איך נוכל לעזור לך (שאלות נפוצות)

כלים למרצים
כלים לסטודנטים

סליחה על השאלה, אבל איך אפשר…?!

איפה נתקלתם בבעיה?

>> לא מצליחים להכנס לחשבון האישי שלכם בחממ"ה, כדי לשמור תוצאות או להזמין ספרים וסריקות? לא מצליחים להכנס למאמר/ספר והמערכת מבקשת מכם סיסמה?

>> סטודנטים/מרצים:

הכיתוב 'כניסה לחשבון האישי' בצד שמאל למעלה יהפוך לשמכם – וכעת אתם מחוברים לחממ"ה ויכולים לצפות בכל המאגרים ולבצע פעולות במדף האישי!

אם לא הצלחתם להתחבר – יש לפנות לתמיכת הסטודנטים / המרצים.

 

>> משתמשי ספרייה מהישיבה או מנויים חיצוניים,

היכנסו לחיפוש בחממ"ה

לחצו בצד שמאל למעלה על "כניסה לחשבון האישי"

לחצו על "הזדהות ישיבה ומנויים חיצוניים".

בכניסה הראשונה עליכם לאפס ולקבוע את הסיסמה בעצמכם, לפי תעודת הזהות שלכם או המייל, תקבלו הודעת איפוס במייל – עקבו אחרי ההוראות.

מהכניסה הבאה לחממ"ה (דרך כניסה לחשבון האישי > הזדהות ישיבה ומנויים חיצוניים),
יש להזין את מספר תעודת הזהות שלכם (9 ספרות) ואת הסיסמה שקבעתם.

הכיתוב 'כניסה לחשבון האישי' יהפוך לשמכם – וכעת אתם מחוברים לחממ"ה ויכולים לבצע פעולות במדף האישי.

 

בהצלחה!

איך להשתמש ולבקר בספרייה בשגרה?

הספריות בשלושת הקמפוסים פתוחות לאורך כל השבוע, גם בחופשות מהלימודים (מלבד בחגי ישראל).

שעות הפתיחה מעודכנות תמיד בדף הבית של הספרייה.

אם אתם מגיעים לקמפוס – תחזירו אותו בשבוע העוקב לחופשה, אל תתעכבו, יש סטודנטים אחרים מחכים לספרים שאצלכם.

סיימתם את לימודיכם במכללה ונשארו לכם רק עבודות? אנא צרו קשר עם הקמפוס ממנו שאלתם את הספרים, ובדקו מה אפשרויות ההחזרה שלכם, אל תשאירו את הספר באיחור כי הוא יצבור קנסות וחסימות – בספרייה ובמכללה (מודל).

אין בעיה! להזמנת ספרים בין קמפוסי המכללה – ניתן להזמין ישירות דרך החממ"ה, לפי התמונה להלן, כאשר הכפתורים הבאים יופיעו עבור כל פריט שניתן להזמינו.

שימו לב, אם הספר שתזמינו הוא לא להשאלה, הוא יישלח לקמפוס הנבחר באותם 'תנאים' – תוכלו לעיין בו שם ולא לקחת אותו הביתה.

מסך הזמנת/סריקת פריט מהחממ"ה

כן! אנחנו גם שולחים ספרים הביתה! לפרטים על שירות 'מהמדף עד אליך' – לחצו כאן. השירות בתשלום.

וכן גם נוכל לסרוק לכם פרק מספר או מאמר מתוך כתב עת. מלאו את טופס בקשת הסריקה ישירות מתוך החממ"ה ותיענו בהקדם.

הכפתורים הבאים יופיעו עבור כל פריט שניתן להזמינו:
מסך הזמנת/סריקת פריט מהחממ"ה

מתלבטים איזה עמודים בדיוק אתם צריכים? ניתן להתייעץ איתנו בכל דרך, או לבקש בטופס את סריקת תוכן העניינים של הספר.

ניתן ליצור איתנו קשר במגוון דרכים – כולן מפורטות בעמוד צרו קשר.

וכן, יש לנו גם , ואנחנו גם בפייסבוק, אנחנו מחכים לכם שם 🙂

המדפסות זמינות בספריות בשעות הפעילות.

בקמפוס אלון שבות ניתן להדפיס גם בשעה שהספרייה סגורה!

בקומה 1 (ליד המדרגות) נמצא מכשיר משולב (מדפסת/מכונת צילום/סורק) לשירות באי המכללה.

על מנת להשתמש בו יש להירשם למערכת ההדפסות (Cross Print). כדי לשלוח הדפסה מהבית יש להיכנס לכאן ולהעלות את הקבצים הרצויים לפי ההוראות. כשתגיעו למדפסת תוכלו להזין את הקוד שלכם ולהדפיס את הדפים.

כמה שאלות על השאלת ספרים

בכל התארים ובכל הקמפוסים (אלון שבות, ירושלים ומגדל עוז), ניתן לשאול את מרבית הספרים לשבועיים, וישנה הארכה אוטומטית לשבועיים נוספים (אם אין משתמש אחר שהזמין את הספר. במקרה כזה תקבלו הודעה שלא ניתן להאריך את ההשאלה ותצטרכו להחזיר את הספר בתאריך ההחזרה המקורי).

