שלוחה גברים
קורסים מקוונים ספרות
+  לשון הפיוט הארץ ישראלי | 32004200 | דר עציון יעקב | סמסטר א
+  ביטויה של השואה בספרות ובאומנות | 35007700 | דר עופר רחל | סמסטר ב
+  מעשי חכמים | 35004300 | יחיאלי חובב | סמסטר ב
+  ספרות ואומנות- מבט בין תחומי | 35008600 | דר עופר רחל | סמסטר ב
לימוד יצירות ספרותיות לצד יצירות אומנותיות יוצר מפגשים מרתקים בין המדיום המילולי למדיום החזותי ומעשיר את החוויה התרבותית והרוחנית של הלומדים. בקורס זה נעסוק ביצירות משני המדיומים הללו שבמרכזן נושאים כדוגמת: הילדות והזקנה, הטבע והזמן.
קורסים ביום א
 +  מבוא לספרות האגדה והמדרש | 28000201 | דר מרקוס יוסף | סמסטר א | 09:00 - 10:20
מטרת הקורס היא היכרות עם ספרות האגדה של חזל, על הקשרה התרבותי וההיסטורי, רבדיה, חיבוריה העיקריים, הסוגות הספרותיות המשמשות בה ודרכי לימודן.
בין השאלות שבהן נדון: היכן, איך ומתי כונסו האגדות והמדרשים? מהם הסוגים השונים של ספרות האגדה? מה הניע את חזל ליצור סיפורים, משלים ומימרות חכמה? במה שונה עולמם של חכמים מעולמם של קבוצות שונות בתקופתם ובתקופות שקדמו להם? כיצד יש ללמוד מדרשים הסותרים את פשטי המקראות ואיך לפענח אגדות תמוהות? ובכלל: מהי חשיבותה והשפעתה של האגדה.
+  דרכי הוראת ספרות | 90001100 | דר הורביץ אסתר | שנתי | 09:00 - 10:20
הקורס מבקש לפתח מיומנויות דידקטיות בתחום הוראת הספרות. במהלך הקורס יידונו דרכים להוראת הזאנרים השונים הנלמדים בבתי ספר תיכוניים תוך התמקדות ביצירות המופיעות בתכנית הלימודים לספרות בבתי ספר תיכוניים. הקורס יעודד פיתוח השקפת עולם דידקטית תוך יישום תאוריות נרטיביות ופואטיות מאסכולות שונות (סטרוקטורליזם, פוסטסטרוקטורליזם, תאוריית הקורא , פמיניזם, פוסטקולוניאליזם ועוד) בתוך כך יעסוק הקורס בבעיות הייחודיות להוראת הספרות בבתי הספר הדתיים. הקורס יעסוק במיומנויות הקשורות בניהול מבחנים- ניסוח שאלות למבחן וקטיריונים להערכתו.
+  מבוא לספרות כללית | 35000100 | דר הר שפי סיון | סמסטר א | 10:35 - 11:55
הקורס מטפל בשאלה מהי ספרות? מתוך סקירת הספרות הכללית לסוגותיה ועל פי מוקדים גיאוגרפיים-תרבותיים בהם נוצרה. במהלך הקורס ייקראו יצירות מרכזיות המדגימות את הזנרים הרווחים בפרוזה העולמית לדורותיה - למן האפוס והמיתוס, דרך המשל, המעשייה, המחזה, ועד לסיפור הקצר, הנובלה והרומן. במקביל, היצירות הנלמדות ייצגו מרכזי ספרות בעולם (הספרות האנגלית, האמריקנית, הגרמנית, הרוסית, ועוד) וידגימו את מאפייניהם הייחודיים.
+  מבוא לשירה העברית בימי הביניים | 35001600 | דר הכהן עדן | סמסטר ב | 10:35 - 11:55
במסגרת הקורס נכיר את יסודותיה של השירה העברית בימי הביניים, נלמד על סוגי הפיוט ומאפייניהם ונתוודע לגדולי הפייטנים הארץ-ישראליים. בהמשך נכיר את צמיחתה של שירת החול בספרד, את מאפייניהן הפואטיים של שירת החול ושל שירת הקודש בספרד ואת גדולי משוררי החול בספרד המוסלמית.
+  תולדות השירה העברית במאה העשרים | 35005200 | דר הר שפי סיון | שנתי | 12:10 - 13:30
הקורס ילווה את התפתחות השירה העברית במאה העשרים: יוצרים נבחרים ומיטב כתביהם, דורות ספרותיים, יחסי מרד והמשכיות, קנון ושוליים, אקולוגיה ספרותית, זרמים ספרותיים, השפעות ספרותיות, מניפסטים ומימושם הפואטי.
+  תורת הספרות א | 35001300 | דר הורביץ אסתר | סמסטר א | 14:20 - 15:40
הקורס יציג בפני הלומדים את האסכולות השונות של פרשנות וביקורת ספרותיות. במהלכו ייפגשו הלומדים עם ההוגים המרכזיים של תאוריות סטרוקטורליסטיות ופוסט-סטרוקטורליסטיות ויתנסו ביישום התאוריות השונות על יצירות ספרות.
