון קבלה.

Staff Members