שנת הלימודים תשפ"א
קורסים מקוונים
+  ירושלים בירת ישראל | 42004000 | דר שפר גד | סמסטר ב
קורסים מרוכזים
 +  מיומנויות המאה העשרים ואחת לגיאוגרפיים- ממג- מרוכז- תשרי- מעורב | 90024200 | דר דרורי רון | סמסטר א
החוג לגיאוגרפיה- אדם וסביבה
קורסים ביום א
 +  גיאוגרפיה פיסית של ארץ ישראל | 42002100 | דר לאוב רונית | סמסטר א | 09:00 - 10:20
מטרת הקורס היא להקנות כלים לניתוח הנוף הפיסי של ארץ ישראל הכוללים את המרכיבים הבאים: הגדרת גבולות, מבנה טופוגרפי, מסלע, מבנה גיאולוגי, מערכות הנחלים, קרקעות ואקלים. כמו כן, יעשה ניסיון לשחזר את ההיסטוריה הגיאולוגית של ארץ ישראל במהלכה עוצב הנוף הנוכחי. |
+  ניסיון מבחנים- איכות הסביבה בישראל | 42002601 | זנדברג אביטל | סמסטר א | 09:00 - 10:20
בקורס ינתן רקע ומבואות כלליים בנושאי איכות הסביבה השונים והבנת הרקע המדעי באקולוגיה . ילמדו התחומים העיקריים של איכות הסביבה בישראל ובהשוואה לנעשה בעולם: טיפול בפסולת , מים, אןיר , רעש , קרינה , עקרונות התיכנון, הקשר בין איכות הסביבה ושמירת טבע , הנוף והמורשת ועוד. יוצגו הכלים השונים להתמודדות עם מטרדים מול הצורך בפיתוח הארץ וההתישבות . יודגש הקשר בין עיקרי היהדות והגנת הסביבה והכלים להגברת המודעות בהסברה וחינוך לקיימות
+  גיאוגרפיה חבלית של ארץ ישראל : הכרמל | 42005500 | דר לאוב רונית | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
+  מבוא לגיאולוגיה וגיאומורפולוגיה | 45008400 | דר לאוב עודד | שנתי | 09:00 - 10:20
הקורס עוסק בהכרות עם החומרים הבונים את כדור הארץ (סלעים ומינרלים) ותהליכי היווצרותם, המבנה הפנימי של כדור הארץ וכוחות פנימיים וחיצוניים המעצבים את הנוף הפיסי של כדור הארץ ואחראיים לתופעות גיאולוגיות וגיאומורפולוגיות מגוונות.
+  אדם וסביבה בעידן הגלובאלי | 42003700 | דר שפר גד | סמסטר א | 10:35 - 11:55
+  תכנון וניהול שטחים פתוחים | 42004900 | דר שפר גד | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
לנוף ובמיוחד לשטחים הפתוחים תפקידים רבים וחשובים עד מאוד בהתפתחותהשל כל עיר, מועצה או מדינה. המצב עוד יותר נכון במקרה של ישראל שהינה מדינה קטנה,צפופה ובעלת אוכלוסייה שגדלה בקצב מהיר. בקורס זה נלמד על חשיבות הנופים והשטחיםהפתוחים כבעלי ערך היסטורי, תרבותי, ערכי והתפתחותי. בנוסף, נלמד כיצד ניתן לשמורולנהל שטחים אלה ומה יכולות להיות המגמות העתידיות של שטחים אלה בישראל.
+  חיי יום יום בארץ ישראל במקרא ובספרות חזל | 45020300 | דר לונדון עקיבא | סמסטר א | 12:10 - 13:30
בקורס זהנתרענן בהבנה מחודשת ושונה של סיפורים מקראיים, של מדרשי חזל וסוגיותמעניינות נוספות בספרות חזל כל זאת יעשה בעזרת הבנת הראליה החקלאיתומציאות החיים שהייתה באזורנו לפני כ-2000 שנים ויותר ובעזרת הספרות הרומיתוהיוונית המקבילות בזמנן.
+  סמינריון בגיאוגרפיה | 42001500 | דר שפר גד | שנתי | 12:10 - 13:30
+  ההתחממות הגלובלית והשפעתה על מזג האוויר והאקלים בישראל | 42006000 | בן ארי יאיר | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  כלכלה חברה ומרחב | 42001000 | מאיר אילנה | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
הקורס מבוא לגיאוגרפיה כלכלית עוסק בהדדיות של המרחב והכלכלה. פעילות כלכלית מורכבת מגורמי יצור - קרקע, כוח אדם, הון, מתהליכים - צרכנות, מסחר, יצור, השקעות, וכן משחקנים מוסדיים - מדינות, שווקים, חברות עסקיות. ההשלכות המרחביות של כלל הפעילות הכלכלית מעמיקות בעידן הגלובאלי ומקבלות ביטויים חברתיים, פוליטיים, תרבותיים וסביבתיים מובהקים. במסגרת הקורס נכיר את התהליכים הכלכליים, את השחקנים המגוונים, תוך התמקדות בהשלכות השונות שלהם בצפון ובדרום הגלובאלי. נלמד את התיאוריות והמודלים העיקריים השואפים להסביר את ההדדיות של הכלכלה והמרחב ונכיר גישות אלטרנטיביות להבנת פעילויות כלכליות ושונותן המרחבית ברמות השונות - מרמת הפרט, דרך רמת הקהילה, היישוב, האזור ועד לרמה הכלל-עולמית.
+  דרכי הוראת גיאוגרפיה | 90020000 | מאיר אילנה | שנתי | 16:00 - 17:20
מקצוע גאוגרפיה וסביבה מכיל בתוכו מגוון רב של נושאים הקשורים למרחב ולאדם וליחסי הגומלין ביניהם, אי לכך דרכי הוראת המקצוע תהיינה מגוונות וחדשניות נלמד את הפרדיגמה של המקצוע - הצד הפילוסופי ונתנסה בשיטות שונות ובדרכי למידה המותאמים לתכני הלימוד. נצא לסיורים נכיר שיטות לימוד מתוקשבות ועוד בקיצור נעשה ונלמד.
~
+  איכות הסביבה בישראל | 42002600 | מאיר יצחק | סמסטר ב | 17:40 - 19:00
בקורס ינתן רקע ומבואות כלליים בנושאי איכות הסביבה השונים והבנת הרקע המדעי באקולוגיה . ילמדו התחומים העיקריים של איכות הסביבה בישראל ובהשוואה לנעשה בעולם: טיפול בפסולת , מים, אןיר , רעש , קרינה , עקרונות התיכנון, הקשר בין איכות הסביבה ושמירת טבע , הנוף והמורשת ועוד. יוצגו הכלים השונים להתמודדות עם מטרדים מול הצורך בפיתוח הארץ וההתישבות . יודגש הקשר בין עיקרי היהדות והגנת הסביבה והכלים להגברת המודעות בהסברה וחינוך לקיימות