איך נוכל לעזור לך (שאלות נפוצות)

הספרייה איתך בשגרת הקורונה

teacher icon5
students icon3

סליחה על השאלה, אבל איך אפשר…?!

איפה נתקלתם בבעיה?

>> לא מצליחים להכנס למאמר/ספר והמערכת מבקשת מכם סיסמה שוב ושוב?

צפו בסרטון או קראו את ההוראות שאחריו:

יש ללחוץ בראש העמוד על 'כניסת משתמש', ושם להזין את הפרטים האישיים:

  • תעודת זהות
  • סיסמה אישית (סטודנטים: יום וחודש ללא אפסים. מרצים: הסיסמה שקיבלתם מהמזכירות)
  • סוג (סטודנט/מרצה).

לאחר ההתחברות לחצו על שמכם שמופיע כעת בכפתור, ואז בחלונית הנפתחת לחצו על מאגרי מידע. משם תוכלו לעבור לחיפוש בחממ"ה (מומלץ – כולל את רוב המאגרים) או להכנס למאגר מסוים.

  • אם אתם נתקלים בבעיה, ניתן לנסות את ההוראות בקישור הזה.

 

>> לא מצליחים להכנס לחשבון המשתמש שלכם בחממ"ה, כדי לשמור תוצאות, להזמין או להאריך השאלות?

יש להתחבר לחשבון האישי בתוך מערכת חממ"ה, באמצעות הזנת תעודת זהות ב-2 השדות ובחירת הקמפוס המבוקש.

אם לא הצלחתם להתחבר – פנו לספריית הקמפוס שלכם –  אלון שבות | היכל שלמה | מגדל עוז

איך להשתמש ולבקר בספרייה בשגרת קורונה?

הספריות באלון שבות ובירושלים פתוחות במתכונת מעט מצומצמת ושונה (נכון לנובמבר 2020: אין קבלת קהל אלא רק שירותים מרחוק). שעות הפתיחה מעודכנות תמיד בדף הבית של הספרייה.

יש להירשם לקביעת תור ולמלא הצהרת בריאות ביום ההגעה.

בספריה יש להתנהל תוך שמירה על כללי התו הסגול – שמירת מרחק של 2 מ' בין אדם לחברו, ועטיית מסיכה.

אפשר בשמחה!

בספריות באלון שבות ובירושלים ניתן להגיע ולשאול ספרים. יש למדוד חום בכניסה.

לצערנו כרגע במגדל עוז אין שירותי קהל אך ניתן לשאול ספרים גם משם בתיאום מראש, בטלפון  073-2730716.

 

מנועים מכניסה לספרייה? ניתן לשלוח לנו מייל, ונשאיר לכם את הספרים המבוקשים בשקית מחוץ לספרייה.

אנא צרו קשר עם הקמפוס ממנו שאלתם את הספרים, ובדקו מה אפשרויות ההחזרה שלכם. אנחנו משתדלים להיות גמישים יותר בימים אלו.

(אגב, אם כבר יש ספר שנמצא אצלכם הרבה, נצלו אותו, אם זה לעבודה הסמינריונית או סוף קורס. הוא ממילא אצלכם!)

אנחנו לא שולחים ספרים הביתה, אבל כן נוכל לסרוק לכם פרק מספר או מאמר מתוך כתב עת. מלאו את טופס בקשת הסריקה (סטודנטים / מרצים) ותיענו בהקדם.

מתלבטים איזה עמודים בדיוק אתם צריכים? ניתן להתייעץ איתנו בכל דרך, או לבקש בטופס את סריקת תוכן העניינים של הספר.

**בשגרה, שירותי הסריקה ניתנים רק עבור פריטים שאינם בקמפוס הלימודים שלך עבור תואר ראשון, וכן באופן שוטף לסטודנטים בתואר שני ולמרצים.

ניתן ליצור איתנו קשר במגוון דרכים – כולן מפורטות בעמוד צרו קשר.

וכן, יש לנו גם , ואנחנו גם בפייסבוק, אנחנו מחכים לכם שם 🙂

בספרייה ישנם מחשבים לשימוש הציבור, הכוללים גישה למאגרי מידע ייחודיים, וכן משמשים לעבודה רגילה (כתיבת עבודות, שליחת מיילים, הדפסות וכו').

כמו כן יש אינטרנט אלחוטי פתוח למשתמשי המכללה, אין צורך בסיסמה (שם הרשת הוא בהתאם לקמפוס).

בכל ספרייה נמצא מכשיר משולב (מדפסת/מכונת צילום/סורק) לשירות משתמשי הספרייה. על מנת להשתמש בו יש להירשם למערכת ההדפסות (Cross Print).

