שלוחה נשים
קורסים מקוונים חינוך מיוחד
+  אבחון וטיפול בשגיאות כתיב | 72001600 | ריגר מתניה | סמסטר א
+  דילמות אתיות והלכתיות בחינוך המיוחד | 72010600 | שרלו אלחנן | סמסטר א
+  הוראה מותאמת במתמטיקה | 72003600 | גולדשמידט מירה | סמסטר א
הסטודנטים יכירו גישות שונות להוראת החשבון בבית הספר ויגבשו אני מאמין בכל הקשור להוראת המקצוע מתוך הבנה של התפתחות החשיבה החשבונית והכרת שיטות שונות להוראת חשבון. הקורס יזמן מפגש עם חומר לימודי, יקנה יכולת ניתוח של מטרות הוראה בחשבון והכנת חומר לימודי מותאם. בקורס ינותחו מגוון קשיים קוגניטיביים המתבטאים בליקויים השונים ברכישת חשיבה כמותית אצל ילדים, וניתוח איכותי של כישלון בחשבון. נעמוד על שיטות שונות בטיפול ובשיקום יכולות הלמידה של תלמידים מתקשים בתחום זה.
~יש לשים לב!
~בקורס כלולים 3 שיעורי זום נוכחות חובה
~ וכן 12 מטלות.
~מטלת סיכום בסמסטר א ומבחן בסמסטר ב
~נלמד את כול מערכת המספרים השלמים
~שברים פשוט, שבר עשרוני ואחוזים.
~
~
+  הקניית מיומניות מחשב למורה בחינוך המיוחד | 72001400 | טלמור מוריה | סמסטר א
~.קורס הקניית מיומנויות מחשב לבעלי צרכים מיוחדים עוסק בהעמקת ההבנה והרחבת הידע אודות חשיבות השימוש בטכנולוגיה מסייעת לצורך הסרת חסמים בתהליכי ההוראה והלמידה בקורס זה תלמדו לעשות שימוש מושכל בכלים טכנולוגיים נגישים לצורך מתן מענה לפרט מתוך תפיסה של הוראה אוניברסלית ללמידה. תפיסה זו דוגלת בהתאמת הסביבה לתלמיד (ולא להפך) ומאמינה שהסרת חסמים תצמצם את תפיסת המוגבלות של הלומד. בקורס ילמדו כלים לבניית ספר דיגיטלי, קלוז מותאם פרט, מיפוי טקסט באופן מילולי (ריבוד) פיתוח שטף ודיוק בקריאה ועוד
~
+  התפתחות סנסו מוטורית וכתיבה | 72001500 | דמסקי אודליה | סמסטר א
+  נוירופדגוגיה | 90033600 | לרמן דינה | סמסטר א
איך נוכל ללמוד וללמד באופן יעיל יותר? מה מסיח את דעתנו, ולמה כל כך קשה לנו לשמור על קשב ומיקוד? מהו סוד המוטיבציה וכיצד משתמשים בו במסגרת חינוכית? עד כמה אמונה ביכולת, באמת יכולה לגרום לצמיחה של יכולות? מהם תפקודים ניהוליים, למה הם כל כך חשובים ואיך משפרים אותם? ומה כל זה קשור למוח האנושי?
אלו חלק מהשאלות שנדון בהם בקורס ייחודי זה, הניתן על ידי שתי מרצות, חוקרת מוח ומרפאה בעיסוק. הקורס מחבר בין ידע עדכני על המוח לבין כלים ותובנות יישומיות לחיי הסטודנטים כתלמידים וכמורים. מטרת הקורס הוא להכיר ולהבין תפקודי מוח כמו קשב,קליטת מידע, עיבוד מידע, למידה וזיכרון,ותפקודים ניהוליים מההיבט התיאורטי והיישומי. במהלך הקורס הסטודנטים יתנסו, יפתחו ויבחנו כלים ישימים למערכת החינוך בכלל ובחינוך מיוחד בפרט, תוך כדי הגברת המודעות של הסטודנט/ית בקשר לתפקודם בניהול עצמי, בצורות הלמידה ובמשמעות של הנוירופדגוגיה בחייהם.
+  פסיכולוגיה התנהגותית- תיאוריה ומעשה במניעה וטיפול בבעיות התנהגות | 72001000 | שוורץ יעל | סמסטר א
כל התנהגות הנה נלמדת ויכולה להשתנות.שינוי התנהגות הוא תהליך. התהליך יכול להיות ארוך אך פרותיו עשויים להיות מדהימיםלרווחת התנהגותו ונפשו של התלמיד. יצירת מוטיבציה והגברת תחושת המסוגלות של התלמידתאפשר שינוי התנהגותי. אחד הכלים המשמעותיים לשינוי התנהגות הנו ניהול התנהגותי. במהלךהקורס נלמד על דפוסי התנהגות וכיצד ניתן לנהל התנהגות. מה אחריות ובסמכות המורהומה באחריות ובסמכות השותפים- ההורים, התלמיד וכו.
+  קוגניציה וזיכרון | 72005200 | דר בר דוד אוהד | סמסטר א
קורסזה עוסק במושג הקוגניציה והזיכרון. במהלך הקורס תיערך היכרות עם תהליכיםקוגניטיביים בסיסיים ומרכזיים ותיאוריות המסבירות אותן, וכן מודלים מרכזיים בתחוםהזיכרון (מודל שלושת המאגרים, זיכרון עבודה עפי באדלי, זיכרון לטווח ארוך(גלוי וחבוי).
