לפני ולפנים מרכז להכשרת אנשי חינוך – תואר שני

רכז התוכנית

תיאור התוכנית

תוכנית 'לפני ולפנים' היא תוכנית להכשרת אנשי חינוך והוראה בהשראת דרכה החינוכית של ישיבת 'מקור חיים'. לאחר כעשרים שנות פעילות במסגרת התואר הראשון, נפתחה לאחרונה גם תוכנית 'לפני ולפנים'  במסגרת התואר השני. התוכנית מתמקדת במחנכים ומורים בפועל, ומבקשת לפתח את עולמם האישי ואת יכולות המפגש הבין-אישי שלהם עם תלמידיהם. תלמידים מצטרפים לתוכנית כדי ללמוד, אך גם כדי להשתנות ולעבור תהליך פנימי באופן אישי וקבוצתי, מתוך הכרה שכדי לחולל שינוי אצל אחרים, עליי לעבור תהליך בתוכי. לתוכנית יש אופי סדנאי. היא מתקיימת בקבוצות קטנות, כאשר הלומדים מוזמנים להביא את עצמם ואת עולמם באופן ממשי.

הקורסים בתוכנית משתלבים עם כל אחת מתכניות הלימוד לתואר שני .M.Ed ביהדות.

*מספר המשתתפים בתוכנית מוגבל.

לפני ולפנים M.Ed

תכנית לימודים

שעה שם הקורס סמסטר א סמסטר ב
12:00 מחשבת חז"ל ד"ר עמרם קליימן ד"ר עמרם קליימן
16:00 מהוראה להפנמה ישי זינגר ד"ר אבישר הר שפי
17:40 כלי הנחיית קבוצות בעבודת המורה אילן בוכהולץ אילן בוכהולץ

קורס מרוכז קיץ – מסע תפילה הרב דוב זינגר, ד"ר איתמר ברנר וישי זינגר

מחשבת חז"ל – ד"ר עמרם קליימן

בין החכמים – כבוד, עלבון ופיוס: קריאה ספרותית וקיומית בסיפורי חז"ל

במהלך הקורס נלמד יחד סיפורי חז"ל, תוך הקשבה אל רבדים ספרותיים גלויים וסמויים של הכתוב, והחייאת המפגש בינינו לבין החכמים. הקורס יציע היכרות עם דרכי לימוד והוראה שחותרות ליצירת מרחב לימוד 'בית מדרשי' – כזה שיש בו התרחשות פרשנית אישית, פעילה, קיומית וכנה. יוצגו גם כלים הוראתיים שיסייעו בהנחיית 'לימוד דיאלוגי' מן הסוג הזה בכיתות ובקבוצות. הלימוד ילווה בדיון על המשמעות הפילוסופית והתיאולוגית של הסיפור, כפי שעולה מדבריהם של חוקרי ספרות האגדה בדורות האחרונים. נתנסה גם בתרגום הרעיונות של חכמים לשפה קיומית ועכשווית, באמצעות נגיעה של הסיפור בחיינו האישיים

הסמסטר הראשון יעסוק בסיפורים אודות מערכות היחסים בין החכמים, בתוך בית המדרש – סביב מוטיבים של כבוד, הקפדה, עלבון ופיוס. הסמסטר השני יעסוק בסיפורי חז"ל המתארים התמודדות עם מצבי משבר, עם נגיעה בעולמות של אובדן, אבלות, פחד ואמונה.

מהוראה להפנמה – כתיבה יוצרת ד"ר אבישר הר – שפי

סדנת הכתיבה הינה מרחב ליצירה ולהתגלות הלב שבכתיבה. מטרת הסדנא לפתוח ערוצי ביטוי חדשים, לפתח את כלי ההבעה שבכתב ואת הרגישות כלפי הטקסט הכתוב, ליצור היכרות מעמיקה עם עולמה של הכתיבה תוך התנסות בצורות כתיבה שונות ולהגיע לכתיבה מגובשת, משוכללת ומדויקת.

מהוראה להפנמה – שערי הוראה דרך תיאטרון הפלייבק – ישי זינגר

באמצעות כלים מעולם המופע (performance) ותיאטרון הפלייבק נתנסה ונביט על השיעור כמרחב יצירתי בעל רבדים שונים. נחקור את ההשפעות ההדדיות המתקיימות בין המורה לתלמידים.
השיעורים ישלבו תיאוריה והתנסות חווייתית.

הנחיית קבוצות במסגרות חינוך- לימוד והדרכה – אילן בוכהולץ

בסדנא השנתית נרכוש ידע הבנות וכלים שיאפשרו לנו אנשי החינוך להנחות קבוצות שונות במסגרות החינוכיות בהן אנו פועלים. בסדנא נשלב ידע מתחום התיאוריה של קבוצות, התנסות ביחסים ובתהליכים בקבוצה, הקניית מיומנויות הנחיה, והנחיית עמיתים. דגש מיוחד יינתן למיומנויות הנחיית חבורות לימוד.

במהלך הסדנא ניפגש עם נושאים אישיים ובינאישיים הרלוונטיים לעולם החינוך

תנאי קבלה

עמידה בדרישות הסף לתואר שני .M.Ed במכללה
ראיון אישי עם ראש התוכנית

הרשמה לתוכנית

ישי זינגר

אימייל: laflafm@gmail.com | zingerim@gmail.com

טלפון: 050-3466626 | 02-9934810

סרטונים

לפני ולפנים מרכז להכשרת אנשי חינוך/ תואר שני. לסרטון לחצו כאן