כמה שאלות על השאלת ספרים

בתואר ראשון (קמפוסי אלון שבות ומגדל עוז), ניתן לשאול ספר לשבועיים, עם אפשרות הארכה לשבועיים נוספים. ההארכה אינה אוטומטית, אך ניתן לבצע אותה עצמאית מחשבון המשתמש שלכם בחממ"ה. לא בטוחים איך לעשות זאת? היעזרו בסרטון כאן.

ניתן לקחת עד 5 ספרים מכל 'קומה' (הפדגוגית והתורנית). ישנם ספרים שניתנים להשאלה לשבוע בלבד, בדרך כלל מדובר בספרי קריאת חובה לקורסים, וכן יש ספרים שאינם להשאלה כלל ואתם מוזמנים לעיין בהם בספרייה או לצלם/לסרוק ולקרוא בבית.

בתואר שני (קמפוס היכל שלמה) – ההשאלה היא לשבוע ומתארכת אוטומטית.

בקמפוס אלון שבות הצבעים מסמנים את סיווג הספר. ספרים שמספר המדף שלהם ירוק הם מהקומה הפדגוגית, ואלו בצהוב – מהקומה התורנית. אלו ואלו – להשאלה לשבועיים. אם יש סימון נוסף לבן – הספר להשאלה לשבוע. סימון באדום – הספר אינו להשאלה ומיועד לעיון בספריה בלבד.

בקמפוס היכל שלמה מספור הספרים הבסיסי הוא בצבע לבן. צבעים נוספים מעידים על הנושא אליו שייך הספר, לפי הפירוט הבא:

חום/ כתום – פילוסופיה ופסיכולוגיה; לבן – יהדות; אדום – מדעי החברה; ירוק – מדעים; צהוב – גיאוגרפיה וארץ ישראל; כחול ולבן- היסטוריה; צהוב וכחול – בלשנות; כחול – אמנות; בז' – ספרות.

בקמפוס מגדל עוז הספרים מסומנים בצבע אפור. ספרים שאינם להשאלה יסומנו בנוסף באדום.

אנחנו מאפשרים לקחת ספרים לחודש בערך, גם מתוך התחשבות במרחק המגורים מהקמפוס, וכן כדי להספיק לקרוא ולנצל את הספר בזמן שהוא ברשותכם.

יש בעיה? אל תחכו לדקה האחרונה. צרו קשר עם הקמפוס הרלוונטי ובדקו מה ניתן לעשות.

בקמפוסי גוש עציון אין הארכה אוטומטית ועליכם לבצעה באופן עצמאי (הסבר בשורה המודגשת)

בקמפוס ירושלים יש הארכה אוטומטית, ולאחר X שבועות הסטודנט יקבל הודעה ליצור קשר עם הספרייה כדי להאריך את ההשאלה.

אם משתמש אחר הזמין את הספר, תקבלו הודעה להחזירו עד התאריך המקורי, ללא אפשרות להארכה.

ניתן להאריך השאלת ספרים על-ידי כניסה לחשבון האישי. לעזרה, לחצו כאן.

אם אפשרות החידוש לא מופיעה, ייתכן שעברתם את תאריך ההשאלה או שפג תוקף הכרטיס שלכם. לבירורים – פנו אלינו.

בספרייה אין קנסות על איחור, אך אנחנו בכל זאת מקפידים על זמני ההחזרה:

לא החזרתם בזמן? לא תשלמו קנס, אך כרטיס הספרייה שלכם עלול להיחסם לתקופה קצרה או ארוכה.

באיחור משמעותי תיחסם גם הגישה למודל, לקורסים ולמבחנים (חוב לספרייה דינו כדין חוב שכר-לימוד). אנא מנעו מעצמכם עוגמת נפש והחזירו את הספרים בזמן.
בין אדם לחברו – תהיו נחמדים גם לחברים שלכם, שכנראה מחכים בדיוק לספר שנמצא אצלכם.

 

⇐ איבדתם את הספר? התשלום הוא 100 ש"ח לספר (כולל דמי טיפול). תוכלו גם להביא לנו עותק חדש, ממהדורה זהה לזו שאבדה. מומלץ להתייעץ איתנו לפני שרוכשים בעצמכם בחנות (רגילה או יד שניה).

כרטיס הקורא שלך בספרייה יהיה בתוקף למשך שנה מתום הקורס האחרון שנלמד במכללה (לרוב עד אוגוסט של השנה העוקבת לסיום הלימודים). לאחר מכן ניתן להמשיך במנוי בספריה בתשלום של 200 ש"ח לשנה.
שימו לב, בעת סגירת התואר עליכם לוודא שלא נשארו ברשותכם ספרים מהספרייה! לא ניתן 'לסגור' את התואר עם חוב לספרייה.

שאלות ותשובות נוספות – בקרוב!

אייקון כלים לסטודנטים – מתוך People vector created by kreativkolors – www.freepik.com

אייקון כלים למרצים – מאת Freepik מתוך www.flaticon.com