הקורסכולל תרגילים שחובה להגישם במהלך הסמסטר, ומבחן סיום.
+  שאלות יסוד בהוראה בחינוך המיוחד | 90002004 | גלינסקי אפרת | סמסטר א
הקורס מיועד לתלמידי שנה ג והוא מתואם עם קורס סדנא מלווה עבודה מעשית.
~ הקורס יתחלק לשלושה אשכולות$$ תכנון, הוראה והערכה. באשכול התכנון נעסוק בקביעת מטרות ויעדים לשיעור, ברמות הנדרשות מהתלמידים בתפקודים השונים. באשכול ההוראה נעסוק בדרכי הוראה ייחודיות לחינוך בכלל ולחינוך מיוחד בפרט$$ נכיר דרכים מגוונות להוראה בחינוך המיוחד. באשכול ההערכה נעסוק בדרכי הערכה ומשוב של תהליך ההוראה$$ הערכת הישגים, הערכת המורים ורפלקציה עצמית.
~
~במהלך הקורס יהיו מטלות מקוונות הכוללות בחנים קצרים, דיונים בפורום ומטלות הגשה קצרות.
+  שאלות יסוד בהוראה בחינוך המיוחד | 90002005 | ארביב ורד | סמסטר א
הקורס מיועד לתלמידי שנה ג והוא מתואם עם קורס סדנא מלווה עבודה מעשית.
~ הקורס יתחלק לשלושה אשכולות$$ תכנון, הוראה והערכה. באשכול התכנון נעסוק בקביעת מטרות ויעדים לשיעור, ברמות הנדרשות מהתלמידים בתפקודים השונים. באשכול ההוראה נעסוק בדרכי הוראה ייחודיות לחינוך בכלל ולחינוך מיוחד בפרט$$ נכיר דרכים מגוונות להוראה בחינוך המיוחד. באשכול ההערכה נעסוק בדרכי הערכה ומשוב של תהליך ההוראה$$ הערכת הישגים, הערכת המורים ורפלקציה עצמית.
~
~במהלך הקורס יהיו מטלות מקוונות הכוללות בחנים קצרים, דיונים בפורום ומטלות הגשה קצרות.
+  שילוב הילד עם הצרכים המיוחדים- הכלה והשתלבות | 90003401 | דוויק הדס | סמסטר א
+  ADHD היבטים מוחיים ומעשיים בהפרעות קשב וריכוז | 72020100 | סמט תומר | סמסטר ב
בקורס זה נלמד לעומק על הפרעת קשב (ADHD). בתחילה, נכיר סוגים שונים של קשב והגדרות שונות שניתנו להפרעת קשב. כמו כן, נעסוק במקור להפרעה, במאפייניה ובתסמיניה השונים. בהמשך, נעסוק באבחון וטיפול בהפרעת קשב: נלמד על דרכים לאבחן את ההפרעה ועל סוגי טיפול מגוונים. לאורך הקורס נשלב מושגים מתחום המוח על מנת לתאר ולהסביר את התסמינים הקליניים של ההפרעה וכמו כן, נקשר את החומר התאורטי לשדה החינוכי והמעשי הרלוונטי לנו כמורים. הקורס כולל צפייה בסרטונים, ניתוח תיאורי מקרה וקריאת סיפורים קצרים ומטרתו היא לגרום להבנה טובה יותר ילדים הצופים אל העולם מבעד למשקפי ADHD ולתת כלים מעשיים על מנת לתמוך ולקדם את אותם תלמידים. הציון בקורס ייקבע על פי מטלות שוטפות לאורך הסמסטר (רובן אמריקאיות).
+  דילמות אתיות והלכתיות בחינוך המיוחד | 72010601 | שרלו אלחנן | סמסטר ב
+  המשחק בחינוך המיוחד | 72003700 | דר פריד דינה | סמסטר ב
~
+  הקניית מיומניות מחשב למורה בחינוך המיוחד | 72001401 | טלמור מוריה | סמסטר ב
+  ליקויי שמיעה | 72005300 | סמט תומר | סמסטר ב
+  פסיכולוגיה התנהגותית- תיאוריה ומעשה במניעה וטיפול בבעיות התנהגות | 72001001 | גרנביץ יחיאל | סמסטר ב
כל התנהגות הנה נלמדת ויכולה להשתנות.שינוי התנהגות הוא תהליך. התהליך יכול להיות ארוך אך פרותיו עשויים להיות מדהימיםלרווחת התנהגותו ונפשו של התלמיד. יצירת מוטיבציה והגברת תחושת המסוגלות של התלמידתאפשר שינוי התנהגותי. אחד הכלים המשמעותיים לשינוי התנהגות הנו ניהול התנהגותי. במהלךהקורס נלמד על דפוסי התנהגות וכיצד ניתן לנהל התנהגות. מה אחריות ובסמכות המורהומה באחריות ובסמכות השותפים- ההורים, התלמיד וכו.
+  קשיים רגשיים והתנהגותיים בגילאי בית הספר | 90008501 | קרטן טל | סמסטר ב
הפסיכופתולוגיהעוסקת בהבנה, בטיפול ובמניעתם של הפרעות נפשיות. הפרעה נפשית עשויה להתבטא באופניםשונים ויש לה השלכות על תחומי החיים רבים. בקורס זה נעסוק בהשקפות השונות כלפיהפרעות נפשיות, בגורמים השונים להתפתחותם ודרכי הערכתם. מטרת הקורס לאפשרלסטודנט/ית הכרות בסיסית עם חלק מההפרעות הנפשיות אותם הוא/היא עשויים לפגושבמהלך עבודתה במסגרת החינוכית. בין היתר נדון בהפרעות כגון: הפרעת חרדה, הפרעותדחק פוסט טראומטית, דיכאון, סכיזופרניה והפרעות אישיות.