ניתן לקחת עד 8 ספרים בסה"כ מכל הספריות.

שימו לב: ישנם ספרים שניתנים להשאלה לשבוע בלבד, בדרך כלל מדובר בספרי קריאת חובה לקורסים, וכן ישנם ספרים שאינם להשאלה כלל ואתם מוזמנים לעיין בהם בספרייה, או לצלם/לסרוק ולקרוא בבית.

בקמפוס אלון שבות הצבעים מסמנים את סיווג הספר ומשך ההשאלה האפשרי. ספרים המסומנים בסרט ירוק הם מהקומה הפדגוגית, ואלו בצהוב – מהקומה התורנית. אלו ואלו – להשאלה לשבועיים (עם הארכה אוטומטית). סימון באדום – הספר אינו להשאלה ומיועד לעיון בספריה בלבד.

 

בקמפוס היכל שלמה סימון הספרים הבסיסי הוא בצבע לבן. צבעים נוספים מעידים על הנושא אליו שייך הספר, לפי הפירוט הבא:

חום/ כתום – פילוסופיה ופסיכולוגיה; לבן – יהדות; אדום – מדעי החברה; ירוק – מדעים; צהוב – גיאוגרפיה וארץ ישראל; כחול ולבן- היסטוריה; צהוב וכחול – בלשנות; כחול – אמנות; בז' – ספרות.

 

בקמפוס מגדל עוז הספרים מסומנים בצבע אפור. ספרים שאינם להשאלה יסומנו בנוסף באדום.

 

מרבית הספרים בקמפוסים מושאלים לשבועיים (עם הארכה אוטומטית במידת האפשר).

אנחנו מאפשרים לקחת ספרים לחודש בערך, גם מתוך התחשבות במרחק המגורים מהקמפוס, וכן כדי להספיק לקרוא ולנצל את הספר (לכתיבת עבודות) בזמן שהוא ברשותכם.

יש בעיה? אל תחכו לדקה האחרונה. צרו קשר עם הקמפוס הרלוונטי ובדקו מה ניתן לעשות.

בכל הקמפוסים הספרים מושאלים לשבועיים, וישנה הארכה אוטומטית לשבועיים נוספים.

אם משתמש אחר הזמין את הספר, תקבלו הודעה להחזירו עד התאריך המקורי, וההשאלה לא תוארך.

לבירורים נוספים – פנו אלינו.

בספרייה אין קנסות על איחור, אך אנחנו בכל זאת מקפידים על זמני ההחזרה:

לא החזרתם בזמן? לא תשלמו קנס, אך כרטיס הספרייה שלכם עלול להיחסם לתקופה קצרה או ארוכה.

באיחור משמעותי תיחסם גם הגישה למודל, לקורסים ולמבחנים (חוב לספרייה דינו כדין חוב שכר-לימוד). אנא מנעו מעצמכם עוגמת נפש והחזירו את הספרים בזמן.
בין אדם לחברו – תהיו נחמדים גם לחברים שלכם, שכנראה מחכים בדיוק לספר שנמצא אצלכם.

 

⇐ איבדתם את הספר? התשלום הוא 100 ש"ח לספר (כולל דמי טיפול). תוכלו גם להביא לנו עותק חדש, ממהדורה זהה לזו שאבדה. מומלץ להתייעץ איתנו לפני שרוכשים בעצמכם בחנות (רגילה או יד שניה).

אם סיימת ללמוד את הקורסים לתואר, ונשארו לך רק עבודות – כרטיס הקורא שלך בספרייה יהיה בתוקף למשך שנה מתום הקורס האחרון שנלמד במכללה (לרוב עד אוגוסט של השנה העוקבת לסיום הלימודים).

לאחר מכן ניתן להמשיך במנוי בספריה בתשלום של 200 ש"ח לשנה.
שימו לב, בעת סגירת התואר (טופס טיולים) עליכם לוודא שלא נשארו ברשותכם ספרים מהספרייה! לא ניתן 'לסגור' את התואר עם חוב לספרייה.

שונות…

בספרייה ישנם מחשבים לשימוש הציבור, הכוללים גישה למאגרי מידע ייחודיים, וכן משמשים לעבודה רגילה (כתיבת עבודות, שליחת מיילים, הדפסות וכו').

כמו כן יש אינטרנט אלחוטי פתוח למשתמשי המכללה, אין צורך בסיסמה (שם הרשת הוא בהתאם לקמפוס).

בכל ספרייה נמצא מכשיר משולב (מדפסת/מכונת צילום/סורק) לשירות משתמשי הספרייה. על מנת להשתמש בו יש להירשם למערכת ההדפסות (Cross Print).

אייקון כלים לסטודנטים – מתוך People vector created by kreativkolors – www.freepik.com

אייקון כלים למרצים – מאת Freepik מתוך www.flaticon.com