+  תורת הספרות ב | 35007900 | דר הורביץ אסתר | סמסטר ב | 14:20 - 15:40
+  מבחר יצירות מן הספרות העולמית א | 35000800 | דר עופר רחל | סמסטר א | 16:00 - 17:20
במהלך הקורס יתקיימו מפגשים בלתי אמצעיים של התלמידים עם יצירות מן הספרות העולמית (בעיקר סיפורים קצרים) המפגשים הללו מהווים פתיחת אשנב אל תרבויות שונות. בכל טקסט קיימים מרחבים רבים של עמימות. מרחבים אלה תובעים מהקוראים להיכנס לתוכם ולממשם באמצעות עולמם התרבותי והפנימי . במהלך תהליך הקריאה של טקסט הספרותי נוצרת הזדמנות המאפשרת לקוראים לצאת למסע אל הטקסט, ובעקבותיו אל עצמם.
~
+  מבחר יצירות מן הספרות העולמית ב | 35008100 | דר עופר רחל | סמסטר ב | 16:00 - 17:20
במהלך הקורס יתקיימו מפגשים בלתי אמצעיים של התלמידים עם יצירות מן הספרות העולמית (בעיקר סיפורים קצרים) המפגשים הללו מהווים פתיחת אשנב אל תרבויות שונות. בכל טקסט קיימים מרחבים רבים של עמימות. מרחבים אלה תובעים מהקוראים להיכנס לתוכם ולממשם באמצעות עולמם התרבותי והפנימי . במהלך תהליך הקריאה של טקסט הספרותי נוצרת הזדמנות המאפשרת לקוראים לצאת למסע אל הטקסט, ובעקבותיו אל עצמם.
קורס זה מהווה המשך לקורס שנלמד בסמסטר הראשון. במהלךהקורס נעסוק ביצירותיהם של: גובאני בוקאציו, אנטון צכוב, ויליאם פוקנר, גיימסגויס. או הנרי, גי די מופסאן, סופי עבדאלה, נגיב מחפוז, אידה פינק ועוד. במהלך הקורס הסטודנטים יציגו רפראט על אחד הסיפורים על-פי התיאוריות שלמדנו בסמסטר הקודם.
ג
+  מבוא לספרות האגדה והמדרש | 28000202 | דר גאולה עמוס | סמסטר א | 17:40 - 19:00
מטרת הקורס היא היכרות עם ספרות האגדה של חזל, על הקשרה התרבותי וההיסטורי, רבדיה, חיבוריה העיקריים, הסוגות הספרותיות המשמשות בה ודרכי לימודן.
בין השאלות שבהן נדון: היכן, איך ומתי כונסו האגדות והמדרשים? מהם הסוגים השונים של ספרות האגדה? מה הניע את חזל ליצור סיפורים, משלים ומימרות חכמה? במה שונה עולמם של חכמים מעולמם של קבוצות שונות בתקופתם ובתקופות שקדמו להם? כיצד יש ללמוד מדרשים הסותרים את פשטי המקראות ואיך לפענח אגדות תמוהות? ובכלל: מהי חשיבותה והשפעתה של האגדה.
+  מבוא לספרות האגדה והמדרש | 28000200 | פרופ פוקס עוזי | סמסטר ב | 17:40 - 19:00
+  סמינריון בספרות- הכניסיני תחת כנפך: חיים נחמן ביאליק, בין שירה לירית לשירה לאומית | 35004700 | דר עופר רחל | שנתי | 17:40 - 19:00
חנ ביאליק (1873-1934), מהאבות המייסדים שלהשירה העברית המודרנית, שבא מעומקעולמה של המסורת היהודית, שהיה בקי בלשונה ובמקורותיה זכה לכינוי המשורר הלאומי. בצדיצירותיו שביטאו את חוויותיו מתקופת בית-המדרש והישיבה, ואת רשמיו ורעיונותיובעקבות הפרעות ביהודים, ועוד נושאים לאומיים, ביאליק כתב שירים ליריים על אהבה,בדידות, טבע, כמיהה ליופי וגעגועים, שביטאו רגשות אישיים ואוניברסאליים. הקורס הסמינריונימבקש לבחון את המתח בין הדיוקן העצמי האישי והלירי של המשורר, לדיוקנו הלאומי-קולקטיבי.
קורסים ביום ה
 +  דרכים לקריאה ביקורתית של הסיפור הקצר- אנגלית | 62001100 | דר גלברט איימי | סמסטר ב | 12:10 - 13:30
This course will offer students the opportunity to read a diverse range of short stories. In studying this genre, we will focus on the basic elements of a literary text, such as setting, characterization, point of view, imagery, motif and narrative, as well as the specific qualities of short fiction. Students will also be introduced to the practice of literary theory and we will work to develop a basic knowledge of some of the major theoretical approaches to critical reading. An emphasis will likewise be placed on the reading of literature as a means of language enrichment and some effective strategies for integrating the short literary texts into the classroom.