+  שאלות יסוד בהוראה בחינוך המיוחד | 90002002 | גלינסקי אפרת | סמסטר ב
הקורס מיועד לתלמידי שנה ג והוא מתואם עם קורס סדנא מלווה עבודה מעשית.
~ הקורס יתחלק לשלושה אשכולות$$ תכנון, הוראה והערכה. באשכול התכנון נעסוק בקביעת מטרות ויעדים לשיעור, ברמות הנדרשות מהתלמידים בתפקודים השונים. באשכול ההוראה נעסוק בדרכי הוראה ייחודיות לחינוך בכלל ולחינוך מיוחד בפרט$$ נכיר דרכים מגוונות להוראה בחינוך המיוחד. באשכול ההערכה נעסוק בדרכי הערכה ומשוב של תהליך ההוראה$$ הערכת הישגים, הערכת המורים ורפלקציה עצמית.
~
~במהלך הקורס יהיו מטלות מקוונות הכוללות בחנים קצרים, דיונים בפורום ומטלות הגשה קצרות.
+  שאלות יסוד בהוראה בחינוך המיוחד | 90002006 | ארביב ורד | סמסטר ב
הקורס מיועד לתלמידי שנה ג והוא מתואם עם קורס סדנא מלווה עבודה מעשית.
~ הקורס יתחלק לשלושה אשכולות$$ תכנון, הוראה והערכה. באשכול התכנון נעסוק בקביעת מטרות ויעדים לשיעור, ברמות הנדרשות מהתלמידים בתפקודים השונים. באשכול ההוראה נעסוק בדרכי הוראה ייחודיות לחינוך בכלל ולחינוך מיוחד בפרט$$ נכיר דרכים מגוונות להוראה בחינוך המיוחד. באשכול ההערכה נעסוק בדרכי הערכה ומשוב של תהליך ההוראה$$ הערכת הישגים, הערכת המורים ורפלקציה עצמית.
~
~במהלך הקורס יהיו מטלות מקוונות הכוללות בחנים קצרים, דיונים בפורום ומטלות הגשה קצרות.
קורסים מרוכזים
 +  כלים להנגשה- התאמה והעשרה- מרוכז ומקוון | 72004251 | דמסקי אודליה | שנתי
+  סוגיות בחינוך המיוחד- הסבה- מרוכז | 72020750 | הבר הילה | שנתי
קורסים ביום א
 +  אסטרטגיות בהוראת מקצועות רבי מלל למתבגרים | 72012650 | דוויק הדס | סמסטר א | 09:00 - 10:20
+  מיינדפולנס ככלי בחינוך המיוחד | 72011450 | דר בר דוד אוהד | סמסטר א | 10:35 - 11:55
מיינדפולנס (קשיבות) מוגדר כתשומת לב לרגע הזה באופן מכוון ובלתי שיפוטי. בשנים האחרונות הולכת מיומנות זו ופושטת בציבורים רחבים, ויישומים שלה משולבים במערכות רבות כולל טיפוליות, חינוכיות ומקצועיות. בקורס זה יינתן בסיס אקדמי ומעשי להיכרות עם המיינדפולנס, תוך שילוב תרגול והגברת מודעות ואיכויות הנלוות לתרגול במטרה להגברת יכולותיהם של המורה, ההורה והתלמיד.
כיוון שמדובר במיומנות נרכשת, הקורס מתקיים במתכונת סדנאית ודורש תרגול בשיעורים ובמהלך השבוע. המפגשים מתקיימים בישיבה בקבוצה, ועל מנת לאפשר ריכוז והפקת המקסימום מהתרגול לא יתאפשר שימוש במחשבים או טלפונים במהלכם או כניסה ויציאה במהלך המפגש (מלבד במקרים חריגים).
+  שילוב הילד עם הצרכים המיוחדים- הכלה והשתלבות | 90003451 | דר וקסמן מישל | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
במסגרת הקורס נקנה כלים מעשיים לשילוב של ילדים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל. נלמד על מאפייני התלמידים המשולבים ומערך מערך הסיוע והתמיכה בהם. בנוסף נכיר גישות ומודלים בתחום השילוב בארץ. בקורס יתקיימו דיונים על הנושאים הנלמדים תוך התייחסות למטלות קריאה.
+  גורמים במעטפת התלמיד עם הצרכים המיוחדים | 72009150 | גרנביץ יחיאל | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
מטרת הקורס היא להכיר גורמים שונים המשפיעים על התלמיד ובאים אתו במגע מלבד המורה בכיתה.
תלמידים רבים נמצאים בתוך מעטפת מגוונת הכוללת משפחה ואנשי מקצוע שונים, כגון: יועצת, פקיד סעד, פסיכיאטר, מרפאה בעיסוק, ועוד. היכרות עם עבודתם של גורמים אלו יכולה להקל על התקשורת עמם ועל גיבוש צוות רבמקצועי יעיל. בקורס נכיר את הגורמים הללו ואת עבודתם במטרה להקל על התקשורת והעבודה המשותפת עמם.
