קורסים ולמידה מקוונת
כחלק ממערך הקורסים במכללה אנו מעמידים לרשות הסטודנטים מגוון רחב של קורסים פרונטליים ומקוונים.
מספר הקורסים המקוונים שניתן לשלב במסגרת התואר משתנים בהתאם לחוגים בהם תבחרו ללמוד.
לוח שיעורים חוג חינוך מיוחד תשפ”ד
- יום שני – שנה א’
- יום שני – שנה ב’
- יום ראשון – “אחכימה” תוכנית הלימודים בהתאמה למגזר החרדי | שנה ב’
לצפייה בתיאורי הקורסים תואר שני תשפ”ד לחצו כאן
לצפייה בתיאורי הקורסים תואר שני “אחכימה” תשפ”ד לחצו כאן
התמחויות
כדי לאפשר הרחבת ההסמכה בשני התחומים: הפרעת למידה ולקויות מורכבות, תלמידי החוג מתנסים ולומדים בקורסים מקצועיים משתי ההתמחויות.
בשנה השנייה הסטודנטים יידרשו לכתוב עבודת גמר בתחום ההתמחות שהם בחרו ללמוד.
כך תבוא לידי ביטוי המומחיות שלהם בנושא ספציפי שחקרו ויחד עם זאת יתאפשר קידום מקצועי במנעד רחב של תפקידים במערכת החינוך בחינוך המיוחד ובחינוך הרגיל בסיימם את התואר.
לקויות מורכבות:
המטרה היא להקנות למורה ידע, הבנה ומיומנות לעבודה עם תלמידים עם לקויות מורכבות, כגון: לקויות חושיות, מוטוריות ותקשורתיות, ולשלבם בצורה מיטבית בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד. כלים פרקטיים שילמדו בתכנית יסייעו לסטודנט לסייע לתלמידים אלו להשתלב הן כתלמידים במסגרות החינוך והן כבוגרים בחיים עצמאיים בחברה באופן יעיל, ממצה ומעצים, התורם לחברה.
לקויות למידה:
העלייה המתמשכת במספר התלמידים המאובחנים כלקויי למידה בקבוצות גיל שונות וברמות תפקוד שונות, מצריכה התייחסות מקיפה ומעמיקה של מערכת החינוך. המורה המסיים את לימודי התואר השני יהיה בעל ידע, כלים ומיומנויות שיאפשרו לו לסייע לתלמידיו באופן מקצועי ומעמיק יותר. במסגרת הקורסים השונים ילמד הסטודנט דרכי הערכה ושיטות התערבות מתקדמות כך שיוכל לסייע לתלמידים עם לקויות למידה בדרגות תפקוד שונות. יינתן דגש גם על התלמיד המתבגר והבוגר עם לקות למידה והיכולת שלו לייצג את האינטרסים שלו מול הסביבה. היכרות מעמיקה עם אופי הלקות תאפשר למורה להפעיל דרכי התערבות מתאימות שיגבירו את סיכויי שילובם המוצלח של התלמידים במסגרות החינוכיות השונות.
תנאי קבלה
אוכלוסיית היעד:
בוגרי תואר ראשון, .B.A או B. Ed בחינוך מיוחד.
תנאי קבלה:
- תלמידים בעלי תואר B. Ed. בחינוך מיוחד.
- תלמידים בעלי תואר .B.A בחינוך מיוחד, שיש בידם תעודת הוראה.
- מועמדים בעלי תואר B.A. בחינוך ותעודת הוראה שלא בחינוך מיוחד או בעלי תואר B.Ed. שלא בחינוך מיוחד יוכלו להתקבל לתכנית אם הם הוסמכו כמאבחנים דידקטיים בתום לימודי תעודה, על בסיס ביצוע השלמות תוך כדי לימודיהם.
- מועמדים בעלי תואר ריפוי בעסוק .B.O.T, קלינאות תקשורת .B.A בהפרעות בתקשורת, טיפול באומנויות ובעלי תעודת הוראה, יתקבלו לתוכנית על בסיס ביצוע השלמות כנדרש.
- ניסיון של שלוש שנים בהוראה בחינוך המיוחד.
- ציון ממוצע של 85 ומעלה בתעודת סיום לימודי התואר הראשון.
- ראיון קבלה.