+  שילוב הילד עם הצרכים המיוחדים- הכלה והשתלבות | 90003450 | גרנביץ יחיאל | סמסטר א | 12:10 - 13:30
מטרת הקורס היא לתת למורההמשלבת תלמיד עם צרכים מיוחדים בכיתתה מידע רלוונטי היכול לסייע לה בכך. בקורסנלמד על גישות לאנשים עם צרכים מיוחדים, חקיקה בנושא מענים לילדים עם צרכיםמיוחדים, מסגרות חינוכיות הקיימות לתלמידים עם צרכים מיוחדים, ועוד. מטרה נוספת שלהקורס היא לפתח את המודעות והחשיבה על שילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים בחינוךהרגיל.
+  הוראת מקצועות הקודש לתלמידים עם לקות למידה | 72008050 | רבי בן ציון | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  נוער בסיכון | 72012050 | דר קאים זאב | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  עבודת צוות בחינוך המיוחד כמפתח לעבודה חינוכית מערכתית | 72026050 | פרל תהילה | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  ארגז כלים לפיתוח חשיבה יצירתית | 72009950 | קורניץ מיכל | סמסטר א | 16:00 - 17:20
+  זה האח שלי- התמודדות אחים עם נכות ואובדן במשפחה | 72002150 | דר פלמור הספל שושי | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
+  מחוננים ומצטיינים בכיתה- אתגרים ודרכי הוראה | 72004750 | אברמוביץ אתי | סמסטר א | 17:30 - 18:50
+  חווית החיים של תלמידים עם צרכים מיוחדים מעבר לכיתה | 72011550 | ויינשטיין לוי | סמסטר ב | 17:30 - 18:50
קורסים ביום ב
 +  התפתחות סנסו מוטורית וכתיבה | 72001550 | לרמן דינה | סמסטר א | 09:00 - 10:20
+  הורים מורים ומה שביניהם | 90012451 | קרטן טל | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
המפגש בין ההורים למורים הוא נושא המעסיק מורים רבים ואף מטריד ומרתיע חלק מן המורים הצעירים והמועמדים להוראה. אחת מהמטרות המרכזיות של הקורס היא להעניק כלים למפגש הזה, כך שיהיה מוצלח ככל הניתן. לקורס שני חלקים בהם נעסוק במקביל. החלק האחד עוסק בנושא הקשר בין הורים לבית הספר במישור התיאורטי עיוני. נסקור את ההתלבטויות והגישות התיאורטיות השונות לגבי מידת המעורבות הרצויה של הורים בבית הספר וכן את התמורות שחלו בתחום זה. החלק השני עוסק בתהליכי תקשורת בין הורים למורים. נפתח את המודעות למנגנונים ותהליכים נפשיים המתרחשים בשיחה בין הורה למורה, תוך הקשבה אמפתית לכל הצדדים. לצד הלימוד העיוני של תהליכים אלה, נתרגל אותם באמצעות סימולציות של מפגש בין הורה למורה. הדגש הוא על מתן כלים מעשיים לתקשורת אופטימלית בין הורה למורה ויצירת בן ברית לשיתוף פעולה מוצלח בחינוך הילד.
+  הוראה מותאמת במתמטיקה לללמ | 72003651 | זוננפלד שגיא דבי | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
התלמידים יכירו גישות שונות להוראהמותאמת בחשבון בבית הספר היסודי ויגבשו אני מאמין בכל הקשור להוראת המקצוע מתוךהבנה של התפתחות החשיבה המתמטית. הקורס יזמן מפגש עם חומר לימודי, יקנה יכולתניתוח של מטרות הוראה בחשבון והכנת חומר לימודי מותאם. בקורס ינותחו מגוון קשייםקוגניטיביים המתבטאים בליקויים השונים ברכישת חשיבה כמותית אצל ילדים, וניתוחאיכותי של כישלון בחשבון. נעמוד על שיטות שונות בטיפול ובשיקום יכולות הלמידה שלתלמידים מתקשים בתחום זה.
+  דרכי הוראה בחינוך המיוחד- הסבה | 72000250 | פרידמן רושי (רות) | שנתי | 09:00 - 10:20
+  מבוא לחינוך מיוחד וסיורים | 72002952 | דר קאים זאב | שנתי | 09:00 - 10:20
+  מבוא לחינוך מיוחד וסיורים | 72002950 | גרנביץ יחיאל | שנתי | 09:00 - 11:55
מטרתהקורס היא פתיחת צוהר להיכרות עם עולמו של התלמיד בחינוך המיוחד ועם מושגיםמרכזיים במערכת החינוך המיוחד.
במסגרתהקורס, נכיר מושגים מרכזיים במערכת החינוך לילדי החינוך המיוחד וניחשף לעבודהבתחום החינוך המיוחד. הקורס ישים דגש על היכרות עם מגוון לקויות וקשיים (לרבות:אוטיזם, לקות למידה, קשיים מוטוריים מורכבים, מוגבלות שכלית התפתחותית, תסמונתדאון, בעיות נפשיות, בעיות התנהגות). כמו כן, הקורס יתייחס למערכתהטיפולית התומכת בילדי החינוך המיוחד, ולאופן בו היא פועלת.
בסמסטר א הקורס יכלול סיורים במוסדותלחינוך מיוחד, בהם ניתן יהיה לראות ולהכיר את העבודה בשטח ואת האוכלוסיות השונותשל החינוך המיוחד
+  מבוא לחינוך מיוחד וסיורים | 72002951 | פרל תהילה | שנתי | 09:00 - 10:20
מטרת הקורס היא לפתוח צוהר לעולם המשמעותי של החינוך המיחד. בקורס נלמד אודות לקויות שונות, נבין את היסודות העומדים הבבסיס הלקות, במטרה ללמוד כיצד לסייע לילד בעל הצרכים המיוחדים. הקורס ילווה בסיורים חינוכיים במוסדות שונים לחינוך מיוחד, לשם העמקת הנלמד.
+  דרכי הוראה בחינוך המיוחד- הסבה | 72000251 | גלינסקי אפרת | שנתי | 09:00 - 10:20
+  ליקויים בתקשורת והספקטרום האוטיסטי- הסבה | 72008850 | טיקוצינסקי סיגל | סמסטר א | 10:35 - 11:55
+  ליקויים בתקשורת והספקטרום האוטיסטי- הסבה | 72008851 | לרמן דינה | סמסטר א | 10:35 - 11:55
+  הוראה מותאמת במתמטיקה | 72003650 | זוננפלד שגיא דבי | סמסטר א | 10:35 - 11:55
התלמידים יכירו גישות שונות להוראהמותאמת בחשבון בבית הספר היסודי ויגבשו אני מאמין בכל הקשור להוראת המקצוע מתוךהבנה של התפתחות החשיבה המתמטית. הקורס יזמן מפגש עם חומר לימודי, יקנה יכולתניתוח של מטרות הוראה בחשבון והכנת חומר לימודי מותאם. בקורס ינותחו מגוון קשייםקוגניטיביים המתבטאים בליקויים השונים ברכישת חשיבה כמותית אצל ילדים, וניתוחאיכותי של כישלון בחשבון. נעמוד על שיטות שונות בטיפול ובשיקום יכולות הלמידה שלתלמידים מתקשים בתחום זה.
+  התפתחות שפה | 72000852 | דר רוזנברג שירה | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  התפתחות שפה | 72000853 | ברוס חגית | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  קשיים רגשיים והתנהגותיים בגילאי בית הספר | 90005351 | דר כהאן שמעון | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
הפסיכופתולוגיה עוסקת בהבנה, בטיפול ובמניעתם של הפרעות נפשיות. הפרעה נפשית עשויה להתבטא באופנים שונים ויש לה השלכות על תחומי החיים רבים. בקורס זה נעסוק בהשקפות השונות כלפי הפרעות נפשיות, בגורמים השונים להתפתחותם ודרכי הערכתם. מטרת הקורס לאפשר לסטודנט/ית הכרות בסיסית עם חלק מההפרעות הנפשיות אותם הוא/היא עשויים לפגוש במהלך עבודתה במסגרת החינוכית. בין היתר נדון בהפרעות כגון: הפרעת חרדה, הפרעות דחק פוסט טראומטית, דיכאון, סכיזופרניה והפרעות אישיות.
+  הורים מורים ומה שביניהם- הסבה | 90012450 | הבר הילה | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  הורים מורים ומה שביניהם- הסבה | 90012452 | גרנביץ יחיאל | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
קשר טוב עם הורי התלמיד הוא גורם משמעותי שבכוחו לעזור ולקדם אתעבודתו של המורה ולסייע רבות להתקדמות התלמיד. המפגש בין ההורים למורים הוא נושאהמעסיק מורים רבים, ולעיתים מטריד ומרתיע. אחת המטרות המרכזיות של הקורס היא להביןאת חשיבותו מפגש זה ולהתכונן אליו, כך שיהיה מוצלח ככל הניתן.
בקורס נכיר גישות שונות לקשר של ביתהספר עם הורים, נכיר כלים שיסייעו להפוך מפגש זה לנעים ויעיל, ונתרגל שימוש בחלקמהכלים.
+  קשיים רגשיים והתנהגותיים בגילאי בית הספר לללמ | 90005352 | קרטן טל | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
במסגרת הקורס נדון במאפייני וסוגי ההפרעות הפסיכופתלוגיות הקיימות בגיל הילדות וההתבגרות. בין ההפרעות הפסיכופתלוגיות שילמדו: הפרעות חרדה, הפרעות אכילה, דיכאון, OCD, PTSD. ההפרעות ילמדו מתוך קריאה ב-DSM, סרטונים ומאמרים במבט חינוכי. הסטודנטיות ילמדו מהם המאפיינים של כל לקות, כיצד ניתן לזהות את ההפרעה, למי ניתן לפנות לבקשת עזרה מקצועית וכיצד להתאים דרכי הוראה להקל על תלמידים עם הפרעות נפשיות. הלמידה בקורס משלבת כלים א-סנכרוניים, למידה עצמאית בשילוב דיון ולמידה מבוססת פרויקטים.
+  הוראת הקריאה | 72008350 | פרידמן רושי (רות) | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
~
+  התפתחות שפה- הסבה | 72000850 | טיקוצינסקי סיגל | סמסטר א | 12:10 - 13:30
+  התפתחות שפה- הסבה | 72000851 | פרידמן רושי (רות) | סמסטר א | 12:10 - 13:30
+  דרכי הוראה בחינוך המיוחד ב | 72011351 | ארביב ורד | סמסטר א | 12:10 - 13:30
+  יסודות בפיזיולוגיה ונוירופיזיולוגיה התנהגותית | 72000450 | דר כהאן שמעון | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
הקורס יעסוק בקשר שביןמוח והתנהגות. מטרת הקורס להקנות לסטודנט/ית ידע בסיסי בהתפתחות מערכת העצבים,מבנה המוח ושיטות מחקר בתחום. הכרת מערכת העצבים תהווה את הבסיס להבנת התפתחותהתפקודים השונים ובכלל זה המערכת המוטורית, ראיה, שמיעה, שפה, קשב, תהליכי זיכרוןוחשיבה גבוהה. יסודות אלו יאפשרו היכרות טובה עם התפתחות נורמלית לצד הפרעותבהתפתחות אצל תלמידים בעלי צרכים מיוחדים וההשלכות השונות שיש להפרעות אלו במסגרתהחינוכית.
+  פסיכולוגיה התנהגותית- תיאוריה ומעשה במניעה וטיפול בבעיות התנהגות- הסבה | 72001053 | גרנביץ יחיאל | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
הקורס יעסוק בבעיות משמעת ובהתמודדותעמן, תוך סקירת גישות שונות בנושא. בקורס נלמד מהי בעיית משמעת, כיצד היא נראיתבפועל, מה הגורמים התורמים להתפתחותה, ונכיר דרכי התמודדות עמה.
בנוסף, הקורס יתייחס לנושאים משיקיםכגון הפרעת התנהגות, והקשר שבין קשיי קשב לבעיות משמעת.
+  הוראה מותאמת במתמטיקה | 72003652 | זוננפלד שגיא דבי | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
התלמידים יכירו גישות שונות להוראהמותאמת בחשבון בבית הספר היסודי ויגבשו אני מאמין בכל הקשור להוראת המקצוע מתוךהבנה של התפתחות החשיבה המתמטית. הקורס יזמן מפגש עם חומר לימודי, יקנה יכולתניתוח של מטרות הוראה בחשבון והכנת חומר לימודי מותאם. בקורס ינותחו מגוון קשייםקוגניטיביים המתבטאים בליקויים השונים ברכישת חשיבה כמותית אצל ילדים, וניתוחאיכותי של כישלון בחשבון. נעמוד על שיטות שונות בטיפול ובשיקום יכולות הלמידה שלתלמידים מתקשים בתחום זה.
+  הורים מיוחדים בחברה הישראלית- הסבה | 72021750 | דר פלמור הספל שושי | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  תפקידו וזהותו המקצועית של איש החינוך | 72006750 | פרל תהילה | סמסטר א | 14:20 - 15:40
בקורס זה נעבור תהליך של צמחיה אישית, גיבוש זהות מקצועית, ובניית תפיסת עולם חברתית-ערכית כמועמדים להוראה בחינוך המיוחד. יינתן דגש על ביסוס עמדות מטיבות ושינוי עמדות מגבילות מתוך הבנה כי עמדות המורה הם הגלגלים המניעים בעבודתו.
+  תפקידו וזהותו המקצועית של איש החינוך | 72006751 | דר קאים זאב | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  אימון קוגניטיבי בחינוך- הסבה | 72025250 | ריגר מתניה | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  דרכי הוראה בחינוך המיוחד ב לקשר | 72011352 | ברוס חגית | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  סוגיות בהורות לילדים עם צרכים מיוחדים | 72020650 | דר פלמור הספל שושי | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  הוראה מותאמת במתמטיקה- הסבה | 72003653 | זוננפלד שגיא דבי | סמסטר א | 14:20 - 15:40
התלמידים יכירו גישות שונות להוראהמותאמת בחשבון בבית הספר היסודי ויגבשו אני מאמין בכל הקשור להוראת המקצוע מתוךהבנה של התפתחות החשיבה המתמטית. הקורס יזמן מפגש עם חומר לימודי, יקנה יכולתניתוח של מטרות הוראה בחשבון והכנת חומר לימודי מותאם. בקורס ינותחו מגוון קשייםקוגניטיביים המתבטאים בליקויים השונים ברכישת חשיבה כמותית אצל ילדים, וניתוחאיכותי של כישלון בחשבון. נעמוד על שיטות שונות בטיפול ובשיקום יכולות הלמידה שלתלמידים מתקשים בתחום זה.
+  תפקידו וזהותו המקצועית של איש החינוך | 72006752 | וייס זיוה | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  נוירופדגוגיה | 90033650 | לרמן דינה | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
.איך נוכל ללמוד באופן יעיל יותר? מה זה תפקוד ניהולי וכיצד משפרים אותו? למה קשה לשמור על קשב ומה ניתן לעשות בעניין? אלו חלק מהשאלות שנדון בהם בקורס ייחודי זה, הניתן על ידי שתי מרצות, חוקרת מוח ומרפאה בעיסוק.
הקורס מחבר בין ידע עדכני על המוח לבין כלים ותובנות יישומיות לחיי הסטודנטים כתלמידים וכמורים. מטרת הקורס הוא להכיר ולהבין תפקודי מוח כמו קשב, קליטת מידע, עיבוד מידע, למידה וזיכרון,ותפקודים ניהוליים מההיבט התיאורטי והיישומי. במהלך הקורס הסטודנטים יתנסו, יפתחו ויבחנו כלים ישימים למערכת החינוך בכלל ובחינוך מיוחד בפרט, תוך כדי הגברת המודעות של הסטודנט/ית בקשר לתפקודם בניהול עצמי, בסגנונות הלמידה ובמשמעות של הנוירופדגוגיה בחייהם.
+  הוראת הקריאה- הסבה | 72008650 | קרטן טל | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
~
+  הוראת הקריאה- הסבה | 72008651 | פרידמן רושי (רות) | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
~
+  דרכי הוראה בחינוך המיוחד א | 72011250 | דר רוזנברג שירה | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  דרכי הוראה בחינוך המיוחד א | 72011251 | ברוס חגית | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  דרכי הוראה בחינוך המיוחד א לללמ | 72011253 | עמית נעמה | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  דרכי הוראה בחינוך המיוחד א לקשר | 72011254 | דוויק הדס | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  דרכי הוראה בחינוך המיוחד ב | 72011350 | ברויער חנה | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  סוגיות בהורות לילדים עם צרכים מיוחדים | 72020651 | דר פלמור הספל שושי | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  קשיים רגשיים והתנהגותיים בגילאי בית הספר | 90005350 | דר כהאן שמעון | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
הפסיכופתולוגיה עוסקת בהבנה, בטיפול ובמניעתם של הפרעות נפשיות. הפרעה נפשית עשויה להתבטא באופנים שונים ויש לה השלכות על תחומי החיים רבים. בקורס זה נעסוק בהשקפות השונות כלפי הפרעות נפשיות, בגורמים השונים להתפתחותם ודרכי הערכתם. מטרת הקורס לאפשר לסטודנט/ית הכרות בסיסית עם חלק מההפרעות הנפשיות אותם הוא/היא עשויים לפגוש במהלך עבודתה במסגרת החינוכית. בין היתר נדון בהפרעות כגון: הפרעת חרדה, הפרעות דחק פוסט טראומטית, דיכאון, סכיזופרניה והפרעות אישיות.
+  דרכי הוראה בחינוך המיוחד א | 72011252 | ארביב ורד | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  אבחונים פסיכולוגיים ונוירופסיכולוגיים- הבנה ושימוש בחינוך מיוחד | 72001150 | עמר אילן | סמסטר א | 16:00 - 17:20
+  ליקויי ראיה ועיוורים | 72010350 | ריגר מתניה | סמסטר א | 16:00 - 17:20
+  נוירופדגוגיה- הסבה | 90033651 | דר אלגאוי אורית | סמסטר א | 16:00 - 17:20
איך נוכל ללמוד וללמד באופן יעיל יותר? מה מסיח את דעתנו, ולמה כל כך קשה לנו לשמור על קשב ומיקוד? מהו סוד המוטיבציה וכיצד משתמשים בו במסגרת חינוכית? עד כמה אמונה ביכולת, באמת יכולה לגרום לצמיחה של יכולות? מהם תפקודים ניהוליים, למה הם כל כך חשובים ואיך משפרים אותם? ומה כל זה קשור למוח האנושי?
אלו חלק מהשאלות שנדון בהם בקורס ייחודי זה, הניתן על ידי שתי מרצות, חוקרת מוח ומרפאה בעיסוק. הקורס מחבר בין ידע עדכני על המוח לבין כלים ותובנות יישומיות לחיי הסטודנטים כתלמידים וכמורים. מטרת הקורס הוא להכיר ולהבין תפקודי מוח כמו קשב,קליטת מידע, עיבוד מידע, למידה וזיכרון,ותפקודים ניהוליים מההיבט התיאורטיו היישומי. במהלך הקורס הסטודנטים יתנסו, יפתחו ויבחנו כלים ישימים למערכת החינוך בכלל ובחינוך מיוחד בפרט, תוך כדי הגברת המודעות של הסטודנט/ית בקשר לתפקודם בניהול עצמי, בצורות הלמידה ובמשמעות של הנוירופדגוגיה בחייהם.
+  התפתחות סנסו מוטורית וכתיבה | 72001551 | לרמן דינה | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
+  אבחונים פסיכולוגיים ונוירופסיכולוגיים- הבנה ושימוש בחינוך מיוחד | 72001151 | עמר אילן | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
+  מורה מצוין אחד ומגוון תלמידים- התמודדות עם התנהגות מאתגרת לקשר | 72009651 | ארביב ורד | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
לנהל כיתה זו משימה חינוכית מאתגרת בכמה מישוריםבשל ריבוי התלמידים ההטרוגניים הלומדים בה.
~ בקורס:
~ * נבין מה מסתתר מעבר להתנהגות הגלויה, ומהם הגורמיםלבעיות ההתנהגות? נלמד כיצד יכול המורה לחולל שינוי וניווט נכון של הפרט והכלל בכיתתו. * נקנה כלים פרקטיים המאפשרים עוגנים יישומיים להתמודדות יעילה של המורה היחיד עם ריבוי גווני הלומדים. הכלים יתייחסו לביטוייהקושי של תלמידים עם בעיות התנהגות, הפרעת קשב וריכוז וקשיים רגשיים.
~
~
~
+  פיתוח יזמות חברתית בחינוך המיוחד- הסבה | 72026150 | ריגר מתניה | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
+  יסודות בפיזיולוגיה ונוירופיזיולוגיה התנהגותית | 72000451 | טיין איילת | סמסטר א | 17:30 - 18:50
מטרת הקורס להקנות לסטודנט ידע בסיסי על המוחוהתפתחותו, והקשר לרגש, מחשבה והתנהגות. נכיר את המוח המרגיש, המערכת הלימביתבמרכז המוח, ונבין את הדרכים המפתיעות בה המערכת הזו משפיעה על חשיבה והתנהגות.נלמד על התפתחות מערכת העצבים, על מבנה המוח ושיטות מחקר בתחום. הכרת מערכת העצביםתהווה את הבסיס להבנת התפתחות התפקודים השונים ובכלל זה המערכת המוטורית, ראיה,שמיעה, שפה, ותהליכי למידה. יסודות אלו יאפשרו היכרות טובה עם התפתחות נורמלית לצדהפרעות בהתפתחות אצל תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, ומהווים בסיס להבנת ההשלכותהשונות שיש להפרעות אלו במסגרת החינוך המיוחד
+  דרכי הוראה בחינוך המיוחד ב לללמ | 72011353 | והב ציפי | סמסטר א | 17:30 - 18:50
+  מורה מצויין אחד ומגוון תלמידים- התמודדות עם התנהגות מאתגרת- הסבה | 72009652 | ארביב ורד | סמסטר א | 17:30 - 18:50
+  cp וליקויים מוטוריים | 72003050 | ריגר מתניה | סמסטר ב | 17:30 - 18:50
+  ויסות רגשי לקשר | 72003850 | עמר אילן | סמסטר ב | 17:30 - 18:50
+  ADHD היבטים מוחיים ומעשיים בהפרעות קשב וריכוז- הסבה | 72020151 | סמט תומר | סמסטר ב | 17:30 - 18:50
+  מבוא לחינוך מיוחד- הסבה | 72000150 | דוויק הדס | שנתי | 17:30 - 18:50
+  מבוא לחינוך מיוחד- הסבה | 72000151 | דר ליפשיץ רבקה | שנתי | 17:30 - 18:50
קורסים ביום ה
 +  שפת הסימנים | 72021850 | חזן נועה | סמסטר א | 09:00 - 10:20
+  ליקויי למידה באוכלוסיות מורכבות לללמ | 72050750 | ריגר מתניה | סמסטר ב | 09:00 - 10:20
הקורס יעסוק בהבנת המאפיינים הייחודיים של לקויות למידה בקרב אוכלוסיות חנמ עם מוגבלויות מורכבות
בקורס ניחשף לארגז כלים המקדם אוכלוסיות מורכבות עם קשיים בתחום הקריאה והכתיבה בדגש על הוראה מתקנת - מותאמת לאוכלוסיות אלו.
+  תרפיה באומנות | 72011750 | דר פריד דינה | סמסטר א | 10:35 - 11:55
הקורס כולל תהתנסיות חוויתית בכלים יצירתיים, אומנותיים והשימוש בהן לצרכי הערכה ואבחון משולב עם רקע תיאורטי בתחום. $$
~~
~
+  חינוך למיניות בריאה בחינוך המיוחד | 72008950 | סייג רחלי | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
+  למידה רב חושית בכיתה ההטרוגנית | 72009450 | ריגר מתניה | סמסטר א | 12:10 - 13:30
קורס זה עוסק בעבודתו של המורה, בהטמעת תכני הלימוד וסגנונות ההוראה שונים ומגוונים לתלמידי הכיתה ההטרוגנית ובאתגרים שאיתם מתמודד המורה בשטח. בהמשך, נלמד איך ניצור למידה רב חושית המבוססת על עקרונות העיצוב האוניברסלי בלמידה והאינטליגנציות המרובות המאפשרים הזדמנויות למידה מגוונות אשר יכולות להוביל ללמידה משמעותית בכיתה.
+  המשחק בחינוך המיוחד | 72003750 | דר פריד דינה | סמסטר א | 12:10 - 13:30
~מטרת קורס ״המשחק בחינוך המיוחד״ הוא ללמוד מושגים קושרים לתחום המשחקיות ואת חשיבותה הרבה של המשחק בהתפתחות הרגשי, קוגנטיבית והחברתית של הילד. כמו כן להעמיק בחשיבות של שילוב המשחקיות בתחום החינוך המיוחד באופן חוויתי יצירתי ומהנה.
~
+  המורה כמנהל כיתה- גישה מערכתית לטיפול בילדים עם לקויות מורכבות | 72004150 | ריגר מתניה | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
+  ADHD היבטים מוחיים ומעשיים בהפרעות קשב וריכוז | 72020150 | דר וקסמן מישל | סמסטר א | 14:20 - 15:40
+  הורים מורים ומה שביניהם | 90012453 | דר ליפשיץ רבקה | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  מורה מצוין אחד ומגוון תלמידים- התמודדות עם התנהגות מאתגרת לקשר | 72009650 | ארביב ורד | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
·
· לנהל כיתה זו משימה חינוכית מאתגרת בכמה מישוריםבשל ריבוי התלמידים ההטרוגניים הלומדים בה.
בקורס:
* נבין מה מסתתר מעבר להתנהגות הגלויה, ומהם הגורמיםלבעיות ההתנהגות? נלמד כיצד יכול המורה לחולל שינוי וניווט נכון של הפרט והכלל בכיתתו. * נקנה כלים פרקטיים המאפשרים עוגנים יישומיים להתמודדות יעילה של המורה היחיד עם ריבוי גווני הלומדים. הכלים יתייחסו לביטוייהקושי של תלמידים עם בעיות התנהגות, הפרעת קשב וריכוז וקשיים רגשיים.
+  מוגבלות שכלית התפתחותית | 72002050 | קמינצקי שרון | סמסטר א | 16:00 - 17:20
+  מקומו של המורה בסיפור החברתי- מיומנויות חברתיות רגשיות | 72009050 | אלקובי אודליה | סמסטר א | 16:00 - 17:20
+  מוגבלות שכלית התפתחותית- מפגש מודרך לללמ | 72022350 | קמינצקי שרון | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
קורס זה מהווה המשך לנלמד בקורס מוגבלות שכלית התפתחותית .השיעורים יתקימו במתכונת של קליניקה התנסותית לאורך כלהסמסטר הסטודנטיות יחוו חוויה משותפת עם בנות המתגוררות בדירות הכשרה בקהילה .המפגשים המשותפים יתקיימו במכללה באופן קבוצתי. הסטודנטיות יתנסו בהוראה לא פורמלית והתאמה לצרכים של בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית.